Mikä oli ihan ensimmäinen reaktiosi, kun kuulit Presidenttiparin saavan vauvan?
Mä tulin iloiseksi uutisesta. Mutta sitten mietin, että en itse kyllä enää tuossa iässä jaksaisi mitään yöheräilyjä harrastamaan.
Kommentit (521)
Meinas pulla mennä väärään kurkkuun kun iltalehden sivut avasin.. sillon kun ne meni naimisiin niin odotin vauvauutisia mutta en kyllä enää koska sain sen käsityksen että elävät vain koiran kanssa kun tuota ikää on molemmilla. Onhan Sauli aika iäkäs isäksi..
MIetin että selvisikö Lipposen Paavo hengissä, eikös ne tytöt ala olla aikuisia... En jaksanut googlata onko.
Olisin yllättynyt vähemmän jos uutinen olisi kertonut Haaviston ja Antonion lisääntymisestä.
hyväksikäyttösuhde. Harva 70 vuotias papparainen haaveile isäksitulosta, yöheräilyineen, jne. Nuori nainen repii sen minkkä irti saa papasta, vanhasta höppänästä- Tästä on käyty kova sota ensin, jopa avioerolla uhkailu, taatusti! 30 v. ikäeroa ja leppoisa vanhuus edessä, ja nuori vaatii ja vaatii, kunnnes sai tahtonsa läpi.
Pitäisi olla joku laki ituommoisen estämiseksi, vanhuksen hyväksikäytön.
Säälittää lapsi. Edes ns. tavalliselle lapselle ei ole herkkua olla koululainen, jolla on kasikymppinen isä. Puhumattakaan siitä, että joutuu lisäksi olemaan koko ikänsä lehdistön seurannan alla. Oikeasti: Lapsi parka! Isän lapsenlapsetkin noin 10 vuotta itseä vanhempia....Ei mitään järkeä tuollaisessa.
Rehellinen ensireaktio: Mitä helvettiä?!?! 70-vuotias kahden lapsen isoisä ryhtyy vielä leikkimään isää. Ei hyvää päivää... Ei mitenkään pysty olemaan aidosti iloinen tästä, vaikka toisaalta onkin hienoa, että saa lapsia jos niitä todella toivoo. Tuo ikä kuitenkin tekee tästä niin sairasta, ettei voi olla onnellinen kuin korkeintaan Jennin puolesta.
En koskaan ymmärtänyt mistä se jenni Haukion vela-juttu tuli. Tai se että Sauli Niinistö "ei suo lapsia nuorelle vaimolleen koska itsellään niitä jo on".
No, nytpä nähtiin taas että ilkeitä ja täysin turhanpäiväisiä spekulaatioita moiset puheet olivatkin.
Ja jotta kukaan ei kimmastuisi olen itse vela (kauhea sana mutta helpompi kirjoittaa kuin vapaehtoisesti lapseton), siitä huolimatta kummastutti ja raivostuttikin ne varmat puheet Haukion kohdalla joihin ei koskaan löytynyt mistään mitään pohjaa.
Eli olen todella iloinen molempien heidän puolesta, kukaan ei tuelvasta tiedä kuka täällä sairastuu tai kuolee milloinkin mutta jokatapauksessa tällä vauvalla on vahvat tukijoukot ja terve, rakastava suku turvaamassa tulevaisuutta.
Luulin vitsiksi. Sen jälkeen todella suuri ilon tunne, ihanaa kun joku saa oikein kauan toivomansa lapsen. olen aivan hirveän onnellinen heidän puolestaan.
Onhan se totta, että isä on todella vanha kun lapsi on vasta murrosiässä. Mutta äiti on nuorekas, rauhallinen ja fiksu ja varmasti heillä tukiverkko pelaa. Ei se ikäkään kaikkea merkitse ja määritä elämässä. Saulilla on varmasti kiinnostusta hoivata lasta ja viisautta ja elämänkokemusta kasvattaa. Isompi riski lapsella on hankaluuksiin ja huonoon elämään jos syntyy kouluttamattomille nuorille vanhemmille, joiden suurin viisaus on tietää mistä saa edullisimman kynsi- ja ripsihuollon.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut ilahtua. Kun mies tulee isäksi 70-vuotiaana, hän on 85-vuotias vanhus, kun lapsi on ärhäkkäimmässä murrosiässä. Eikä hän 75-vuotiaanakaan mitenkään voi osallistua lapsen elämään samalla tavalla kuin tavallisessa isäiässä oleva mies.
No, pitäisikö voida? Eikö se ole pääasia, että on hyvässä kunnossa oleva toinen vanhempi? Hieman heikommassa hapessa oleva isäukko tekee sen minkä jaksaa. Monilla lapsillahan ei ole kuin toinen vanhemmista kotona tai edes elossa tai sitten isä ei osallistu, vaikka pystyisi. Hyviä ihmisiä yksin huolletuistakin tulee. Tai sitten tulee ihmisiä.
Äänestänikin Pekka Haavistoa (toisin kuin alunperin ajattelin)
Sannin biisin sanoin: Että mitähän v**tua?
Miksi vanhukset saavat lapsia, mutta minä en?
Mun ensireaktio: "Oho Haukiokin onnistuu samaan lapsen vielä 40-vuotiaana. Itsellä ei varmasti enää sitten onnistu eikä tässä toisaalta ehdikään kun ei ole miestäkään ja kohta olen jo 36. Minkä ikäinen se Sauli onkaan. 60?...aika vanha...ei on se vielä vanhempi. Googlaan....69 herrajestas! Epäreilua kun miehet voi hankkia lapsia noin vanhana. Toisaalta ei sitä mitenkään jaksais tossa iässä enää, mutta ois se kiva jos edes 50-vuotiaana vielä onnistuis. Elämä menee liian nopeasti ja lastenhankinta-aikaa on naisilla ihan liian vähän"
sellainen "haa tiesin!" tunne. Olen aina ollut sitä mieltä, että Jenni ei ole vela, vaan ns. äitityyppiä. Mutta olen ajatellut, että eivät ehkä onnistu, kun ei ole mitään kuulunut. Yllätti/ yllättää enemmän toi, että Sale lähtee toiselle kaudelle, luulisi, että haluisi nauttia vähän, varsinkin nyt kun syntyy vielä lapsi. Kirjoitinkin tänne aiemmin johonkin speku-ketjuun, etten usko toiseen kauteen vaan eläkevauvaan
Apatia ja voimattomuus. Ihmiskunta on tuomittu tuhoutumaan liikakansoitukseen.
Tuli välitön mielikuva ylä-asteelta, kun paras ystäväni häpesi isänsä ikää niin paljon, ettei antanut isän ajaa koulun portille asti, kun hän vei meitä kouluun. Ja kaverin isä oli tuolloin "vasta" samanikäinen kuin Niinistö nyt....
Kyllä lapsi tarvitsee vanhempien tukea vielä täysi-ikäisenäkin. Tässä ei olla taas yhtään ajateltu asiaa syntyvän lapsen vinkkelistä. Tämä lapsi saa kokea ainakin toisen vanhempansa hautajaiset alaikäisenä. Sekin on väärin. Murrosikäinen ei voi kunnolla ottaa yhteen vanhempansa kanssa, kun tämä alkaa olla vanhuuden höppönä hauras ikäihminen. Hävettävää ja vielä isot traumat oman identiteetin muodostuksen kanssa. Terapiaa tilattuna vuosikymmeniksi.
Ymmärrän, että on hienoa saada lapsi, jos sitä todella toivoo, mutta joku raja pitäisi silti olla sillä missä iässä lapsia hankkii.
10-vuotiaalla on 50v. äiti ja 80v. isä.