Mitä röyhkeää teiltä on kysytty?
Eli mitä tahdittomia ja röyhkeitä henk.kohtaisia asioita teiltä on kysytty? Ja miten olette niihin vastanneet? Saitteko kysyjälle luun kurkkuun?
Kertokaahan kokemuksianne ja jakakaa mahdollisesti vinkkejä niin saadaan nuo röyhkeilijät aisoihin!
Itselläni tuli mieleen tällainen:
Minulta sukulais täti, joka ei ole koskaan kauhean läheinen mulle ollut, tuli miehensä kanssa pitkästä aikaa isälleni kylään ja itse olin juuri parhaillani vierailulla isälläni. Kahvipöydässä sitten täti kyseli, että, koskas minun ja miehenikin luona kuuluu pikku jalkojen tepsutusta. Että olisikos meilläkin pian jo se aika kypsä, kun niin kauankin ollaan jo yhtä köyttä vedetty.
Vastasin, että oi kyllä, hyvä, kun kysyit meinasin jo unohtaa mainita, että ollaan suunniteltu koiran hankintaa vakavasti. Luultavasti tyttö koiraa. Onko nimi ehdotuksia?
Täti meni vaikeaksi ja jätti asian siihen. Ei muuten kysellyt enää. Viesti taisi mennä perille.
Kommentit (1173)
Äiti 36v. kirjoitti:
Lapset ovat 13v, 10v, 9v, 2v ja 10kk vanhat. Todella usein kysytään, että onko kahdella nuoremmalla sama isä kuin vanhimmilla, miksi ihmeessä olemme hankkineet näin monta lasta ja että miksi kahdella nuoremmalla on niin iso ikäero kolmeen vanhimpaan. Erityisesti siihen olen kyllästynyt, että kysytään, että onko lapsilla tosissaan kaikilla samat isät ja nyt olen muutaman kerran vastannut, että "Ei, jokaisella on eri isä". Saa sitten nähdä, että miten ihmiset reagoivat, kun saavat tietää, että meille syntyy toukokuussa kaksoset.
Miksipä ne tapojaan muuttaisivat, varmaan kysyvät, onko kaksosilla sama isä...
Olin kopioimassa yliopistolla. Ohikävelevä vahtimestari kosketti vatsaani kädellään ja kysyi "Milloin sinä näitä ehdit tehdä, kun olet aina täällä?"
En tuntenut tuota vahtimestaria muuten, kuin täysin virallisissa merkeissä.
Ele ja kysymys ylitti rajat.
Vierailija kirjoitti:
Olin kopioimassa yliopistolla. Ohikävelevä vahtimestari kosketti vatsaani kädellään ja kysyi "Milloin sinä näitä ehdit tehdä, kun olet aina täällä?"
En tuntenut tuota vahtimestaria muuten, kuin täysin virallisissa merkeissä.
Ele ja kysymys ylitti rajat.
Niin siis unohdin kertoa, että olin raskaana ja vatsakin näkyi jo selvästi. :D
Miehen sukulaisen mies katseli kun syötin vauvaani tuttipullolla ja kysyi minulta miksi en imetä.
Mun mielestä imettäminen ja imettämättömyys on jokaisen oma asia. Imettämättömyys ei ollut kohdallani valinta ja siksi se kolhaisi erityisen pahasti. Tuskainen imetystaival oli juuri päättynyt ja olin itkenyt sitä miehelleni viikon ajan. Sitten minulle lähes tuntematon ihminen tuppaa viereen ja utelee syyllistävään äänensävyyn, että miksi en imetä.
Änkytin vastauksen, enkä ole koskaan tämän jälkeen tuntenut oloani mukavaksi tämän ihmisen seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysytty onko mieheni lapseni isä ja tiedänkö kuka lapseni isä on... :D Olen nuorehko äiti, joten minusta saa ilmeisesti tehdä erilaisia olettamuksia. Ja aina ollaan yhtä ihmeissään, kun kerron, että olemme ihan tavallinen ydinperhe, oltu jo 7 vuotta.
Jos näillä kyselijöillä on itsellään lapsia, heiltähän voisi kysyä paukauttaa samaa...
"Niin, Mirja-täti, tiedätkö kuka on tuon Petteri-serkun isä? Onko se Reino-setä vai etkö ehkä tiedä?"
"Onko tuo sinun isäsi alkoholisti?"
Joku mummo tuli ihan uteliaisuuttaan kysymään tuota minulta, kun oltiin juhannusta viettämässä leirintäalueella ja alkkis-isäni oli sammunut alkuillasta pihakeinuun. Olin 10-vuotias ja nolotti hirveästi
Vierailija kirjoitti:
Eli mitä tahdittomia ja röyhkeitä henk.kohtaisia asioita teiltä on kysytty? Ja miten olette niihin vastanneet? Saitteko kysyjälle luun kurkkuun?
Kertokaahan kokemuksianne ja jakakaa mahdollisesti vinkkejä niin saadaan nuo röyhkeilijät aisoihin!
Itselläni tuli mieleen tällainen:
Minulta sukulais täti, joka ei ole koskaan kauhean läheinen mulle ollut, tuli miehensä kanssa pitkästä aikaa isälleni kylään ja itse olin juuri parhaillani vierailulla isälläni. Kahvipöydässä sitten täti kyseli, että, koskas minun ja miehenikin luona kuuluu pikku jalkojen tepsutusta. Että olisikos meilläkin pian jo se aika kypsä, kun niin kauankin ollaan jo yhtä köyttä vedetty.
Vastasin, että oi kyllä, hyvä, kun kysyit meinasin jo unohtaa mainita, että ollaan suunniteltu koiran hankintaa vakavasti. Luultavasti tyttö koiraa. Onko nimi ehdotuksia?
Täti meni vaikeaksi ja jätti asian siihen. Ei muuten kysellyt enää. Viesti taisi mennä perille.
Yhdys sana on yhdyssana
Meillä on suurperhe ja juurikin tuo onko kaikilla sama isä,ootteko uskovaisia,millä te oikein elätte..onko sun mies rikas tai tienaako sun mies hyvin kun teillä noin hulluna lapsia..itse teen siis myös töitä,mutta aika huonosti palkatulla alalla😊Mutta kyllä mä niihin vastailen rehellisesti..rahakysymykseen että lapsia on sen verran että pystymme itse elättämään,mutta saamme toki palkkojen päälle nämä kuuluisat lapsilisät😃Minusta pahin on kun joku alkaa päivittelemään miten sä jaksat,mä en jaksaisi..sit oon..kiitos kysymästä jaksan hyvin ja ole sinä onnellinen kun sun ei tarttekkaan jaksaa😬
Raskaana ollessani odotin työterveystalolla aulassa pääsyä lääkärin vastaanotolle. Aulaan singahti eräs hyvänpäivän tuttuni kuntosalilta ja hän istahti viereeni. Kun hän huomasi, että olin raskaana, hän kysyi, minkä ikäinen olen. Vastasin, että 39. Tähän hän jatkoi, että miksi olen alkanut tekemään lapsia vasta noin vanhana. Koko aulassa odottava väki kuuli naisen kysymykset ja olin aivan vaikeana sekä nöyryytetty. Lapsi, jota odotin, oli tottakai minulle ja miehelleni rakas ja joku taukki sitten kysyy, että miksi odotan sitä.... Vastailin hänelle hiljakseen jotakin esim. " Kun ei aiemmin ole tullut sopivaa miestä vastaan" ja että "Elämä ei aina mene niinkuin nuorena suunnittelee, ei edes vanhempana." Mutta kyllä olin järkyttynyt tilanteesta. En onneksi ole tätä naista juurikaan sen jälkeen nähnyt, hän on siirtynyt toiselle kuntosalille.
Toinen röyhkeä kysymys on tullut sukulaistädiltäni, että olenko lesbo, kun minulla ei ole poikaystävää. Olin tuolloin muistaakseni 27 -v. Tsiisus mikä idiootti! Katsoin ihmeissäni ja naurahdin, sen jälkeen käännyin pois. Ajattelin, että saa tämä täti ihan itsekseen miettiä syntyjä syviä.
Mutta hei, pääasia, että on itse onnellinen, eikös niin? Aina näitä sanojia piisaa.
Vierailija kirjoitti:
Joudun nykyään liikkumaan pyörätuolilla, jonka myötä ihan tuiki tuntemattomatkin miehet monesti kyselevät, onko p*ll*ssani tuntoa, pystynkö harrastamaan seksiä. Aivan uskomattoman röyhkeää! Vieläpä todella moni tuntematon mies on kysynyt noita minulta!
Kysy röyhkeä kysymys takaisin esim. pystytkö käymään töissä aivovammastasi/tourettestasi huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
"Oletko sä juonut jotain"
En ollut juonut mitään.
Olipa röyhkeää. Lähes hurjaa.
Äiti 36v. kirjoitti:
Lapset ovat 13v, 10v, 9v, 2v ja 10kk vanhat. Todella usein kysytään, että onko kahdella nuoremmalla sama isä kuin vanhimmilla, miksi ihmeessä olemme hankkineet näin monta lasta ja että miksi kahdella nuoremmalla on niin iso ikäero kolmeen vanhimpaan. Erityisesti siihen olen kyllästynyt, että kysytään, että onko lapsilla tosissaan kaikilla samat isät ja nyt olen muutaman kerran vastannut, että "Ei, jokaisella on eri isä". Saa sitten nähdä, että miten ihmiset reagoivat, kun saavat tietää, että meille syntyy toukokuussa kaksoset.
Vastaa ettet ole ihan varma kun kaikkien lasten kohdalta ei ole isyystestejä teetetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oletko sä juonut jotain"
En ollut juonut mitään.
Olipa röyhkeää. Lähes hurjaa.
Tietyssä kontekstissa tämä on törkeä kysymys.
Taisi osua arkaan paikkaan (viesti 141). Viestin 140 kirjoittaja mun mielestä tarkoitti, että tädin ajatusmaailma oli, että jos ei seurustele, on automaattisesti homo tai lesbo, ettei voi olla hetero. Yksinkertainen ajatusmaailma, jos noin ajattelee, ymmärrän kirjoittajaa.
Exanoppi alkoi tivaamaan minulta, olemmeko hänen poikansa kanssa harrastaneet seksiä. Yleensä olen aika avoin, mutta halusin vähän silloista poikakaveriani ja hänen yksityisyyttään ajatella ja kunnioittaa. Vastasin kysymällä, että onko minun ihan pakko vastata tuohon ja hän sanoi, että on. Paukautin, että joo, ollaan me. Keskustelu jatkui sitten muita uomia. Ihmettelen vaan, että miksi ihmeessä hän halusi tuota kysellä ja huvikseenko hän luuli minun aikuisen ihmisen luuhaavan öitäni siellä heidän kotonaan? (Poikaystäväni oli siis minua nuorempi, 19v ja asui vielä äitinsä luona.)
Minulta on kysytty mm. Käytänkö huumeita mikä oli mielestäni aika erikoinen kysymys kun en käytä juurikaan edes alkoholia.