Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajat, päikyn tädit! Kuinka paljon perheet unohtelevat hoidettavia/muistettavia asioita?

Vierailija
08.10.2017 |

Mietin vaan, kun mulla on täysi työ muistaa kaikki kolmen lapseni asiat, joita tulee joka viikko hoidettavaksi ja muistettavaksi.

Kommentit (261)

Vierailija
161/261 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh. Oli tosi kiva että jaksoivat muistuttaa vaikkei itse ehkä niin edustava jaksanut olla. Hattu päästä t neljän iskä.

Vierailija
162/261 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taattua av-perustelua:

- Vaihda alaa (ketä vaan voi kohdella miten vaan, koska sattuu ao alalla olemaan)

- Ammatinvalintakysymys (sama kuin yllä)

- Ei ole oikea työ jos on julkisen sektorin työ (voi kohdella miten vaan kun kerta palkka tulee verovaroista)

Toki se oma suhde verovaroihin unohtuu aika helposti.... Ja se onko oikeasti nettosaaja ja maksaja. Yli 60% meistä saa elämänsä aikana enemmän verovaroista kuin niitä maksaa. Siitä vaan muille hurskastelemaan.

Kukaan ei pakottanut sinua väärälle alalle

Julkisen sektorin töissä yleisilme on just toi mikä sinullakin: naama nurinpäin maristaan, mökötetään ja kyykytetään

Julkisen sektorin työläinen saa sataprosenttisesti kaiken verovaroista, sietäisi olla kiitollinen

Sinulla siis ei ole lasta kunnallisessa hoidossa tai koulussa joten mitä riehut tässä keskutelussa?

Ja mikähän mörön logiikka tässä on takana?

Jos julkisen sektorin työntekijä on niin turha että hänen kuuluu olla kiitollinen työstä.

Ja?

Kyllä kuuluu. Nykyään ei ole mitään muutakaan työtä tuollaisille.

Palomiehet, lääkärit, rakennustarkastajat, kirjastovirkailijat... heitä ei siis tarvita? Ajattelitko talkoisiin mennä, kun naapuri tarvitsee hampaanpaikkausta?

Vähän eri asia kuin joku nääkähtänyt lähihoiitaja😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/261 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä niin kyllästyin koko päiväkotitouhuun, että jäin osittaiselle hoitovapaalle ja miehen kanssa suunniteltiin työvuorot niin, että lapsien ei tarvinnut olla hoidossa kuin viitisen päivää kuussa. Kesällä pidettiin lomat peräkkäin, että saivat olla kotona.

No, sekään ei riittänyt. Sain kuulla, että mitä me nyt teemme, kun teidän lapset ei ole meidän kasvattamia. Siis päiväkotihenkilökunnan. Ajatella, oli ihan vanhempien kasvattamia lapsia, jotka lähti kouluun. Voi voi.

Vierailija
164/261 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taattua av-perustelua:

- Vaihda alaa (ketä vaan voi kohdella miten vaan, koska sattuu ao alalla olemaan)

- Ei ole oikea työ jos on julkisen sektorin työ (voi kohdella miten vaan kun kerta palkka tulee verovaroista)

Toki se oma suhde verovaroihin unohtuu aika helposti.... Ja se onko oikeasti nettosaaja ja maksaja. Yli 60% meistä saa elämänsä aikana enemmän verovaroista kuin niitä maksaa. Siitä vaan muille hurskastelemaan.

Julkisen sektorin töissä yleisilme on just toi mikä sinullakin: naama nurinpäin maristaan, mökötetään ja kyykytetään

Julkisen sektorin työläinen saa sataprosenttisesti kaiken verovaroista, sietäisi olla kiitollinen

Tämä on outo perustelu. Ei julkisen puolen työntekijän tarvitse olla sen kiitollisempi kuin kenenkään muunkaan. Valtio ja kunnathan ovat päättäneet tarjota palveluja, joihin sitten tarvitaan työntekijöitä. Miksi siis yksittäisen työntekijän pitäisi tuntea jotain erityistä kiitollisuutta?

Vierailija
165/261 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tosi hyvää kommentointia 👍 toivon että näitä asioita ja vanhempien toiveita viedään ihan varhaiskasvatuspäälliköille asti ja heille jotka meitä varten tekee päätökset. Nyt uuden varhaiskasvatussuunnitelman mukaisesti perheitä ja lapsia on osallistettava vielä enemmän ja järjestettävä jos vaikka mitä kaikkea. Eli sinne ylös vaan viestiä että vähempikin riittää. Me tehdään kuten ohjeistetaan kunnes toisin määrätään. Lasten toimintaa dokumentoidaan ja kaikki mahdollinen pitää kirjata jotta monipuolista varhaiskasvatuksen toteutusta voidaan ylempääkin valvoa.

Vierailija
166/261 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taattua av-perustelua:

Tämä on outo perustelu. Ei julkisen puolen työntekijän tarvitse olla sen kiitollisempi kuin kenenkään muunkaan. Valtio ja kunnathan ovat päättäneet tarjota palveluja, joihin sitten tarvitaan työntekijöitä. Miksi siis yksittäisen työntekijän pitäisi tuntea jotain erityistä kiitollisuutta?

Silti se hänen palkkansa tulee verovaroista.

Niiltä joita hän sitten kyykyttää.

Vierailija
167/261 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan alkuperäiseen kysymykseen n. 16 vuoden kokemuksella päiväkodista. Aina on tietyt perheet, jotka unohtelevat. Mutta me sitten muistuttelemme heitä enemmän. Mielestäni asiasta ei kannata tehdä ongelmaa. Sitten toinen aihe, joka täällä on puhututtanut eli se, että muistettavaa ja tapahtumia on liikaa. Olen aivan samaa mieltä, mutta meillä tavallisilla työntekijöillä ei ole juurikaan mahdollisuuksia vaikuttaa näihin asioihin.

Omassa ryhmässäni on tukea tarvitsevia lapsia paljon ja koen, että kaikki projektit ovat tällä hetkellä ylimääräistä. Haluaisin keskittyä lasten kanssa olemiseen. Silti ylemmältä taholta annettuja projekteja on menossa 5-6 ja samaan aikaan on uutta vasua tuotava käytäntöön. Lisäksi opeteltava lasten vasujen tekemistä suoraan nettipalveluun.

Vierailija
168/261 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestinnän alan ammattilainen, joka puhuu veromarkoista vuonna 2017 ja mesoaa kuin heikkopäinen. Älä huoli, etköhän sä kohta pääse työkyvyttömyyseläkkeelle ja voit paapoa niitä mielikuvituskakaroitasi kokopäiväisesti kotona.

Vierailija
169/261 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taattua av-perustelua:

Selvä. Ja se työntekijähän on itse päättänyt, että hänen palkkansa maksetaan verorahoista?

Vierailija
170/261 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oijoi, napsahtiko itsetunnolle jokin? Kysymys oli, kuinka paljon ärsyttää ja sä alat siellä tinttailemaan ihan ohi aiheesta, tehden minusta aivan ville olettamuksia. Se ei ärsytä mua, ettei vanhempi muista tuoda lelua hoitoon, minähän vaan olen se joka lohduttaa, halaa, tonkii reppua epätoivoisesti, jos sieltä löytyisi edes jotain pikkulelua ja etsii mieluisen lelun tilalle jos ei omaa löydy. Eli en minä ole lapsen kyyneliin syypää, mutta minä olen se joka ne pyyhkii pois ja piristää vanhemman unohduksesta johtuneen lapsen mielen. Ei siis ärsytä.

Ja voi luoja miten kaikista noista asioista muistutetaan! On viikkotiedotta, lappua ovessa ja sanotaan kun haetaan ja SILTI NIITÄ UNOHDETAAN! Mutta koska kysyttiin ärsytyksestä, niin kyllä se putoaa sille ärsytyksen puolelle, kun oma elämä alkaa tökkiin toisten muistattomuuden takia, eli unohtaa ilmoittaa lomansa ajoissa ja unohtaa ilmoittaa myöhäisen hoidon tarpeen...

