Mikä oli ihan ensimmäinen reaktiosi, kun kuulit Presidenttiparin saavan vauvan?
Mä tulin iloiseksi uutisesta. Mutta sitten mietin, että en itse kyllä enää tuossa iässä jaksaisi mitään yöheräilyjä harrastamaan.
Kommentit (521)
Uusi ilmiö on alkamassa: ikääntyvien eliittivanhempien vauvabuumi. Inhottaa. Me köyhtyvä kansa saamme rauhassa hiljalleen haihtua pois. Koko aika uutisissa pitää hehkuttaa näitä elitistien vauvauutisia joka tuutin täydeltä!! Ei se nöyryytettynä ja häpäistyä kansaa paljon jaksa kiinnostaa että näillä muutamilla on kaikkki niiiiioiin ihanaaaaa! Ajatella.
Luojan kiitos vanhempani hankkivat minut jo 30-vuotiaina eivätkä vasta eläkeiässä. Nyt he vielä jaksavat nauttia myös lapsenlapsistaan. Toisin olisi käynyt, jos olisivat vasta eläkeiässä minut saaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää toi iästä ulina, kyllä täällä monelta kuolee toinen vanhemista, vaikka olisivat kuinka nuorina lapsensa tehneet. Tuo lapsi saa aivan varmasti hyvät vanhemmat.
Voi elämä, mikä logiikka. Tottakai kuka tahansa voi kuolla missä tahansa iässä. Se on kuitenkin täysin eri asia kuin tietoisesti hankkia lapsi siinä vaiheessa, kun varmuudella on enemmän elämää takana kuin edessä. Tehdään lapselle varmuudella isätön aikuisuus. Oikein hienoa ja esimerkillistä toimintaa tosiaan.
Mutta kuka meistä tietää varmuudella , ollaanko sitä vielä 20 vuoden päästä elossa? Monelta hajoaa koti avioeron takia jo alle kouluikäisenä, oletko noista lapsista yhtä huolissasi? Itse olen kyllä heistä enemmän huolissani.
Tottakai olen heistäkin huolissani, mutta edelleenkään et tajua pointtiani. Nuo lapset eivät tiedä jo syntyessään, mitä tulee tapahtumaan. Niinistön lapsi tietää heti kun oppii ymmärtämään asioita, että isä tulee kuolemaan ennen kuin lapsi on lähelläkään keski-ikää. Todennäköisesti jo ennen kuin lapsi on edes 30. Se on täysin eri tilanne kuin isän poistuminen yllättäen syystä tai toisesta. Miten tätä on niin vaikea tajuta?
Aika monen päiväkotilapsen kohdalla ikävä kyllä voi aavistella, että tämän lapsen vanhempien liitto ei tule kestämään. Avioerot ovat edelleen aika yleisiä ja se näkyy pk:ssa lasten käyttäytymisessä. Ollaan heistä mieluummin huolissaan, kun tämän eliittiin kuuluvan lapsen tulevaisuudesta.
Ole vain. Minä olen huolissani myös tästä eliittilapsesta, joka joutuu kärsimään sekä isänsä iän että perheensä julkisen aseman takia. Ei tule helppoa elämää hänelle, vaikka isä ja äiti olisivatkin rakastavia ja huolehtivia. Joka liikettä vahditaan ja kaverit kiusaa pappaikäisestä isästä. Lapsiparka.
Höpö höpö. Kyllä kai tuollaiseen kiusaamiseen puututaan välittömästi. Ja luuletko, että tulevat kaverit on mitään tavallisia räkänokkia?
Nykyään on hyvät lääkkeet joilla saa vaikka 100-vuotias seisomaan :D
Mikä näky. Sauli saattamassa 25:n vuoden kuluttua tytärtään alttarille rollaattorista tiukasti kiinni pitäen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää toi iästä ulina, kyllä täällä monelta kuolee toinen vanhemista, vaikka olisivat kuinka nuorina lapsensa tehneet. Tuo lapsi saa aivan varmasti hyvät vanhemmat.
Voi elämä, mikä logiikka. Tottakai kuka tahansa voi kuolla missä tahansa iässä. Se on kuitenkin täysin eri asia kuin tietoisesti hankkia lapsi siinä vaiheessa, kun varmuudella on enemmän elämää takana kuin edessä. Tehdään lapselle varmuudella isätön aikuisuus. Oikein hienoa ja esimerkillistä toimintaa tosiaan.
