Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En laihdu Go fat go-dieetillä!!!!!

Vierailija
09.10.2017 |

Pudotettavaa on paljon.
Lähtöpaino 164cm ja 98kg.
Ekalla viikolla lähti 1.5kg joka oli hyvin mutta enemmänkin tietty olis voinut lähteä kun painoa on noinkin paljon.
Keskiviikkona tulee kaksi viikkoa täyteen ja tänään kävin uteliaisuuttani vaa'alla ja paino näytti +100g. Tosi turhauttavaa.
Lääkitys on kilpirauhasen vajaatoimintaan mutta vajis on lievä. Verikokeissa en ole käynyt nyt mutta pitäis varmaan käydä kun lähetekin on..
Motivaatio on todellakin kohdillaan ja dieettiä on ollut helppo noudattaa.
Mietinkin että jos ei keskiviikkona ole tapahtunut mitään niin vedenkö vielä yhden viikon tällä ja vasta sitten teen muutoksia. Esim korvaan yhden aterian nutrilett pussilla esim.

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sulla on kilpirauhasongelma, suosittelen maidotonta versiota eli ei rahkaa eikä heraproteiinia tai muutakaan maitoperäistä juttua. Minulla myös se rahkan määrä ynnättynä vähiin hiilareihin, veti koko aineenvaihdunnnan jumiin.

En ole ikinä lukenut tyhmempää 😂

Et taida olla lukuihmisiä

Vierailija
102/108 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

WTF! Jakaako täällä neuvoja ne jotka on jättäneet kuurit kesken ja ne jotka on ne prostkupatukat järjestelmällisesti korvanneet Twixeillä? Mikä vaikeus ihmisillä on katsoa mitä pakastealtaan vihannespusseista löytyy ja protskut on muutaki ku kanaa. Esim. tolla Jutan ohjeella (joka ei muuten ole hänen "keksimänsä" vaan aika monessa muussakin kuurissa, elämäntapamuutoksessa tai dietissä on sama ohje) pärjää helposti vaikka sen "loppu elämän". Ei aamupalalla tarvi syödä pullaa ja pekonia. Sitä pärjää sillä puurolla ja raejuustolla. En ymmärrä niitä jotka muka "kituuttavat" tuolla ruokavaliolla. Tajuattehan te, että ne kasvikset voi kypsentää? Ei tarvi joka päivä syödä kylmää salaattia ja purkkitonnikalaa. Ruokavalion aineista saa ihan lämpimiä ruokia; patoja, keittoja ja muhennoksia. Toki jos se elämä on siinä jääkaapilla pyörimistä niin mikäpä siinä.  Ja ihan turha avautua siitä, että pitäis voida saada syös vähän paremmin josku ja hienommin....ilmeisesti se osalle tarkottaa myös että rasvasemmin! Ja kyllä ne kilot lähtee. Vuonna 2013 alotin just tuolla Jutan Go fat go-ruokaohjelmalla. Ekaan 4 viikkoon ei tapahtunu mitään, miehellä tippu kiloja koko ajan. Mutta sitten ne lähti mullakin. Ja lähtikin vauhdilla. Vuosi vedettiin. Mulle se jäi elämäntavaksi. Mies otti ruokavalioonsa satunniset uunilenkit ja kermaperunat. Kilot tuli takasin, ei nopeasti mutta tuli kuitenkin. Mulla ne on pysyneet poissa. Ruokavalio pysy samana. Ei mulla ole ollut vaikeuksia syödä ko. ohjeen mukaan. Eikä ruuat ole samoja joka päivä. Ihan omast viitseliäisyydestä kiinni. Entisenä sokerihiirenä, himoleipurina ja kermanrakastajana tiedän, että uus elämäntapa on mahdollista opetella. Mulle se uus elämäntapa oli tuo Go fat go-dietin alottaminen.  Ja mulla myös kilpparin vajaatoiminta ja lääkitys  siihen. Eikä mulla haittaa noi maitotuotteet yhttään. Mutta varmasti yksilöllistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

WTF! Jakaako täällä neuvoja ne jotka on jättäneet kuurit kesken ja ne jotka on ne prostkupatukat järjestelmällisesti korvanneet Twixeillä? Mikä vaikeus ihmisillä on katsoa mitä pakastealtaan vihannespusseista löytyy ja protskut on muutaki ku kanaa. Esim. tolla Jutan ohjeella (joka ei muuten ole hänen "keksimänsä" vaan aika monessa muussakin kuurissa, elämäntapamuutoksessa tai dietissä on sama ohje) pärjää helposti vaikka sen "loppu elämän". Ei aamupalalla tarvi syödä pullaa ja pekonia. Sitä pärjää sillä puurolla ja raejuustolla. En ymmärrä niitä jotka muka "kituuttavat" tuolla ruokavaliolla. Tajuattehan te, että ne kasvikset voi kypsentää? Ei tarvi joka päivä syödä kylmää salaattia ja purkkitonnikalaa. Ruokavalion aineista saa ihan lämpimiä ruokia; patoja, keittoja ja muhennoksia. Toki jos se elämä on siinä jääkaapilla pyörimistä niin mikäpä siinä.  Ja ihan turha avautua siitä, että pitäis voida saada syös vähän paremmin josku ja hienommin....ilmeisesti se osalle tarkottaa myös että rasvasemmin! Ja kyllä ne kilot lähtee. Vuonna 2013 alotin just tuolla Jutan Go fat go-ruokaohjelmalla. Ekaan 4 viikkoon ei tapahtunu mitään, miehellä tippu kiloja koko ajan. Mutta sitten ne lähti mullakin. Ja lähtikin vauhdilla. Vuosi vedettiin. Mulle se jäi elämäntavaksi. Mies otti ruokavalioonsa satunniset uunilenkit ja kermaperunat. Kilot tuli takasin, ei nopeasti mutta tuli kuitenkin. Mulla ne on pysyneet poissa. Ruokavalio pysy samana. Ei mulla ole ollut vaikeuksia syödä ko. ohjeen mukaan. Eikä ruuat ole samoja joka päivä. Ihan omast viitseliäisyydestä kiinni. Entisenä sokerihiirenä, himoleipurina ja kermanrakastajana tiedän, että uus elämäntapa on mahdollista opetella. Mulle se uus elämäntapa oli tuo Go fat go-dietin alottaminen.  Ja mulla myös kilpparin vajaatoiminta ja lääkitys  siihen. Eikä mulla haittaa noi maitotuotteet yhttään. Mutta varmasti yksilöllistä.

Tuskin kuitenkaan kanaa syöt.

Vierailija
104/108 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pudotellut painoa (normaalipainon sisällä) nyt reilut puolisen vuotta, ja kiloja on lähtenyt yhteensä 6,5. Siis päälle parisataa grammaa viikossa. Putoaminen ei kuitenkaan tapahdu minkään yhtä kyytiä alaspäin menvän käyrän mukaan, vaan välillä vaa'an lukema kohoaa, välillä junnaa paikoillaan ja välillä taas lähtee alaspäin. Hiljattain minulla junnasi paino varmaan kuukauden about samoissa lukemissa, kunnes sitten taas humpsahti alaspäin. Ihminen ei ole mikään kone. Älä hätäile vaan ota rauhallisesti ja anna itsellesi aikaa. Siten tulokset ovat myös kestävämpiä. Äläkä myöskään lähde turhaan kituuttamaan itseäsi, varsinkin jos kilpirauhasen kanssa on ongelmia. Unohda pussikeittodieetit ja muista, että välillä voi ottaa rennomminkin, sillä jos onnistut saamaan kehosi säästöliekille, painon putoaminen ja hyvä olo tyssäävät.

Vierailija
105/108 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kyllä elämäm koulu läsnä vahvasti. :D

Vierailija
106/108 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja!

Yksi, mitä voisit kokeilla on tuon dieetin puuroaamiaisen vaihtaminen saman tekijän muissa dieeteissä olleeseen vaihtoehtoon:

0,5 l vettä ja 5 g glutamiinia

2 kananmunaa

2 valkuaista

50-75 g pinaattia

50 g kalkkunaleikkelettä

Kahvi tai tee + 1 tl sokeria

Pakastepinaatti käy hyvin, voi laittaa pienehköön sekoituskulhoon sulamaan kuutiot illalla jääkaappiin, ja sekoittaa munakkaan aamulla. Valkuaista saa valmiiksi eroteltuna tölkissä, kahta valkuaista vastaa 70 g.

Kananmunat syödään kokonaan, ei pelkillä valkuaisilla ole mitään virkaa.

Perustelusi sille, miksi kahden kokomunan ja kahden valkuaisen yhdistelmä olisi ravitsemuksellisesti huono?

Niin, mikä tän perustelu on? Jaksaako joku painaa muita näppäimiä kuin alapeukkua?

Onko tähän oikeasti jollain perusteltua näkemystä? Miksi valkuaisen syömisestä "ei ole mitään hyötyä"?? Aidosti kiinnostaa, haluaisin tietää.

Vierailija
107/108 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja!

Yksi, mitä voisit kokeilla on tuon dieetin puuroaamiaisen vaihtaminen saman tekijän muissa dieeteissä olleeseen vaihtoehtoon:

0,5 l vettä ja 5 g glutamiinia

2 kananmunaa

2 valkuaista

50-75 g pinaattia

50 g kalkkunaleikkelettä

Kahvi tai tee + 1 tl sokeria

Pakastepinaatti käy hyvin, voi laittaa pienehköön sekoituskulhoon sulamaan kuutiot illalla jääkaappiin, ja sekoittaa munakkaan aamulla. Valkuaista saa valmiiksi eroteltuna tölkissä, kahta valkuaista vastaa 70 g.

Kananmunat syödään kokonaan, ei pelkillä valkuaisilla ole mitään virkaa.

Perustelusi sille, miksi kahden kokomunan ja kahden valkuaisen yhdistelmä olisi ravitsemuksellisesti huono?

Niin, mikä tän perustelu on? Jaksaako joku painaa muita näppäimiä kuin alapeukkua?

Onko tähän oikeasti jollain perusteltua näkemystä? Miksi valkuaisen syömisestä "ei ole mitään hyötyä"?? Aidosti kiinnostaa, haluaisin tietää.

Tavallinen ihminen (eli ei ammattikehonrakentaja) ei tarvitse mihinkään sitä valkuaisesta tulevaa ylimääräistä proteiinia, ja mitään muita hyödyllisiä ravinteita siinä ei ole. Jos munakasannos kahdesta munasta tuntuu liian pienelä, lisää annoskokoa vaikka lisäämällä kasviksia. Niistä on oikeasti hyötyä. Tämä nykyinen proteiinivillitys, jossa jokaisen pitää puputtaa raejuustoa, valkuaista, rahkaa jne. kukkurakaupalla on mennyt ihan päättömäksi. Edes paljon urheileva ihminen ei tarvitse niin paljon proteiinia kuin mitä lähinnä kävelyä harrastavat laihduttajat nykyään puolessa päivässä syövät. Tuossa kahdessa kokonaisessa munassa ja 50 grammassa kalkkunaleikettä on jo enemmän proteiinia kuin yhdellä aterialla tarvitset. Valkuaiset ovat turhia. Piste.

Vierailija
108/108 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nämä yksinkertaisesti pitkässä juoksussa toimi. Kun ylipainoa on reilusti, ainoa tapa joka oikeasti toimii on elämäntapamuutos, ei mitkään kitudieetit tai dieetit ylipäätään.

No sitähän tässä yritetään.

Tutustu dieettiin niin huomaat että tuolla tavalla voi syödä loppuelämän pientä hienosäätöä tekemällä.

Aamupuuro raejuustolla ja mehukeitto lasista.

Lounaalla 200g kasviksia ja 100g lihaa/kalaa/kanaa. Toimii jatkossakin. Ehkä lihan määrää voi hieman nostaa.

Välipalalla rahkaa ja marjoja. Toimii. Jatkossa nuo voi välillä korvata muulla, esim leipä ja hedelmä tms.

Päivällinen sama kuin lounas mutta lisänä riisiä/pastaa/perunaa. Mitä vikaa?

Iltapalalla taas se rahka ja marjat. Voi jatkossakin syödä tai korvata piirillä tai leivällä.

4 viikon välein tankkauspäivä jolloin saa syödä mitä huvittaa. Ei ole pahitteeksi jatkossakaan herkutella neljän viikon välein versus kerta viikkoon.

Tietty jos on jotain juhlia niin toki voi joustaa.

Ap

Aika tympeä ruokavalio.

Realista on laihtua vuodessa 10kg ja seuraavan kahden vuoden aikana 10kg, joten laihtuminen on todella pitkä prosessi.

Minä laihduin 25 kg puolessa vuodessa ja pois on pysynyt :-)