Eli koitappas oppia lukemaan tekisti ennakkoluulottomasti eikä piikkitakapuolessa. Päiväkoti on kyllä lapsienne vuoksi ja mahdollistamaan työntekonne, mutta vaan idiootti kaivelee napaansa eikä ymmärrä, miten työntekijöilläkin on lapsia ja oma elämä, eikä ole reilua, saatikka inhimillistä vaan olla minäminä mullemulle asenteella. Jos siis haluat hyvää asennetta sinua kohtaan. Uskon vakaasti että metsä vastaa miten sinne huudetaan ja jos oot välinpitämätön m*lkku hoitajia kohtaan, et voi odottaa parasta asennetta heiltä sinun tarpeistasi huomioimaan.[/quote]

JOS TARKKOJA OLLAAN, KYSYMYS OLI SEURAAVA: Opettajat, päikyn tädit! Kuinka paljon perheet unohtelevat hoidettavia/muistettavia asioita?

ELI MISSÄÄN KOHTI EI MAINITTU ÄRSYYNTYMISESTÄ. ELI LUETAAN TOSIAAN NE TEKSTIT OIKEIN...

Vierailija
171/261 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja vain olen mä kirjoitti:

Hei tosi hyvää kommentointia 👍 toivon että näitä asioita ja vanhempien toiveita viedään ihan varhaiskasvatuspäälliköille asti ja heille jotka meitä varten tekee päätökset. Nyt uuden varhaiskasvatussuunnitelman mukaisesti perheitä ja lapsia on osallistettava vielä enemmän ja järjestettävä jos vaikka mitä kaikkea. Eli sinne ylös vaan viestiä että vähempikin riittää. Me tehdään kuten ohjeistetaan kunnes toisin määrätään. Lasten toimintaa dokumentoidaan ja kaikki mahdollinen pitää kirjata jotta monipuolista varhaiskasvatuksen toteutusta voidaan ylempääkin valvoa.

Turhaa. Suomessa on vallalla sellainen kulttuuri, että viranomainen tietää aina paremmin mikä meille ja perheellemme on parhaaksi. Tämä kaikki uuden vasun tuoma hössötys on nyt sinun ja minun ja meidän lasten parhaaksi. Viis siitä vaikka se rasittaa vanhempia, saa lapset sekaisin kuin seinäkello ja henkilöstön ylirasittumaan jo valmiiksi vaikeassa ja tiukassa tilanteessa.

Ylemmällä taholla on päätetty että näin on hyvä ja näin lapset kasvatetaan OIKEIN.

Vierailija
172/261 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut tämän saman härdellin. Olen opettaja ja itsellä yksi lapsi koulussa ja kaksi päiväkodissa.

Meillä ainakin opettajat meinaa itse läkähtyä siihen, että uusi opetussuunnitelma vaatii runsasta vanhempien aktivoimista ja yhteistyötä perheiden kanssa. Esimieheltä tulee hiillostusta myös ja kaiken maailman projekteissa ja koulun kehittämisessä pitää olla mukana. Kotiin pitää olla jatkuvasti yhteydessä ja raportoida mahd. Paljon missä mennään jne.

Huhhuijaa

Vierailija
173/261 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mari74 kirjoitti:

Minä muistin kaiken kymmenen vuotta sitten, mutta sen jälkeen kun on tullut kaksi vakavaa sairautta, niin ei se muisti ole enää sellainen kuin se on. Kovasti yritän muistaa kaikki, mutta aina silti niitä muistista pois tipahtelee, vaikka kalenteriin kirjoitankin. Ollaan sitten lapsen kanssa aika usein väärään aikaa väärässä paikassa, mutta huumorilla me otetaan nuo tilanteet.

Elämä ei ole mustavalkoista, ei ole vain laiskoja unohtelijoita ja ahkeria muistajia. On paljon ihmisiä jotka on siinä välillä ja hankalissakin elämäntilanteissa. Yleensä kaikesta selviää, kun kaikki yrittävät olla ystävällisiä toisilleen ja eivät tuomitse ja näe itseään kaikkivoipina suuntaan tai toiseen.

Just näin. Ei ketään haittaa, jos on sairautta tai vaikea/kuormittava tilanne ja sen takia joku juttu unohtuu. Noista jutuista selviää huumorilla ja ystävällisyydellä. Sen sijaan se on se välinpitämätön asenne tietyllä porukalla muiden aikaa ja vaivannäköä kohtaan, mikä rasittaa. Siitä kun joutuu kärsimään myös oma lapsi. Yleensä ne ihmiset myös syyttävät muita omista unohduksistaan eikä ikinä kanna vastuutaan.

Vierailija
174/261 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut tämän saman härdellin. Olen opettaja ja itsellä yksi lapsi koulussa ja kaksi päiväkodissa.

Meillä ainakin opettajat meinaa itse läkähtyä siihen, että uusi opetussuunnitelma vaatii runsasta vanhempien aktivoimista ja yhteistyötä perheiden kanssa. Esimieheltä tulee hiillostusta myös ja kaiken maailman projekteissa ja koulun kehittämisessä pitää olla mukana. Kotiin pitää olla jatkuvasti yhteydessä ja raportoida mahd. Paljon missä mennään jne.

Huhhuijaa

Vaikea ymmärtää mistä tämä hössötys kumpuaa. Kun perheistä vain kourallinen haluaa sitä höösäystä. Suurin osa haluaa vain viedä lapsensa päiväkotiin / lähettää kouluun. Käydä jouluna kuuntelemassa joululaulut ja keväällä jonkun suvijuhlan. Jos tulee ongelmia niin sitten enemmän sitä yhteydenpitoa.

Meillä jotkut lto:t on ihan närkästyneitä kun vanhemmat ei keksi mitään uutta ryhmäsuunnitelmaan, vaan aina niitä samoja vanhoja lauluja yms (kun yritettiin vanhemmilta saada ideoita siihen millaista varhaiskasvatusta he haluaa). Ja miten päivähoito nähdään "vain hoitona", eikä superextratärkeänä etappina koulutuksen tiellä, jota ilman lapsi ei pärjää elämässä. Hohhoijjaa. Sit kun katsoo sitä touhua missä perusjutut jää ihan hoitamatta... lapsilla naamat räässä ja nilkat vilkkuu loskasateessa. Ei ole aikaa kuunnella lapsen kertomusta tai pitää sylissä. Mutta onpahan neljät päällekkäiset vasusuunnitelmat tehty paperille, koneelle, nettiin, vanhemmille oveen jne.

Ei vaan voi aina ymmärtää. Mutta olen vain lähihoitaja, se turhake jolle ei nykyään päikyssä taida olla mitään tekoa. Johan ne on sosionomitkin ajamassa sieltä ulos.

Vierailija
175/261 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taattua av-perustelua:

Sinulla siis ei ole lasta kunnallisessa hoidossa tai koulussa joten mitä riehut tässä keskutelussa?

Ja mikähän mörön logiikka tässä on takana?

Jos julkisen sektorin työntekijä on niin turha että hänen kuuluu olla kiitollinen työstä.

Ja?

Kyllä kuuluu. Nykyään ei ole mitään muutakaan työtä tuollaisille.

Palomiehet, lääkärit, rakennustarkastajat, kirjastovirkailijat... heitä ei siis tarvita? Ajattelitko talkoisiin mennä, kun naapuri tarvitsee hampaanpaikkausta?

Vähän eri asia kuin joku nääkähtänyt lähihoiitaja😂

Minusta on ihan huippua, että joku elättää perheensä esimerkiksi käymällä rapsuttamassa vanhainkodin mummojen jaloista kuivat ihot pois. Jalkahoidon tekeminen on yksi kuvottamimmista hommista, joita voin kuvitella. Usein nimittäin ne, jotka sitä hoitoa tarvitsevat, eivät ole mitään hehkeäjalkaisia ihmisiä. Luojan kiitos voin maksaa jollekin, että käy tekemässä mummolleni tuon homman, eikä kukaan odota, että minä omaisena kävisin tekemässä hänelle jalkahoidon. Lähihoitajilla on aika monta muutakin vastenmielistä hommaa tehtävänä - kiitos heille.

Vierailija
176/261 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taattua av-perustelua:

Selvä. Ja se työntekijähän on itse päättänyt, että hänen palkkansa maksetaan verorahoista?

Ai meinaatko että hänet on pakotettu julkissektorille?

Vierailija
177/261 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mari74 kirjoitti:

Minä muistin kaiken kymmenen vuotta sitten, mutta sen jälkeen kun on tullut kaksi vakavaa sairautta, niin ei se muisti ole enää sellainen kuin se on. Kovasti yritän muistaa kaikki, mutta aina silti niitä muistista pois tipahtelee, vaikka kalenteriin kirjoitankin. Ollaan sitten lapsen kanssa aika usein väärään aikaa väärässä paikassa, mutta huumorilla me otetaan nuo tilanteet.

Elämä ei ole mustavalkoista, ei ole vain laiskoja unohtelijoita ja ahkeria muistajia. On paljon ihmisiä jotka on siinä välillä ja hankalissakin elämäntilanteissa. Yleensä kaikesta selviää, kun kaikki yrittävät olla ystävällisiä toisilleen ja eivät tuomitse ja näe itseään kaikkivoipina suuntaan tai toiseen.

Just näin. Ei ketään haittaa, jos on sairautta tai vaikea/kuormittava tilanne ja sen takia joku juttu unohtuu. Noista jutuista selviää huumorilla ja ystävällisyydellä. Sen sijaan se on se välinpitämätön asenne tietyllä porukalla muiden aikaa ja vaivannäköä kohtaan, mikä rasittaa. Siitä kun joutuu kärsimään myös oma lapsi. Yleensä ne ihmiset myös syyttävät muita omista unohduksistaan eikä ikinä kanna vastuutaan.

Mistä sinä tiedät mitä porukkaa kukakin on ja miksi joku ei muista?

En minä ainakaan ole hiiskahtanutkaan omasta sairaudestani, siskoni syövästä, apen dementiasta tms.

Eli mistä sinä tiedät mihin lohkoon jonkun perheen luokittelet? Hihastasiko vedät ne analyysit?

Vierailija
178/261 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wilma on päiväkotilaisillekin pelastus. Meillä tulee viikottain viikko-ohjelma wilmaan, siitä näkee jos on jotain spesiaalia. Ennen oltiin vain sen varassa, että joku ehkä muistaa sanoa ja sitten pitäisi itse muistaa se asia vielä myöhemminkin. Meillä myös lapsi menee hoitoon miten sattuu, ja siksi on tosi hyvä että esim. retkien aikataulu on wilmassa, voidaan ajoittaa menemiset sen mukaan. Ennen kävi parikin kertaa niin, että päiväkodille tultuamme saatiin huomata muun ryhmän olevan esim kirjastossa, kun kukaan ei ollut maininnut siitä.

Etenkin kun lapsi on kesäisin hoidossa 7.30-17 niin eipä siinä välttämättä näe oman ryhmän aikuisia kuin pari kertaa kuussa. Tuolloin tiedonkulku on tosi olematonta.

Vaikea uskoa, ettei päiväkodissa muka ollut mitään ilmoitustaulua tms., jossa olisi ollut viikko-ohjelma näkyvillä? 

Vierailija
179/261 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastenhoitaja88 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsytys on riippuvaista unohduksen laadusta. Eipä ärsytä unohtuneet omalelupäivät, lapsennehan siinä vaan kyynelehtii. Se ettette tule ajoissa retkille, selvä, lähdemme viiden minuutin odotuksen jälkeen ja toinen ryhmä vastaanottaa lapsenne kun lopulta saavutte, sinun lastasi vaan harmittaa kun reissu jää välistä.

Vähän ärsyttää kun ette viitsi ilmoittaa lapsenne poissoloista, menee ruokaa hukkaan. Nykyään kun voitte ihan hyvin laittaa viestiä vaikka keskellä yötä kännykkään ja se odottaa meitä aamulla ja ehdimme perun loppupäiväb ruuat, varsinkin jos lapsellanne on erityisruokavalio, vielä perusruokaa kalliimpi. Muutaman kerran unohdukset eivät haittaa, sitten kun on jatkuvaa, ärsyttää hieman.

Eniten ärsyttää nämä, joita pitää hätyyttää, että saa tärkeitä lomien hoitotarpeita ilmoitetua. Ymmärrän, ettei voi ilmoittaa ennen kuin tietää, mutta paljon löytyy näitä jotka arpoo kuinka paljon vähentää lapsen lomaa, jotta saa vähän "omaa" lomaa. Se ettei nämä tyypit ilmoita omia lomiaan, tarkoittaa sitä e

tten minä pysty ilmoittamaan omia lomiani ja lapsieni hoitopäiviä. Joka taas vaikuttaa lapsieni päiväkotiini ja niiden työntekijöiden lasten hoitotarpeeseen... kiva kierre eikös?

Jos sinulla on vaikea pysyä kärryillä muistettavista asioista, priorisoi tärkeysjärjestys ja laita kännykkään tai kalenteriin muistutus, että välttämättömimmät asiat tulee varmasti hoidettua.

Vaihda alaa. Oikeasti.

Niinhän ne vaihtaakin mutta se meidän lapset jotka siitä vain kärsivät.

Yksikään lapsi ei kärsi jos tuollainen öykkäri häipyy maisemasta. Valitettavasti vaan nuo kaameimmat ei tod vaihda, koska tuolla asenteella ei oikeaän työelämään huolita.

Anteeks, mutta väititkö sä juuri että päiväkodissa työskentely ei ole oikeaa työtä? Ole hyvä ja mene vaikka viikoksi kokeilemaan.

Se on julkishallinnon työ, jossa aelviää täysin kusipää. Näkeehän sen täälläkin, että koko palveluasenne täysin hukassa. Oikeassa työelämässä ei tolla asenteella kauaa keiku.

Koska niiden hoitajien kuuluu olla aina iloisia Maija Poppasia ja kun kysytään onko mitään ongelmaa kuuluu iloisesti vastata ei mitää jottei jollekin pikkuäitylille tule pahamieli sitä että pitää ajatella muitakin kuin vain itseään. Ihan hiljaa siellä ottavat vastaan kaiken vaikka ei heille kuulu perheet ja niiden asiat mitenkään. Ihan hiljaa ollaan kaikista ongelmista ja kasvatetaan ryhmäkokoja ja lisätään vastuuta samalla kun otetaan voimavaroja pois.

Jos vaihdat alaa tai jäät sairaslomalle olet vain heikko ja hyödytön mytty koska et kestänyt sitä ettei sinulle kuulu omaa elämää tai samaa ihmisarvoa kuin pikkuäitylille jota varten elät.

Ole AIKUINEN. Älä ole lapsellinen tai marttyyri. Onnistuisiko?

Nimitely on lapsellista. Työn, jota ei ole itse tehnyt, aliarvioiminen on lapsellista.

Ei tarvitse olla entiseltään ammatiltaan päiväkodin täti todetakseen, että hoitajien kirjoitukset tässä ketjussa ovat lapsellisia ja uhriutumisella mässääviä. Käsittämätön asenne suorastaan vyöryy silmille!

Eikä tarvitse olla päiväkodin täti nähdäkseen miten vihamielisesti vanhemmat täällä suhtautuvat siihen jos ne kehtaa ärsyyntyä tuollaisesta pikkuasiasta kuten siitä että etteivät pääse suunnittelemaan omia työvuoroja tai lomia.

Syyttäkää järjestelmää ja surkeita resursseja älkääkä vanhempia jotka ovat palvelujanne pakotettuja käyttämään. Aivan varmasti vähenee se varmuuden vuoksi hoidon varaaminen kun maksuhyvityksiä aletaan tarjota jokaisesta päivästä loma-ajoilta. Itselläni on tästä esimerkki - lapsi lomalla kesällä yhteensä 8 viikkoa mutta maksuhyvitystä ei tullut kuin yhdeltä päivältä sillä valitettavasti meillä noudatetaan vuosilomalakia vanhempien lomakauden ollessa 1.5-31.9, päivähoidon maksuhyvitykset saa 1.6-31.8 jos poissaolo yhteen putkeen 6 viikkoa tuona aikana. Pois ollaan olti syys-,hiihto- ja joululomat, täydellä hinnalla. En suoraan sanottuna viitsi enää vaivautua lomia ilmoittamaan ajoissa, minä en siitä hyödy. Puhun minä, sillä minä maksan sen palvelun käytin tai en. Tähän päälle vielä työpäivien päälle kaikki "kerää lapsesi kanssa maanantaiksi metsästä lehtiä ja oksia askartelua varten" ja "turvatauluaskartelut" niin alkaa jossain vaiheessa riittää. Kohta 10v ollaan tanssittu päiväkodin pillin mukaan ja vaatimukset sen kuin kovenee, nyt vanhin koulussa ja läksytkin korjataan vanhempien toimesta kun opettajille se ei enää kuulu. Omat harrastukset lopetin vuosia sitten, minä harrastan kolmivuorotyötä, lasten päivähoitoa ja koulua.

Pitää syyttää systeemiä koska sinua et viitsi kertoa lomia ajoissa? Koska sinä et siitä hyödy? No jopas oli itsekästä teksti!

Yhä enemmän säälin niitä työntekijöitä kun täälläkin suoraan nyt sanottiin ettei kiinnosta mikään muu kun se oma hyöty, ei edes se vaikuttaako tahallaan toisen elämää koska ei itse "viitsi".

Kuule ihan tarpeeksi monta vuotta olen järjestellyt omaa elämääni sen vuoksi että päiväkodin hoitajat saavat lomansa mutta meidän perhe on siitä vain kärsinyt. Yhteistä lomaa ei vuosiin jne. Loppuu jaksaminen jossain kohtaa.

Jos olisi ilkeä tekisi mieli heittää tähän joku niin metsä vapaa kuin sinne huudetaan-kommentti "marttyyristä" ja vaikka "itse lapsesi teit, anna pois jos et jaksa".

Ai se päivähoidon perustehtävä olikin järjestää vanhemmille kunnon mankeli ja katsoa kauanko kestää että saadaan vanhemmat burnoutiin ja lapset huostaan, tämä selvä.. joku lotto teillä siellä meneillään aiheesta vai? Ajatella jos voisi ruuhkavuosia eläviä perheitä jotenkin tukea ainaisen päälle puskemisen sijaan...

Siis oikeasti voimavarat eivät riitä lapsen päikkyasioihin?

Ei sinun kaltaisillesi kannata alkaa selittämään. Kyllä, voimavarat on siinä vaiheessa käytetty kun perjantaina lasta hakiessa pyydetään tuomaan maanantaiaamuksi mustikanvarpuja ja käpyjä, kun samana iltana on lähtö toiselle paikkakunnalle läheisen ihmisen hautajaisiin, paluu sunnuntai-iltana. Että voi siinä kävyt unohtua ja taas ollaan huonoja vanhempia. Tai voimavarat alkaa olla vähissä kun koko vuosi taistellaan lomia jonkun muun kuin oman perheen ehdoilla. Ja kun ihmisen elämään mahtuu monenlaista kuormitusta, niin silloin ne hanskat saattaa unohtua nimikoida vaikka kuinka yrittää parhaansa, se kun ei oikeissa elämän haasteissa ole se prioriteetti nro1. Jos elämässäni olisikin vain lapsen päikkyasiat niin eihän tässä olisi mitään hätää. Päivähoito voisi hyvin halutessaan olla luotettava hoito vanhempien työssäkäynnin ajaksi, mutta nykyisellään se on aivan jotain muuta.

Vuoden energia menee päikyn lomailmoitusten kanssa taisteluun?

Päikkytädit, kaikki sympatiani on puolellanne!

Oletko jotenkin yksinkertainen? Se energia menee siihen lomien järjestelyyn jotta Pirkko-täti saa pitää lomansa. Kuten sanottu noin sata kertaa, tähän mennessä on järjestelty ja ilmoitettu ajoissa, mutta nyt se on loppu. Ei meidän perheessä kukaan hyödy siitä yhtään mitään.

Pirkko-täti saa kyllä pitää lomansa. Eri asia on, voiko hän pitää ne silloin, kun lapsetkin pääosin lomailevat, vai varataanko hänet silloin töihin, koska kukaan ei ole vaivautunut ilmoittamaan poissaolosta etukäteen, jolloin Pirkko-täti lomailee sellaisella viikolla, kun kaikki lapset ovat hoidossa ja ryhmä pyörii kahdella työntekijällä. Sinun lapsesi taatusti hyötyy siitä, että hoitajat ovat lomalla silloin kun lapsesikin ja vastaavasti töissä silloin, kun lapsesi on hoidossa.

Vierailija
180/261 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väsymys myös aiheuttaa unohtelua. Kyllä on kaikkea palaveria ja naamiasasua muistettavana.

Kalenteri on keksitty. Aika monella on käytettävissään puhelin, jonka kalenteriin voi jopa asettaa muistutuksen tapahtumista. Tämä onnistui jo aikaan ennen älypuhelimia.

Mutta jos ei muista merkitä siihen kalenteriin, kun tulee taas keskeytys? Tai muistaa väärin, että aika on jo kalenterissa, vaikka ei ole? Tai laittaa vahingossa merkinnän väärälle päivälle, väärälle kellonajalle tai väärälle kuukaudelle? Sähköisessä kalenterissa voi helposti mennä väärälle vuodellekin.

Miten noin huolimaton ihminen voi pärjätä työelämässä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi