En laihdu Go fat go-dieetillä!!!!!
Pudotettavaa on paljon.
Lähtöpaino 164cm ja 98kg.
Ekalla viikolla lähti 1.5kg joka oli hyvin mutta enemmänkin tietty olis voinut lähteä kun painoa on noinkin paljon.
Keskiviikkona tulee kaksi viikkoa täyteen ja tänään kävin uteliaisuuttani vaa'alla ja paino näytti +100g. Tosi turhauttavaa.
Lääkitys on kilpirauhasen vajaatoimintaan mutta vajis on lievä. Verikokeissa en ole käynyt nyt mutta pitäis varmaan käydä kun lähetekin on..
Motivaatio on todellakin kohdillaan ja dieettiä on ollut helppo noudattaa.
Mietinkin että jos ei keskiviikkona ole tapahtunut mitään niin vedenkö vielä yhden viikon tällä ja vasta sitten teen muutoksia. Esim korvaan yhden aterian nutrilett pussilla esim.
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta ravintoterapeuteissa on se ongelma, että ei oikein tiedä, millaista settiä sieltä tulee ja onko se mistään kotoisin tai itselle sopivaa (kokemusta kahdesta sekä kolmannesta, joka ei ollut ravintoterapeutti, mutta antoi myös ravitsemuksellisia neuvoja).
Kokeilemalla sen vasta tietää, eikös? Itse sain hyvät ohjeet ja pääsin myös hänen kauttaan kunto-ohjaajalle joka räätälöi oikeanlaisen kuntoiluohjelman.
Vierailija kirjoitti:
En mä tästä mitään oo maksanut. Ihan netistä löytyy ruokavalio.
Miten te muut hoikat sitten syötte? Perunaa ja kastiketta pari kertaa päivässä ja päälle leivät lisukkeilla ja sokerijugurttia päälle?
Ap
Normaalipainoinen/hoikka (164 cm/58 kg) ja paljon liikkuva (crossfitiä, polkujuoksua, pyöräilyä ja maastohiihtoa harrastava, liikuntaa 5-7 kertaa viikossa=6-10 tuntia) syö jotakuinkin näin:
Aamupala: 2 viipaletta 100 % kaura- tai ruisleipää, päällä majoneesia tai oivariinia ja kalkkunaleikkelettä, kylmäsavuhärkää tai kylmäsavulohta sekä kurkkua ja salaattia, lisäksi anasta/viinirypäleitä/marjoja/sitrushedelmää pari desiä. Kahvi kauramaidolla ja iso lasillinen vettä.
Töissä aamulla: Kahvi kauramaidolla ja hedelmä tai pienehkö kaura/soijajogurtti, kourallinen pähkinöitä
Lounas: työpaikkaruokalassa vaihtelevasti kala/kasvis/lihavaihtoehto, pastaa/riisiä/perunaa, jos ei ole valmiiksi esim. laatikkoruoka -> näitä yhteensä se puoli lautasellista. Toinen puoli lautasesta haudataan isoon vuoreen salaattia ja lämpimiä kasviksia. Salaattiin vielä pähkinöitä ja siemeniä reilusti. Ruokajuomana vesi.
Töissä iltapäivällä: Kahvi kauramaidolla ja kauravälipala (Yosa) tai voileipä päällisillä. Töissä päivän aikana juon noin 500-750 ml vettä tasaisesti.
Kotona päivällinen: lämmin ruoka, yleensä kala- tai kasvisvaihtoehto, joskus siipikarjaa, joku hiilihydraattilähde taas rinnalle ja paljon taas salaattia/kasvista sekä pähkinöitä tai avocadoa salaattiin. Ruokajuomana edelleen vesi.
Iltapala: Useimmiten kasviksia itse tehtyyn hummukseen dipattuna sekä esim. kuivattuja papuja/kiherneitä pari kourallista ja taateleita 5-6 kpl. Kotona vielä illan aikana menee pari isoa lasillista vettä.
En käytä mitään vähärasvaisia/rasvattomia vaihtoehtoja, enkä kiinnitä sen kummemmin huomiota edes ruokien sokeripitoisuuksiin, saati paljon liikkuvana todellakaan hiilihydraattimääriin. Mutta pyrin syömään mahdollisimman paljon oikeaa ruokaa ja mahdollisimman vähän paljon prosessoitua ruokaa. Toki nuo soija/kauravalmisteet toisinaan ovat aika prosessoituja, samoin leikkeleet, mutta annan ne itsellekin helppouden takia anteeksi, kun muu ruokavalio pysyy puhtaahkona. Vaikka paljon liikun, en myöskään käytä mitään lisäravinteita, paitsi todella pitkissä suorituksissa (esim. yli 1,5 h juoksu/pyöräily/hiihto tai crossfitissä kisat).
