Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää tyttären vegaaniutta!

Vierailija
08.10.2017 |

Mulla on voimat loppu. Tytär saa hysteerisen kohtauksen, jos vahingossa hänen ruokaansa joutuu murunenkin juustoa. Teen meillä ruokaa kädet täristen, ettei näitä vahinkoja kiireessä tulisi. Hän on ehdoton.
Olen yrittänyt parhaani mukaan tehdä vegaanista ruokaa. Kokkaan kahdenlaista ruokaa nelihenkiselle perheelle, tavallista suomalaista kotiruokaa ja sitten - minulle paljon uusia ruoka-aineita, prosessoituja juttuja sisältävää vegaaniruokaa.
Joudun kokkaamaan ruokaa sen vuoksi, että a) meillä on taloudellisesti tiukkaa, joten minä kokeena kokkina saan ruokabudjetin pysymään - sekä maukasta ruokaa b) teen vegaaniruokaa, joka sisältää kaikkia ravintoaineita.
Tytär ei ole kiiinnostunut ruuanlaitosta. Jos ei ole mitään sopivaa vegaaniruokaa (esim. kallista einestä), niin hän syö (kallista) soijajugurttia, mysliä ja leipää. Ei siis ns. oikeaa ruokaa. Ja nälkä on koko ajan.
Mitkä ovat minun vaihtoehtoni? En jaksa enää.
Miksi vegaanit saavat hysteerisen kohtauksen, jos pieni juustonmuru, lihapala, mikä hyvänsä "eläinperäinen" on joutunut vahingossa lautaselle?
Miten te muut vanhemmat teette? Meillä ei valitettavasti tällä hetkellä ole mahdollista neuvo, että "laita tyttäresi itse tekemään ruoka". Kun rahat ovat niin loppu, että tarkkaan joutuu miettimään.

Kommentit (216)

Vierailija
1/216 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hänen on itse opittava laittamaan ruokansa. Jos haluaa erilaista ruokaa syödä, niin pitäähän hänen perehtyä itse sellaisen valmistamiseen. Ei aikuisenakaan vanhemmat ruokaa tee valmiiksi. Oletan että kyse on teinistä.

Vierailija
2/216 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kotiruoka kelpaa niin tytär töihin ansaitsemaan ruokarahansa, joilla voi sitten kokkailla omat pöperönsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/216 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole aikuinen ja lopeta kyykkyäminen. Teillä syödään sitä, mitä sinä teet, jos ei kelpaa, niin potku persuuksiin.

Vierailija
4/216 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ratkaisuna olis että syö tai ole nälässä. En todellakaan antaisi vetää mitään mysliä vaan joko noukkii sen juuston/lihan murusen ja syö tai on syömättä. Ja voithan sinä ostaa ne tarvikkeet ja tyttö tekee itse ruokansa, ei se ikinä opikaan kokkaamaan, jos äiti tekee aina puolesta.

Vierailija
5/216 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole varaa johonkin dieettiin, johon ei ole lääketieteellistä perustetta, sellaista ei voi noudattaa.

Älä tee aina kahta ruokaa. Eikö koko perhe voi välillä syödä vegaanista ruokaa ja sitten tyttäresi voisi välillä joustaa hieman.

Minkä ikäinen hän on? Vanhempana voit sanoa, että valitettavasti tähän ja tähän ei ole varaa, piste. On syötävä sitä, mihi on varaa. Minusta lämmin ruoka on jopa helpompaa ja halvempaa toteuttaa vegaanisesti kuin välipalat, kun tekee kasviskeittoja, uunijuureksia, salaatteja pavuilla ja kvinoalla jne.

Vierailija
6/216 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten olet tyttäresi armoilla? En alkaisi tuollaiseen ikinä. Jos hän haluaa välttämättä syödä jotain muuta kuin muu perhe, vaihtoehtoja on kaksi: a) tekee itse ruokansa niistä aineksista, joita kaapista löytyy, tai b) maksaa itse erikoiseineksensä. Jos et ap ole tähän mennessä uskaltanut tuottaa lapsellesi pettymystä, nyt on sen aika - ja saattaa olla viimeiset hetket käsillä. Teidän perheessä on teidän säännöt ja lapset sopeutukoot niihin, ei toisin päin.

Vierailija
7/216 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, eivät "vegaanit" saa hysteerisiä kohtauksia, vaan sinun ilmeisen huonosti kasvatettu lapsesi. Et siis voi syyttää vegaaneja mistään, ihan vain itseäsi.

