Toimittaja Sanna Ukkola kanteli häntä kritisoineen twiittaajan työnantajalle
Sanna Ukkola naurunalaisti kulttuurisen omimisen käsitettä ja siitä loukkaantumista Pressiklubissa istumalla ohjelmassa intiaanipäähine päässä sekä näyttämällä kiistanalaisen pätkän Pekka ja Pätkä elokuvasta, jossa nämä heiluvat kasvot kenkäplankissa. Twitterissä eräs henkilö piti tätä karnevalisoivaa tapaa käsitellä asiaa huonona ja esitti kritiikkinsä symmetrisesti, eli samoin kuin Ukkola ohjelmassaan: lataamalla twitteriin kyselyn siitä olisiko esimerkiksi aasinhattu vai erikeeper paras Ukkolan seuraavaksi päähineeksi. Mitä tapahtuu sitten: Ukkola kysyy twiittaajan työnantajaa, twiittaaja vastaa ja sitten twiittaajan työnantaja ottaa yhteyttä, että tulisitko neuvonpitoon. Twiittaaja ei nyt tiedossa olleen perusteella kuitenkaan saa potkuja.
Aika uskomatonta.
Kommentit (1332)
Vierailija kirjoitti:
Todella yksinkertaisen kuvan antanut Ukkola itsestään julkisuudessa.
Et sinäkään älyllä profiloidu.
Ukkola väitti ko henkilön häirinneen häntä pitkään, mitään todisteita ei ole esittänyt, koska niitä ei ole.
Aihehan on "kulttuurinen varkaus" :D Ehdottomasti typerin pyhistelyn aihe koko maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Pressiklubia en ole katsonut sitten Rubenin, näköjään ei kannatakkaan.
Ruben vetosi typeryksiin.
YLE:n päätoimittajan ollessa ohjelmassa niin nolasi itsensä kun tapasi niin fiksun ihmisen. Sai tästä kasvon mentyksestään kimmokkeen uranvaihtoon ja hyvä niin ...moraalinvartijalla on asiaa....
Vierailija kirjoitti:
Aihehan on "kulttuurinen varkaus" :D Ehdottomasti typerin pyhistelyn aihe koko maailmassa.
Mikä ihme näitä saamelaisia vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Todella herkkä hipiä tuolla Ukkolalla. Toivottavasti saa kenkää.
Ukkola tviittasi "läpällä".
Läppä oli siinä kun eräälle Ylen työntekijälle vaadittiin potkuja kissanmetsästyskohussa. Samankaltainen tapaus, paitsi kissan omistajien mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä on inkkarit?
Taitaa myötäpöyristyjät olla liikkeella tuossa päähinetapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs tämä "häirikkö" on ammatiltaan? Miksi työnantajaan yhteyttä, twiittailiko ammattinsa puolsesta, työnantajan piikkiin?
Sen takia työnantajaan jos siitä muodostuisi sen verran painetta etä kiusaaja lopettaisi kiusaamisen.
Kiusaamiseen saa puuttua kaikkin käytettävissä olevin keinoin. Ei tarvi alistua kiusaajan edessä.
Toki, toki, mutta miksi työnantajaan yhteys? Ei työnantaja voi puuttua työntekijänsä twiitteihin, jos niitä ei työnantajan piikkiin kirjoittele? En ymmärrä?
Itse ihan persuna sanon, että todella lapsellista ottaa yhteyttä työnantajaan ja toivoa potkuja. Sama koskisi toisinpäin jos joku persu soittelisi esim. vihreän työnantajalle.
Joku firmahan viime viikolla lopetti yhteistyön persujen paikallisyhdistyksen kanssa, koska aatemaailmat eivät kuulemma kohtaa. Toivon pikaista konkurssia ko. firmalle.
Jos joskus joku soittaa työnantajalle vastaavasta tapauksesta niin itse antaisin työntekijälle kertabonuksen sanan vapauden käyttämisestä.
Heikon irtisanomissuojan ja ikuisen työttömyyden Suomessa jotkut lapselliset uhkailevat vielä työpaikan menetyksellä. Itse muuttaisin heti maasta jos työnantaja antaisi tuollaisen syyn takia potkut... toki meidän on helppo muuttaa, koska olemme jo ennen asuneet yli 10 vuotta pois Suomesta.
Toisaalta on ihan hauskaa, kun Ukkola siirtyi Pressiklubiin. Siellä kivasti korostuu kuinka hellyttävän höpsöltä Sanna-riepu näyttää oikeasti fiksujen ja sosiaalisilla keskustelutaidoilla varusteltujen semiälyköiden keskellä.
aamu-tv:ssä se uppos vielä kevennysten ja kaikenmaailman kissantemputtajien sekaan, mutta nyt on niinku peura ajovaloissa yksinkertaisuutensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs tämä "häirikkö" on ammatiltaan? Miksi työnantajaan yhteyttä, twiittailiko ammattinsa puolsesta, työnantajan piikkiin?
Ei twiitannut ammattinsa puolesta, vaan yksityishenkilönä henkilökohtaisella twitter-tilillään. Ei ollut edes kertonut (siis ainakaan twitterissä tai twiittiensä yhteydessä) julkisuuteen työnantajansa nimeä. Ukkola oli itse mennyt ottamaan selvää, missä mies oli töissä, ja sen jälkeen otti yhteyttä työnantajaan.
http://blogit.image.fi/paivystavaanarkisti/ala-twiittaa-ukkolasta-saatat-saada-potkut/
täällä, ketä kiinnostaa, minua ainakin : )
"Elämme loukkaantumisen, pöyristymisen ja kaikenlaisen pahastumisen aikakautta, jossa mikään asia ei ole liian pieni pahantahtoiselle väärintulkinnalle tai uhriutumiselle."
Ukkola on siis ilmeisesti tätä mieltä vain silloin kun hänen itsensä täytyy saada vitsailla ja pilkata haluamastaan aiheesta :D
Kaiken maailman Turkkilat luulevat voivansa kirjoitella someen mitä tahansa ilman seuraamuksia. Montakohan kertaa lienee itse itkenyt YLEn johdolle toimittajien sanomisista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen takia työnantajaan jos siitä muodostuisi sen verran painetta etä kiusaaja lopettaisi kiusaamisen.
Kiusaamiseen saa puuttua kaikkin käytettävissä olevin keinoin. Ei tarvi alistua kiusaajan edessä.
Toki, toki, mutta miksi työnantajaan yhteys? Ei työnantaja voi puuttua työntekijänsä twiitteihin, jos niitä ei työnantajan piikkiin kirjoittele? En ymmärrä?
Minä ainakin ymmärrän hyvinkin.
Jos minun palveluksessa on henkilö joka viettää vapaa-aikaansa netissä muita kiusaten niin totta ihmeessä katson tämmöistä alaista uudelleen että "mikä mies" ja olisiko seuraavan saneerauksen aikana hänen vuoronsa lähteä. Jäisi enemmän aikaa olla siellä netissä ottamassa kantaa.
Mitäs helkkaria. Olen tavannut Hannulan, hiljainen ja mukava kaveri. Ei tosiaan mikään some-häirikkö, eikä äänestys mielestäni ollut millään mittakaavalla edes väärin. Mitä ihmettä Ukkola??
Vierailija kirjoitti:
http://blogit.image.fi/paivystavaanarkisti/ala-twiittaa-ukkolasta-saatat-saada-potkut/
täällä, ketä kiinnostaa, minua ainakin : )
Twiitissä uhataan tai yllytetään laittamaan jonkun päähän liimaa?
Ei mitenkään asiallista opettajalta. Tosin Etelä-Pohjanmaan opisto lienee joku verovaroilla ylläpidettävä turhake joten ei voida opettajilta paljoa odottaa.
Ai että uhataan : D Sehän oli kysely? Ja näitä on Twitter täynnä. Somemyrsky vesilasissa jälleen kerran, mutta ah näitä on niin ihana seurata. Tällä kertaa se oli Ukkola, joka astui miinaan, kuka seuraavaksi?