Tsemppiä, ap. Tiedän kokemuksesta, että vaikka vajis ei olisi hirveän paha, ja siihen olisi lääkitys, voi paino vajislaisilla olla käytännössä aika tiukassa, vaikka kaiken pitäisi olla ok. Eli vaikka lasketaan tarkkaan kalorit ja kulutus, laihdutaan vähemmän, kuin laskennallisesti pitäisi. Ehkä se kulutus on kuitenkin yllättävän matalaa suuresta massasta huolimatta, koska vajislaisen keho on aina vähän "säästöliekillä". Mutta sitkeys palkitaan, aivan varmasti. Emme me vajislaisetkaan mitään pyhällä hengellä eläviä jumalolentoja ole, kyllä ne fysiikan lait joten kuten pätevät. :D Ja 1,4 kg kahdessa viikossa on ihan kivasti. Jos olet lisännyt liikuntamäärääsi samalla, toipuviin lihaksiisi on kertynyt luultavasti myös nestettä.
Täällä tuli jo hyvä pointti, että maitotuotteiden yltiöpäistä käyttöä tulee välttää kilpparipotilaana. Samaten raju laihtuminen pahentaa usein vajaatoimintaa (ja monilla terveillä toimii vajaatoiminnan "laukaisijana"), joten sinuna en yhtään pistäisi pahakseni tuota nykyistä laihdutustahtia. Haluaisin mainita myös, että hyvin matalat hiilarit pahentavat usein kilpirauhasen vajaatoimintaa. Kannatan kyllä hiilaritietoisuutta (itsekin olen hyväkarppaaja), ja myös liiat hiilarit ovat pahasta, mutta sinun tilanteessasi en ainakaan tavoittelisi mitään tiukkaa ketoosia laihdutusta vauhdittaakseni. Huolehdi siis, ettet mene täysin salaatti-broileri-rahka-ruokavaliolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että kun on dieetistä maksanut, haluaa sitä puolustella henkeen ja vereen. Ihan vaan ajatuksena, jos nämä ihmedieetit toimisivat yhtä hyvin kuin niitä mainostetaan, miksi niitä vielä tarvitaan? :)
Miten te muut hoikat sitten syötte? Perunaa ja kastiketta pari kertaa päivässä ja päälle leivät lisukkeilla ja sokerijugurttia päälle?
ApEn syö vaaleita viljoja tai lisättyjä sokereita. Täysviljaa, marjoja, hedelmiä, rasvaa, lihaa, kanaa, kalaa, sieniä, kermaa, täysrasvaista jogurttia jne. Ei mitään kevyt tuotteita ja enimmäkseen lähiruokaa.
Niin ja juurekset ja kasvikset tietenkin. Poislukien peruna.
Eli syöt samoinkuin minä? Erona vaan että rasvan sijaan käytän oliiviöljyä ja kermaa en syö. Enkä täysrasvaista jugurttia jota varmasti syön jatkossa kun tavoitepaino on saavutettu.
Sitten kysyn vielä että jos sinun täytyisi pudottaa vaikka kymmenen kiloa niin miten sen tekisit?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nämä yksinkertaisesti pitkässä juoksussa toimi. Kun ylipainoa on reilusti, ainoa tapa joka oikeasti toimii on elämäntapamuutos, ei mitkään kitudieetit tai dieetit ylipäätään.
No sitähän tässä yritetään.
Tutustu dieettiin niin huomaat että tuolla tavalla voi syödä loppuelämän pientä hienosäätöä tekemällä.
Aamupuuro raejuustolla ja mehukeitto lasista.
Lounaalla 200g kasviksia ja 100g lihaa/kalaa/kanaa. Toimii jatkossakin. Ehkä lihan määrää voi hieman nostaa.
Välipalalla rahkaa ja marjoja. Toimii. Jatkossa nuo voi välillä korvata muulla, esim leipä ja hedelmä tms.
Päivällinen sama kuin lounas mutta lisänä riisiä/pastaa/perunaa. Mitä vikaa?
Iltapalalla taas se rahka ja marjat. Voi jatkossakin syödä tai korvata piirillä tai leivällä.
4 viikon välein tankkauspäivä jolloin saa syödä mitä huvittaa. Ei ole pahitteeksi jatkossakaan herkutella neljän viikon välein versus kerta viikkoon.
Tietty jos on jotain juhlia niin toki voi joustaa.
ApMiten olet lihonut noin ylipainoiseksi, jos muka pystyt helposti lopun elämää yhtäkkiä noudattamaan noin kuivaa ja yksitoikkoista ruokavaliota?
Helpostihan tuossa käy niin, että jaksaa hetken noudattaa, jonka jälkeen vanhoihin tapoihin lipsuminen alkaa, koska tuo ei ole itselle sopiva ja luontainen ruokavalio. Noin joustamattoman ruokavalion lipsuminen alkaa siitä, kun tulee juhlia tai ulkona syömistä tai poikkeuspäiviä, jolloin tekeekin mieli nassuttaa jotain muutakin kuin kanaa ja riisiä. Sitten niitä päiviä alkaa tulla enemmänkin, koska se on paljon mukavampaa. Ja jos ylipainoinen ihminen on syönyt aiemmin herkkuja jopa päivittäin, on itselle valehtelua väittää, että yhtäkkiä pystyisi lopun elämää syömään niitä vain kerran kuussa.
Argh! Vastaan vielä tähän..
Olen lihonut kun sain liikaa energiaa. Söin esim suklaalevyn päivässä ja söin iltaisin liikaa kun ateriaväli venyi. Nyt kun ateriaväli on tasainen niin ei ole tehnyt mieli makeaa. Lisäksi motivaatio on kova. Viikonloppuna oli juhlat eikä oikeasti tehnyt tiukkaa kieltäytyä herkuista ja olin itsestäni ylpeä.
Kuten kirjoitin aiemmin niin herkkupäivä neljän viikon välein plus juhlat ym. Normaali elämä sitten tavoitepainossa. En voi painonpudotusvaiheesssa ajatella että joka viikonloppu herkkuja. Olin siis kymmenen vuotta normaalipainoinen ja herkuttelin hedelmillä viikonloppuna. Ei tullut mieleenkään syödä suklaalevyä. Parisuhde ja raskaus lihotti ja nyt haluan palata vanhaan ja terveelliseen elämään jossa voin hyvin.Enkä vedä kanaa ja riisiä pelkästään.
Mulla on hyvä mielikuvitus ja tänään teen jauhelihakeiton kasviksista ja naudan jauhelihasta. Viikonloppuna söin kanan rintaa maustettuna ja thaiwokkia. Tein myös hampparin real leivistä ja väliin jauhelihapihvi ja tomaattia, kurkkua, salaattia.
Kiirepäivinä voin lounaaksi syödä kypsiä kananfileitä ja vaikka kirsikkatomaatteja mutta pääasia ettei jätä ateriaa välistä joka kostautuu nälkänä.
Ap
Siinäpä se ongelma tulikin. Sinun normaalielämäsi on NYT. Ei 40 kilon päästä. Tuollainen ajattelu voisi toimia ihmiselle, joka tiristelee pari kiloa normaalipainon sisältä, koska sellaisen ihmisen elämäntavat ovat itsessään jo valmiiksi suhteellisen hyvät. Sinä sen sijaan olet vaikeasti ylipainoinen (BMI:n mukaan) ja tarvitset ihan kokonaisvaltaisen elämäntapamuutoksen. Se lähtee pienistä askelista, ei mistään höpöhöpö ihmedieeteistä. Ei ole mitään normaalielämää, johon pudotuksen jälkeen palaat.
On hölmöä ajatella, ettet voisi syödä herkkuja joka viikonloppu nyt, mutta jonain päivänä voit. Itse olen nyt pudottanut 20kg elämäntapamuutoksella ja toiset vielä jäljellä. Syön viikonloppuisin esimerkiksi suklaalevyn tai pienen sipsipussin ja viikollakin saatan syödä pienen määrän herkkuja, jos oikeasti tekee mieli tai olen vaikka kaverin kanssa kahvilla. Ei se vaikuta painonpudotuksessani mihinkään suuntaan, koska määrät ovat pieniä ja elintavat muuten hyvät. On ihan turha rääkätä itseään kituuttamalla sen sijaan, että laihduttaa muuttamalla nykyisiä elämäntapoja pienin askelin parempaan suuntaan. Voidaan viiden vuoden päästä katsoa, kumpi meistä onnistui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että kun on dieetistä maksanut, haluaa sitä puolustella henkeen ja vereen. Ihan vaan ajatuksena, jos nämä ihmedieetit toimisivat yhtä hyvin kuin niitä mainostetaan, miksi niitä vielä tarvitaan? :)
ApEn syö vaaleita viljoja tai lisättyjä sokereita. Täysviljaa, marjoja, hedelmiä, rasvaa, lihaa, kanaa, kalaa, sieniä, kermaa, täysrasvaista jogurttia jne. Ei mitään kevyt tuotteita ja enimmäkseen lähiruokaa.
Niin ja juurekset ja kasvikset tietenkin. Poislukien peruna.
Eli syöt samoinkuin minä? Erona vaan että rasvan sijaan käytän oliiviöljyä ja kermaa en syö. Enkä täysrasvaista jugurttia jota varmasti syön jatkossa kun tavoitepaino on saavutettu.
Sitten kysyn vielä että jos sinun täytyisi pudottaa vaikka kymmenen kiloa niin miten sen tekisit?Ap
Niin, mitä sä luulet sen oliiviöljyn olevan, jos ei rasvaa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nämä yksinkertaisesti pitkässä juoksussa toimi. Kun ylipainoa on reilusti, ainoa tapa joka oikeasti toimii on elämäntapamuutos, ei mitkään kitudieetit tai dieetit ylipäätään.
Tutustu dieettiin niin huomaat että tuolla tavalla voi syödä loppuelämän pientä hienosäätöä tekemällä.
Lounaalla 200g kasviksia ja 100g lihaa/kalaa/kanaa. Toimii jatkossakin. Ehkä lihan määrää voi hieman nostaa.
Välipalalla rahkaa ja marjoja. Toimii. Jatkossa nuo voi välillä korvata muulla, esim leipä ja hedelmä tms.
Iltapalalla taas se rahka ja marjat. Voi jatkossakin syödä tai korvata piirillä tai leivällä.
4 viikon välein tankkauspäivä jolloin saa syödä mitä huvittaa. Ei ole pahitteeksi jatkossakaan herkutella neljän viikon välein versus kerta viikkoon.
ApMiten olet lihonut noin ylipainoiseksi, jos muka pystyt helposti lopun elämää yhtäkkiä noudattamaan noin kuivaa ja yksitoikkoista ruokavaliota?
Helpostihan tuossa käy niin, että jaksaa hetken noudattaa, jonka jälkeen vanhoihin tapoihin lipsuminen alkaa, koska tuo ei ole itselle sopiva ja luontainen ruokavalio. Noin joustamattoman ruokavalion lipsuminen alkaa siitä, kun tulee juhlia tai ulkona syömistä tai poikkeuspäiviä, jolloin tekeekin mieli nassuttaa jotain muutakin kuin kanaa ja riisiä. Sitten niitä päiviä alkaa tulla enemmänkin, koska se on paljon mukavampaa. Ja jos ylipainoinen ihminen on syönyt aiemmin herkkuja jopa päivittäin, on itselle valehtelua väittää, että yhtäkkiä pystyisi lopun elämää syömään niitä vain kerran kuussa.
Olen lihonut kun sain liikaa energiaa. Söin esim suklaalevyn päivässä ja söin iltaisin liikaa kun ateriaväli venyi. Nyt kun ateriaväli on tasainen niin ei ole tehnyt mieli makeaa. Lisäksi motivaatio on kova. Viikonloppuna oli juhlat eikä oikeasti tehnyt tiukkaa kieltäytyä herkuista ja olin itsestäni ylpeä.
Kuten kirjoitin aiemmin niin herkkupäivä neljän viikon välein plus juhlat ym. Normaali elämä sitten tavoitepainossa. En voi painonpudotusvaiheesssa ajatella että joka viikonloppu herkkuja. Olin siis kymmenen vuotta normaalipainoinen ja herkuttelin hedelmillä viikonloppuna. Ei tullut mieleenkään syödä suklaalevyä. Parisuhde ja raskaus lihotti ja nyt haluan palata vanhaan ja terveelliseen elämään jossa voin hyvin.Enkä vedä kanaa ja riisiä pelkästään.
Mulla on hyvä mielikuvitus ja tänään teen jauhelihakeiton kasviksista ja naudan jauhelihasta. Viikonloppuna söin kanan rintaa maustettuna ja thaiwokkia. Tein myös hampparin real leivistä ja väliin jauhelihapihvi ja tomaattia, kurkkua, salaattia.
Kiirepäivinä voin lounaaksi syödä kypsiä kananfileitä ja vaikka kirsikkatomaatteja mutta pääasia ettei jätä ateriaa välistä joka kostautuu nälkänä.
ApSulla ennenkin oli se motivaatio varmasti korkea, mutta sitten tapahtui parisuhde, raskaus ja muita koottuja selityksiä. Siksi en usko että tämäkään ruokavalio on sinulle oikea, varsinkaan kun tätä ei edes Jutan ohjeiden mukaan tulisi noudattaa tälläisenään 6 viikkoa pidempään. Vaikka torppaat ravintoterapeutin heti, niin mikset edes kokeilisi?
No onko sekään sitten oikea ruokavalio ja jos taas tulee koottuja selityksiäkin?
Ehkä palaan vanhaan suklaalinjaan. Se taitaa olla ainut mihin pystyn.
Hei nyt ihan oikeesti 😀
Hyvää maanantaita sullekin ❤
Ap
Kokeile sitä fatsecretia. Voi ladata puhelimeen tai tablettiin tai käyttää tietokoneella. Voithan kokeilla gfg:n ja fatsecretin yhdistelmää. Näet paljonko syöt ja paljonko kulutat, siihen kun voi kirjata liikunnan.
Olen siis nyt 166cm ja 87kg. Painoa pudonnut tasaisesti elokuusta 4kg. Minulle se fatsecret suosittelee 2000kcal päivässä. Syön aamupuuron, lounaaksi jonkinlaisen kasvisruoan (sosekeittoa, keittoa, kasvispihvejä, pinaattilettuja, linssipataa), pienen välipalan päiväkahvin kanssa. Päivälliseksi 240-300g kotiruokaa, salaattia tms. lisukkeeksi. Jälkiruoaksi kahvi. Iltapalaksi sitä mihin kaloreissa on vielä varaa. Joka aterialle on jotain hedelmää tai marjaa, vihannesta raakana tai kypsänä. Lounaalla proteiinilisänä raejuustoa tai kananmunaa jos muuten kovin proteiinitonta esim sitä sosekeittoa.
Liikuntana kävelyä päivittäin, uintia kerran viikossa. Olen sairaslomalla ja liikunta on fyysisen rajoitteen takia hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile sitä fatsecretia. Voi ladata puhelimeen tai tablettiin tai käyttää tietokoneella. Voithan kokeilla gfg:n ja fatsecretin yhdistelmää. Näet paljonko syöt ja paljonko kulutat, siihen kun voi kirjata liikunnan.
Olen siis nyt 166cm ja 87kg. Painoa pudonnut tasaisesti elokuusta 4kg. Minulle se fatsecret suosittelee 2000kcal päivässä. Syön aamupuuron, lounaaksi jonkinlaisen kasvisruoan (sosekeittoa, keittoa, kasvispihvejä, pinaattilettuja, linssipataa), pienen välipalan päiväkahvin kanssa. Päivälliseksi 240-300g kotiruokaa, salaattia tms. lisukkeeksi. Jälkiruoaksi kahvi. Iltapalaksi sitä mihin kaloreissa on vielä varaa. Joka aterialle on jotain hedelmää tai marjaa, vihannesta raakana tai kypsänä. Lounaalla proteiinilisänä raejuustoa tai kananmunaa jos muuten kovin proteiinitonta esim sitä sosekeittoa.
Liikuntana kävelyä päivittäin, uintia kerran viikossa. Olen sairaslomalla ja liikunta on fyysisen rajoitteen takia hankalaa.
Kulutusta ei kyllä pysty mitenkään laskemaan.
Tuossa dieetissä ne tulokset katsotaan sitten viimeisellä viikolla, muista lukemista ei voi sanoa yhtään mitään. Siksi unohda se paino, kehot toimivat eri tavalla. Toisten humpsauttaa ensin ison painon pois ja kohta tulee vähän takaisin, toisilla on monta viikkoa tiukassa ja sitten nopeasti tippuu useampi kilo.
Tärkeintä olisikin että nyt saat sen mielesi pidettyä kurissa ja keskityttyä ihan vaan omaan suoritukseen, toisia kyttäämällä sabotoit vaan itseäsi. Yleisin virhe taitaa olla se että liian kovat odotukset alkuun ja sitten kun paino ei heti alkuviikoilla putoa niin lyödään koko homma läskiksi ja ruvetaan mököttämään.
Toinen neuvoni on että kun hiilarit laskee alas ja jos sulle tulee huono olo, niin syö niitä hiilareita, sanoo dieetti mitä tahansa! Ja kuuntele omaa kehoasi, millään dieetillä ei voida seurata yksilötasolla sen vaikutusta, joten jos joku aiheuttaa huonoa oloa niin täytyy tehdä muutoksia eikä vaan sinnitellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSulla ennenkin oli se motivaatio varmasti korkea, mutta sitten tapahtui parisuhde, raskaus ja muita koottuja selityksiä. Siksi en usko että tämäkään ruokavalio on sinulle oikea, varsinkaan kun tätä ei edes Jutan ohjeiden mukaan tulisi noudattaa tälläisenään 6 viikkoa pidempään. Vaikka torppaat ravintoterapeutin heti, niin mikset edes kokeilisi?
No onko sekään sitten oikea ruokavalio ja jos taas tulee koottuja selityksiäkin?
Ehkä palaan vanhaan suklaalinjaan. Se taitaa olla ainut mihin pystyn.Hei nyt ihan oikeesti 😀
Ap
Sulle on selvästi tärkeintä olla oikeassa ja pitää pääsi. Unohda ihmeessä kaikki muiden neuvot sitten. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikuntana kävelyä päivittäin, uintia kerran viikossa. Olen sairaslomalla ja liikunta on fyysisen rajoitteen takia hankalaa.Kulutusta ei kyllä pysty mitenkään laskemaan.
Noin suurinpiirtein voi kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikuntana kävelyä päivittäin, uintia kerran viikossa. Olen sairaslomalla ja liikunta on fyysisen rajoitteen takia hankalaa.Kulutusta ei kyllä pysty mitenkään laskemaan.
Noin suurinpiirtein voi kyllä.
Ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä palaan vanhaan suklaalinjaan. Se taitaa olla ainut mihin pystyn.Hei nyt ihan oikeesti 😀
ApSulle on selvästi tärkeintä olla oikeassa ja pitää pääsi. Unohda ihmeessä kaikki muiden neuvot sitten. :)
No tottakai pidän pääni ja jatkan laihdutusta!
Täällä nuo hoikat ovat kertoneet ruokavaliossaan ja vaikuttaa että syövät samoin kuin minä. Määrät erona. Eli mitä minun nyt pitää muuttaa?
Syön nyt täysjyvää, kasviksia, marjoja, maitotuotteita ja lihaa kalaa ja kanaa.
Hedelmiä en nyt syö mutta tuskin nyt siihen tämä kaatuu. Niitä syön kun dieetti on ohi.
Neuvona oli että mene ravitsemusterapeutille. Ehkä menenkin.
Mutta nyt opettelen uudestaan ateriarytmin. Eikös se ole kaiken a ja o?
Ja kun motivaatiota kerran on niin miksen muuttaisi jo ruokavaliota itse? Olen voinut hyvin, ruoka on hyvää ja vatsa tulee täyteen. Makeanhimo on pysynyt kurissa kun syön säännöllisesti. Oikein odotan välipalaa tänään joka on tuoreita puolukoita ja maitorahkaa ja vähän makeutusjauhetta. Tykkään rahkasta. Ja jos jossain kohtaa alkaa tökkimään niin vaihdan maustamattomaan jugurttiin. Ja olenkin välillä syönyt proteiinivanukkaita ja skyriä jotka on tosi hyviä. Siis sen rahkan tilalla.
Tykkään kaikesta tässä dieetistä ja minusta ei edes tunnu että olen dieetillä. Siksi onkin ollut helppoa ja motivaatio on pysynyt. En halua taistella nälkää vastaan. Sitäkin on koitettu.
Eli missä ongelma?
Ja kiitos asiallisista vastauksista 😊
Vähän tuli paha mieli ketjua lukiessa mutta tsemppi vaan kasvoi! 40 kiloa on niin iso määrä pudottaa että kyllä sen eteen täytyy jo tehdä täyskäännös.
Ei se onnistu jos ei ole tavoite kirkkaana mielessä. Enkä ajatellut palata vanhaan.
Täällä joku kirjoitti vähän lällällää tyyppisesti että katsotaan kumpi onnistuu painonpudotuksessa 5 vuoden päähän. Ei sitä voi tietää. En itsekään uskonut että 10 vuoden normipainon jälkeen lihoin näin paljon!
Mutta toivottakaa mieluummin tsemppiä ja antakaa vinkkejä kuin että teilaatte täysin ja toteatte ettei onnistu ja palaan vanhaan ym.
Kyllä sitä vähemmästäkin nousee puolustuskannalle kun arvostellaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSulle on selvästi tärkeintä olla oikeassa ja pitää pääsi. Unohda ihmeessä kaikki muiden neuvot sitten. :)
No tottakai pidän pääni ja jatkan laihdutusta!
Täällä nuo hoikat ovat kertoneet ruokavaliossaan ja vaikuttaa että syövät samoin kuin minä. Määrät erona. Eli mitä minun nyt pitää muuttaa?
Syön nyt täysjyvää, kasviksia, marjoja, maitotuotteita ja lihaa kalaa ja kanaa.
Hedelmiä en nyt syö mutta tuskin nyt siihen tämä kaatuu. Niitä syön kun dieetti on ohi.
Neuvona oli että mene ravitsemusterapeutille. Ehkä menenkin.
Mutta nyt opettelen uudestaan ateriarytmin. Eikös se ole kaiken a ja o?
Ja kun motivaatiota kerran on niin miksen muuttaisi jo ruokavaliota itse? Olen voinut hyvin, ruoka on hyvää ja vatsa tulee täyteen. Makeanhimo on pysynyt kurissa kun syön säännöllisesti. Oikein odotan välipalaa tänään joka on tuoreita puolukoita ja maitorahkaa ja vähän makeutusjauhetta. Tykkään rahkasta. Ja jos jossain kohtaa alkaa tökkimään niin vaihdan maustamattomaan jugurttiin. Ja olenkin välillä syönyt proteiinivanukkaita ja skyriä jotka on tosi hyviä. Siis sen rahkan tilalla.
Tykkään kaikesta tässä dieetistä ja minusta ei edes tunnu että olen dieetillä. Siksi onkin ollut helppoa ja motivaatio on pysynyt. En halua taistella nälkää vastaan. Sitäkin on koitettu.
Eli missä ongelma?Ja kiitos asiallisista vastauksista 😊
Vähän tuli paha mieli ketjua lukiessa mutta tsemppi vaan kasvoi! 40 kiloa on niin iso määrä pudottaa että kyllä sen eteen täytyy jo tehdä täyskäännös.
Ei se onnistu jos ei ole tavoite kirkkaana mielessä. Enkä ajatellut palata vanhaan.
Täällä joku kirjoitti vähän lällällää tyyppisesti että katsotaan kumpi onnistuu painonpudotuksessa 5 vuoden päähän. Ei sitä voi tietää. En itsekään uskonut että 10 vuoden normipainon jälkeen lihoin näin paljon!
Mutta toivottakaa mieluummin tsemppiä ja antakaa vinkkejä kuin että teilaatte täysin ja toteatte ettei onnistu ja palaan vanhaan ym.
Kyllä sitä vähemmästäkin nousee puolustuskannalle kun arvostellaan.Ap
Rahkaa, rahkaa, rahkaa ja makeutusainetta :D:D:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tyypillisesti näin:
Aamulla 2 leipää juustolla, leikkeleellä ja vihanneksilla. Kahvia ja vitamiiniporejuoma + vettä.
Töissä ysiltä kahvitauko, juon yleensä cappuccinon.
11-12 aikaan lounas, ihan perus peruna/riisi/pasta + joku lihajuttu + kasviksia. Juotavaksi vettä.
Klo 14 kahvi, sen kanssa sokerijogurtti, hedelmä tms mitä nyt sattuuu olemaan mukana.
Klo 17 kotona ruoka, samalla kokoonpanolla kuin lounas. Tosin kotona on välillä tuoretta salaattia lisäksi. Jos ruokaa ei ole valmiina, syön pari leipää.
Illalla syön yleensä taas leipää, joskus puuroa. Sitten suklaata, keksejä tms. Herkuttelen päivittäin hiukan.
En ole koskaan pelännyt hiilareita ja voisin elää leivällä. Jogurtista ja rahkoista en oikein tykkää, vaikka olen vuosikaudet yrittänyt opetella syömään niitä. Olen koko aikuisikäni painanut noin 52-55kg ja olen 160cm pitkä. Joskus paino nousee, kun herkuttelen liikaa. Siihen tepsii se, että jättää herkut pois.
En harrasta liikuntaa. Lähinnä arkiliikuntaa, joskus käyn kävelyllä ja harvakseltaan uimassa. En pidä liikunnasta ja se tuntuu pakkopullalta.
Miksi niitä proteiinijuttuja pitää mässyttää? Et tarvitse mitään proteiinirahkoja tai -lisiä, jos et ole kova treenaamaan. Ei se lisätty proteiini tee yhdestäkään jogurtista terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voi luoja :D oikeasti luulet että joku ihminen KOKO LOPPUELÄMÄNSÄ syö jotain vitun rahkaa välipalaksi ja lounas sama kuin päivällinen??
Vierailija kirjoitti:
Tuossa dieetissä ne tulokset katsotaan sitten viimeisellä viikolla, muista lukemista ei voi sanoa yhtään mitään. Siksi unohda se paino, kehot toimivat eri tavalla. Toisten humpsauttaa ensin ison painon pois ja kohta tulee vähän takaisin, toisilla on monta viikkoa tiukassa ja sitten nopeasti tippuu useampi kilo.
Tärkeintä olisikin että nyt saat sen mielesi pidettyä kurissa ja keskityttyä ihan vaan omaan suoritukseen, toisia kyttäämällä sabotoit vaan itseäsi. Yleisin virhe taitaa olla se että liian kovat odotukset alkuun ja sitten kun paino ei heti alkuviikoilla putoa niin lyödään koko homma läskiksi ja ruvetaan mököttämään.
Toinen neuvoni on että kun hiilarit laskee alas ja jos sulle tulee huono olo, niin syö niitä hiilareita, sanoo dieetti mitä tahansa! Ja kuuntele omaa kehoasi, millään dieetillä ei voida seurata yksilötasolla sen vaikutusta, joten jos joku aiheuttaa huonoa oloa niin täytyy tehdä muutoksia eikä vaan sinnitellä.
Täytyy joo lopettaa se vaa'alla käynti. Olo on kuitenkin hyvä ja on sellainenolo että on kaventunut. Mieskin kysyi että miksi näytän erilaiselta että onko hiukset erilailla vai mitä. Huomaan itse että kasvot on kaunistuneet eli pöhötys pois.
Yllättävän hyvä olo on ollut ja siksi tätä onkin ollut helppo noudattaa. Motivaatio ei ole kadonnut. En varsinaisesti ajattele olevani dieetillä vaan omaksumassa uusia elämäntapoja ja eritoten ateriarytmiä.
Ja kyllä, jos olo tulee huonoksi niin toki syön jotain, vaikka sen hedelmänkin mutta toistaiseksi ei ole ollut eikä tehnyt mieli.
Ja nyt eka tavoite minulla on saada paino alle 90 kilon.
Ja tällä dieetillä uskon siksikin pystyväni kun tiedän että 4 viikon välein saa pitää sen mässypäivän ja se KUULUU dieettiin. Siksi voisin ajatella ettei herkuttelu jää päälle kun noudattaa dieettiä eikä tavallaan "luvattomasti" herkuttele. Ja muutenkin jatkoa ajatellen täytyy opetella uusi tapa herkutella. Ei sen tarvitse olla kaloripitoista. Rakastan vesimelonia ja hedelmiä eli herkku voi olla vaikka hedelmäsalaatti kermavaahdolla. Sius sitten kun ollaan tavoitteessa 😉
Enkä odota että olisin parin kuukauden päästä tavoitteessa. Mennään päivä kerrallaan. Kilo kerrallaan. Ja iloitaan jokaisesta lähteneestä sentistä.
Mutta kiitos tuosta vaakajutusta 😊 En käy sillä enää niin usein.
Ap
"Normaalielämä sitten tavoitepainossa"? Tiedätkin varmaan, että jos palaat niihin vanhoihin tapoihin, lihot takaisin.
Toisekseen kaksi viikkoa on aika lyhyt aika päätellä, että tämä dieetti sopii sinulle. Kuukauden tai parin päästä voi alkaa jo tehdä tiukkaa.