Listataan asioita mitkä eniten ärsyttävät raskaudessa
Ap aloittaa:
- Pahoinvointi.
- Lisääntynyt vessassa juokseminen muutenkin.
- Mahasi arvostelu.
- Syö kahden edestä-hokema ja mielesi tekisi olla syömättä kokonaan kun mikään ei maistu hyvältä + se pahoinvointi.
- Vaatteet ei istu päälle ja kaikki on epämukavaa päällä, jopa ne äitiysvaatteet ahdistavat.
Kommentit (79)
Virtsankarkailu, ainakin näin loppuraskaudesta. Inhottaa, kun pissin haju oikeasti pinttyy housuihin ja pyykätä saa joka päivä :(
Loppuraskaudesta myös ne jatkuvat utelut "no jokos?", "onko ollut jo tuntemuksia" jne...
Vierailija kirjoitti:
Virtsankarkailu, ainakin näin loppuraskaudesta. Inhottaa, kun pissin haju oikeasti pinttyy housuihin ja pyykätä saa joka päivä :(
Loppuraskaudesta myös ne jatkuvat utelut "no jokos?", "onko ollut jo tuntemuksia" jne...
Jep. Nyt odotan työpaikan pukkarissa koska talvilomaa viettävä siippa herää horroksestaan ja toisi mulle housut....
Jatkuva pahoinvointi, 24/7. Vetämättömyys ja väsymys, mitään en saa aikaan. Ja kun koko ajan on paha olo, niin ei huvita liikkua, mikä on aiheuttanut hirmuisia kremppoja selkään ja niskaan :(. Missään asennossa ei ole hyvä nukkua. Kaikki housut (ja etenkin alushousut!) puristaa vatsaa. Ällön turvonnut, pöhöttönyt ja lötkistynyt olo. Ja just tuo mistä joku aiempi jo mainitsikin, aina kun joku kysyy miten olen jaksanut ja vastaan, että aika huonosti, niin heti pitää pistää paremmaksi! Tyyliin: joo mullakin ollut ihan hirveä viikko, olin kaksi kertaa migreenissä, tiedän miltä susta tuntuu. Et todellakaan tiedä, sulla ei ole lapsia etkä ole raskaana...
Ja täällähän on siis vasta rv13 menossa :):)
Kaikki oksettaa ja ärsyttää. Ja ennen en itkeny pikkuasioista, eilen kun mies tuli töistä, hän kysyi miksi itken. Vastasin että voitko sää laittaa mulle sukat ku mä en ylety 😂
Isomaha kirjoitti:
Kaikki oksettaa ja ärsyttää. Ja ennen en itkeny pikkuasioista, eilen kun mies tuli töistä, hän kysyi miksi itken. Vastasin että voitko sää laittaa mulle sukat ku mä en ylety 😂
Mä en voi kattoo koiravideoita enää 😂
Tää just kun paikat löystyy, kersa painaa rakkoon ja pienikin paine kun tulee, niin joutuu housut vaihtamaan :(
En siis ole ainoa
No tuolla edellähän oli jo lähes kaikki muu mahdollinen mitä oon saanut nyt raskaana ollessa kokea. Nämä sieltä tais kuitenkin vielä puuttua. Eli nämä himskatin liitoskivut jotka ei todellakaan ole järin mukavia ja sitte tuo kesto turpeus alapäässä.
Jatkuvat krooniset kivut, supistelut, pahoinvointi, ummetus, peräpukamat, suonikohjut, turvotus, rannekanavaoireyhtymä, verenpaineet, ihon repeäminen ja arvet, närästys, liitoskivut, pääkipu, kivut, kivut, kivut. Pelko vammaisuudesta, kohtukuolemasta ja siitä ettei tämä koskaan lopu. Tähän päälle henkiset taistelut oman kropan pettämisestä, kyvyttömyydestä mihinkään, mökkihöperyys, mahdottomuus päästä ulos ulkoileen ettei ennenaikainen synnytys alkaisi. Unettomuus kipujen vuoksi, lihominen, sosiaalisen elämän loppuminen ja masennus.
Näistä pitäisi oikeasti kertoa enemmän, voisi valmistautua paremmin ja miettisin ehkä kaksi kertaa ennenkuin tähän lähtisi.
Loppuvaiheessa ei saa lattialta nostettua mitään, sukkia jalkaan tai sheivattua.
Eniten raskaudessa ehdottomasti ärsyttää se jatkuvasti valittava mamma.
Varpaiden kynsien leikkaaminen vaatii työtä. Ei taivu eikä käsivarret veny
Liitoskivut. Ekassa ne alkoi vasta päälle rv30, tokassa aikaisemmin, joskus rv25. Kolmannessa raskaudessa ne sitten alkoi jo rv15. Lopussa ei meinannut päästä kävelemään, mutta pakko oli vaikka vihloi niin per***sti.
No ei nyt erityisesti mikään ärsytä. Vähän on sellainen hippo-olo ja silloin ei kyllä tunnu kovin viehkeältä. Eipä sekään ole kovinkaan hauskaa, kun joutuu jatkuvasti esim. lääkärissä esittelemään alapäätään tuntemattomille. Pahoinvoinnista en ole kärsinyt ja vasta nyt tässä toisessa raskaudessa on alkanut ilmetä liitoskipuja. Kohta 30 raskausviikkoa täynnä.
Mulle on alkanut ilmetä niska-hartiaseudun kipeytymistä, voimat katoaa käsistä, tulee yks kaks paha olo ja täysi väsymys. Siis totaalisesti väsähdän kesken päivän. Rv 32 käsillä.
Kulunut juttu, mutta ensimmäisen puolen tunnin jälkeen inhosin koko raskautta aina synnytyksen jälkeisiin palautumiskipuihin saakka, ei siinä ollut muita kuin ärsyttäviä, hankalia ja kivuliaita asioita. Lapsi täyttää 17.
Miehet eivät ymmärrä mistä kaikesta "hauskuudesta" jäävät paitsi raskaudessa :D
Raskaana ollessa et ole enää mitään muuta kuin raskaana. Sinulle ei puhuta muusta kuin raskaana olemisesta ja vauvoista.
Tähän ärsytykseen vielä lisäksi se, että aikuiset ihmiset lässyttävät sinulle.
Loppuvaiheessa kaikkia kiinnostaa "joko olet jakautunut" ja kun vauva on syntynyt niin porukkaa olisi tulossa kylään jonoksi asti.
Sitten kun vauva on noin 3-6kk ketään ei enää kiinnosta vaan lähinnä ärsyttää kun aina sinun pitää raahata sitä kersaa mukanasi.
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt erityisesti mikään ärsytä. Vähän on sellainen hippo-olo ja silloin ei kyllä tunnu kovin viehkeältä. Eipä sekään ole kovinkaan hauskaa, kun joutuu jatkuvasti esim. lääkärissä esittelemään alapäätään tuntemattomille. Pahoinvoinnista en ole kärsinyt ja vasta nyt tässä toisessa raskaudessa on alkanut ilmetä liitoskipuja. Kohta 30 raskausviikkoa täynnä.
Missä tutkimuksissa olet sitten ollut? Kun eihän nykyään kai hirveästi enää alapäätutkimuksia tehdä.. minulla rv 26 eikä vielä yhtäkään, thank god!
Mulla viikkoja noin 37. Eniten ärsyttää närästys, anemia, virtsankarkailu, kengännauhojen solmiminen ja se että jos erehtyy istumaan lattialla, ei pääse enää ylös.
Viime viikolla tehtiin eka sisätutkimus tässä raskaudessa, se ei ollut ollenkaan paha rasti.
Järkyttävä pahoinvointi. Alun jatkuva oksentaminen tai oksennuksen pidättäminen ja loppupuolella kuvottava olo.
Oksentaessa/ aivastaessa pissan lirahtaminen. Onneksi ei ole monesti käynyt ja aina kotona.
Se ettei mies ole halunnut enää pariin kuukauteen seksiä. Puolivälissä alkoi arkailla mahaa ja sit pian loppui seksi kokonaan. :/