Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Salen iän kauhistelu

Vierailija
10.10.2017 |

Mä oon nyt lukenut noita ikuisuuspitkiä ketjuja missä haukutaan Saulia vastuuttomaksi papparaiseksi.

Onko tullut mieleen, ihan näin aidosti ihmetellen kysyn, että Jenni on nuori? Kuulin huhuja että on yrittänyt raskautua jo kolmikymppisten jälkeen, mikä on aivan loistava ikä raskautua! No, ei mennyt suunnitelmien mukaan ja vauvaa on hartaasti toivottu pitkään. Nyt nelikymppisenä tärppäsi ja okei, ei ole ihanteellinen ikä lisääntyä mutta eihän hän mikään ikäloppu ole! Harva se päivä palstalla joku "vanhus" ilmoittaa olevansa raskaana.

Jenni on tosiaan nuorena mennyt Saulin kanssa naimisiin, miehen kanssa jota rakastaa, miksi hänellä ei olisi oikeutta lapseen?

Mitä Sauliin tulee, hän on varmasti loistava isä sen aikaa kun suinkin kykenee olla. Ikinä ei muutenkaan tiedä mitä huominen tuo tullessaan, voisihan 25-vuotias isä jäädä auton alle jo ennen lapsensa syntymää. Tulevan lapsen elämä tulee kuitenkin varmasti olemaan turvattua eikä läheisiä aikuisia puutu. Muutenkin kaiken ikäisiä naisia saa koko ajan "isättömiä lapsia", joten eihän tässä kuuluisi olla mitään pällisteltävää?

Itse olen alle kolmikymppinen äiti-ihminen ja tulin uutisesta aidon onnelliseksi, harmittaa lukea tällaista roskasaastetta täällä palstalla!

Kommentit (393)

Vierailija
101/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien 40-vuotias eli keski-ikäinen on ollut nuori? Kiva tietää, että olenkin nuori.

Mielestäni pariskunta on tiennyt alusta lähtien, että lapset eivät sovi kuvioon, kun huomioidaan heidän keskinäinen ikäeronsa. Kaikkea ei voi saada. "Mut kun mä haluun" ei vaan ole riittävä perustelu.

Ei näytä olevan riittävä perustelu tuo sinunkaan "kaikkea ei voi saada". Koska pahasti näyttää siltä, että tämän pariskunnan harras toive toteutuu. Paljon onnea heille ja kihise sinä keski-ikäistä kiukkuasi.

T. Rouva Haukion ikäinen, ja raskaana muuten minäkin.

Vierailija
102/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se nyt ihan naurettavaa tehdä lapsi 70-vuotiaan vanhuksen kanssa. Sauli ei tod näk edes hoida tätä lasta vaan se lykätään jollekin nannylle kun isi on pressana. Kun isi on 80-vuotias, on lapsi vasta 10 v eli juuri siinä vilkkaimmassa iässäään jolloin haluaisi puuhailla isän kanssa joka vielä jaksaa.

Niin täällähän joku 20 v sossu saa vauvan jonkun random baarituttavuuden kanssa, josta ei tiedä kuin etunimen. Joku tyhjäpää akka jota kiinnostaa enemmän somessa roikkuminen, kuin se vauva. Että joo.. näitä riittää. Osa lapsista ei edes tiedä kuka isä on tai isää ei kiinnosta lapsen elämä. Siinä ei paljon lohduta, että vanhemmat on nuoria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä Salen ja Jennin vauvan puolustajat lyttäävät tässä keskustelussa ne lapset, joilla on vanha isä ja kertovat ikävistä kokemuksistaan. Tosi ”hienoa” av-mammat!

Joo, ihan niinku avarakatseisuuden nimissä lynkataan tosielämään perustuvat kokemukset. Voin kertoa, että oli aivan paskaa olla 15-vuotiaana 82-vuotiaan isän hautajaisissa. Tasan samana kesänä, kun muiden isät riehuivat virkeinä rippileirillä vieraillessaan. Itkin todellakin sitä että isä oli vanhus ja olin äidille katkera.

Sille joka kysyi et no oisko mulle parempi ollut jäädä syntymättä, vastaan vain, että mulla oli keskenkasvuisena kersana ihan täysi oikeus harmitella isäni ikää, ilman pohdintoja syntymäni väliinjäämisestä tmv.

Minulla on tismalleen sama kokemus. Ja olin ja olen katkera.

Kannattaisko teidän ehkä hakeutua terapiaan että pääsisitte joskus yli katkeruudestanne?

Itse antaisin mitä vain jos lapsuuteni suurin tragedia olisi ollut vanha isä.

Vierailija
104/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon nyt lukenut noita ikuisuuspitkiä ketjuja missä haukutaan Saulia vastuuttomaksi papparaiseksi.

Onko tullut mieleen, ihan näin aidosti ihmetellen kysyn, että Jenni on nuori? Kuulin huhuja että on yrittänyt raskautua jo kolmikymppisten jälkeen, mikä on aivan loistava ikä raskautua! No, ei mennyt suunnitelmien mukaan ja vauvaa on hartaasti toivottu pitkään. Nyt nelikymppisenä tärppäsi ja okei, ei ole ihanteellinen ikä lisääntyä mutta eihän hän mikään ikäloppu ole! Harva se päivä palstalla joku "vanhus" ilmoittaa olevansa raskaana.

Jenni on tosiaan nuorena mennyt Saulin kanssa naimisiin, miehen kanssa jota rakastaa, miksi hänellä ei olisi oikeutta lapseen?

Mitä Sauliin tulee, hän on varmasti loistava isä sen aikaa kun suinkin kykenee olla. Ikinä ei muutenkaan tiedä mitä huominen tuo tullessaan, voisihan 25-vuotias isä jäädä auton alle jo ennen lapsensa syntymää. Tulevan lapsen elämä tulee kuitenkin varmasti olemaan turvattua eikä läheisiä aikuisia puutu. Muutenkin kaiken ikäisiä naisia saa koko ajan "isättömiä lapsia", joten eihän tässä kuuluisi olla mitään pällisteltävää?

Itse olen alle kolmikymppinen äiti-ihminen ja tulin uutisesta aidon onnelliseksi, harmittaa lukea tällaista roskasaastetta täällä palstalla!

Ei hyvää päivää näitä Kokoomuksen puoluetomiston massapostaamia Salen puolustelu ja hehkutusketjuja. Jotain rajaa hei!

Kaikki mediat on nyt valjastettu Saulin vaalivankkureihin ja yhteen ääneen huutamaan Sauli-papan isyyden ihanuutta. Appelsiinikin kirjoitti Iltasanomissa näin: "Lapsettomuus ei katso asuinpaikkaa, ei koulutusta, ei asemaa. Kuka tahansa voi kärsiä lapsettomuudesta – myös tasavallan presidentti" 

Näin hän siis kirjoitti 70 vuotiaasta kahden lapsen isästä ja isoisästä! Nyt sitten kaikki mummut ja papat yhteen ääneen turuille ja toreille valittamaan lapsettomuuttanne, teillä on siihen nyt virallistettu oikeus :)

Mitä Jennin ikään tulee, niin hän ei todellakaan ole millään mittarilla nuori, kun puhutaan lapsen synnyttämisestä. Hän ei olisi ollut nuori, vaikka olisi synnyttänyt heti seuraavana päivänä häiden jälkeen, vaan pikemminkin kohtuu iäkäs ensisynnyttäjäksi. Nuori synnyttäjäksi hän olisi ollut joskus yli 20 vuotta sitten.  Ei lapsen saaminen ole mikään oikeusasia, niitä joko saa tai ei saa ja jos menee 65 vuotiaan miehen kanssa naimisiin, niin silloin ottaa ihan tietoisen riskin, että voipi käydä niin, että niitä ei saa.

Mitä Sauli isyyden loistavuuteen, tai edes hyvyyteen tulee, niin siitä sinulla tuskin on mitään tietoa. Monessa asiassa hän on ainakin lapselle liian vanha miehen malliksi. Toki en väitä, että hän mikään huono isä välttämättä olisi, mutta melko naurettavaa ja läpinäkyvää hehkuttaa hänen tulevaa isyyttään loistavana.

Minä olen yli viiskyppinen aikuisen lapsen isä, eikä tulisi enää mieleenkään ruveta isäksi, mutta harmittaa lukea tällaista roskasaastetta, varsinkin kun tietää tämänkin avauksen tarkoitusperät.

Vierailija
105/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni oli 41-v, kun synnyin ja minua ahdisti nuorempana hänen ikänsä ja tulin siitä surulliseksi. Tajusin, ettei yhteisiä vuosia ole niin paljoa. Onneksi hän on vielä kunnossa ja voi hyvin. En osaa edes kuvitella lapsen tuskaa, kun hän 10-vuotiaan laskee rakkaan isänsä olevan jo 79-vuotias... :(

Vierailija
106/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asia onkin eri, koska se on ihan fakta, että Sale tulee kuolemaan ehkä hyvinkin pian.

Sitä ei tiedä jos elää vaikka satavuotiaaksi :)

Vierailija
107/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni isä on viisikymppinen. Lapsi alakoulussa. Isä ei maksa elatusmaksuja, on vienyt tapaamiset oikeuteen koska haluaa olla vallankäyttäjä ja voittaja, lapsi kärsii tapaamisilla, koska isä vain juo ja tekee mitä häntä sattuu huvittamaan, isä valehtelee patologisesti kaikesta ja on lapsen muistin mukaan kerran tehnyt hänen kanssaan legoja.

Kyllä Sauli on paljon parempi, olkoonkin iäkäs. 

Vierailija
108/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tässä ihan läheltä joutunut seuraamaan, kun 74 vuotias isä on helisemässä 14 vuotiaan teinin kanssa. Teini ei ole mahdoton, mutta tämän päivän poika, joka tykkää laittaa itseään. Se ei sovi vanhalle miehelle, vaan kiusaa ja homottelee poikaansa toisinaan ajaa tätä ulos, eikä päästä kotiinsa...

Missä pojan nuorehko äiti? - no, se sairastui masennukseen neljävuotta sitten ja alkoi pieksämään tätä rakkauslastaan. Sossu otti lapsen pois. Asuu nyt tuon kiusaavan isänsä kanssa, jollei ole meillä.

Puolisisarukset tällä pojalla on yli viisikymppiset, eikä heihin ole mitään suhdetta. Näkee kaupassa tuntemattomiakin useammin kuin sisaruksiaan.

Kullakin on toki oma tarinansa. Silti mä olen vastaavia vanhusten vauvafantasioita vastaan. Eihän näissä tapauksissa yhtään mietitä lapsen asemaa, ei ollenkaan.

Vierailija
109/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä in ihana uutinen! Kerrankin lehtien etusivuilla hyviä uutisia! Ei kuulu paskaakaan kenellekään Saulin ikä, (tai sen puoleen Jenninkään) varmasti ovat hyviä, rakastavia vanhempia.

Mun isoäiti oli n. 40 v kun sai mun isän. Hoiti 8 lastaan, ja kesät liudan lapsenlapsiaan ja jaksoi hyvin huolehtia meistä.

Ehkä Sauli on iäkäs, mutta mitä sitten? Ihmisiä vaan ketuttaa, kun viriili mies tuossa iässä ja hänellä on kaunis, hyväsydäminen vaimo. Onnea Sauli ja Jenni! Odotus vihdoin palkittiin. Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Mä en ole erityisen kiinnostunut näistä presidentti tai kuninkaallis perheistä, mutta kyllä mä olen erityisen onnellinen heidän puolestaan.

Vierailija
110/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä in ihana uutinen! Kerrankin lehtien etusivuilla hyviä uutisia! Ei kuulu paskaakaan kenellekään Saulin ikä, (tai sen puoleen Jenninkään) varmasti ovat hyviä, rakastavia vanhempia.

Mun isoäiti oli n. 40 v kun sai mun isän. Hoiti 8 lastaan, ja kesät liudan lapsenlapsiaan ja jaksoi hyvin huolehtia meistä.

Ehkä Sauli on iäkäs, mutta mitä sitten? Ihmisiä vaan ketuttaa, kun viriili mies tuossa iässä ja hänellä on kaunis, hyväsydäminen vaimo. Onnea Sauli ja Jenni! Odotus vihdoin palkittiin. Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Mä en ole erityisen kiinnostunut näistä presidentti tai kuninkaallis perheistä, mutta kyllä mä olen erityisen onnellinen heidän puolestaan.

Kyllä teillä siellä puoluetoimistolla nyt kiirettä pitää :) 

Vierailija
111/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä teillä siellä puoluetoimistolla nyt kiirettä pitää :) 

Kerrotko missä puoluetoimistolla olen, että tietäisin itsekkin? :)

Onko suomalaiset tosiaan näin murheellista kansaa, että pitää vihastua vauva-uutisista? Miksi? Eikö vain voitaisi antaa Rv Haukion ja pressamme vaan olla ja nauttia tulevasta? Eikai se teidän elämään vaikuta?

Mun mielestä on niin helv***n surullista, että hyvät ihmiset, jotka haluaa lasta, ei niitä ehkä ikinä tule saamaan. Vaikka vuosia ja vuosia yrittää. Sitten on PALJON niitä, jotka saa lapsia kokoajan, vaikka ei hoida ja rakasta ensimmäistäkään.

Vierailija
112/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia ei tosiaan muille kuulu, mutta kyllä mua vähän hätkäytti se, että eihän Niinistön ikäluokan miesten keskiverto elinikä voi olla kovin paljon yli 70v. S.N. toki todennäköisesti elää paljon pitempään mutta kuitenkin on todennäköistä että lapsi menettää isänsä alle 10-vuotiaana, ja äärimmäisen todennäköistä, että alle 20-vuotiaana. Ja lapsille menetykset ovat tosi rankkoja. Samalla vielä äiti menettää puolisonsa. Jos 50v tai vaikka 58v mies tulee isäksi, niin se on vielä pitkälti eri asia kuin 69v.

Jennu löytää kyllä uuden, jos sattuu Sale kuolemaan. Jos S kuolee jo lähivuosina, niin voi lapsi oppia pitämään Jennin uutta isänään. Ja Jenni voi saada vielä monta lasta aina 54-vuotiaaksi saakka.

Vierailija
113/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, kolmekymppinen nainen odotan joka päivä soittoa, että 80-vuotias isoäitini on menehtynyt, koska se on hyvin todennäköistä. Miten kukaan toivoo samaa 10-vuotiaalle lapselle, jonka isä voi menehtyä vanhan ikänsä puolesta milloin vain? Ja kyllä, nuorikin vanhempi voi menehtyä, mutta todennäköisyys siihen, et vanhus kuolee on aika paljon suurempi..

En muutenkaan käsitä tätä tekopyhyyttä: aiemmin tällä palstalla on kauhisteltu vanhoja vanhempia, mut yhtäkkiä kun kyseessä onkin oma presidenttimme Sale niin sitten se onkin hyvä juttu ja sitä kritisoivat katkeria valittajia?

Vierailija
114/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä toki voi sattua mitä tahansa, mutta vanhuksena lapsen hankkiminen on tietoinen ja hieman itsekäs valinta. Ei siinä lapsen parasta mietitä. Itse ajattelen 45 vuotiaana olevani liian vanha isäksi.

Vierailija
115/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkarit hoputtaa nuoria valmistumaan pikavauhtia ammattiin ja ilman välivuosia kiireellä työelämään. 15-vee pitää tietää mihin lukion jälkeen hakee, eka valinnan oltava oikee tai menetät ensikertalaisen lisäpisteet.

Mutta 60 vee eläkkeelle jäätyään voi ensin 10 vuotta huilata ja alkaa sitten hankkia lapsia. Sairas maailma.

Vierailija
116/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskan pressan akka on vanhus.

Vierailija
117/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko keisarin uudet vaatteet- tyyyppinen ilmiö. Saulin kannatus on huikea yli 80%- ei oo tavallista missään demokratiassa. Tollasia kannatuslukuja on Putinilla ja pohjois-koreassa.

Ja nyt koko porukka hurraa johtajaansa kuin pohjois-koreassa ikään.

Vierailija
118/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo kuitenkaan pieniin päin.

Vierailija
119/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonka lasten iät on synkassa vanhuksen ikään. Saulin ei ole.

Vierailija
120/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, kolmekymppinen nainen odotan joka päivä soittoa, että 80-vuotias isoäitini on menehtynyt, koska se on hyvin todennäköistä. Miten kukaan toivoo samaa 10-vuotiaalle lapselle, jonka isä voi menehtyä vanhan ikänsä puolesta milloin vain? Ja kyllä, nuorikin vanhempi voi menehtyä, mutta todennäköisyys siihen, et vanhus kuolee on aika paljon suurempi..

En muutenkaan käsitä tätä tekopyhyyttä: aiemmin tällä palstalla on kauhisteltu vanhoja vanhempia, mut yhtäkkiä kun kyseessä onkin oma presidenttimme Sale niin sitten se onkin hyvä juttu ja sitä kritisoivat katkeria valittajia?

Ikä - lisää kuolleisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi