Mikä oli ihan ensimmäinen reaktiosi, kun kuulit Presidenttiparin saavan vauvan?
Mä tulin iloiseksi uutisesta. Mutta sitten mietin, että en itse kyllä enää tuossa iässä jaksaisi mitään yöheräilyjä harrastamaan.
Kommentit (521)
sai samalla lapsen ja lapsenlapsen kun teki adoptio ja kummilapsensa kanssa lapsen...
Mä olin, että voi ei, koska he ovat liian vanhoja yhdessä. Jos Jennillä ois ikäisensä mies niin sitten ei mitään. Lapselle ei tule olemaan isää aikuisiällä 😢
Vierailija kirjoitti:
Mä olin, että voi ei, koska he ovat liian vanhoja yhdessä. Jos Jennillä ois ikäisensä mies niin sitten ei mitään. Lapselle ei tule olemaan isää aikuisiällä 😢
No entäs, kun kaksi naista hankkii lapsen? Tai mies (miespari), sitten puuttuu äiti? Entäs, jos tulee aviero, ja mies ei halua pitää yhteyttä lapseen tai hän on muuten vain kelvoton isäksi? Tämä lapsi on varmaan odotettu ja rakastettu ja hyvä turvaverkosto ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahinkovauva olisi ollut ok mutta tämä ilmeisesti tekemällä tehty. En voi kun ihmetellä. Olen itse Jennin ikäinen ja en enää haluaisi lapsia (tosin kaksi jo on) ja jos haluaisin niin jonkun muun kuin appiukkoni ikäisen kanssa.
Se että lapsi on ilmeisesti todella toivottu tekee tästä projektista todella itsekkään, ymmärrän Jenniä mutta ehkä hanskat olisi voinut heittää tiskiin kun ei parin ekan vuoden aikana natsannut.
Ai Jennin raskaus on jotenkin enemmän itsekkäämpää kuin sinun pari lastasi?
No on itsekästä hankkia lapsia kovin vanhana, jopa niin vanhana että riski lapsen sairauksills suurentuneet ja lisäksi altistaa lapsen ennenaikaiselle ainakin toisen vanhemman menetykselle kuten tässä casessa. Minun lapseni ovat jo yli 10v. molemmat ja heitä 2kpl. Oltiin alle 30-v. kun saatiin lapset ja miehelläkään ei ole kuin nämä kaksi. Joo, lapsensaanti on aina itsekästä mutta koen että minulla vähemmän itsekäs taviskuvio, sori sulle siitä.
Mutta kaikki nyt ei vaan tapaa sitä elämänsä miestä alle 30 -vuotiaana.
Mutta jos tapaa elämänsä miehen/naisen iäkkäämpänä pitää pystyä luopumaan esim. lapsista jos se ei mitenkään ole enää järkevää jos itse tai puoliso tai molemmat iäkkäitä. Onhan elämässä niin paljon muutakin ja ihminen voi tehdä muuta hyvää kuin lapsia! Kyllähän lapsenteosta voi joutua luopumaan nuorempikin terveydellisistä syistä esim. raskaus olisi äidin terveydelle riski tai geeneissä vakava perinnöllinen sairaus.
Mutta nyt kun tilanne on tämä niin toivon että isä jää eläkkeelle että pystyy nyt keskittymään tähän aarteeseen nyt ja tässä.
Varmaan sijaisynnyttäjällä tulee kun jo noinkin pitkällä että marraskuussa syntyy eikä vauvamahaa missään.
Ensireaktio oli, että onko tämä vitsi? Näin uutisen ulkomaisen sivuston kautta.
Sitten löysin uutisen myös muista medioista ja olin tosi onnellinen. Ihana uutinen <3 Saulista ja Jennistä tulee hyvät vanhemmat ja lapsi on niin toivottu.
Sijainen kirjoitti:
Varmaan sijaisynnyttäjällä tulee kun jo noinkin pitkällä että marraskuussa syntyy eikä vauvamahaa missään.
No jopas sinä olet pihalla tästä asiasta.
Ensin ajattelin että EVVK, mutta sitten tuli mieleen että sen siitä saa, kun ottaa nuoren lapsettoman emännän, niin joutuu vanhoilla päivillään vielä katselemaan kakaroita. Voimia Salelle.
Olen Jennin puolesta onnellinen. Kyllä he varmasti fiksuina ihmisinä tajuavat Saulin iän tuomat ongelmat ja ovat asiasta keskustelleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahinkovauva olisi ollut ok mutta tämä ilmeisesti tekemällä tehty. En voi kun ihmetellä. Olen itse Jennin ikäinen ja en enää haluaisi lapsia (tosin kaksi jo on) ja jos haluaisin niin jonkun muun kuin appiukkoni ikäisen kanssa.
Se että lapsi on ilmeisesti todella toivottu tekee tästä projektista todella itsekkään, ymmärrän Jenniä mutta ehkä hanskat olisi voinut heittää tiskiin kun ei parin ekan vuoden aikana natsannut.
Ai Jennin raskaus on jotenkin enemmän itsekkäämpää kuin sinun pari lastasi?
No on itsekästä hankkia lapsia kovin vanhana, jopa niin vanhana että riski lapsen sairauksills suurentuneet ja lisäksi altistaa lapsen ennenaikaiselle ainakin toisen vanhemman menetykselle kuten tässä casessa. Minun lapseni ovat jo yli 10v. molemmat ja heitä 2kpl. Oltiin alle 30-v. kun saatiin lapset ja miehelläkään ei ole kuin nämä kaksi. Joo, lapsensaanti on aina itsekästä mutta koen että minulla vähemmän itsekäs taviskuvio, sori sulle siitä.
Mutta kaikki nyt ei vaan tapaa sitä elämänsä miestä alle 30 -vuotiaana.
Mutta jos tapaa elämänsä miehen/naisen iäkkäämpänä pitää pystyä luopumaan esim. lapsista jos se ei mitenkään ole enää järkevää jos itse tai puoliso tai molemmat iäkkäitä. Onhan elämässä niin paljon muutakin ja ihminen voi tehdä muuta hyvää kuin lapsia! Kyllähän lapsenteosta voi joutua luopumaan nuorempikin terveydellisistä syistä esim. raskaus olisi äidin terveydelle riski tai geeneissä vakava perinnöllinen sairaus.
Mutta nyt kun tilanne on tämä niin toivon että isä jää eläkkeelle että pystyy nyt keskittymään tähän aarteeseen nyt ja tässä.
Miksi eläkkeelle, kun on pyrkimässä toiselle kaudelle? Aika vapaasti tuo pressa pystyy omat menonsa päättämään, toisin kuin matti meikäläinen, jolla asuntovelat painaa päälle . Pakko painaa pitkää päivää, vaikka onkin pienet lapset.
Vierailija kirjoitti:
Ilo.
Seuraavana vähän huoli lapsen puolesta, koska itse olen jäänyt 40-vuotiaana orvoksi ja suvuttomaksi. Toivottavasti onnistuvat rakentamaan hyvät suhteet Saulin vanhempiin lapsiin tai nuorempiin kummeihin tms., jotta lapsella on tukiverkko, kun nuorena aikuisena jää vaille vanhempia/ hoivaa heitä.
40- vuotias orpo? Minä luulin että vaan lapsi voi olla orpo.
Mitä se muille kuuluu? Yksityisasia. Tosin noiden ei tarvitse stressata rahasta.
Enemmän ehkä miettisin, mikäli turhaan pohdintaan tarvisi aikaa käyttää, että nuorempi puolisonsa halusi omatkin lapsensa. Aika luonnollista.
just kirjoitti:
Yök vanhukset. Säälin vauvaa :(
Mikä asia sinua yökkyyttää? Pystyvät varmaan hoitamaan lapsensa paremmin kuin keskiverto suomalaispari, joka ponnistelee työttömyyden ja rahavaikeuksien keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilo.
Seuraavana vähän huoli lapsen puolesta, koska itse olen jäänyt 40-vuotiaana orvoksi ja suvuttomaksi. Toivottavasti onnistuvat rakentamaan hyvät suhteet Saulin vanhempiin lapsiin tai nuorempiin kummeihin tms., jotta lapsella on tukiverkko, kun nuorena aikuisena jää vaille vanhempia/ hoivaa heitä.
40- vuotias orpo? Minä luulin että vaan lapsi voi olla orpo.
Tätä se on, kun nykyään ei aikuistuta ollenkaan :), vielä 40-vuotias kertoo olevansa orpo. Minäkin olen orpo 60-vuotias, voi minua ja mieheni myös yhtä orpo.
Kiroilen harvoin, mutta nyt oli kyllä ensireaktio puhdas Mitä helvettiä??