Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oli ihan ensimmäinen reaktiosi, kun kuulit Presidenttiparin saavan vauvan?

Vierailija
09.10.2017 |

Mä tulin iloiseksi uutisesta. Mutta sitten mietin, että en itse kyllä enää tuossa iässä jaksaisi mitään yöheräilyjä harrastamaan.

Kommentit (521)

Vierailija
361/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa hienoa, että ihmiset, jotka todella toivovat lasta, sen saavat. MUTTA. Joku raja kuitenkin pitäisi olla sillä, missä iässä lapsia hankitaan. Tämä ihan lapsen edun vuoksi. Vaikka kuinka olisi rakastava ja huolehtiva perhe, ei silti ole lapselle hyväksi, että isä on vanhusiässä ja äitikin jo reippaasti keski-ikäinen. Iäkkäiden vanhempien lapsena tiedän, mistä puhun. Ja isäni oli kuitenkin "vain" 60 kun synnyin.

Vierailija
362/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinistön ikäisen äitini kommentti: Onneksi en ole niin sekaisin, että tässä iässä vielä rupeaisin lapsia pukaamaan.

Ei taitaisi äidiltäsi onnistuakaan. Saman ikäisenä äitinä ja isoäitinä olen vilpittömästi onnellinen presidenttiparin puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut ilahtua. Kun mies tulee isäksi 70-vuotiaana, hän on 85-vuotias vanhus, kun lapsi  on ärhäkkäimmässä murrosiässä. Eikä hän 75-vuotiaanakaan mitenkään voi osallistua lapsen elämään samalla tavalla kuin tavallisessa isäiässä oleva mies.

Itse vähän samoilla linjoilla, mutta kun uskalsin tuoda mielipiteeni julki harrastuspiirissä, niin sain kiukkuisia vastauksia, että "minäkin olen saanut lapsen 42 vuotiaana, enkä ollut liian vanha!".  No 42 on hiukan eri, kuin 70v. Ja se 42v on jo ihan tarpeeksi.  Itsekin olen lapset tehnyt vanhemmalla iällä, mutta en minä sitä minään erityisenä "hyvänä" asiana nää. Kun tämä lapsi on rippikouluiässä on isä 85v ja sen ikäinen on joka tapauksessa vanhus, vaikka olisi miten nuorekas. Ja kun lapsi täytää 30v on isä 100 vuotias. Mutta kukin tavallaan ja ainahan uusi elämä on kuitenkin iloinen asia.

Vierailija
364/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilo. Sitten ihmettelin, kuinka en ole tullut ajatelleeksikaan lapsen mahdollisuutta, vaikka Haukio on iältään nuori ja erinomaisen äidillisen oloinen hahmo. Ja kolmas ajatus oli, että kun suomalaiset kuulemma aina niin kadehtivat ruotsalaisia kuningasperheestä, jonka jäsenet ja etenkin nuoret sellaiset ovat koko kansan lemmikkejä, niin nyt meillekin saadaan oma "pikkuprinssi" tai "pikkuprinsessa", jonka kasvua seurata ja ihastella. :)

Vierailija
365/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talonmies tai postinjakaja ollut asialla.

Vierailija
366/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa hienoa, että ihmiset, jotka todella toivovat lasta, sen saavat. MUTTA. Joku raja kuitenkin pitäisi olla sillä, missä iässä lapsia hankitaan. Tämä ihan lapsen edun vuoksi. Vaikka kuinka olisi rakastava ja huolehtiva perhe, ei silti ole lapselle hyväksi, että isä on vanhusiässä ja äitikin jo reippaasti keski-ikäinen. Iäkkäiden vanhempien lapsena tiedän, mistä puhun. Ja isäni oli kuitenkin "vain" 60 kun synnyin.

Täysin samaa mieltä. Ei ollut herkkua käydä parikymppisenä katsomassa yli kasikymppistä isää vanhainkodissa ja kuulla aina kommenttia: "Kiva kun tulit pappaa katsomaan... Ai ei olekaan pappa vaan isä...Miten se on mahdollista... Noin nuori tyttö tuon ikäisellä miehellä..." Ja loputon päivittely asian suhteen. Sääliksi käy tuleva pikku-Niinistö. 

Vierailija
367/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinistön ikäisen äitini kommentti: Onneksi en ole niin sekaisin, että tässä iässä vielä rupeaisin lapsia pukaamaan.

No tarkalleen ottaen eihän se Sauli sitä lasta teekkään, vaan hänen vaimonsa, joka on huomattavasti nuorempi. Ei Jennikään varmaan enää 70v haluaisi lasta tehdä.  Nyt Sauli saa lapsen, mutta ei se sitä "tee".

Vierailija
368/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talonmies tai postinjakaja ollut asialla.

Kuinka niin? Kyllä tuon ikäisellä vielä vehkeet toimii.

Vierailija
369/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaala kirjoitti:

Se että kummisetä saattaa kummitytön raskaaksi

Mitä ihmettä sinä horiset kummisedästä?

Vierailija
370/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tarkalleen ottaen eihän se Sauli sitä lasta teekkään, vaan hänen vaimonsa, joka on huomattavasti nuorempi. Ei Jennikään varmaan enää 70v haluaisi lasta tehdä.  Nyt Sauli saa lapsen, mutta ei se sitä "tee".

Näin on ja ei se Niinistön ikäinen nainen voisi millään ilveellä raskaaksi tullakaan Suomessa. Ei kohdun vuokraus ole Suomessa sallittua.

Vierailija
371/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä nyt ei tässä yhteydessä ole mitään merkitystä tekeekö vai saako lapsen. On kuitenkin sen lapsen vanhempi ja iältään aivan liian vanha vanhempi.

Vierailija
372/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät ettei ollut osallisena tekemisessä? Kyllä siihen kaksi tarvitaan, jos lapsi luonnollisesti alulle saatetaan. Tässä tapauksessa toki todennäköisesti käytetty keinomenetelmiä, mutta ei se poista isän osuutta, vaikka hän ei teknisesti olisi tekemiseen osallistunutkaan. Isä hän silti lapselle on ja siten osallinen lapsen elämään.

Vierailija
373/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on ja ei se Niinistön ikäinen nainen voisi millään ilveellä raskaaksi tullakaan Suomessa. Ei kohdun vuokraus ole Suomessa sallittua.

Ja erittäin hyvä, että näin on. Myös miehillä pitäisi olla ikäraja lapsenhankinnalle. 

Vierailija
374/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taitaisi äidiltäsi onnistuakaan. Saman ikäisenä äitinä ja isoäitinä olen vilpittömästi onnellinen presidenttiparin puolesta.

Itsekin voit järjellä päätellä, että tietenkään ei onnistuisi. Se ei kuitenkaan ollut jutun pointti. Tuossa iässä luulisi jo ymmärtävän, mitä tässä haettiin takaa.

Vierailija
375/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitutus: vauvoja syntyy vanhuksille, vaan ei mulle.

Mulla vähän sama, ei voi mitään... No, Niinistöllä onkin varaa palkata vaikka lastenhoitajien armeija, niin ei tarvitse itse yöllä herätä tai rouva voi nukkua eri huoneessa vauvan kanssa.

Jotenkin olin kyllä ajatellut, että varsinkaan Haukio ei kaipaisi tällaista huomiota. Ehkä se salaa toivoo, että ei tulisi toista presidenttikautta, niin voisi ehkä olla enemmän rauhassa. 

Vierailija
376/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja erittäin hyvä, että näin on. Myös miehillä pitäisi olla ikäraja lapsenhankinnalle. 

Ei naisillakaan ole ikärajaa luomuraskaudelle.

Vierailija
377/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensiksi ajattelin, että eikö Jenni ole liian vanha tuohon touhuun. Sitten ajattelin, että Sauli on kuollut ennen kuin lapsi on 20 v.

Mikäs ennustajaeukko sinä olet, kun tuonkin asian jo tiedät ;). Jos minun isäni olisi saanut vauvan Niinistön ikäisenä, olisi lapsi nyt 26v ja isänsä edelleen elossa ja vieläpä aika hyvässä kunnossa.

Vierailija
378/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä. Ei ollut herkkua käydä parikymppisenä katsomassa yli kasikymppistä isää vanhainkodissa ja kuulla aina kommenttia: "Kiva kun tulit pappaa katsomaan... Ai ei olekaan pappa vaan isä...Miten se on mahdollista... Noin nuori tyttö tuon ikäisellä miehellä..." Ja loputon päivittely asian suhteen. Sääliksi käy tuleva pikku-Niinistö. 

Mistä sinä osaat ennustaa, miten Sauli N voi kahdenkymmenen vuoden päästä? Ja eiköpähän tuleva lapsi  saa siihenkin asiaan neuvoja ja valmistautumista, kun tuollaisten vierailujen aika koittaa. Arvo Ylppö perusti toisen perheensä yli 60 v ja sai vielä neljä lasta, nuorimman yli 70 vuotiaana. Uskalsikohan kukaan kritisoida Ylpön lisääntymisiä tuohon aikaan.

Vierailija
379/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jaala kirjoitti:

Se että kummisetä saattaa kummitytön raskaaksi

Mitä ihmettä sinä horiset kummisedästä?

Niinistö on ilmeisesti Haukion kummisetä. 

Vierailija
380/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ajattelin: En kai lukenut väärin. Sitten tuli riemastus, koska tätä uutista olen kauan odottanut. Meinasi jo toivottomuus iskeä, kun Jennu täytti 40.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan