Mitä röyhkeää teiltä on kysytty?
Eli mitä tahdittomia ja röyhkeitä henk.kohtaisia asioita teiltä on kysytty? Ja miten olette niihin vastanneet? Saitteko kysyjälle luun kurkkuun?
Kertokaahan kokemuksianne ja jakakaa mahdollisesti vinkkejä niin saadaan nuo röyhkeilijät aisoihin!
Itselläni tuli mieleen tällainen:
Minulta sukulais täti, joka ei ole koskaan kauhean läheinen mulle ollut, tuli miehensä kanssa pitkästä aikaa isälleni kylään ja itse olin juuri parhaillani vierailulla isälläni. Kahvipöydässä sitten täti kyseli, että, koskas minun ja miehenikin luona kuuluu pikku jalkojen tepsutusta. Että olisikos meilläkin pian jo se aika kypsä, kun niin kauankin ollaan jo yhtä köyttä vedetty.
Vastasin, että oi kyllä, hyvä, kun kysyit meinasin jo unohtaa mainita, että ollaan suunniteltu koiran hankintaa vakavasti. Luultavasti tyttö koiraa. Onko nimi ehdotuksia?
Täti meni vaikeaksi ja jätti asian siihen. Ei muuten kysellyt enää. Viesti taisi mennä perille.
Kommentit (1173)
Kun kerroin äidilleni aikovani kosia tyttöystävääni. Äitini ensireaktio: "pakotettiinko sinut?"
Emme olleet seurustelleet kovin pitkään ennen kosintaa. En loukkaantunut äidilleni.
Vierailija kirjoitti:
Kun kerroin äidilleni aikovani kosia tyttöystävääni. Äitini ensireaktio: "pakotettiinko sinut?"
Emme olleet seurustelleet kovin pitkään ennen kosintaa. En loukkaantunut äidilleni.
Ihana, hän oli huolissaan.ei tosta suuttua voikkaan
Vastauksena ykköselle; Olet rikkonut rajoja, enkä ihmettele ollenkaan, jos sukulainen suuttui. Itse koen muiden utelun loukkaavana, kerron kyllä itse asioista jos haluan, mutta en ikinä toisen painostuksesta. Uteliaat kyselijät on moukkia.
Asiakas kysyi voisinko hieroa kipugeeliä selkäänsä kun ei itse ylety. Juu en, minusta ei ole hoitoalalla, ällöttää vieläkin ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Jos minun mieheni olisi tarvinnut äidin lupaa kosintaan, sitä tuskin olisi tullut. Me olimme kyllä siinä vaiheessa seurustelleet jo muutaman vuoden (nuorina aloitettiin).
Anopille olen pahanmakuinen edelleen, mutta lapsi- ja lapsenlapsilauma estää näyttämästä oveakaan.
Aina ei yhteensopivaa kemiaa vain millään löydy.
Vierailija kirjoitti:
Miehet on yöelämässä kysyneet seksiä mitä omituisimmin keinoin. Edellisen kerran Kuopiossa kun olin lapsuudenkaverini luona käymässä ja käytiin siellä Albatrossissa, niin joku noin 25 vuotias mies kysyi minulta "Annatko koipee?" :-DDDDD en antanut.
Ehkä toivoi napakkaa potkua siihen paikkaan, missä selkäranka päättyy. Jotkut saa siitä energiaa :D
Eräs puolituttu kuuli että olen raskaana ja kysyi tiedänkö kuka lapsen isä on :,D
Ootko saanu kunnolla munaa?
s.fi/muutlajit/art-2000001189398.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta on udeltu ihon kunnosta (kiitos vain, olen atoopikko ja se näkyy naamasta, mutta minä en kysy toisten mt-ongelmista, vaikka se näkyisi käytöksestä).
Myös painoa on kysytty. Sitä en myöskään kerro kenellekään muulle kuin lääkärille, jos se on hoidon kannalta oleellista. Millekään suksimyyjille en suoraan painoani kerro, heidän tehtävä on osata arvioida se.
Työnantaja on suoraan udellut työkyvystäni ja sairauksistani kaikkea sellaista, joka ei hänelle kuulu. Hänen ei oikeasti tarvitsisi kysyä kuin sairauslomatodistusta, jos satun olen sairaana (enkä todellakaan ole usein).
Haluat siis ostaa itsellesi sopimattomat sukset vain siksi, että et halua kertoa painoasi, joka on oleellisin asia suksien jäykkyyttä valittaessa?
En, vaan haluan, että myyjä osaa karkeasti arvioida painoni. Ihmiset ovat usein painavampia kuin miltä näyttävät. Jos myyjä valitsee minulle liian löysät sukset, hän huomaa sen, kun astun suksen päälle, jolloin katsotaan pakasta jäykemmät. Minusta minkään urheiluvälinemyyjän ei tarvitse tietää tarkalleen, paljonko asiakas painaa.
Myyjän silmä harjaantuu kokemuksen myötä arvioimaan monenlaista. Esim. miestenvaateliikkeessä töissä oleva oppii nopeasti arvaamaan, mikä tuumakoko on kellekin miehelle sopiva, sitä ei ole pakko kysyä.
Tietenkin hoikat ihmiset kertovat ihan mielellään, että painavat esim. 55 kg ja käyttävät yleensä kokoa xs tai s. Siksi he eivät ymmärrä, ettei kaikille se oma koko tai paino ole niin viaton juttu. Eikä tarvitse edes olla mikään 150-kiloinen.
Eli siinä vaiheessa, kun astut suksen päälle, myyjä tietää painosi ja todennäköisesti laskee sen vielä päässään hieman yläkanttiin.
No eipähän tarttee ainakaan kertoa sitä ääneen siellä urheilukaupassa, jossa on muitakin asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta on udeltu ihon kunnosta (kiitos vain, olen atoopikko ja se näkyy naamasta, mutta minä en kysy toisten mt-ongelmista, vaikka se näkyisi käytöksestä).
Myös painoa on kysytty. Sitä en myöskään kerro kenellekään muulle kuin lääkärille, jos se on hoidon kannalta oleellista. Millekään suksimyyjille en suoraan painoani kerro, heidän tehtävä on osata arvioida se.
Työnantaja on suoraan udellut työkyvystäni ja sairauksistani kaikkea sellaista, joka ei hänelle kuulu. Hänen ei oikeasti tarvitsisi kysyä kuin sairauslomatodistusta, jos satun olen sairaana (enkä todellakaan ole usein).
Haluat siis ostaa itsellesi sopimattomat sukset vain siksi, että et halua kertoa painoasi, joka on oleellisin asia suksien jäykkyyttä valittaessa?
En, vaan haluan, että myyjä osaa karkeasti arvioida painoni. Ihmiset ovat usein painavampia kuin miltä näyttävät. Jos myyjä valitsee minulle liian löysät sukset, hän huomaa sen, kun astun suksen päälle, jolloin katsotaan pakasta jäykemmät. Minusta minkään urheiluvälinemyyjän ei tarvitse tietää tarkalleen, paljonko asiakas painaa.
Myyjän silmä harjaantuu kokemuksen myötä arvioimaan monenlaista. Esim. miestenvaateliikkeessä töissä oleva oppii nopeasti arvaamaan, mikä tuumakoko on kellekin miehelle sopiva, sitä ei ole pakko kysyä.
Tietenkin hoikat ihmiset kertovat ihan mielellään, että painavat esim. 55 kg ja käyttävät yleensä kokoa xs tai s. Siksi he eivät ymmärrä, ettei kaikille se oma koko tai paino ole niin viaton juttu. Eikä tarvitse edes olla mikään 150-kiloinen.
Eli siinä vaiheessa, kun astut suksen päälle, myyjä tietää painosi ja todennäköisesti laskee sen vielä päässään hieman yläkanttiin.
Itsehän saan jatkuvasti karkeita arvioita painostani tyyliin #$@*#:n läski!
T. 154kg
Haluaisitko kertoa suksimyyjälle, paljonko painat?
Miksi värjäät hiuksesi noin tummiksi, vaikka sulla on vaalea iho?
Tätä on kysytty lukemattomat kerrat koko nuoruusaikani, mutta nyt kun olen jo 37 v niin vanhemmilla ihmisillä se äänensävy ei ole enää niin piikittelevä. Hiukseni on luonnostaan paksut ja mustat ja silmät siniset, ihoni on kaiken huipuksi pisamainen. Kiusallisen outo ja huomiotaherättävä yhdistelmä, mutta vaalentaminen tappaisi hiukset.
Vuosia sitten pikkukylän naapuri kysyi miksi vien lapseni päiväkotiin, vaikka olen kotona.
Vastasin, että teen gradua. Naapuri siihen paheksuvasti 'ai äiti ei osaa kirjoittaa kun lapsi on kotona?'
Hitto vieläkin ärsyttää. Naapuri on ammatiltaan kampaaja.
Firman pikkujouluissa.
"Mulla on pussit täynnä, voitsä helpottaa jotenkin?"
Olin ainoa, joka oli selvinpäin.
Maanantai aamuna, yksi etsi tekohampaitaan, toinen käsilaukkuaan varastohyllyjen välissä.
Voitsä tehdä haastattelun? https://www.reddit.com/r/Suomi/comments/m6cd1g/virolainen_kuljettaja_ra…
Vierailija kirjoitti:
Käyttäkää niin-metsä-vastaa-kuin-sinne-huutaa-tekniikkaa. Normaslille normaalia puhetta. Röyhkeälle röyhkeää puhetta ja vastausta. Eiköhän hiljene röyhkimys.
Sanoin joskus vinkin että kun vanhemmat sukulaiset utelevat sinkulta nuorelta että koskas sinun häitäsi päästään juhlimaan, niin voi kysyä takaisin että no koskas sinun hautajaisia. En kylläkään suosittele kokeilemaan, mutta mielessäni joskus leikittelen :D
Vierailija kirjoitti:
Juhlissa meitä nuorempi mieshenkilö kysyi, että koskas te teette lapsia, vai kummanko värkeissä on vikaa? Hymähdin vaivautuneesti ja menin kotiin itkemään.
Kalikka siis kalahti.
Vierailija kirjoitti:
Vai on ketjun aloittaja joidenkin mielestä yliherkkä.Tiedän tunteen 35v lapsettomana naisena kuinka raskasta,kun lähes KAIKKI kommunikointi koulussa esim paljon uusia ihmisiä niin aina samat kysymykset "miksi sinulla ei ole lapsia"mitä sä sitten vapaa ajalla oikee teet,kun ei miestäkään"Ei huvita enää puhua sukulaisten kanssa,kun tietää samaa ruodintaa"miksi sul ei vieläkään lapsia"En minäkään kysele miksi oot eronnut miksi oot yksinhuoltaja.Miksi sinulla on niin monta lasta.Virolaiset ovat ryöhkeimpiä henk koht kyselijitä.Yksi arvosteli elämän työkseen,et se oli sairasta.Olisi pitänyt kysyä miksi miehesi jätti sinut ja miksiköhän näet lapsiasi vain joka toinen vkl
Nuo utelut kertovat kaiken kysyjästä mutta eivät mitään niiden kohteesta. Ihminen voi päällepäin olla ihan normaalin aikuisen oloinen mutta sisäinen maailma on jäänyt lapsen tasolle. Lapsillehan on tyypillistä kummastella ja jankata, jos joku on heidän mielestään jotenkin omituinen tai ei tykkää samoista asioista kuin lapsi itse. Monet lapset ovat myös kauhean konservatiivisia ja pitävät vain oman perheen ym. tapoja oikeina. Siitä kehitysvaiheesta olisi tarkoitus iän ja kypsymisen myötä kasvaa yli mutta kaikki eivät kasva ikinä.
Tuli tuosta "mitä sä sitten vapaa-ajalla teet" -äimistelystä mieleen, että minulta on tuota kysytty lukemattomia kertoja sen vuoksi, etten omista televisiota. En sanoisi, että olisi mitenkään röyhkeä kysymys mutta omituinen. Eikö moni ihminen keksi vapaa-ajalleen mitään muuta tekemistä kuin television katselun?
Joku vanha irstas ukko kysyi minulta paljonko maksaa?
Vai on ketjun aloittaja joidenkin mielestä yliherkkä.Tiedän tunteen 35v lapsettomana naisena kuinka raskasta,kun lähes KAIKKI kommunikointi koulussa esim paljon uusia ihmisiä niin aina samat kysymykset "miksi sinulla ei ole lapsia"mitä sä sitten vapaa ajalla oikee teet,kun ei miestäkään"Ei huvita enää puhua sukulaisten kanssa,kun tietää samaa ruodintaa"miksi sul ei vieläkään lapsia"En minäkään kysele miksi oot eronnut miksi oot yksinhuoltaja.Miksi sinulla on niin monta lasta.Virolaiset ovat ryöhkeimpiä henk koht kyselijitä.Yksi arvosteli elämän työkseen,et se oli sairasta.Olisi pitänyt kysyä miksi miehesi jätti sinut ja miksiköhän näet lapsiasi vain joka toinen vkl