Mutta kuka meistä tietää varmuudella , ollaanko sitä vielä 20 vuoden päästä elossa? Monelta hajoaa koti avioeron takia jo alle kouluikäisenä, oletko noista lapsista yhtä huolissasi? Itse olen kyllä heistä enemmän huolissani.
Tottakai olen heistäkin huolissani, mutta edelleenkään et tajua pointtiani. Nuo lapset eivät tiedä jo syntyessään, mitä tulee tapahtumaan. Niinistön lapsi tietää heti kun oppii ymmärtämään asioita, että isä tulee kuolemaan ennen kuin lapsi on lähelläkään keski-ikää. Todennäköisesti jo ennen kuin lapsi on edes 30. Se on täysin eri tilanne kuin isän poistuminen yllättäen syystä tai toisesta. Miten tätä on niin vaikea tajuta?
Aika monen päiväkotilapsen kohdalla ikävä kyllä voi aavistella, että tämän lapsen vanhempien liitto ei tule kestämään. Avioerot ovat edelleen aika yleisiä ja se näkyy pk:ssa lasten käyttäytymisessä. Ollaan heistä mieluummin huolissaan, kun tämän eliittiin kuuluvan lapsen tulevaisuudesta.
Ole vain. Minä olen huolissani myös tästä eliittilapsesta, joka joutuu kärsimään sekä isänsä iän että perheensä julkisen aseman takia. Ei tule helppoa elämää hänelle, vaikka isä ja äiti olisivatkin rakastavia ja huolehtivia. Joka liikettä vahditaan ja kaverit kiusaa pappaikäisestä isästä. Lapsiparka.
Höpö höpö. Kyllä kai tuollaiseen kiusaamiseen puututaan välittömästi. Ja luuletko, että tulevat kaverit on mitään tavallisia räkänokkia?
:D:D:D:D:D Niin joo, eliittilapset eivät tietenkään kiusaa. Hehän istuvat sivistyneesti kädet ristissä ja keskustelevat politiikasta. Eikun...
Ja Suomessa ei tietenkään ole mahdollista, että presidentin lapsi kaveeraisi ihan tavallisten lasten kanssa. Hän menee tietysti kouluun, jossa on vain politikkojen lapsia. Eikun....
Vinkki: Ihan tuolla länsinaapurissakin "eliittilapset" kaveeraavat ja jopa menivät naimisiin ihan tavisten kanssa. Miksi se meillä olisi mahdotonta?
Vierailija kirjoitti:
Mikä näky. Sauli saattamassa 25:n vuoden kuluttua tytärtään alttarille rollaattorista tiukasti kiinni pitäen.
Tuskin saattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahinkovauva olisi ollut ok mutta tämä ilmeisesti tekemällä tehty. En voi kun ihmetellä. Olen itse Jennin ikäinen ja en enää haluaisi lapsia (tosin kaksi jo on) ja jos haluaisin niin jonkun muun kuin appiukkoni ikäisen kanssa.
Se että lapsi on ilmeisesti todella toivottu tekee tästä projektista todella itsekkään, ymmärrän Jenniä mutta ehkä hanskat olisi voinut heittää tiskiin kun ei parin ekan vuoden aikana natsannut.
Ai Jennin raskaus on jotenkin enemmän itsekkäämpää kuin sinun pari lastasi?
No on itsekästä hankkia lapsia kovin vanhana, jopa niin vanhana että riski lapsen sairauksills suurentuneet ja lisäksi altistaa lapsen ennenaikaiselle ainakin toisen vanhemman menetykselle kuten tässä casessa. Minun lapseni ovat jo yli 10v. molemmat ja heitä 2kpl. Oltiin alle 30-v. kun saatiin lapset ja miehelläkään ei ole kuin nämä kaksi. Joo, lapsensaanti on aina itsekästä mutta koen että minulla vähemmän itsekäs taviskuvio, sori sulle siitä.
Ei pyhä sylvi. Noiden vanhempien yhteenlaskettu ikä on jotain 110.
Äitimuts kirjoitti:
Olin tosi iloinen. Toki tuleva isä on iäkäs, mutta äiti vielä suhteellisen nuori. Ja kaksi isoveljeäkin läheisinä miehenmalleina. Ei kukaan meistä voi sanoa varmasti näkevänsä edes huomista päivää. Minusta Sauli nimenomaan on epäitsekäs, kun antaa myös puolisonsa kokea vanhemmuuden.
Nelikymppinen nainen ei kyllä ole enää edes suhteellisen nuori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusaamiseen puututaan välittömästi. Salli mun nauraa. Siihen ei puututa edes lehdistössä saati sitten kouluissa. Pelkästään tämä palsta on esimerkki siitä, että kiusaamista ei mitenkään saada kitkettyä pois. Ei vaikka olisi kuinka presidentin lapsi. Täällähän jopa kuulee usein, että julkisuuden henkilöt ovat ns. vapaata riistaa ja heistä saa puhua ja kirjoittaa mitä tahansa. Miksi näin ei ajateltaisi muuallakin?
Vierailija kirjoitti:
Jenni on tyypillinen nirppanokka joka ei salli kenellekään mitään paitsi rikkaalle alfamiehelle tämä saa tupakoida ja pitää tyttöystäväänsä pahoinpidelleitä kavereinä ja muuta mutta Jenni vaan hyväksyy.
siis mitä?
Vierailija kirjoitti:
Minusta hyvin itsekästä toimintaa. Kyllä on mutatoituneet geenit tuossa iässä molempien puolelta. Niin nauraisin partaani, jos lapsesta tulisi down tms.[/quote
On sinullakin outo naurunaihe? Typerä kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Jenni on tyypillinen nirppanokka joka ei salli kenellekään mitään paitsi rikkaalle alfamiehelle tämä saa tupakoida ja pitää tyttöystäväänsä pahoinpidelleitä kavereinä ja muuta mutta Jenni vaan hyväksyy.
Kuka on tämä naisenhakkaaja?
Vierailija kirjoitti:
jos joku jennin näköinen hilluisi jossain junttien lähipubissa, te ukot varmaan kiinnittäisittekin hirveästi huomiota?? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D:D:D:D:D Niin joo, eliittilapset eivät tietenkään kiusaa. Hehän istuvat sivistyneesti kädet ristissä ja keskustelevat politiikasta. Eikun...
Ja Suomessa ei tietenkään ole mahdollista, että presidentin lapsi kaveeraisi ihan tavallisten lasten kanssa. Hän menee tietysti kouluun, jossa on vain politikkojen lapsia. Eikun....
Vinkki: Ihan tuolla länsinaapurissakin "eliittilapset" kaveeraavat ja jopa menivät naimisiin ihan tavisten kanssa. Miksi se meillä olisi mahdotonta?
Kun eivät asu missään Jakiksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahinkovauva olisi ollut ok mutta tämä ilmeisesti tekemällä tehty. En voi kun ihmetellä. Olen itse Jennin ikäinen ja en enää haluaisi lapsia (tosin kaksi jo on) ja jos haluaisin niin jonkun muun kuin appiukkoni ikäisen kanssa.
Se että lapsi on ilmeisesti todella toivottu tekee tästä projektista todella itsekkään, ymmärrän Jenniä mutta ehkä hanskat olisi voinut heittää tiskiin kun ei parin ekan vuoden aikana natsannut.
Ai Jennin raskaus on jotenkin enemmän itsekkäämpää kuin sinun pari lastasi?
No on itsekästä hankkia lapsia kovin vanhana, jopa niin vanhana että riski lapsen sairauksills suurentuneet ja lisäksi altistaa lapsen ennenaikaiselle ainakin toisen vanhemman menetykselle kuten tässä casessa. Minun lapseni ovat jo yli 10v. molemmat ja heitä 2kpl. Oltiin alle 30-v. kun saatiin lapset ja miehelläkään ei ole kuin nämä kaksi. Joo, lapsensaanti on aina itsekästä mutta koen että minulla vähemmän itsekäs taviskuvio, sori sulle siitä.
Mutta kaikki nyt ei vaan tapaa sitä elämänsä miestä alle 30 -vuotiaana.
On toki tänä päivänä nuori ikä, mutta muutama vuosikymmen sitten oli aivan tavallista kuolla saappaat jalassa n 60 vuoden iässä. Lapsetkin tehtiin tietysti sillon siinä kahdenkympin molemmin puolin ja yli 50 v olivat jo vanhuksia ja kuluneita raskaasta työstä. En tiedä, miksi tuota tulevaa menetystä pitäisi niin kovasti murehtia etukäteen? Ei pieni lapsi ainakaan tuollaista osaa miettiä.