Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Salen iän kauhistelu

Vierailija
10.10.2017 |

Mä oon nyt lukenut noita ikuisuuspitkiä ketjuja missä haukutaan Saulia vastuuttomaksi papparaiseksi.

Onko tullut mieleen, ihan näin aidosti ihmetellen kysyn, että Jenni on nuori? Kuulin huhuja että on yrittänyt raskautua jo kolmikymppisten jälkeen, mikä on aivan loistava ikä raskautua! No, ei mennyt suunnitelmien mukaan ja vauvaa on hartaasti toivottu pitkään. Nyt nelikymppisenä tärppäsi ja okei, ei ole ihanteellinen ikä lisääntyä mutta eihän hän mikään ikäloppu ole! Harva se päivä palstalla joku "vanhus" ilmoittaa olevansa raskaana.

Jenni on tosiaan nuorena mennyt Saulin kanssa naimisiin, miehen kanssa jota rakastaa, miksi hänellä ei olisi oikeutta lapseen?

Mitä Sauliin tulee, hän on varmasti loistava isä sen aikaa kun suinkin kykenee olla. Ikinä ei muutenkaan tiedä mitä huominen tuo tullessaan, voisihan 25-vuotias isä jäädä auton alle jo ennen lapsensa syntymää. Tulevan lapsen elämä tulee kuitenkin varmasti olemaan turvattua eikä läheisiä aikuisia puutu. Muutenkin kaiken ikäisiä naisia saa koko ajan "isättömiä lapsia", joten eihän tässä kuuluisi olla mitään pällisteltävää?

Itse olen alle kolmikymppinen äiti-ihminen ja tulin uutisesta aidon onnelliseksi, harmittaa lukea tällaista roskasaastetta täällä palstalla!

Kommentit (393)

Vierailija
121/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on aina kiinni ihmisistä. Eipä ne nuoretkaan isät aina ihanteellisia ole. Ennemminkin mietin millainen lapsuus lapsella on tuollaisessa asemassa olevassa perheessä. Voi olla hyvä, voi olla huono, varmasti muokkaa lasta enemmän kuin tavis duunariperheessä? Tai ainahan on ne poikkeukset, mutta..  Realiteett kuitenkin on se, että pitkää ikää vaaditaan, että lapsen aikuistumisen tuolla iällä näkee. Ja se on harkittu teko, joku onnettomuudessa kuoleminen on typerä vertaus koska se on ennalta odottamatonta. Kuitenkin jokaisella liene eoikeus lapseen, Jennillä sitä ei ole ennestään. Onnea ja toivotaan että asiat sujuu hyvin.

Vierailija
122/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timo TA Mikkonen paasasi ajankohtaisen kakkosen vanhemmuus- teemassa hyvästä vanhemmuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenni on halunnut lapsen ja nyt sen saa. Ei voi mitään. Mietin vaan että mimmosii siittiöt ton ikäsellä, onko riskejä? :o

On.

Vierailija
124/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskan pressan akka on vanhus.

Brigitte Macron on 64. Hänen nuorin lapsensa on syntynyt 1984. Eli hänellä ja kuopuksellaan on ikäeroa 31 vuotta, ei 70 vuotta kuten Salella ja kuopuksellaan.🤢

Vierailija
125/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 40 v akka ei ole nuori.

Siinä rajoilla että kannattaa vielä lapsi tehdä

Hyväksykää tosiasiat.

Vierailija
126/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus siis tokihan 40 v on nuori jos vertaa ihmiseen joka ob ehtoopuolella.

Mutta isän iälläkin tulisi olla merkitys.

Eli iso d vaan laittamaan tyttären tytärtään paksuksi. Kansa hurraa.

Vierailija
127/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako tuntia vk pressa tekee töitä? Joko sale jää pois hommista ja keskittyy lapseen tai tekee pressan hommaa eikä näe lastaan ja sit delaa tai dementoituu.

Jos siittiötkin on saatu lahjana. Sale on vaan mukana koska vaimo haluaa.

Älkää äänestäkö!

Vierailija
128/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen onnellinen Jennin puolesta. Etenkin jos lapsettomuuden tuskaa taustalla.

Sauli voi elää satavuotiaaksikin, vieläpä hyväkuntoisena. Terveydestään on varmasti huolehtinut, sporttinen ikäisekseen. Kaikki kasikymppiset eivät tosiaan ole toinen jalka haudassa.

Ja käy miten käy, kyseessä on kaksi älykästä ihmistä. He ovat varmasti keskustelleet kaikista mahdollisista skenaarioista. On muuten historiassa hyvin tuore ilmiö, että lapset tehdään tietyssä iässä ja elämänvaiheessa, ennen lapsia tehtiin läpi koko hedelmällisen iän. Eli miehillä suht vanhanakin.

Vierailija
129/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen onnellinen Jennin puolesta. Etenkin jos lapsettomuuden tuskaa taustalla.

Sauli voi elää satavuotiaaksikin, vieläpä hyväkuntoisena. Terveydestään on varmasti huolehtinut, sporttinen ikäisekseen. Kaikki kasikymppiset eivät tosiaan ole toinen jalka haudassa.

Ja käy miten käy, kyseessä on kaksi älykästä ihmistä. He ovat varmasti keskustelleet kaikista mahdollisista skenaarioista. On muuten historiassa hyvin tuore ilmiö, että lapset tehdään tietyssä iässä ja elämänvaiheessa, ennen lapsia tehtiin läpi koko hedelmällisen iän. Eli miehillä suht vanhanakin.

Ja se tuotti onnellisia lapsia?

Vierailija
130/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos nykyistä ihmisten pahoinvoinnin määrää miettii, väitän että keskimäärin ihmiset olivat tyytyväisempiä ennen.

Vierailija
131/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se nyt ihan naurettavaa tehdä lapsi 70-vuotiaan vanhuksen kanssa. Sauli ei tod näk edes hoida tätä lasta vaan se lykätään jollekin nannylle kun isi on pressana. Kun isi on 80-vuotias, on lapsi vasta 10 v eli juuri siinä vilkkaimmassa iässäään jolloin haluaisi puuhailla isän kanssa joka vielä jaksaa.

Olen varma siitä, että lapsen isoveljet ja heidän jälkikasvunsa mielellään puuhailevat pikkusiskon tai -veljen kanssa. Ja onhan Jennilläkin lähisukulaisia.

Vierailija
132/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos nykyistä ihmisten pahoinvoinnin määrää miettii, väitän että keskimäärin ihmiset olivat tyytyväisempiä ennen.

Loputtomia uusioperheitä, orpoja, sukulaisten armoilla kasvavia kasvattilapsia, köyhiä leskiä.

Kurjuutta, hätää, katkeruutta ja kuolemaa.

Vierailija
133/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyl sillä pennulla puitteet on kunnossa, vaikka isänsä on ysivitonen sit ku jäbä itte on 15.

Niin. Mun miehen isä on kuollut miehen ollessa taapero. Hällä ei ollut isää siis edes teini-iässä. Ja arvaa, hänen isänsä ei kuollut vanhuuteen (oli alle viisikymppinen). Elämää kun ei käsikirjoiteta siten että lapset tehdään alle nelikymppisinä jotta ehtii nähdä lapsenlapsetkin. Kun ei välttämättä ehdi, ihmisiä kuolee muuhunkin kuin vanhuuteen.

Tämä asia onkin eri, koska se on ihan fakta, että Sale tulee kuolemaan ehkä hyvinkin pian.

No ei nyt hyvin pian kuitenkaan, ei liioitella. Millä tavalla tämä on eri? Hyvässä iässä oleva nainen saa kauan haaveilemansa lapsen, miten se liittyy isän ikään millään tavalla? Tämä on heidän tietoinen riskinsä, mutta olisi väärin, että Jenni olisi jäänyt sen vuoksi lapsettomaksi (kerta lapsen haluaa) että isä on "väärän" ikäinen.

Toivon todella, että Jenni tietää mitä tekee. Fakta on, että Sauli on vanha. Jennikin alkaa olla iäkäs ensisynnyttäjä. Toivottavasti emme kuule myöhemmin lehtijuttuja, kun lapsi jäi isättömäksi tai kun Sauli ei jaksa harrastaa lapsen kanssa. Todella toivon, että asia mietitty loppuun asti. Itse 30 v, 32 v ja 37 v lapset saaneena voin todeta etten enää nelikymppisenä olisi jaksanut. Mutta ehkä sitä jaksaa, kun Jenni ekan vauvan hurmoksessa eikä tiedä mitä vielä edessä. Ja meillä on sentään normaalit, hyvätapaiset lapset, joten ollut murrosikäkin ihan normaalin puitteissa. Jennin ja Saulin kannattaa nyt jumpata ja syödä terveellisesti, että elävät mahdollisimman kauan lapsensa kanssa. Nyt kun kovasti hehkutetaan, että Suomenkin presidenttipari saa vauvan niin onhan se vähän noloa, että isukki lähes 70 v, papparainen siis.

Vierailija
134/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on aina kiinni ihmisistä. Eipä ne nuoretkaan isät aina ihanteellisia ole. Ennemminkin mietin millainen lapsuus lapsella on tuollaisessa asemassa olevassa perheessä. Voi olla hyvä, voi olla huono, varmasti muokkaa lasta enemmän kuin tavis duunariperheessä? Tai ainahan on ne poikkeukset, mutta..  Realiteett kuitenkin on se, että pitkää ikää vaaditaan, että lapsen aikuistumisen tuolla iällä näkee. Ja se on harkittu teko, joku onnettomuudessa kuoleminen on typerä vertaus koska se on ennalta odottamatonta. Kuitenkin jokaisella liene eoikeus lapseen, Jennillä sitä ei ole ennestään. Onnea ja toivotaan että asiat sujuu hyvin.

jos autoilee niin silloin on hyvä varautua myös kuolemaan. Sama pätee tupakointiin kuten autoiluunkin.

Melko varma kuolema.

Vierailija
135/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Timo TA Mikkonen paasasi ajankohtaisen kakkosen vanhemmuus- teemassa hyvästä vanhemmuudesta.

Muistan sen hyvin :D Nyt ei heillä ole hyvästä vanhemmuudesta tietoakaan, ainakaan isukin puolelta. Olisikohan hänenkin vaimonsa kanssa kannattanut miettiä vielä tarkemmin jälkikasvun perustamista. Fakta on, että kun ihminen on vanha lastensaantiin niin on vaan liian vanha. Voi hyvinkin käydä, että joku pötkyttelee satavuotiaaksi, mutta tuskin sen ikäisestä on pikkulapsille ollut mitään iloa enää aikoihin. Ja nopeasti Jennikin neljänkympin ylittäneenä alkaa näyttää vanhalta, kun hormoonitoiminta heikkenee. Kiva siinä sitten lapsen ylpeänä esitellä vanhempiaan. Kolmekymppinen on henkisesti ja fyysisesti parhaassa iässä jälkikasvua ajatellen.

Vierailija
136/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl sillä pennulla puitteet on kunnossa, vaikka isänsä on ysivitonen sit ku jäbä itte on 15.

eipä ole sinunkaan perimissäsi geeneissä kaikki kohdallaan, kun laskutaitosi on tuota luokkaa.

Vierailija
137/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän sitä kauhistellaan kun nainen on 37 että kauheen vanha saamaan vauvan. 

Vierailija
138/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näistä mollaavista kirjoituksista paistaa tuhkamunien ja mahojen muijien kateus, kun ei suoda muille heidän toivomaansa onnea.

Aikoinaan oli hyvin tavallista, että miehet naivat usein paljon nuorempia naisia ja nekin naiset vielä raskautuivat lähes 5-kymppisinä ja miehet saattoivat olla hyvinkin iäkkäita.

Nämä henkilöt olivat poikkeuksellisen terveitä, kun olivat itse selviytyneet hengissä yhteiskunnassa, josssa ei ollut kovinkaan hyvää terveydenhoitoa.

Oma mummoni, joka oli syntynyt 1800-luvun lopussa sai nuorimmaisensa lähes 50-vuotiaana ja tämä nuorimmainen elää edelleen lähes 90-vuotiaana ja tekee joka arkipäivä töitä 7 h.

t.mummeli

Vierailija
139/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä Salen ja Jennin vauvan puolustajat lyttäävät tässä keskustelussa ne lapset, joilla on vanha isä ja kertovat ikävistä kokemuksistaan. Tosi ”hienoa” av-mammat!

Yksikään tosin vielä ei ole kertonut, että parempi olisi ollut ollut syntymättä.

Keskustelussa myöskään ei ole mukana yhtään syntymättä jäänyttä, joka voisi kertoa miten huippumahtavaa tää on.

Minua ärsyttää kaikkein eniten se perinteinen av-tapa, miten kerrotaan esimerkiksi aborttikeskusteluissa down-ihmisten elämän olevan jatkuvaa kipua ja kärsimystä. Kumma kyllä en tunne yhtään Downia, joka näin ajattelisi.

Niin, ja itse olen syntynyt kroonisesti sairaalle, liikuntarajoitteiselle äidille, ja rakastan elämääni.

Kyllä minä voin sanoa, että olisi ollut fiksumpaa jättää minut tekemättä eläkepapparaisena. Se oli itsekäs veto, eikä siinä ajateltu minua yhtään.

Selvä. Sitten meillä on tilanne 1-1. Tosin itse olen saanut myös kolme lasta, jotka näyttävät nauttivan elämästään. Lasketaanko heidät?

Ei. Sen sijaan minulla on kaksi sisarusta, jotka ovat samaa mieltä kanssani.

Eli sisarustesikaan mielestä sua ei pitäisi olla olemassa? Tässä sulla on jo ihan muista ongelmista kyse kuin pressan vauvasta.

Ei vaan eläkepapan ei kuulu elää uutta nuoruutta seitsenkymppisenä ja sitten kupsahtaa. Meitä on kolme lasta, jotka on hankittu näin. Itsepäinen eläkepappa ja naiivi pyryharakka "vanhempina".

Kolme lasta hankittu seitsemänkymppisenä! Tässä lähestytään varmaan jo Suomen ennätystä.

Siis Suomen ennätyksiäkö sinä haet? Eikö sinun pitäisi ajatella lasten etua? Nyt sitten lapset vaan odottelee milloin isukki kuolee. Vieläkö jaksat seinäkiipeillä lasten kanssa? Tai kontata HopLopissa? Niin arvelinkin.

Vierailija
140/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää tämä, kun monet kyseenalaistavat sen, että Sauli olisi todella harkinnut tätä asiaa. Väitetään, että ei olisi hetkeäkään ajateltu lapsen näkökulmaa tai tulevaisuutta pidemmälle kuin parin vuoden päähän. Oli Saulin ja Jennin päätöksestä sitten mitä mieltä tahansa (se kaikille sallittakoon), niin kyse ei varmasti ole mistään hetken mielijohteesta, jota ei ole kunnolla pohdittu. Sauli lienee pohtinut tätä aihetta enemmän kuin valtaosa tällä palstalla kirjoittelevista, sillä asia on tullut Saulia poikkeuksellisen lähelle. Hän on itse elänyt nuorena leskenä (joten on varmasti uhrannut ajatuksia sille, mitä Jennin elämä tulee olemaan lapsen kanssa leskenä). Hän on seurannut vierestä, kun hänen omat lapsensa ovat menettäneet äitinsä nuorena. Olen aika varma, että jo nämä kokemukset ovat pakottaneet hänet elämänsä aikana pohtimaan tuota asiaa. Varmasti perhepiirin ja hänen lastensa kokemukset ovat olleet mukana vaakakupissa, kun päätöstä on tehty. En sano, että kaikkien pitäisi olla samaa mieltä, mutta tuollainen alentuva suhtautuminen on typerää, niin kuin hän ei olisi muka itse tullut sitä ajatelleeksi, ettei välttämättä 15 vuoden kuluttua potki teinin kanssa jalkapalloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä