Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Salen iän kauhistelu

Vierailija
10.10.2017 |

Mä oon nyt lukenut noita ikuisuuspitkiä ketjuja missä haukutaan Saulia vastuuttomaksi papparaiseksi.

Onko tullut mieleen, ihan näin aidosti ihmetellen kysyn, että Jenni on nuori? Kuulin huhuja että on yrittänyt raskautua jo kolmikymppisten jälkeen, mikä on aivan loistava ikä raskautua! No, ei mennyt suunnitelmien mukaan ja vauvaa on hartaasti toivottu pitkään. Nyt nelikymppisenä tärppäsi ja okei, ei ole ihanteellinen ikä lisääntyä mutta eihän hän mikään ikäloppu ole! Harva se päivä palstalla joku "vanhus" ilmoittaa olevansa raskaana.

Jenni on tosiaan nuorena mennyt Saulin kanssa naimisiin, miehen kanssa jota rakastaa, miksi hänellä ei olisi oikeutta lapseen?

Mitä Sauliin tulee, hän on varmasti loistava isä sen aikaa kun suinkin kykenee olla. Ikinä ei muutenkaan tiedä mitä huominen tuo tullessaan, voisihan 25-vuotias isä jäädä auton alle jo ennen lapsensa syntymää. Tulevan lapsen elämä tulee kuitenkin varmasti olemaan turvattua eikä läheisiä aikuisia puutu. Muutenkin kaiken ikäisiä naisia saa koko ajan "isättömiä lapsia", joten eihän tässä kuuluisi olla mitään pällisteltävää?

Itse olen alle kolmikymppinen äiti-ihminen ja tulin uutisesta aidon onnelliseksi, harmittaa lukea tällaista roskasaastetta täällä palstalla!

Kommentit (393)

Vierailija
81/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä Salen ja Jennin vauvan puolustajat lyttäävät tässä keskustelussa ne lapset, joilla on vanha isä ja kertovat ikävistä kokemuksistaan. Tosi ”hienoa” av-mammat!

Yksikään tosin vielä ei ole kertonut, että parempi olisi ollut ollut syntymättä.

Keskustelussa myöskään ei ole mukana yhtään syntymättä jäänyttä, joka voisi kertoa miten huippumahtavaa tää on.

Minua ärsyttää kaikkein eniten se perinteinen av-tapa, miten kerrotaan esimerkiksi aborttikeskusteluissa down-ihmisten elämän olevan jatkuvaa kipua ja kärsimystä. Kumma kyllä en tunne yhtään Downia, joka näin ajattelisi.

Niin, ja itse olen syntynyt kroonisesti sairaalle, liikuntarajoitteiselle äidille, ja rakastan elämääni.

Kyllä minä voin sanoa, että olisi ollut fiksumpaa jättää minut tekemättä eläkepapparaisena. Se oli itsekäs veto, eikä siinä ajateltu minua yhtään.

Selvä. Sitten meillä on tilanne 1-1. Tosin itse olen saanut myös kolme lasta, jotka näyttävät nauttivan elämästään. Lasketaanko heidät?

Ei. Sen sijaan minulla on kaksi sisarusta, jotka ovat samaa mieltä kanssani.

Eli sisarustesikaan mielestä sua ei pitäisi olla olemassa? Tässä sulla on jo ihan muista ongelmista kyse kuin pressan vauvasta.

Ei vaan eläkepapan ei kuulu elää uutta nuoruutta seitsenkymppisenä ja sitten kupsahtaa. Meitä on kolme lasta, jotka on hankittu näin. Itsepäinen eläkepappa ja naiivi pyryharakka "vanhempina".

Vierailija
82/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä Salen ja Jennin vauvan puolustajat lyttäävät tässä keskustelussa ne lapset, joilla on vanha isä ja kertovat ikävistä kokemuksistaan. Tosi ”hienoa” av-mammat!

En lyttää kenenkään omia kokemuksia, mutta kenenkään mielipide ei ole muiden mielipiteitä parempi vain sillä perusteella, että hän väittää kertovansa omista kokemuksistaan. 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Anekdoottinen_todiste

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ihan niinku avarakatseisuuden nimissä lynkataan tosielämään perustuvat kokemukset. Voin kertoa, että oli aivan paskaa olla 15-vuotiaana 82-vuotiaan isän hautajaisissa. Tasan samana kesänä, kun muiden isät riehuivat virkeinä rippileirillä vieraillessaan. Itkin todellakin sitä että isä oli vanhus ja olin äidille katkera.

Sille joka kysyi et no oisko mulle parempi ollut jäädä syntymättä, vastaan vain, että mulla oli keskenkasvuisena kersana ihan täysi oikeus harmitella isäni ikää, ilman pohdintoja syntymäni väliinjäämisestä tmv.

Aina voi keskenkasvuisena harmitella mitä vain, ja se teinille sallittakoon. Mutta kun ihan faktuaalisesti vanhojen ja nuortenkin vanhempien lapsella on vain kaksi vaihtoehtoa: olla syntynyt juuri syntymänsä hetkellä tai sitten ei ollenkaan. T. Se kroonisesti sairaan lapsi.

Vierailija
84/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa oli juuri juttua siitä, kuinka harvinaista on tulla isäksi presidentin iässä. Mietin jo sitä lukiessani, että eivätköhän nuo kaikki Suomen poikkeusyksilöt tule av:lle kertomaan, miten kamala lapsuus heillä on ollut. Ja oikeassa olin!

Vierailija
85/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootit kauhistelee!

Mun isä oli 20v kun synnyin. Koskaan ei hakenut mua koulusta tai käynyt vanhempainilloissa. Ihan siis sama mulle koulukavereiden kannalta minkä ikäinen mun isä oli.

Muuta ei tehnyt kuin ryyppäs ja haukkus mua ja äitiä. Eli kotiinkaan ei paljon kavereita voinut viedä.

Olisin miljoonaa kertaa ennemmin ottanut 70-80v isän joka on läsnä isänä ja rakastaa lastaan.

Vierailija
86/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään tosin vielä ei ole kertonut, että parempi olisi ollut ollut syntymättä.

Keskustelussa myöskään ei ole mukana yhtään syntymättä jäänyttä, joka voisi kertoa miten huippumahtavaa tää on.

Minua ärsyttää kaikkein eniten se perinteinen av-tapa, miten kerrotaan esimerkiksi aborttikeskusteluissa down-ihmisten elämän olevan jatkuvaa kipua ja kärsimystä. Kumma kyllä en tunne yhtään Downia, joka näin ajattelisi.

Niin, ja itse olen syntynyt kroonisesti sairaalle, liikuntarajoitteiselle äidille, ja rakastan elämääni.

Kyllä minä voin sanoa, että olisi ollut fiksumpaa jättää minut tekemättä eläkepapparaisena. Se oli itsekäs veto, eikä siinä ajateltu minua yhtään.

Selvä. Sitten meillä on tilanne 1-1. Tosin itse olen saanut myös kolme lasta, jotka näyttävät nauttivan elämästään. Lasketaanko heidät?

Eli sisarustesikaan mielestä sua ei pitäisi olla olemassa? Tässä sulla on jo ihan muista ongelmista kyse kuin pressan vauvasta.

Ei vaan eläkepapan ei kuulu elää uutta nuoruutta seitsenkymppisenä ja sitten kupsahtaa. Meitä on kolme lasta, jotka on hankittu näin. Itsepäinen eläkepappa ja naiivi pyryharakka "vanhempina".

Kolme lasta hankittu seitsemänkymppisenä! Tässä lähestytään varmaan jo Suomen ennätystä.

Vierailija
87/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme lasta hankittu seitsemänkymppisenä! Tässä lähestytään varmaan jo Suomen ennätystä.

Voi olla. En pitänyt siitä että meidän perhe oli kuin jonkinlainen "freak show".

Vierailija
88/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun appi oli 55v kun mieheni syntyi, 63v kun kupsahti. Vaimo tietenkin 20v nuorempi. On edelleen katkera ettei saanut elää isänsä kanssa pidempään ja siksi onkin käynyt katkaisemassa omat putkensa kahden lapsen jälkeen ettei ”ala vanhoilla päivillään sekoilemaan”. Fiksu mies, ei ainakaan vanhempiinsa ole tullut.

Vierailija
89/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idiootit kauhistelee!

Mun isä oli 20v kun synnyin. Koskaan ei hakenut mua koulusta tai käynyt vanhempainilloissa. Ihan siis sama mulle koulukavereiden kannalta minkä ikäinen mun isä oli.

Muuta ei tehnyt kuin ryyppäs ja haukkus mua ja äitiä. Eli kotiinkaan ei paljon kavereita voinut viedä.

Olisin miljoonaa kertaa ennemmin ottanut 70-80v isän joka on läsnä isänä ja rakastaa lastaan.

Se ikivanha pappa on voinut hankkia sinut ihan vaan puolivahingossa ja dementoituu ja kupsahtaa ennen kuin edes ehdit miettiä asiaa. Ei se ikä takaa, että se isä sen kummemmin sinua rakastaisi. Päinvastoin. Lähtökohtaisesti se lapsi hankitaan jo ainoastaan omaan napaan keskittyen.

Vierailija
90/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien 40-vuotias eli keski-ikäinen on ollut nuori? Kiva tietää, että olenkin nuori.

Mielestäni pariskunta on tiennyt alusta lähtien, että lapset eivät sovi kuvioon, kun huomioidaan heidän keskinäinen ikäeronsa. Kaikkea ei voi saada. "Mut kun mä haluun" ei vaan ole riittävä perustelu.

Vierailija
91/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua verrata vanhus-isän sairastumista / kuolemaa siihen et nuorikin voi sairastua ja kuolla. Joo, niin voi. Mutta yli kasikymppiset vanhukset etenkin miehistä on varmuudella enemmän tai vähemmän sairaita ja kuolema ennen 90:ä on lähestulkoon varma.

Menkää vanhainkotiin vierailulle ja katselkaa mitä on se ikäluokka, joka sinne on päätynyt. Ei siellä nuoria isejä ole.

Vierailija
92/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyl sillä pennulla puitteet on kunnossa, vaikka isänsä on ysivitonen sit ku jäbä itte on 15.

Niin. Mun miehen isä on kuollut miehen ollessa taapero. Hällä ei ollut isää siis edes teini-iässä. Ja arvaa, hänen isänsä ei kuollut vanhuuteen (oli alle viisikymppinen). Elämää kun ei käsikirjoiteta siten että lapset tehdään alle nelikymppisinä jotta ehtii nähdä lapsenlapsetkin. Kun ei välttämättä ehdi, ihmisiä kuolee muuhunkin kuin vanhuuteen.

Tämä asia onkin eri, koska se on ihan fakta, että Sale tulee kuolemaan ehkä hyvinkin pian.

No ei nyt hyvin pian kuitenkaan, ei liioitella. Millä tavalla tämä on eri? Hyvässä iässä oleva nainen saa kauan haaveilemansa lapsen, miten se liittyy isän ikään millään tavalla? Tämä on heidän tietoinen riskinsä, mutta olisi väärin, että Jenni olisi jäänyt sen vuoksi lapsettomaksi (kerta lapsen haluaa) että isä on "väärän" ikäinen.

Ei yhtään millään tavalla väärin. Hän on valinnut itse puolisonsa, ja jatkot sen mukaan. Lapset eivät ole mikään jokamiehenoikeus elämässä. Niin makaa kuin petaa, ja joskus sekään ei auta. 

Vierailija
93/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urkki oli ikuinen, nuorekas ja kovakuntoinen presidentti. Ja dementoitunut täysin 80-vuotiaana. Se alamäki on jyrkkä kun se kerran alkaa.

Edellinen tällainen kovakuntoinen vanha julkkis-isukki oli Timo T A. Joka on jo vainaa ja sitä ennen sairasti ties miten pitkään. Molemmilla pojilla luultavasti isän iän takia tulleita terveysongelmia.

Vierailija
94/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan meistä ei voi valita vanhempiaan ja siitä millaisia he ovat on aivan turhaa olla katkera enää aikuisena.

Vierailija
95/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urkki oli ikuinen, nuorekas ja kovakuntoinen presidentti. Ja dementoitunut täysin 80-vuotiaana. Se alamäki on jyrkkä kun se kerran alkaa.

Edellinen tällainen kovakuntoinen vanha julkkis-isukki oli Timo T A. Joka on jo vainaa ja sitä ennen sairasti ties miten pitkään. Molemmilla pojilla luultavasti isän iän takia tulleita terveysongelmia.

Timo T.A. mietitytti kyllä. Vanha isä ja molemmilla lapsilla autistinen syndrooma.

Vierailija
96/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon nyt lukenut noita ikuisuuspitkiä ketjuja missä haukutaan Saulia vastuuttomaksi papparaiseksi.

Onko tullut mieleen, ihan näin aidosti ihmetellen kysyn, että Jenni on nuori? Kuulin huhuja että on yrittänyt raskautua jo kolmikymppisten jälkeen, mikä on aivan loistava ikä raskautua! No, ei mennyt suunnitelmien mukaan ja vauvaa on hartaasti toivottu pitkään. Nyt nelikymppisenä tärppäsi ja okei, ei ole ihanteellinen ikä lisääntyä mutta eihän hän mikään ikäloppu ole! Harva se päivä palstalla joku "vanhus" ilmoittaa olevansa raskaana.

Jenni on tosiaan nuorena mennyt Saulin kanssa naimisiin, miehen kanssa jota rakastaa, miksi hänellä ei olisi oikeutta lapseen?

Mitä Sauliin tulee, hän on varmasti loistava isä sen aikaa kun suinkin kykenee olla. Ikinä ei muutenkaan tiedä mitä huominen tuo tullessaan, voisihan 25-vuotias isä jäädä auton alle jo ennen lapsensa syntymää. Tulevan lapsen elämä tulee kuitenkin varmasti olemaan turvattua eikä läheisiä aikuisia puutu. Muutenkin kaiken ikäisiä naisia saa koko ajan "isättömiä lapsia", joten eihän tässä kuuluisi olla mitään pällisteltävää?

Itse olen alle kolmikymppinen äiti-ihminen ja tulin uutisesta aidon onnelliseksi, harmittaa lukea tällaista roskasaastetta täällä palstalla!

Aivan totta. Kyllä elämä kantaa. mikään ei ole ikinä täydellistä.  Myös minä olen erityisesti Jenni puolesta todella onnellinen! :)

Vierailija
97/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain ensimmäisen lapseni ollessani 35 ja toisen 37 enkä koe olevani mitenkään vanha. Silti itsekin kieltämättä ajattelin että ohhoh vaikka Jenni ei ole kuin pari vuotta vanhempi. Jos ajattelee muutakin kuin ikää niin varmasti tulevat olemaan loistavia vanhempia! Esimerkiksi tässä lähelläni asuu noin 10 vuotta minua nuorempi (arvio, voi olla enemmänkin) nainen jolla myös kaksi pientä lasta. Hän on todella ylipainoinen ja huohottaa jo rattaita työntäessään vaikka kävelee todella hitaasti. Toinen lapsi juoksee edeltä ja hän ei todellakaan saisi tätä kiinni jos tulisi joku vaaratilanne tms. Että ei se pelkkä ikä kyllä vain vaikuta, uskon että hyvillä elämäntavoilla elää kyllä pidempään ja jaksaa olla läsnä lapselle kun esimerkiksi sairaan ylipainoisena joilloin luultavasti tulee kaikenlaisia sairauksia ja kuolee aikaisemmin. Just saying.

Vierailija
98/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan järjenvastaista! Joillekin Sale-faneille todella joutuu kertomaan 'uutisena' että kasikymppinen on ihan oikee vanhus 😂

Vierailija
99/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salen pojat ovat varmaan miehen malleina, kun aika Salesta jättää.

Vierailija
100/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyl sillä pennulla puitteet on kunnossa, vaikka isänsä on ysivitonen sit ku jäbä itte on 15.

Niin. Mun miehen isä on kuollut miehen ollessa taapero. Hällä ei ollut isää siis edes teini-iässä. Ja arvaa, hänen isänsä ei kuollut vanhuuteen (oli alle viisikymppinen). Elämää kun ei käsikirjoiteta siten että lapset tehdään alle nelikymppisinä jotta ehtii nähdä lapsenlapsetkin. Kun ei välttämättä ehdi, ihmisiä kuolee muuhunkin kuin vanhuuteen.

Tämä asia onkin eri, koska se on ihan fakta, että Sale tulee kuolemaan ehkä hyvinkin pian.

No ei nyt hyvin pian kuitenkaan, ei liioitella. Millä tavalla tämä on eri? Hyvässä iässä oleva nainen saa kauan haaveilemansa lapsen, miten se liittyy isän ikään millään tavalla? Tämä on heidän tietoinen riskinsä, mutta olisi väärin, että Jenni olisi jäänyt sen vuoksi lapsettomaksi (kerta lapsen haluaa) että isä on "väärän" ikäinen.

Ei yhtään millään tavalla väärin. Hän on valinnut itse puolisonsa, ja jatkot sen mukaan. Lapset eivät ole mikään jokamiehenoikeus elämässä. Niin makaa kuin petaa, ja joskus sekään ei auta. 

Mutta tällä kertaahan perhe nimenomaan saa toivomansa lapsen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi