En laihdu Go fat go-dieetillä!!!!!
Pudotettavaa on paljon.
Lähtöpaino 164cm ja 98kg.
Ekalla viikolla lähti 1.5kg joka oli hyvin mutta enemmänkin tietty olis voinut lähteä kun painoa on noinkin paljon.
Keskiviikkona tulee kaksi viikkoa täyteen ja tänään kävin uteliaisuuttani vaa'alla ja paino näytti +100g. Tosi turhauttavaa.
Lääkitys on kilpirauhasen vajaatoimintaan mutta vajis on lievä. Verikokeissa en ole käynyt nyt mutta pitäis varmaan käydä kun lähetekin on..
Motivaatio on todellakin kohdillaan ja dieettiä on ollut helppo noudattaa.
Mietinkin että jos ei keskiviikkona ole tapahtunut mitään niin vedenkö vielä yhden viikon tällä ja vasta sitten teen muutoksia. Esim korvaan yhden aterian nutrilett pussilla esim.
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
vieras. kirjoitti:
GoFatGo:ssa on tosi pienet kalorit jos lähtöpainoa on noin paljon. Se yhdistettynä runsaaseen maitomäärään jumittaa kyllä helposti. Itse olin tuolla dietillä turvonnut pierupallo koko ajan. Kannattaisi laskea kulutus ja vähentää siitä kaloreita 500kcal/vrk. Tällöin laihdutustahti olisi noin 500g/vko, eikä kroppa menisi niin jumiin, kuin tällä hetkellä. En osaa arvioida kulutustasi, mutta se kannattaa selvittää kunnolla, eikä arvailla.
Nyt kyllä tirskahti nauruun töissä niin että röhkäisin lopuksi. :D :D Mielikuva jossa töräytellen leijailet taivaalla.
(pahoittelen huonoa huumoriani)
Sen verran hyvin pidin kaasulämmitystä päällä, ettei talviöinä tarvinnut peiton alla palella :D
Toinen asia mikä tuli mieleen on noista herkkupäivistä. Esim 6päivänä viikossa pitää sen 500kcal vajeen, niin ei siitä tule vajetta kuin 3000kcal viikolle. Sillä laihtuisi vähän alle puoli kiloa viikossa. Mutta sitten kun halutaan pitää se herkkupäivä, sidukka, pitsa, hammariateria, sipsiä, mitä se nyt kenellekkään tarkoittaa. Pitsa =1200-1500kcal. Muutama siideri =500-1000kcal. 1/3 pussillista sipsejä =550kcal. Nopeasti on viikon vajeet syöty ja tulos plus miinus nolla.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja!
Yksi, mitä voisit kokeilla on tuon dieetin puuroaamiaisen vaihtaminen saman tekijän muissa dieeteissä olleeseen vaihtoehtoon:
0,5 l vettä ja 5 g glutamiinia
2 kananmunaa
2 valkuaista
50-75 g pinaattia
50 g kalkkunaleikkelettä
Kahvi tai tee + 1 tl sokeriaPakastepinaatti käy hyvin, voi laittaa pienehköön sekoituskulhoon sulamaan kuutiot illalla jääkaappiin, ja sekoittaa munakkaan aamulla. Valkuaista saa valmiiksi eroteltuna tölkissä, kahta valkuaista vastaa 70 g.
Kananmunat syödään kokonaan, ei pelkillä valkuaisilla ole mitään virkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle tsemppiä kovasti! Äläkä välitä näistä lyttääjistä, tiesithän sä jo etukäteen itsekin että jos kirjoitat jutan dieeteistä tänne, niin paskamyrsky on taattu, se ärsyttää jostain syystä niin monia ihmisiä. :D
Mutta neuvona antaisin että tee itsenäistä työtä sen laihtumisen psykologisen puolen kanssa ja käytä aikaa suunnitteluun. Tuo dieetti keskittyy vain kroppaan, mutta se ajattelupuoli jää tosi pahasti laiminlyödyksi.
Tuon aikana elää myös hetkessä, suunnittelee huomisen ja viikon, mutta mitä sitten kun se loppuu? Diettaajat jätetään yht'äkkiä ihan tyhjänpäälle, aika menee nopeasti ja sitten pitäisi osata itse muokata dieetti sellaiseksi että sitä voisi jatkaa vielä pitkään dieetin jälkeen. No miten tavallisesta ylipainoisesta sitten olisi tullut 6 viikon aikana ravintoasiantuntija, joka osaa luoda jatkodieetin tuolle dieetin jälkeiselle ajalle?
Mun kritiikki dieettiä kohtaan osuu juuri tuohon. On todella epäreilua vetää ihmiset mukaan tuollaiseen muutaman viikon ihmedieettiin ja sitten tiputtaa täysin tyhjän päälle pärjäämään itsekseen. Väärin ja vastuutonta. Näin luodaan jojo-laihduttajia ja se on väärin niitä ihmisiä kohtaan, jotka ovat maksaneet tästä dieetistä.
Kiitos 😊
Ajattelin olla tällä pidempään kuin 4 viikkoa. Koitan samalla omaksua tästä runkoa loppuelämälle. Koitan siis nyt jo tehdä ruuista normaaleita, sellaisia joita syö muutenkin. Esim tänään se jauhelihakeitto kasvissuikaleista, nuudeli-kanawokkia, kalaa ja salaattia ja perunaa.. Tuo aamupuuro on hyvää ja kun uskalsin laittaa raejuustoa puuroon niin on ihan kuin siellä olisi voita! En käytä rasvatonta raejuustoa kun on ihan pahvia eikä kaloriero ollut suuri arkiraejuustoon.
Kalakeittoa pitää ehdottomasti tehdä ja kanakeittoa. Ihan normiruokia siis 😊
Siksi varmaan diettaaminen on ollut helppoa.
Ja kun jakaa valmiiksi annokseksi jääkaappiin ja pakkaseen niin on aina lämmin ruoka valmiina.
ApEi ole todellista!! Sanot raejuuston olevan kuin voita!!
Joo-o. Minusta se maistuu piirissä samalta kuin voisilmä. Ja tämä oli ongelma koska?
Ehkä se teidän piireissä saattaakin maistua ja tuntua samalta. Toisin on hyvän ruuan arvostajien keskuudessa. Syöhän sinä raejuustoa ja kuvittele sen olevan voita :D:D:D
Lääkkeiden aika 😊
Olis varmaan aihetta. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa dieetissä ne tulokset katsotaan sitten viimeisellä viikolla, muista lukemista ei voi sanoa yhtään mitään. Siksi unohda se paino, kehot toimivat eri tavalla. Toisten humpsauttaa ensin ison painon pois ja kohta tulee vähän takaisin, toisilla on monta viikkoa tiukassa ja sitten nopeasti tippuu useampi kilo.
Tärkeintä olisikin että nyt saat sen mielesi pidettyä kurissa ja keskityttyä ihan vaan omaan suoritukseen, toisia kyttäämällä sabotoit vaan itseäsi. Yleisin virhe taitaa olla se että liian kovat odotukset alkuun ja sitten kun paino ei heti alkuviikoilla putoa niin lyödään koko homma läskiksi ja ruvetaan mököttämään.
Toinen neuvoni on että kun hiilarit laskee alas ja jos sulle tulee huono olo, niin syö niitä hiilareita, sanoo dieetti mitä tahansa! Ja kuuntele omaa kehoasi, millään dieetillä ei voida seurata yksilötasolla sen vaikutusta, joten jos joku aiheuttaa huonoa oloa niin täytyy tehdä muutoksia eikä vaan sinnitellä.
Täytyy joo lopettaa se vaa'alla käynti. Olo on kuitenkin hyvä ja on sellainenolo että on kaventunut. Mieskin kysyi että miksi näytän erilaiselta että onko hiukset erilailla vai mitä. Huomaan itse että kasvot on kaunistuneet eli pöhötys pois.
Yllättävän hyvä olo on ollut ja siksi tätä onkin ollut helppo noudattaa. Motivaatio ei ole kadonnut. En varsinaisesti ajattele olevani dieetillä vaan omaksumassa uusia elämäntapoja ja eritoten ateriarytmiä.
Ja kyllä, jos olo tulee huonoksi niin toki syön jotain, vaikka sen hedelmänkin mutta toistaiseksi ei ole ollut eikä tehnyt mieli.Ja nyt eka tavoite minulla on saada paino alle 90 kilon.
Ja tällä dieetillä uskon siksikin pystyväni kun tiedän että 4 viikon välein saa pitää sen mässypäivän ja se KUULUU dieettiin. Siksi voisin ajatella ettei herkuttelu jää päälle kun noudattaa dieettiä eikä tavallaan "luvattomasti" herkuttele. Ja muutenkin jatkoa ajatellen täytyy opetella uusi tapa herkutella. Ei sen tarvitse olla kaloripitoista. Rakastan vesimelonia ja hedelmiä eli herkku voi olla vaikka hedelmäsalaatti kermavaahdolla. Sius sitten kun ollaan tavoitteessa 😉
Enkä odota että olisin parin kuukauden päästä tavoitteessa. Mennään päivä kerrallaan. Kilo kerrallaan. Ja iloitaan jokaisesta lähteneestä sentistä.
Mutta kiitos tuosta vaakajutusta 😊 En käy sillä enää niin usein.Ap
Ei kannata pitää sitä "herkuttelupäivää". Monen dieetti on kaatunut siihen, usko mua. Mä tiedän miten ihanalta se tuntuu, ajatus luvallisesta ja jopa suositellusta herkkupäivästä, mutta se vahvistaa vaan sitä vanhaa väärää ajatusmallia ja suhdetta ruokaan. Älä tee sitä, skippaa se. Vedä dieetti ilman sitä ja sitten dieetin jälkeen lisää pieniä, maltillisia herkkuja ruokavalioon, vaikka 1 kerta per viikko.
Oon sitäkin päivää jo vähän miettinyt ja juurikin sitä jatkoa.
Mietin että karkkia tai suklaata en syö. Se on sitten jotain tavallista ruokaa enemmän, esim hyvä naudan pihvi lohkoperunoilla ja kermakastikkeella. Illalla esim viinirypäleitä ja juustoa. Käsitin että tuo herkkupäivä buustaa aineenvaihduntaa ja siksi se vähän niinkuin kuuluu pitää.
Ap
Niin, eikö tunnukin hyvältä kun tietää että jotain hyvää siellä odottaa palkintona? Auttaa jaksamaan. Sehän se ansa onkin. Palkitset itsesi taas ruualla, "hyvä minä, ota pihvi, oot sen ansainnut."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa dieetissä ne tulokset katsotaan sitten viimeisellä viikolla, muista lukemista ei voi sanoa yhtään mitään. Siksi unohda se paino, kehot toimivat eri tavalla. Toisten humpsauttaa ensin ison painon pois ja kohta tulee vähän takaisin, toisilla on monta viikkoa tiukassa ja sitten nopeasti tippuu useampi kilo.
Tärkeintä olisikin että nyt saat sen mielesi pidettyä kurissa ja keskityttyä ihan vaan omaan suoritukseen, toisia kyttäämällä sabotoit vaan itseäsi. Yleisin virhe taitaa olla se että liian kovat odotukset alkuun ja sitten kun paino ei heti alkuviikoilla putoa niin lyödään koko homma läskiksi ja ruvetaan mököttämään.
Toinen neuvoni on että kun hiilarit laskee alas ja jos sulle tulee huono olo, niin syö niitä hiilareita, sanoo dieetti mitä tahansa! Ja kuuntele omaa kehoasi, millään dieetillä ei voida seurata yksilötasolla sen vaikutusta, joten jos joku aiheuttaa huonoa oloa niin täytyy tehdä muutoksia eikä vaan sinnitellä.
Täytyy joo lopettaa se vaa'alla käynti. Olo on kuitenkin hyvä ja on sellainenolo että on kaventunut. Mieskin kysyi että miksi näytän erilaiselta että onko hiukset erilailla vai mitä. Huomaan itse että kasvot on kaunistuneet eli pöhötys pois.
Yllättävän hyvä olo on ollut ja siksi tätä onkin ollut helppo noudattaa. Motivaatio ei ole kadonnut. En varsinaisesti ajattele olevani dieetillä vaan omaksumassa uusia elämäntapoja ja eritoten ateriarytmiä.
Ja kyllä, jos olo tulee huonoksi niin toki syön jotain, vaikka sen hedelmänkin mutta toistaiseksi ei ole ollut eikä tehnyt mieli.Ja nyt eka tavoite minulla on saada paino alle 90 kilon.
Ja tällä dieetillä uskon siksikin pystyväni kun tiedän että 4 viikon välein saa pitää sen mässypäivän ja se KUULUU dieettiin. Siksi voisin ajatella ettei herkuttelu jää päälle kun noudattaa dieettiä eikä tavallaan "luvattomasti" herkuttele. Ja muutenkin jatkoa ajatellen täytyy opetella uusi tapa herkutella. Ei sen tarvitse olla kaloripitoista. Rakastan vesimelonia ja hedelmiä eli herkku voi olla vaikka hedelmäsalaatti kermavaahdolla. Sius sitten kun ollaan tavoitteessa 😉
Enkä odota että olisin parin kuukauden päästä tavoitteessa. Mennään päivä kerrallaan. Kilo kerrallaan. Ja iloitaan jokaisesta lähteneestä sentistä.
Mutta kiitos tuosta vaakajutusta 😊 En käy sillä enää niin usein.Ap
Ei kannata pitää sitä "herkuttelupäivää". Monen dieetti on kaatunut siihen, usko mua. Mä tiedän miten ihanalta se tuntuu, ajatus luvallisesta ja jopa suositellusta herkkupäivästä, mutta se vahvistaa vaan sitä vanhaa väärää ajatusmallia ja suhdetta ruokaan. Älä tee sitä, skippaa se. Vedä dieetti ilman sitä ja sitten dieetin jälkeen lisää pieniä, maltillisia herkkuja ruokavalioon, vaikka 1 kerta per viikko.
Oon sitäkin päivää jo vähän miettinyt ja juurikin sitä jatkoa.
Mietin että karkkia tai suklaata en syö. Se on sitten jotain tavallista ruokaa enemmän, esim hyvä naudan pihvi lohkoperunoilla ja kermakastikkeella. Illalla esim viinirypäleitä ja juustoa. Käsitin että tuo herkkupäivä buustaa aineenvaihduntaa ja siksi se vähän niinkuin kuuluu pitää.
ApNiin, eikö tunnukin hyvältä kun tietää että jotain hyvää siellä odottaa palkintona? Auttaa jaksamaan. Sehän se ansa onkin. Palkitset itsesi taas ruualla, "hyvä minä, ota pihvi, oot sen ansainnut."
Pihvi onkin ihan hyvä valinta, jos palkintoa haluaa. Varsinkin rasvainen pihvi.
No, jatkakaa te mun ruokavalion ruotimista 😊 Mun täytyy poistua palstalta kun vauva heräilee päiväunilta.
Tää meni joillain nyt kyllä ihan tunteisiin asti 😀 Tuntemattoman dieetti.. Huh.
Mutta oli myös fiksuja neuvoja joita kaipasinkin. Tuo munakaskin varmaan menee testaukseen. Kiitos 😊
Ap
Ruuasta kannattaisi tehdä sellainen asia, että yrittää löytää tasapainon - sellainen ruokavalio, ettei päivittäin koe kieltäytymistä, nälkää tai kiusauksia eikä myöskään itsensä palkitsemista ruualla. Ei ole hyvä syödä pakotetusti liikaa eikä liian vähän.
Itse 80kg sain - 5kg pois, kun jätin välipalan pois. Ruoka pyöri mielessä 24/7. Dieetin jälkeen yritin syödä tuolla tavalla + yksi ylimääräinen ateria, niin tulikin +15kg takas. Liikuntaa lisäsin myös enkä lopettanut.
Tulin raskaaksi ja ajattelin että p*skat, syön kun on nälkä ja mitä tekee mieli eli ruisleipää, täysjyväpastaa, perunaa, kermakastiketta, naudanlihaa, kalkkunaa, broileria, kasviksia (pinaatti, salaattia, kurkku) oikeeta voita Jane ilman vaakoja. Paino ei noussut yhtään eikä ollut jatkuva nälkä.
Lapsi voi hyvin ja nyt ainoa liikunta tulee töissä ja painan 68kg. Syön proteiinivoittoisesti kuitenkin mutta lähes päivittäin herkkujakin esim sipsiä.
Mulla toi ruokavalio sai kropan jumiin ja mielen maahan. Lopetin myös stressaamisen läskeistäni yms.
Stressi vaikutti varmaan eniten ja epänormaali Ruoka, kun en ole koskaan oppinut syömään maitotuotteita..
Tunteita nostattava ketju, ja kyllä ihan aiheesta. Ei nuo Jutan dieetit yksinkertaisuudessaan ja mustavalkoisuudessaan kovin terveellisiä taida olla, vaikka painonpudotus tekisikin monile hyvää. Ap, sinulle on annettukin hyviä vinkkejä mm. maitotuotteiden välttelystä kilpirauhasongelmien vuoksi. Kaikkein tärkeimpiä neuvoja täällä on kuitenkin olleet psyykkistä puolta käsitelleet. Laihdutin itse lievästä ylipainosta normaalipainon alarajoille. Voin hyvin tässä painossa, lähtötilanne oli huono. Kokeilin ketoosia, maltillista karppaamista, kalorien kidutuksenomaista rajoittamista. Kaksi ekaa oli ok kokemukset, jälkimmäinen luonnollisesti ei. Tein ikään kuin ihmiskoetta itselläni, kai tylsyyttäni. Pysyviä vaurioita ei toistaiseksi ole onneksi putkahtanut esiin, ja alle 1200kcal päivässä -menoa jatkui alle 3kk.
Ärsyynnyin uskomattoman paljon puolisolleni, joka yritti puuttua nerokkaaseen tekniikkaani, koska kyllähän minä tiesin mitä minä olin tekemässä! :D Käsitän, ettei tämä ole verrannollinen ap:n tilanteeseen, vaan omani oli vähän sekopäistä touhua, mutta pointtini on se, että kehollani kesti hetki palautua. En voinut heti syödä vapaasti ilman, että jokainen kalori kiinnittyi minuun. Se oli mielelle raskasta, olin nähnyt niin paljon vaivaa laihduttaessani. Kesti aikaa, ennen kuin opin syömään oikein ja kuuntelemaan kehoani. Nykyään syön monipuolisesti, hiukan herkkujakin joista yritän olla ottamatta paineita. Esimerkiksi suklaa on vain suklaata, hyvänmakuista mutta ei sitä ole välttämätöntä syödä
a) koko levyä kerralla b) vain "mättöpäivinä" joita minulla ei ole.
Peruskulutukseni ja aineenvaihduntani taisivat kyllä madaltua ja hidastua, eli "tarvitsen" vähemmän ruokaa. Siinä mielessä siis, pysyvää vahinkoa syntyi :D
Ymmärrän siis hyvin, miksi useimmat laihduttaneista lihovat takaisin, jos eivät tee pysyvää muutosta, eli ilmeisesti dieettinsä jälkeen muokkaa omaa syömismääräänsä vastaamaan uutta matalampaa peruskulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasvaa tulee liian vähän, hedelmiä ei yhtään ja kasviksiakin liian vähän, etenkin jos marjat korvaa mehukeitolla. 200 g kasviksia per ateria on aika hintsusti.
Ei niitä marjoja millään mehukeitolla korvata.
Ja kasviksia olen syönyt niin että olen jakanut 450g wokkivihannespussin kahteen osaan esim eli niiden suhteen en ole ollut niin tarkka.Painonpudotus ja painonhallinta ovat kai kaksi eri asiaa? Pudotusvaiheessa ollaankin vähän niukemmilla kaloreilla. En ole ollut nälissäni eikä ole tehnyt mieli makeeta tällä dieetillä. Olo on ollut hyvä. Tässä syödään säännöllisesti niin ei nälkä ehdi tulla. Olen kotiäitinä nyt vauvan kanssa eli en elä kovin aktiivista elämää eli energiaa en enempää tarvi. Olen nyt pirteämpi ja motivaationaan ei ole karissut mihinkään vaikkei paino nyt ollutkaan laskenut. Harmitti vain mutta onhan toki keskiviikkoon vielä aikaa 😊
Olen viisitoista vuotta sitten pudottanut painoa painonvartijoissa ja kymmenisen vuotta pysyvinkin tavoitteessa ja normaalipainossa.
Tämä dieetti nyt on lähimpänä tuota mitä noudatin painonvartijoissakin. Siksi tämä tuntuu luontevammalta tavalta laihtua.
Itseni tuntien tarvitsen jonkun ohjelman.Mutta en nyt aio korvata mitään pussikeitoilla. Mennään tällä ja pakkohan sen painon on tällä tippua. Hitaasti mutta varmasti!
AP
Käykö auto ilman polttoainetta?
Käyhän se, sähköllä.
Läski kirjoitti:
Itse 80kg sain - 5kg pois, kun jätin välipalan pois. Ruoka pyöri mielessä 24/7. Dieetin jälkeen yritin syödä tuolla tavalla + yksi ylimääräinen ateria, niin tulikin +15kg takas. Liikuntaa lisäsin myös enkä lopettanut.
Tulin raskaaksi ja ajattelin että p*skat, syön kun on nälkä ja mitä tekee mieli eli ruisleipää, täysjyväpastaa, perunaa, kermakastiketta, naudanlihaa, kalkkunaa, broileria, kasviksia (pinaatti, salaattia, kurkku) oikeeta voita Jane ilman vaakoja. Paino ei noussut yhtään eikä ollut jatkuva nälkä.
Lapsi voi hyvin ja nyt ainoa liikunta tulee töissä ja painan 68kg. Syön proteiinivoittoisesti kuitenkin mutta lähes päivittäin herkkujakin esim sipsiä.
Mulla toi ruokavalio sai kropan jumiin ja mielen maahan. Lopetin myös stressaamisen läskeistäni yms.
Stressi vaikutti varmaan eniten ja epänormaali Ruoka, kun en ole koskaan oppinut syömään maitotuotteita..
Tarkottaaks tää että Tarzan on nykyään leski?
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä proteiinijuttuja pitää mässyttää? Et tarvitse mitään proteiinirahkoja tai -lisiä, jos et ole kova treenaamaan. Ei se lisätty proteiini tee yhdestäkään jogurtista terveellistä.
Totta. Eikä oikeasti edes kovaa treenava tarvitse mitään proteiinilisiä. Vasta kehonrakentajat alkavat niitä oikeasti ehkä tarvita. Terveisin: kovaa treenaava ja ihan tavallista ruokaa syövä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja!
Yksi, mitä voisit kokeilla on tuon dieetin puuroaamiaisen vaihtaminen saman tekijän muissa dieeteissä olleeseen vaihtoehtoon:
2 kananmunaa
2 valkuaista
50-75 g pinaattia
50 g kalkkunaleikkelettä
Kahvi tai tee + 1 tl sokeriaPakastepinaatti käy hyvin, voi laittaa pienehköön sekoituskulhoon sulamaan kuutiot illalla jääkaappiin, ja sekoittaa munakkaan aamulla. Valkuaista saa valmiiksi eroteltuna tölkissä, kahta valkuaista vastaa 70 g.
Perustelusi sille, miksi kahden kokomunan ja kahden valkuaisen yhdistelmä olisi ravitsemuksellisesti huono?
Vierailija kirjoitti:
No, jatkakaa te mun ruokavalion ruotimista 😊 Mun täytyy poistua palstalta kun vauva heräilee päiväunilta.
Tää meni joillain nyt kyllä ihan tunteisiin asti 😀 Tuntemattoman dieetti.. Huh.Mutta oli myös fiksuja neuvoja joita kaipasinkin. Tuo munakaskin varmaan menee testaukseen. Kiitos 😊
Ap
Kokeile tosiaan sitä fatsecretia, vaikka viikon ajan, näet siitä kuinka paljon kilokalorioita saat siitä mitä syöt. Jos et kerta laihdu, niin voisiko olla, että syöt tällä hetkellä sen verran mitä kulutatkin? Iso määrä proteiinia muuten käyttäytyy kropassa samalla tavalla kuin hiilihydraatti, eli ylimäärä tallettuu läskiksi. Jos et treenaa, niin tarvitset proteiinia noin 60-70 grammaa. Hiilarihimot saa paremmin pysymään kurissa syömällä normaalirasvaisia tuotteita vähärasvaisten sijaan. Kun aloin kirjaamaan ruokia ylös fatsecretiin huomasin hyvin äkkiä, että ongelma ei ole varsinaisesti missään mässyissä, eikä missään muussakaan erityisesti, vaan määrissä. Vähensin vähän aamupuuron määrää, jätin lounaalta lihan pois, pienensin päivällisellä annoskokoa vain vähän ja vaihdoin iltapalalta toisen voileivän hedelmään. Kuin huomaamatta karsiutui satoja kilokaloreita, eikä tarvitse edes taistella nälkää vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja!
2 kananmunaa
2 valkuaista
50-75 g pinaattia
50 g kalkkunaleikkelettä
Perustelusi sille, miksi kahden kokomunan ja kahden valkuaisen yhdistelmä olisi ravitsemuksellisesti huono?
Niin, mikä tän perustelu on? Jaksaako joku painaa muita näppäimiä kuin alapeukkua?
Tee niin kuin kaikki body"urheilijat" ja ihanassa fitnessjutskassa mukana olevat. Pudota painosi dopingaineilla! Ei tarvi nähdä vaivaa ja rasva palaa! Muistat vaan sitten jälkikäteen hehkuttaa kovan työn merkitystä.
No, jos vaikka aloitat sillä, että kippaat oikeaa ruokaa max. 1500kcal/päivä naamaasi. Lenkille ja salille siitä. Voisit vaikka aloittaa kävelemällä joka päivä (vähintään) 10km ja käymällä 3krt/viikko salilla. Jo kahden kuukauden päästä voit olla ~15 kiloa kevyempi.
Vierailija kirjoitti:
Kun sulla on kilpirauhasongelma, suosittelen maidotonta versiota eli ei rahkaa eikä heraproteiinia tai muutakaan maitoperäistä juttua. Minulla myös se rahkan määrä ynnättynä vähiin hiilareihin, veti koko aineenvaihdunnnan jumiin.
En ole ikinä lukenut tyhmempää 😂
Lääkkeiden aika 😊