Vierailija
8/216 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, eivät "vegaanit" saa hysteerisiä kohtauksia, vaan sinun ilmeisen huonosti kasvatettu lapsesi. Et siis voi syyttää vegaaneja mistään, ihan vain itseäsi.

Vierailija
9/216 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ruokaan kyllä vahingossa joudu mitään eläinperäistä, vegaani-sekaanitaloudessa eläneenä näin ei käynyt ikinä. Mahdatkohan tarkoittaa "vahingossa"?

Vierailija
10/216 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijajugua ei voi syödä jos sitä ei kaappiin kanneta

Vierailija
11/216 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on voimat loppu. Tytär saa hysteerisen kohtauksen, jos vahingossa hänen ruokaansa joutuu murunenkin juustoa. Teen meillä ruokaa kädet täristen, ettei näitä vahinkoja kiireessä tulisi. Hän on ehdoton.

Olen yrittänyt parhaani mukaan tehdä vegaanista ruokaa. Kokkaan kahdenlaista ruokaa nelihenkiselle perheelle, tavallista suomalaista kotiruokaa ja sitten - minulle paljon uusia ruoka-aineita, prosessoituja juttuja sisältävää vegaaniruokaa.

Joudun kokkaamaan ruokaa sen vuoksi, että a) meillä on taloudellisesti tiukkaa, joten minä kokeena kokkina saan ruokabudjetin pysymään - sekä maukasta ruokaa b) teen vegaaniruokaa, joka sisältää kaikkia ravintoaineita.

Tytär ei ole kiiinnostunut ruuanlaitosta. Jos ei ole mitään sopivaa vegaaniruokaa (esim. kallista einestä), niin hän syö (kallista) soijajugurttia, mysliä ja leipää. Ei siis ns. oikeaa ruokaa. Ja nälkä on koko ajan.

Mitkä ovat minun vaihtoehtoni? En jaksa enää.

Miksi vegaanit saavat hysteerisen kohtauksen, jos pieni juustonmuru, lihapala, mikä hyvänsä "eläinperäinen" on joutunut vahingossa lautaselle?

Miten te muut vanhemmat teette? Meillä ei valitettavasti tällä hetkellä ole mahdollista neuvo, että "laita tyttäresi itse tekemään ruoka". Kun rahat ovat niin loppu, että tarkkaan joutuu miettimään.

Minä oisin sanonut että  lapsi syö sitä mitä kaapissa on, enkä ostais mitään soijajuttuja. Eri juttu jos ois allerginen muksu, mut mun rahoilla ei mitään ideologiapelleilyä harrasteta. Jätä ne korvikkeet tylysti kauppaan, koska sinähän aikuisena päätät mitä kotiin ostetaan, ei se teini. Joko likka hommaa ne omilla rahoillaan tai lopettaa tuon.

Vierailija
12/216 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, arvasin että joki, kuten edellinen kirjoittaja, luulee minun tahallani laittavan vääriä ruoka-aineksia vegaanin ruokaan. Ei pidä paikkaansa. Noudatan pilkuntarkasti ohjeita, eri pannut, eri veitset. Kerran leikkasin juustoa meidän muun väen ruokaan, ja vahingossa samalla veitsellä ns. vegejuustoa (mikä ei oikeasti ole juustoa). Seurasi hysteerinen kohtaus. Muitakin esimerkkejä on.

Ehkä minä lopetan vegaaniruuan tekemisen. Katson sivusta ja olen hiljaa, kun tytär laihtuu. Hän asuu yhä kotona.

En tiedä, miten ruokaostokset tulisi hoitaa, kun meillä on kireää.

Tämä on oikea ongelma, eikä mikään provo.

Ruuanlaitosta on tullut painajainen. Kunpa olisikin varaa kalliisiin vegaanieineksiin.

Muuten, ihan todella valtava business on syntynyt vegaaniruokavalion ympärille. Veikkaan, että usean sadan prosentin voitot käärii valkoinen mies, joka syö lihaa. Ja nauraa matkalla pankkiinsa.

Vierailija
13/216 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinomaisesti sanottu: ideologiapelleily!

Vierailija
14/216 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär opettelee itse tekemään budjetille sopivaa vegaaniruokaa, ei tekisi pahaa jos söisitte te muutkin perheenjäsenet vegaaniruokaa ainakin välillä. Muina päivinä tytär voisi itse tehdä. Youtube on täynnä videoita halvoista vegaanireseptestä. Tytär on valinnut vegaaniuden ja se on ihan hyvä päätös. Ympäristölle, eläimille ja terveydelle hyvä päätös.

Terveisin vegaani opiskelija joka tietää että saa ravitsevaa vegesafkaa halvallakin.

Jos ei pysty katsomaan kokonaan niin kannattaa harkita kertaalleen vielä mitä syö. 

Vierailija
15/216 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, arvasin että joki, kuten edellinen kirjoittaja, luulee minun tahallani laittavan vääriä ruoka-aineksia vegaanin ruokaan. Ei pidä paikkaansa. Noudatan pilkuntarkasti ohjeita, eri pannut, eri veitset. Kerran leikkasin juustoa meidän muun väen ruokaan, ja vahingossa samalla veitsellä ns. vegejuustoa (mikä ei oikeasti ole juustoa). Seurasi hysteerinen kohtaus. Muitakin esimerkkejä on.

Ehkä minä lopetan vegaaniruuan tekemisen. Katson sivusta ja olen hiljaa, kun tytär laihtuu. Hän asuu yhä kotona.

Ruuanlaitosta on tullut painajainen. Kunpa olisikin varaa kalliisiin vegaanieineksiin.

Muuten, ihan todella valtava business on syntynyt vegaaniruokavalion ympärille. Veikkaan, että usean sadan prosentin voitot käärii valkoinen mies, joka syö lihaa. Ja nauraa matkalla pankkiinsa.

Sun on lopetettava tuo kyykkyäminen ihan oikeesti. Ei sun oma terveys tuota jaksa!!

Vierailija
16/216 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kyllä antaisin olla ja tekisin vain muulle perheelle sopivaa ruokaa. Tytär voi itse ostaa pöperönsä. Voithan sä tehdä ison salaatin päivittäin ja ostaa soijarouhetta/suikaleita. Siitä saa jo mukavasti proteiiniakin. Öljyä päälle.

Perusteluna se, että sinä et ole mikään dieettikokki eikä rahaa ole kalliisiin erikoisruokiin ja valittamisen sijaan tytär osallistuu itse ruokahuoltoonsa.

Vierailija
17/216 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt tiedä miten pöljä olet, mutta vegaaniruokaan ei tarvita kalliita vegaanijuustoja eikä mitään eineksiä. Esim. siinä juustossa ei ole oikein mitään ravintoarvoja, joten sen voi hyvin jättää vaikka niihin hetkiin kun haluaa herkutella pizzalla.

Ihan perus pavut, herneet, tofut, soijarouheet riittää eikä paljon maksa.

Ja kuten joku jo sanoikin, älä viitsi pistää omasta surkeasta kasvatuksestasi johtuvaa huonoa käytöstä vegaaniuden piikkiin.

Vierailija
18/216 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt tiedä miten pöljä olet, mutta vegaaniruokaan ei tarvita kalliita vegaanijuustoja eikä mitään eineksiä. Esim. siinä juustossa ei ole oikein mitään ravintoarvoja, joten sen voi hyvin jättää vaikka niihin hetkiin kun haluaa herkutella pizzalla.

Ja kuten joku jo sanoikin, älä viitsi pistää omasta surkeasta kasvatuksestasi johtuvaa huonoa käytöstä vegaaniuden piikkiin.

No niimpä, itseäkin naurattaa tämä. Kummallisia ajatuksia vegaaniruuasta. hohhoijjaa. Itse en tosiaan tuota vegaanijuustoa muuhun käytä kun pitsaan tai lasagneen.

Vierailija
19/216 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niimpä, itseäkin naurattaa tämä. Kummallisia ajatuksia vegaaniruuasta. hohhoijjaa. Itse en tosiaan tuota vegaanijuustoa muuhun käytä kun pitsaan tai lasagneen.

Ei se mitään juustoa ole!!

Vierailija
20/216 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa tehdä vegepaskansa itse.

Meilläkin joskus teini-ikäinen tyttö yrittää nirsoilla ruokansa kanssa ja yrittää jotain vegesuuntausta. Ei onnistu. Meillä on sitä ruokaa mihin on varaa ja laitetaan sellaista, että se maistuu periaatteessa kaikille. Pöydässä on myös salaattia; voi syö vain sitäkin.

Seuraavaksi rajoitetaan sipsien ja karkkien tuontia talon jos pysyvästi alkaa ruoka nirsoiluttamaan.

On tehonnut hyvin; enemmän vähemmän kaikki ruoka kelpaa nykyisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme