Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tähdet, tähdet 2017 -keskustelu

Vierailija
08.10.2017 |

Kohta alkaa! Kuka on suosikkisi etukäteen?

Kommentit (3857)

Vierailija
3061/3857 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jannikan albumin korkein listasijoitus virallisella listalla on 3.  Eliaksella 13.

Entä biisistriimaukset? Spotify plus radio?

Ainiin joo ja Jannikahan ei tosiaan omia biisejään edes tee.

Älä nyt suotta hätäile. Kaikki tän kauden artistit on ihan samalla viivalla musiikkikentällä. B-luokkaa. Keskinkertaisia laulajia, jotka voi kuitenkin heittää keikkaa ja tehdä ihan ok musiikkia radioihin. a-luokan artisteja näistä tuskin kenestäkään tulee ikinä.

Kuinkakohan monesta artistista on aikoinaan puhuttu samalla tavalla. Antti Tuiskustakaan tuskin kukaan povasi tämän päivän menestyjää muutamia vuosia takaperin.

Siksi olen itse päättänyt olla luokittelematta ketään yhtään mihinkään muottiin kun tulevaisuudesta ei ikinä tiedä.

Antti Tuiskulla oli monen vuoden pohja jo alla ennen tätä uutta tulemista. Vaikka väliin mahtui pari hiljaista vuotta. Silti Antti on alusta asti ollut ihan eri tasolla kuin kukaan näistä.

Monen vuoden pohja? Hän kilpiali vuonna 03 idolssissa, jonka jälkeen hänellä oli tuskaisat keikkavuodet: yleisö hupeni ja häntä kehoitettiin lopettamaan. Antti on itse kertonut haastatteluissa tästä lopettamiseen kannustamisesta. Vasta pari vuotta sitten tilanne kääntyi uuden biisintekoryhmän myötä.

Tuiskusta ei kukaan olisi uskonut sitä mitä hän tänään on.

Antti kerkesi keikkailla hyvin menestyksekkäästi monta vuotta ennen kun suosio alkoi hiipua ja jotain uutta piti keksiä. Ei se suinkaan heti idolsin jälkeen tuskaa ollut.

Vierailija
3062/3857 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jannikan albumin korkein listasijoitus virallisella listalla on 3.  Eliaksella 13.

Älä nyt suotta hätäile. Kaikki tän kauden artistit on ihan samalla viivalla musiikkikentällä. B-luokkaa. Keskinkertaisia laulajia, jotka voi kuitenkin heittää keikkaa ja tehdä ihan ok musiikkia radioihin. a-luokan artisteja näistä tuskin kenestäkään tulee ikinä.

Kuinkakohan monesta artistista on aikoinaan puhuttu samalla tavalla. Antti Tuiskustakaan tuskin kukaan povasi tämän päivän menestyjää muutamia vuosia takaperin.

Siksi olen itse päättänyt olla luokittelematta ketään yhtään mihinkään muottiin kun tulevaisuudesta ei ikinä tiedä.

Antti Tuiskulla oli monen vuoden pohja jo alla ennen tätä uutta tulemista. Vaikka väliin mahtui pari hiljaista vuotta. Silti Antti on alusta asti ollut ihan eri tasolla kuin kukaan näistä.

Monen vuoden pohja? Hän kilpiali vuonna 03 idolssissa, jonka jälkeen hänellä oli tuskaisat keikkavuodet: yleisö hupeni ja häntä kehoitettiin lopettamaan. Antti on itse kertonut haastatteluissa tästä lopettamiseen kannustamisesta. Vasta pari vuotta sitten tilanne kääntyi uuden biisintekoryhmän myötä.

Antti kerkesi keikkailla hyvin menestyksekkäästi monta vuotta ennen kun suosio alkoi hiipua ja jotain uutta piti keksiä. Ei se suinkaan heti idolsin jälkeen tuskaa ollut.

Täällä puhuttiin kilpailijoista jotka jonkun kommentoijan mukaan ovat "b-luokan artisteja" eivätkä varmasti nouse koskaan "a-luokkaan".

No mites kävi Antin kohdalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3063/3857 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jannikan biisit kirjoittaa joku muu. Kaskinen säveltää ja sanoittaa kappaleensa ja  oman tuotannon lisäksi hän on krijoittanut mm. Suvi Teräsniskalle, Kaija Koolle, Anna Abreulle, ja Paula Koivuniemelle.

Pakko sanoa että ei ihan kuka tahansa 25 vuotias mies pysty kirjoittamaan noin eri tyylisille ja eri ikäisille artisteille.

Samalla kun kehut Eliaksen kirjoittavan biisejä mm. sellaisille isoille nimille kuin Kaija Koo ja Koivuniemi niin samalla vähättelet sitä että Jannikan biisit tekee joku muu kuin Jannika itse. Hyvinhän nuo näkyy Kaijat ja Paulatkin menestyvän vaikka biisit tulee muualta. Ei se edelleenkään määritä hyvää ja menestyvää artistia. Jokainen varmasti osaa nimetä Kaijan biisejä, vaikkei se ole niitä itse tehnytkään. Se ei ole mikään mittari.

Vierailija
3064/3857 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jannikan biisit kirjoittaa joku muu. Kaskinen säveltää ja sanoittaa kappaleensa ja  oman tuotannon lisäksi hän on krijoittanut mm. Suvi Teräsniskalle, Kaija Koolle, Anna Abreulle, ja Paula Koivuniemelle.

Pakko sanoa että ei ihan kuka tahansa 25 vuotias mies pysty kirjoittamaan noin eri tyylisille ja eri ikäisille artisteille.

Samalla kun kehut Eliaksen kirjoittavan biisejä mm. sellaisille isoille nimille kuin Kaija Koo ja Koivuniemi niin samalla vähättelet sitä että Jannikan biisit tekee joku muu kuin Jannika itse. Hyvinhän nuo näkyy Kaijat ja Paulatkin menestyvän vaikka biisit tulee muualta. Ei se edelleenkään määritä hyvää ja menestyvää artistia. Jokainen varmasti osaa nimetä Kaijan biisejä, vaikkei se ole niitä itse tehnytkään. Se ei ole mikään mittari.

Mitä vähättelyä se on jos vaan mainitsee ääneen sen tosiasian että "Jannika ei kirjoita biisejäänj itse" ? Se on fakta, eikä mikään pilkka? 

Vierailija
3065/3857 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä puhuttiin kilpailijoista jotka jonkun kommentoijan mukaan ovat "b-luokan artisteja" eivätkä varmasti nouse koskaan "a-luokkaan".

Antti ei ole ollut ikinä b-luokkaa. Muutamasta hiljaisesta vuodesta huolimatta se on aina ollut a-luokkaa.

Vierailija
3066/3857 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antti ei ole ollut ikinä b-luokkaa. Muutamasta hiljaisesta vuodesta huolimatta se on aina ollut a-luokkaa.

Ööö.. Okei. Aika tainnu kultaa jonkun muistot.

Vierailija
3067/3857 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oispa jännä tietää, mihin asti Jannika B olisi pärjännyt ihan vain itsenään. Viittaan tällä Wirtasen twitter hehkutukseen ja kaikki, jotka seurannut Apulantaa, tietää, että yhtyeellä on isohko uskollinen fanijoukko. Mitä Wirtanen edellä, sitä fanit perässä. Jannika itsessään on tosi sympaattinen, lauluääni ei minun mieleeni. 

Itsenään se tuolla on pärjännyt, harva tuonkaan ohjelman katsoja seuraa mitään twitteriä tai Wirtasen muutamaa twiittiä. Itse olen tykännyt Jannikasta siitä lähtien, kun se oli aikoinaan idolssissa, eikä siihen ole vaikuttanut twitterit tai Wirtaset lainkaan. Miksi Jannikalla ei voisi olla faneja ihan omasta takaa, jos kerta Eliaksella, Erjalla ja Andreillakin on? Se, että sä et pidä siitä ei tarkoita etteikö kukaan muu voisi pitää. Mä en pidä Andreista, enkä Erjasta, mutta ymmärrän että jotku pitää niistä. 

Ne Tonin twiitit ja kannustukset yleisöstä on esitelty aina ip-lehdissä...

Ei ne lehtijutut ja Dannyn höpinät ainakaan Erikaa auttanut, taisi käydä päinvastoin.

Vierailija
3068/3857 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes tiennyt, että Eliaksella on uskistausta. Joku täällä mainitsi siitä eilen kritisoidessaan Veitolaa. Ei kai Elias ole sitä itse ohjelmassa tuonut esille? Tietääkö Mariakaan edes siitä? Mä otin ne Marian kommenit ripari-isosesta ihan vaan sillä, että Eliashän näyttää sellaiselta viattomalta, kiltiltä kuoropojalta. Asia, josta hän itsekin vitsailee. Eli olettaisin, että se Marian kommentti liittyi puhtaasti Ellun lavahabitukseen, tuskin oli mikään loukkaus hänen uskostaan.

Eliaksen äiti on Anna-Mari Kaskinen ja eno on Jussi Miettinen. Uskovaista sukua. Googleta ellei nimet sano mitään.

Tuskinpa monet tavikset tuntee uskovaissukuja nimien perusteella. Jos nuo on ihan yksityishenkilöitä, en suosittelisi kirjoittemaan tänne heidän nimiä.

Anna-Mari Kaskinen on tehnyt lukuisiin hengellisiin lauluihin sanoituksia, nimi löytyy mm. virsikirjasta.

Jussi Miettinen on tehnyt pitkän uran kristillisessä nuorisotyössä ja on kristillisen Maata näkyvissä - nuorisofestivaalin perustaja.

Vierailija
3069/3857 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle, joka vastasit nuo Jannican hitit. Yhden niistä sitten muistinkin hämärästi.

Eikös tämän kisan tarkoitus olekin nostaa einiintunnettuja artisteja musiikkibisnekseen paremmin?

Vierailija
3070/3857 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja aloitti kirjoittamaan muille jo ennen 25 ikää. Melkonen suoritus nuorelta mieheltä. Ainiin mut eihän se mitään oikeesti osaa, tuntee vaan sen Roope Salmisen!

Vierailija
3071/3857 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole totta. En voi käsittää, että Jannika ei vieläkään tippunut. Ihan kauheaa on hänen laulamisensa.

Apulannan konsernilla on paljon fyrkkaa millä äänestää. Ei ole muuta selitystä.

Vierailija
3072/3857 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biisien kirjoittajat eivät välttämättä ole mitään artisteja. Elias ei nyt vakuuta. Sori.

Vierailija
3073/3857 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta nämä kolme semifinalistia ovat kaikista symppiksimmät hahmot koko kisassa. Vaikuttavat jotenkin lempeiltä jokainen, en osaa selittää miksi :D

Vierailija
3074/3857 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oispa jännä tietää, mihin asti Jannika B olisi pärjännyt ihan vain itsenään. Viittaan tällä Wirtasen twitter hehkutukseen ja kaikki, jotka seurannut Apulantaa, tietää, että yhtyeellä on isohko uskollinen fanijoukko. Mitä Wirtanen edellä, sitä fanit perässä. Jannika itsessään on tosi sympaattinen, lauluääni ei minun mieleeni. 

Itsenään se tuolla on pärjännyt, harva tuonkaan ohjelman katsoja seuraa mitään twitteriä tai Wirtasen muutamaa twiittiä. Itse olen tykännyt Jannikasta siitä lähtien, kun se oli aikoinaan idolssissa, eikä siihen ole vaikuttanut twitterit tai Wirtaset lainkaan. Miksi Jannikalla ei voisi olla faneja ihan omasta takaa, jos kerta Eliaksella, Erjalla ja Andreillakin on? Se, että sä et pidä siitä ei tarkoita etteikö kukaan muu voisi pitää. Mä en pidä Andreista, enkä Erjasta, mutta ymmärrän että jotku pitää niistä. 

Ne Tonin twiitit ja kannustukset yleisöstä on esitelty aina ip-lehdissä...

Eihän se nyt Jannikan vika ole, että hänen miehensä twiittaukset päätyy lööppeihin. Eikä se että on musiikkialalla tunnettu puoliso tarkoita sitä, etteikö Jannikalla voisi olla mieheensä liittymättömiä faneja.

Tämä ohjelma on käsikirjoitettu ja voittaja on valittu jo. Maikkarin ohjelma jossa saadaan promottua mm. Eliasta isommalle yleisölle, jotta katsojat löytää myös Eliaksen muut ohjelmat, joita taitaa tulla useampi nyt lähiaikoina.

Vierailija
3075/3857 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole totta. En voi käsittää, että Jannika ei vieläkään tippunut. Ihan kauheaa on hänen laulamisensa.

Jannika on ollut artisti jo paljon ennen Apulanta yhteyttä.

Siis tää on niin sairasta. Jos naisen mies on muusikko, niin nainen on epäitsenäinen marionetti. jos miehen nainen on muusikko, niin mies on itsenäinen tekijä. 

Eli jos Wirtasesta ja Apulanta-konsernista lähdetään niin Eliaksen äiti on erittäin arvostettu gospelmuusikko. Mistä teidämme että elias kirjoittaa biisinsä itse eikä äidin avustuksella?  Takana Eliaksella on myös koko gospelklaani kolehtihaaveineen. Myös muistettava, että gospelpiirien yhteydet ovat laaja: Pekka Ruuska oli Warnerin toimari ennen kuin perusti oman Kaiku-yhtiönsä, johon on sainattu paljon uskiksia kuten Johanna Kurkela ja Juha Tapio. Olisiko Eljas saanut biisejään esiin ilman näitä yhteyksiä? Ja kuuluisuutta sai Jenni Vartiaisen heilana. 

Vierailija
3076/3857 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jannika on ollut itselleni täysin vähäpätöinen laulaja ennen tätä syksyä, mutta Tähdet, tähdet ja Vain elämää -ohjelman duetto miehensä kanssa ovat saaneet minut inhoamaan häntä. En kestä sitä omituista aksenttia ja honottavaa ääntä, jonka honotusta hän vielä korostaa ärsyttävällä teennäisellä laulutyylillään. Jannikan ja Eliaksen duettokin meni ihan pilalle kun Jannika vielä kiekui niin kovaa että Eliaksen ääntä ei edes kuullut.

Täysin samaa mieltä.  Meillä on koiralla sellainen kumilelu, että kun sen päälle vahingossa astuu, siitä pääsee ihan samanlainen ääni kun Jannikalla.

Vierailija
3077/3857 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja keskinkertaista Kaskista äänestää uskovaiset ja Eliaksen pikku-julkkiksia kuhiseva lähipiiri. Ei ole muuta selitystä.

Vierailija
3078/3857 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erja oli ainoa, joka oli pienellä levymerkillä eikä suurissa levey-merkki - mediatalokonserneissa. O

Vierailija
3079/3857 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko oikeasti kuulleet Eliaksen kirjoittamia biisejä? Onko niistä tullut hittejä vai ovatko ne läheisillä suhteilla saatuja albumin täyteraitoja joissa Elias on biisileireille ollut yksi monista tekijöistä? 

Vierailija
3080/3857 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on siis niin katkeruudelta löyhkäävää porukkaa :DD Kuinka alas voitte vajota.

Ketju on lukittu.