Tähdet, tähdet 2017 -keskustelu
Kommentit (3857)
Onko elokuvamusan genregurua jo julkistettu? Arvauksia kuka näyttelijä on kyseessä?
En tiedä kuka näyttelijä vois olla kyseessä, mutta mun mielestä tähän jaksoon olis sopinut hyvin vaikkapa Arja Koriseva (laulaa Pocahontas-animaatioleffan nimikkobiisin) tai nuorta Simbaa Leijonakuninkaassa esittänyt Christopher Romberg, joka keikkailee kai edelleen pienimuotoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Onko elokuvamusan genregurua jo julkistettu? Arvauksia kuka näyttelijä on kyseessä?
Kuitenkin ruutuun posahtaa Pirkka-Pekka Petelius tai Silvennoisen Heikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin ruutuun posahtaa Pirkka-Pekka Petelius tai Silvennoisen Heikki.
Eikös noista molemmat ole myös jonkintasoisia muusikoita. Tämän viikon guru on kai sellainen näyttelijä, jolla ei ole omaa tuotantoa esitettäväksi alkunumerossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihan jokaisen semmoisen ihmisen näkemys räp-musiikista on todella kapea joka heittelee ääneen että Palefacen tekemä musiikki ei ole "nykypäivän räppiskeneä". Se ihan oikea räppiskene kun on sekä suomessa että maailmalla hyvin laaja ja monimuotoinen, ei rajoitu vain siihen mikä pyörii listoilla.
Mutta jankuttaja on kovin nuori, annetaan olla.
Tarkoitin Palefacen englanninkielistä musiikkia. Se ei ole nykypäivän kansainvälistä räppiskeneä, mitä Superbass sen sijaan on. Sekin alkaa tosin olla jo useamman vuoden vanha kappale.
Väittäisin, että tiedän räpistä enemmän kuin sinä. Ja ei, se että tiedät Palefacestä enemmän, ei tee sinusta kokonaiskuvassa asiantuntevampaa.
Turhaan nimittelet minua jankuttajaksi,
A) et voi tietää ikääni, ja vain idiootti kuvittelee voivansa anonyyminä keskustellessa.
B) Se, että joka kerta vastaat minulle, tekee sinusta ihan yhtä lailla jankuttajan sinun määritelmässäsi.
C) Luultavasti et voi olla vastaamatta tähänkään.Sä paljastit olevasi nuori kun kerroit olleesi yläasteella kun superbass julkaistiin :)
Niin no, mikä on nuori? Teini vai nuori aikuinen? Kun olin 9. luokalla, se tekee 6-7 vuotta eli olen jo lähemmäs 25-vuotias.
Minkä ikäinen itse olet, ja mitä roolia se ikä tässä näyttelee? Minun edukseni se ainakin on, kun tiedän mikä nykyään on se räppiskene enkä heittele mututuntumalta, toisin kuin joku muu. Olet myös naurettava siinä mielessä, että pidät ikää jonain mittarina sille, kuka saa keskustella mistäkin tai että sillä olisi NÄISSÄ asioissa jotain merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gallup: Keitä kiinnostaa noiden kahden henkilön harjoittama jankkaus Palefacesta, heidän omasta räppiasiantuntemuksesta ja Nellin spagaattien irrallisuudesta (vai mistä ikinä jankkaus lähtikin)?
Yläpekku = Kiinnostaa
Alapeukku = Ei kiinnostaJoo, sori. Annan olla. Nimim. Se jolla ei oo ongelmaa Nellin spagaattien kanssa
Sen sijaan sinull näyttää olevan ongelma jokaisen kanssa, joka vähän heittää kritiikkiä idolisi suuntaan (lue: on eri mieltä kanssasi.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä tänään helpommat biisit oli Veetillä, Erjalla ja ehkä Eliaksella. Andren räppiosuuksissa oli paljon espanjaa, mikä vaikeutti vähän. Nellin biisissä oli tosi paljon nopeatahtista tykitystä, mikä ainakin minulle olisi vaikea oppia. Ja sanoihan genreguru Palefacekin, että Nellin biisi oli räppiosuuksiltaan vaikein. Uskon hänen tietävän paremmin kuin ko. räppiä helpoimmaksi väittänyt Nelli-vihaaja.
Voisitko jo lopettaa tuosta vihaamisesta jankkaamisen! En vihaa Nelliä.
Palefacen räppi on aika erilaista kuin Minajin, ja usko pois, olen perehtynyt asiaan. En ihan turhasta lätise joten voit lopettaa sinäkin tuon pätemisesi.
Stop the press, meillä on täällä asiantuntija joka lausuu että Palefacen räppi on aika erilaista kuin Minajin! Niinku että ihanko totta Sherlokki, hyvä kun kerroit :D Se, että ovat erilaista ei kyllä muuta sitä tosiasiaa että eilisistä biiseistä Nellillä oli yks vaikeimmista. Eikä myöskään tarkoita etteikö Paleface osaisi arvioida Minajin musiikin vaikeutta, kyllä tuolla vaikutti olevan hyvin asiantuntemusta muistakin tyyleistä kuin siitä omastaan.
Eliaksella, Erjalla, Andrella ja Veetillä oli ainakin tosi helpot biisit eikä juurikaan tekemistä räpin kanssa. Janna oli omassaan huono, biisi kaipasi asennetta jota ei löytynyt. Samoin liikehdintä oli taas sitä ensimmäisen jakson tasoa, kiusallista ja alakoulun diskojen tasoa.
Ja kettuilu jatkuu. Sanoin tuon siksi, että heikohko aivokapasiteettisi ymmärtäisi, että Palefacelle, joka ei englanniksi räppää, tai ylipäätään suomalaisten räppäreiden korviin tuo kuulostaa hyvinkin vaikealta, vaikkei se sitä ole. En siis tosiaan ilmoitusluontoisesti kertonut Nickin räppien olevan erilaisia kuin Palefacen, koittaisit ymmärtää ihmisten tavoista sanoa, mitä niillä tarkoitetaan. Oletko asperger? Itse olin yläasteella kun biisi tuli ulos ja opin sen hetkessä.
Joten lopetapa tuo tosiasioista jauhaminen, kun et mitään mistään tiedä. Sen sijaan minä tiedän, ja voin ihan faktana sanoa että rytmillisesti Hollaback girl on vaikein ja teknisesti Mikaelin Intergalactic. Superbass oli jossain siinä keskellä, mutta englanninkieliseksi rapiksi tuo Superbass ei vaan yksinkertaisesti ole vaikea, vaikka mitä jauhaisit. Etenkin tuo nopeus millä Nelli sen lauloi oli vielä helppo.
Juurihan täällä olet haukkunut Palefacen ulkonäköä ja nimitellyt feikkiräppäriksi sun muuksi, niin yhtäkkiä hänen sanansa onkin sinulle suuri totuus, kun Nellistä puhutaan. Aika ironista.
Sama kuin minä sanoisin sinulle nyt, että Sherlokki, ihanko totta, että Jannan esitys oli tuollaista miksi sitä kuvailit, koska kaikkihan me olemme sitä mieltä! Vieläkin tosin ihmettelen, miksi sinulla on oikeus kritisoida muita mutta muut eivät saa mainitakaan Nelliä negatiivisessa mielessä? Erikoinen tyyppi olet.
Tuo luonnehdintasi muiden artistien suorituksista meni kyllä myös metsään. Väittäisin, että Eliaksen räppiosuudet olivat vaikeampia kuin Nellin, sillä se on todella nopeatahtista ja suomalaisten sanojen nopeasti lausuminen on huomattavasti vaikeampaa kuin englanninkielisten, koska se on sulavampaa. Joten Eliaksella ei todellakaan ollut helppoa.
Erjalla oli rytmillisesti vaikein kappale, ja Mikaelin Rain over me oli ehdottomasti melodisesti haastavin. Ainoastaan Veetissä olit oikeassa, mikä kertonee paljon asiantuntemuksestasi tällä osa-alueella.
Ei Mikael laulanut Rain over me vaan se oli Andre.
Joka alan asiantuntijalla menee puurot ja vellit sekasin :D Ja alapeukkua sataa.
Et voi olla tosissasi. Kuinka moneen asiaan ajattelit vielä tarttua? En ole väittänyt olevani asiantuntija joka alueella, mutta rapista ja hiphopista tiedän kyllä. En alapeukuttanut viestiä. Mitäpä jos menisit pienelle happihyppelylle ettei jokaiseen kommenttiin ja alapeukkuun tarvitse jäädä roikkumaan.
Ja juu, menipä aivan hlvetin pahasti sekaisin, kun yksi väärä nimi esiintyy kirjoituksessa. Sinun kommenteistasi en edes viitsi aloittaa.
Tätä viimeaikaista keskustelua lukiessa ymmärrän täysin miksi vanhemmilla meinaa pää räjähtää lastensa pitkään jatkuvaan kinasteluun. Tässähän tuntee ittensä ihan epätoivoseks äidiks joka vaan seuraa turtuneena ipanoidensa "eipäs juupas" maratonia, eikä loppua näy. ARMOA JO IHMISET
Vierailija kirjoitti:
Tämän viikon genre on siis elokuvamusiikki ja genreguruna on näyttelijä, ei laulaja. Koska genreguru ei voi esiintyä sunnuntaina, silloin ohjelman alussa nähdään teemaan liittyvä kilpailijoiden yhteislaulu (kuten aiemmilla kausilla oli tapana tehdä).
Jos näyttelijällä on myös musiikkitaustaa, kuten oletettavasti elokuvamusiikkigenren asiantuntijalla pitäisi olla, tulee samalla tavalla lauluesitys. En usko että konseptia muutettaisiin enää tässä vaiheessa kilpailua.
Arja Korisevaa pitäisin aika tylsänö vaihtoehtona, kun on kilpaillut tässä itsekin. Kun Pete Parkkonen jo tulee olemaan genreguruna viimeisessä jaksossa (vai oliko tämäkin pelkkää spekulaatiota?)
Guruna voisi olla Tiina Lymi joka on ollut muun muassa Notre Damen kellonsoittajan Esmeralda, tai Nika Tapio joka on ollut Ariel Pienessä merenneidossa.
Vesku Loirikin olisi mahdollinen, kun on näytellyt legendaarista Lampun henkeä Aladdinissa, jonka lauluosuus palkittiinkin ihan kansainvälisesti Disneyllä parhaimmaksi versioksi kyseisestä kappaleesta.
Voisi olla myös Kukka-Maaria Aho, joka antoi äänensä Lumikille 1994.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän viikon genre on siis elokuvamusiikki ja genreguruna on näyttelijä, ei laulaja. Koska genreguru ei voi esiintyä sunnuntaina, silloin ohjelman alussa nähdään teemaan liittyvä kilpailijoiden yhteislaulu (kuten aiemmilla kausilla oli tapana tehdä).
Jos näyttelijällä on myös musiikkitaustaa, kuten oletettavasti elokuvamusiikkigenren asiantuntijalla pitäisi olla, tulee samalla tavalla lauluesitys. En usko että konseptia muutettaisiin enää tässä vaiheessa kilpailua.
Arja Korisevaa pitäisin aika tylsänö vaihtoehtona, kun on kilpaillut tässä itsekin. Kun Pete Parkkonen jo tulee olemaan genreguruna viimeisessä jaksossa (vai oliko tämäkin pelkkää spekulaatiota?)
Guruna voisi olla Tiina Lymi joka on ollut muun muassa Notre Damen kellonsoittajan Esmeralda, tai Nika Tapio joka on ollut Ariel Pienessä merenneidossa.
Vesku Loirikin olisi mahdollinen, kun on näytellyt legendaarista Lampun henkeä Aladdinissa, jonka lauluosuus palkittiinkin ihan kansainvälisesti Disneyllä parhaimmaksi versioksi kyseisestä kappaleesta.
Nina Tapio siis.
Siis tällä kertaa jakson gurun kanssa ei tule olemaan niitä alun inserttejä, vaan se korvataan artistien yhteislauluesityksellä jos olen ymmärtänyt oikein.
Miksi, Oi miksi Jannalla on AINA sotamaalaus naamassa?! Oli treenit tai kummitytön synttärit niin meikit "viimeisen" päälle. Antaa itsestään kovan vaikutelman ja joskus olisi kiva nähdä myös hieman inhimillisempi puoli! Janna: less is more!
Vierailija kirjoitti:
Siis tällä kertaa jakson gurun kanssa ei tule olemaan niitä alun inserttejä, vaan se korvataan artistien yhteislauluesityksellä jos olen ymmärtänyt oikein.
Missä lukee?
Tähdetjatähteet kirjoitti:
Miksi, Oi miksi Jannalla on AINA sotamaalaus naamassa?! Oli treenit tai kummitytön synttärit niin meikit "viimeisen" päälle. Antaa itsestään kovan vaikutelman ja joskus olisi kiva nähdä myös hieman inhimillisempi puoli! Janna: less is more!
Sama oli myös Tanssii tähtien kanssa -treeneissä, aina.
Mutta eihän hän enää missään Tähdet tähdet -jutuissa näy kun tippui?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä tänään helpommat biisit oli Veetillä, Erjalla ja ehkä Eliaksella. Andren räppiosuuksissa oli paljon espanjaa, mikä vaikeutti vähän. Nellin biisissä oli tosi paljon nopeatahtista tykitystä, mikä ainakin minulle olisi vaikea oppia. Ja sanoihan genreguru Palefacekin, että Nellin biisi oli räppiosuuksiltaan vaikein. Uskon hänen tietävän paremmin kuin ko. räppiä helpoimmaksi väittänyt Nelli-vihaaja.
Voisitko jo lopettaa tuosta vihaamisesta jankkaamisen! En vihaa Nelliä.
Palefacen räppi on aika erilaista kuin Minajin, ja usko pois, olen perehtynyt asiaan. En ihan turhasta lätise joten voit lopettaa sinäkin tuon pätemisesi.
Stop the press, meillä on täällä asiantuntija joka lausuu että Palefacen räppi on aika erilaista kuin Minajin! Niinku että ihanko totta Sherlokki, hyvä kun kerroit :D Se, että ovat erilaista ei kyllä muuta sitä tosiasiaa että eilisistä biiseistä Nellillä oli yks vaikeimmista. Eikä myöskään tarkoita etteikö Paleface osaisi arvioida Minajin musiikin vaikeutta, kyllä tuolla vaikutti olevan hyvin asiantuntemusta muistakin tyyleistä kuin siitä omastaan.
Eliaksella, Erjalla, Andrella ja Veetillä oli ainakin tosi helpot biisit eikä juurikaan tekemistä räpin kanssa. Janna oli omassaan huono, biisi kaipasi asennetta jota ei löytynyt. Samoin liikehdintä oli taas sitä ensimmäisen jakson tasoa, kiusallista ja alakoulun diskojen tasoa.
Ja kettuilu jatkuu. Sanoin tuon siksi, että heikohko aivokapasiteettisi ymmärtäisi, että Palefacelle, joka ei englanniksi räppää, tai ylipäätään suomalaisten räppäreiden korviin tuo kuulostaa hyvinkin vaikealta, vaikkei se sitä ole. En siis tosiaan ilmoitusluontoisesti kertonut Nickin räppien olevan erilaisia kuin Palefacen, koittaisit ymmärtää ihmisten tavoista sanoa, mitä niillä tarkoitetaan. Oletko asperger? Itse olin yläasteella kun biisi tuli ulos ja opin sen hetkessä.
Joten lopetapa tuo tosiasioista jauhaminen, kun et mitään mistään tiedä. Sen sijaan minä tiedän, ja voin ihan faktana sanoa että rytmillisesti Hollaback girl on vaikein ja teknisesti Mikaelin Intergalactic. Superbass oli jossain siinä keskellä, mutta englanninkieliseksi rapiksi tuo Superbass ei vaan yksinkertaisesti ole vaikea, vaikka mitä jauhaisit. Etenkin tuo nopeus millä Nelli sen lauloi oli vielä helppo.
Juurihan täällä olet haukkunut Palefacen ulkonäköä ja nimitellyt feikkiräppäriksi sun muuksi, niin yhtäkkiä hänen sanansa onkin sinulle suuri totuus, kun Nellistä puhutaan. Aika ironista.
Sama kuin minä sanoisin sinulle nyt, että Sherlokki, ihanko totta, että Jannan esitys oli tuollaista miksi sitä kuvailit, koska kaikkihan me olemme sitä mieltä! Vieläkin tosin ihmettelen, miksi sinulla on oikeus kritisoida muita mutta muut eivät saa mainitakaan Nelliä negatiivisessa mielessä? Erikoinen tyyppi olet.
Tuo luonnehdintasi muiden artistien suorituksista meni kyllä myös metsään. Väittäisin, että Eliaksen räppiosuudet olivat vaikeampia kuin Nellin, sillä se on todella nopeatahtista ja suomalaisten sanojen nopeasti lausuminen on huomattavasti vaikeampaa kuin englanninkielisten, koska se on sulavampaa. Joten Eliaksella ei todellakaan ollut helppoa.
Erjalla oli rytmillisesti vaikein kappale, ja Mikaelin Rain over me oli ehdottomasti melodisesti haastavin. Ainoastaan Veetissä olit oikeassa, mikä kertonee paljon asiantuntemuksestasi tällä osa-alueella.
No sun väitteet omasta asiantuntemuksesta kaatu siihen kohtaan kun väitit että Paleface ei räppää englanniksi :) Ota hetki henkeä ja tarkista vaikka millä kielellä hän onkaan uransa ensimmäiset menestykset saavuttanut.
Paleface ei ole aikoihin räpännyt englanniksi eikä hänen osaamisalueensa käsitä sitä räppiä, mitä Nicki Minajit ja Kanye Westit sekä Draket ja Migos nykypäivänä tekevät. Jos nyt pilkkus viilataan siis, ei Palefacen ura ole perustunut englanninkieliseen räppiin, sellaiseen, mikä menestyisi kansainvälisillä markkinoilla. Enkä tällä nyt mitenkään yritä väheksyä Palefacea, mutta aika mielenkiintoista miten täällä häntä nimitellään vaikka ja miten ja sitten kun joku kommentoi samassa lauseessa Nellin, niin Palefaceakin aletaan raivokkaasti puolustaa.
Mielenkiintoista on myös se, että kaikki väitteeni sinusta kaatuvat yhden pikkuseikan vuoksi. Usko tai älä, jotkut osaavat myös keskustella rauhallisesti, joten tuo provosoimisyrityksesi "Ota hetki henkeä" meni myös vähän metsään.
Paleface on 1. räpännyt englanniksi 2. tuntee räppiskenen todella hyvin 3. on englantilaisen filologian opiskelija yliopistossa. Jotenkin tuntuu, että hän tietää mistä puhuu, toisin kuin tämä AV:n räppitietäjä. Onko sama tyyppi kuin se superlaulaja, joka ilmoitti olevansa Nelliä parempi laulaja siksi mieleipiteensä absoluuttinen totuus.
Täällä ei ole muuten kahta vänkääjä-ääripäätä. On yksi vänkääjä-jankkaaja, jonka missio on dissata nelliä mitä absurdeimmilla väitteillä ja sitten on muut satunnaisest kommentoijat, jotka yrittävät pitää keskustelua edes jotenkin järjellisenä.
Olen kirjoittanut kolme kommenttia tästä aihepiiristä tähän ketjuun.
Tämä käsiteltiin täällä jo, älä nyt aloita uutta jankkausta.
Nelliä parempia laulajia on tässä maailmassa miljoonia. Miljoonia. Joten en pidä minään mahdottomuutena, että täältäkin löytyisi Nelliä parempia laulajia.
Täällä todellakin on kaksi jankkaajaa, tai useampi, kun sinä liityit nyt taas joukkoon. Minä en ole täällä yksin jankannut mistään, vaan muut jankkaavat yhtä lailla vastaamalla. Olen esittänyt täysin asiallisia mielipiteitä ja kritiikkiä, ja se ei ole jankkaamista.
Minä en ole dissannut Nelliä mitä absurdeimmilla väitteillä. Muutamaan seikkaan hänen esityksissään olen tarttunut, mutta en ole haukkunut häntä henkilökohtaisesti, toisin kuin jotkut muut ehkä.
Älä yritä väittää, että sinä tai muut noilla kommenteilla olisitte yhtään sen järkevämpiä. Te jankkaatte.
Minusta Erika on aivan mainio ja tekee ohjelmasta katsomisen arvoisen :D
Se hänen toissa ja viimekertainen hahmonsa esityksessä olivat niin huippuja. Mahtava persoona muutenkin esiintyjänä. Positiivinen yllätys ja osaa heittäytyä esitykseen kuin esitykseen ja ennenkaikkea tuoda myös huumoria kehiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gallup: Keitä kiinnostaa noiden kahden henkilön harjoittama jankkaus Palefacesta, heidän omasta räppiasiantuntemuksesta ja Nellin spagaattien irrallisuudesta (vai mistä ikinä jankkaus lähtikin)?
Yläpekku = Kiinnostaa
Alapeukku = Ei kiinnostaJoo, sori. Annan olla. Nimim. Se jolla ei oo ongelmaa Nellin spagaattien kanssa
Kiitos sinulle, että lopetit. Harmi, ettei se toinen osapuoli osaa vieläkään lopettaa, vaan jatkaa edelleen... -_- T. Yksi riitelyyn kyllästynyt sivustaseuraaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän kerrottiin jo eilen, että tämän viikon genreguru on näyttelijä eikä esiinny jakson alussa. Siitä syystä kilpailijat tekee aloitusnumeroksi yhteislaulun.
Tässä ohjelmassa ei kuitenkaan olla arvioimassa henkilön yksityiselämää tai julkisuuskuvaa (minkä takia Metsäkedon ulosheitto oli täysin käsittämätöntä) vaan laulutaitoa, heittäytymiskykyä ja esiintymistä.
Se, että Erika deittailee pappaa tai postaa paljastavia kuvia sosiaaliseen mediaan, ei vie hänen taitojaan laulajana pois.