Tähdet, tähdet 2017 -keskustelu
Kommentit (3857)
Nyt kun täällä on kyselty hittejä niin kertokaas mitä Erjan ja Andren kovimmat singlet viime vuosien ajalta?
(Oletan ettei kukaan ala tosissaan kirjottamaan tänne mitään toistakymmentä vuotta vanhoja Strum und drangin kappaleita. Eletään kuitenkin jo kohta vuotta 2018.)
Joku kirjoitti ettei Kaskiselta olisi yhtään hittiä.
Kun kysyttiin hittejä Jannikalta, niin listattiin esim "Jääkausi, Onnenpäivä, Itseni herra, Seuraavaan elämään".
Saanen kysyä, miten te määrittelette hitin?
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoitti ettei Kaskiselta olisi yhtään hittiä.
Kun kysyttiin hittejä Jannikalta, niin listattiin esim "Jääkausi, Onnenpäivä, Itseni herra, Seuraavaan elämään".
Saanen kysyä, miten te määrittelette hitin?
Jos nuo Jannikan biisit ovat hittejä mutta Kaskiselta "ei löydy yhtäkään", niin suosittelen katsomaan Spotifysta molempien striimatuimpien biisien kuuntelukerrat.
Jos se ei riitä, niin biisit.info sivulta voi katsoa myös, kuinka monta kertaa mikäkin kappale on soinut milläkin radiokanavalla.
"Pientä ristiriitaa" täällä näiden hitti-titteleiden jakajilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tämä sama tilanne, että jotkut koittavat suu vaahdossa kertoa miksi Elias on huono. Kuinka paljon täällä Eliaksen kannattajat harrastavat sitä esim Andren kohdalla? Niin, sitä ei tapahdu, koska käytämme sen energian mielummin Eliaksen tsemppaamiseen.
Miksi ette mielummin kannusta sitä jota fanitatte? Miksi on niin suuri tarve kritisoida Eliasta?
Elias on mulla ehdoton suosikki. Mutta se ei tarkota että haluan mollata vaikka Andreeta!? En tajua tota logiikkaa.
Miksi sinusta on ok kritisoida ja kertoa miksi Jannika on huono? Tai Erika silloin kun oli kisassa mukana? Eliasta ei saa kritisoida, mutta kaikkien muiden kohdalla se on ilmeisesti ihan ok, koska ne muut ei ole teidän suosikkeja? Ei täällä näy puolustuspuheita Jannikankaan kohdalla, vaikka valtaosa Jannikaa koskevista viesteistä on kaukana rakentavasta kritiikistä.
Tai miten toi Nellin haukkuminen? Erjaakin on haukuttu ihan mennen tullen. Ihanvvarmaa yksikään haukkujista ei ole ollut Eliaksen fani, nii ihavvarmaa.
Niinpä, kenelläkään ei ole hittejä. Jannikan eilinen soolo oli ihan ok, muista en tykännyt. Kauheaa kuraa koko ohjelma tällä kaudella. Ei varmasti ole helppo saada tähän osaavia artisteja tai sitten tosiaan vaan halutaan tehdä tähtiä jostain menneistä lupauksista.
Jannikan albumin korkein listasijoitus virallisella listalla on 3. Eliaksella 13.
Elias saa mut aina hyvälle tuulelle ❤️ Lahjakas nuori mies.
Vierailija kirjoitti:
Jannikan albumin korkein listasijoitus virallisella listalla on 3. Eliaksella 13.
Entä biisistriimaukset? Spotify plus radio?
Ainiin joo ja Jannikahan ei tosiaan omia biisejään edes tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa että Kaskisen fanit on samaa ikäpolvea kuin Sannin fanit. Vain striimauksilla on merkitystä ja biisejä soitetaan loopilla.
Kuka ne Jannikan biisit tekee? Jannika on omalta osaltaan mukana aivan kuten monet muutkin artistit. Se, että tekeekö biisinsä alusta alkaen itse ei ole mikään artistiuden mitta. Hyvä artisti voi olla vaikka biisit tulis kokonaan ulkopuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jannikan biisit kirjoittaa joku muu. Kaskinen säveltää ja sanoittaa kappaleensa ja oman tuotannon lisäksi hän on krijoittanut mm. Suvi Teräsniskalle, Kaija Koolle, Anna Abreulle, ja Paula Koivuniemelle.
Pakko sanoa että ei ihan kuka tahansa 25 vuotias mies pysty kirjoittamaan noin eri tyylisille ja eri ikäisille artisteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa että Kaskisen fanit on samaa ikäpolvea kuin Sannin fanit. Vain striimauksilla on merkitystä ja biisejä soitetaan loopilla.
Kuka ne Jannikan biisit tekee? Jannika on omalta osaltaan mukana aivan kuten monet muutkin artistit. Se, että tekeekö biisinsä alusta alkaen itse ei ole mikään artistiuden mitta. Hyvä artisti voi olla vaikka biisit tulis kokonaan ulkopuolelta.
No kerros että millä kriteereillä sinä itse sitten määrittelet hitin? Jos radiosoitoillakaan ei ole merkitystä?
Listasijoituksilla on väliä ilmeisesti vain niissä tapauksissa kun ne palvelevat omia mielipiteitäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt suotta hätäile. Kaikki tän kauden artistit on ihan samalla viivalla musiikkikentällä. B-luokkaa. Keskinkertaisia laulajia, jotka voi kuitenkin heittää keikkaa ja tehdä ihan ok musiikkia radioihin. a-luokan artisteja näistä tuskin kenestäkään tulee ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt suotta hätäile. Kaikki tän kauden artistit on ihan samalla viivalla musiikkikentällä. B-luokkaa. Keskinkertaisia laulajia, jotka voi kuitenkin heittää keikkaa ja tehdä ihan ok musiikkia radioihin. a-luokan artisteja näistä tuskin kenestäkään tulee ikinä.
Kuinkakohan monesta artistista on aikoinaan puhuttu samalla tavalla. Antti Tuiskustakaan tuskin kukaan povasi tämän päivän menestyjää muutamia vuosia takaperin.
Siksi olen itse päättänyt olla luokittelematta ketään yhtään mihinkään muottiin kun tulevaisuudesta ei ikinä tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerros että millä kriteereillä sinä itse sitten määrittelet hitin? Jos radiosoitoillakaan ei ole merkitystä?
Listasijoituksilla on väliä ilmeisesti vain niissä tapauksissa kun ne palvelevat omia mielipiteitäsi?
Listasijoituksilla ei ole nykypäivänä mitään merkitystä kenenkään kohdalla juuri tuosta syystä että levymyyntiin lasketaan myös striimaukset.
En ole puhunut kenenkään hiteistä, totesin vaan että pystyn luettelemaan muutaman Jannikan biisin nimeltä ja ihan puhtaasti radiosoiton perusteella, Eliaksen ja bändin biisejä en tiedä nimeltä yhtään.
Mutta lähtökohtaisesti kellään top5-porukalla ei ole isoja hittejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkakohan monesta artistista on aikoinaan puhuttu samalla tavalla. Antti Tuiskustakaan tuskin kukaan povasi tämän päivän menestyjää muutamia vuosia takaperin.
Siksi olen itse päättänyt olla luokittelematta ketään yhtään mihinkään muottiin kun tulevaisuudesta ei ikinä tiedä.
Antti Tuiskulla oli monen vuoden pohja jo alla ennen tätä uutta tulemista. Vaikka väliin mahtui pari hiljaista vuotta. Silti Antti on alusta asti ollut ihan eri tasolla kuin kukaan näistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antti Tuiskulla oli monen vuoden pohja jo alla ennen tätä uutta tulemista. Vaikka väliin mahtui pari hiljaista vuotta. Silti Antti on alusta asti ollut ihan eri tasolla kuin kukaan näistä.
Monen vuoden pohja? Hän kilpiali vuonna 03 idolssissa, jonka jälkeen hänellä oli tuskaisat keikkavuodet: yleisö hupeni ja häntä kehoitettiin lopettamaan. Antti on itse kertonut haastatteluissa tästä lopettamiseen kannustamisesta. Vasta pari vuotta sitten tilanne kääntyi uuden biisintekoryhmän myötä.
Tuiskusta ei kukaan olisi uskonut sitä mitä hän tänään on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jannikan biisit kirjoittaa joku muu. Kaskinen säveltää ja sanoittaa kappaleensa ja oman tuotannon lisäksi hän on krijoittanut mm. Suvi Teräsniskalle, Kaija Koolle, Anna Abreulle, ja Paula Koivuniemelle.
Pakko sanoa että ei ihan kuka tahansa 25 vuotias mies pysty kirjoittamaan noin eri tyylisille ja eri ikäisille artisteille.
Mitä biisejä Kaskinen on tehnyt Kaijalle, Suville ja Paulalle? Oliko Annalle tehty biisi joku edellisen menestyslevyn biiseistä? Siis sen suomenkielisen, jonka olemassa olon jopa Abreu itse koittaa piilottaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oispa jännä tietää, mihin asti Jannika B olisi pärjännyt ihan vain itsenään. Viittaan tällä Wirtasen twitter hehkutukseen ja kaikki, jotka seurannut Apulantaa, tietää, että yhtyeellä on isohko uskollinen fanijoukko. Mitä Wirtanen edellä, sitä fanit perässä. Jannika itsessään on tosi sympaattinen, lauluääni ei minun mieleeni.
Itsenään se tuolla on pärjännyt, harva tuonkaan ohjelman katsoja seuraa mitään twitteriä tai Wirtasen muutamaa twiittiä. Itse olen tykännyt Jannikasta siitä lähtien, kun se oli aikoinaan idolssissa, eikä siihen ole vaikuttanut twitterit tai Wirtaset lainkaan. Miksi Jannikalla ei voisi olla faneja ihan omasta takaa, jos kerta Eliaksella, Erjalla ja Andreillakin on? Se, että sä et pidä siitä ei tarkoita etteikö kukaan muu voisi pitää. Mä en pidä Andreista, enkä Erjasta, mutta ymmärrän että jotku pitää niistä.
Ne Tonin twiitit ja kannustukset yleisöstä on esitelty aina ip-lehdissä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä biisejä Kaskinen on tehnyt Kaijalle, Suville ja Paulalle? Oliko Annalle tehty biisi joku edellisen menestyslevyn biiseistä? Siis sen suomenkielisen, jonka olemassa olon jopa Abreu itse koittaa piilottaa?
Kaija Koon biisi "En ole valmis vielä lähtemään"
Kertokaa nyt, missä lähteessä on sanottu, että Turvasana kertoo Eliaksesta????? aina tätä samaa jankutusta, joka on vaan mielikuvituksenne tuotetta. Uskokaa nyt, että ei ne artistien biisit nyt mitään päiväkirjoja välttämättä ole. kuulutko oikein lähipiiriin, kun tunnut tietävän toisten suhteistakin näin tarkalla tasolla "faktatietoja", että pelkkä pr-temppu ja seksi kyllästytti, niin meni poikki sen takia ja tuli siitä avauduttua tuossa biisissä. Oh, please.