Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua ei kiinnosta olla yksin vastuussa lapsistani tai ilman lasten isää lasteni seurassa eikä hoitaa heitä

Vierailija
08.10.2017 |

Miksi tämä on joistakin ihmisistä jopa ahdistavaa? Jos omaa äitiäni ei olisi kiinnostanut olla kansani olisin ollut vain tyytyväinen.

Kommentit (420)

Vierailija
261/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini ei varmaan edes tunnistanut, ettei hän tuntenut rakkautta minua kohtaan. Koska jos olisi, niin luulisi sen välittyneen myös minulle asti. Sen sijaan hän ilmeisesti koitti kovasti esittää rakkautta, joka oli itseasiassa vain paha asia, koska se jätti minut täysin aseettomaksi tätä "hyvää ja oikeamielistä" ihmistä vastaan. Ois rehellisesti ollut piittaamatta, niin tilanne ei ois kellekään muulle aikuiselle ja sitä kautta pian minullekaan epäselvä.

ap

Vierailija
262/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin pitäisi osata arvostaa myös muita ihmisiä. Jos on vain minä minä, ei koskaan voi oppia rakastamaan. Pitäisi olla edes vähän empatiakykyä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensin pitäisi osata arvostaa myös muita ihmisiä. Jos on vain minä minä, ei koskaan voi oppia rakastamaan. Pitäisi olla edes vähän empatiakykyä

Ai ihan ensin? Eiköhän suurin osa sano juuri toisin päin.

ap

Vierailija
264/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä logiikalla sinä todellakin odotat, että se rakkaus sinuun tulee sinun ulkopuoleltasi. Että jos olet empaattinen niin sitten muut rakastavat sinua jolloin voit oppia rakastamaan itseäsi. Ei se mene niin. Karmeaa kyllä. Vauvan ei tarvitse tehdä mitään, että normaali vanhempi tai hoitaja rakastaa häntä. Siinä on sen kaiken siemen. Se ei muutu, vaikka kasvamme, jos se rakkaus on jäänyt puuttumaan. Se pitää ensin saada muilta. Siksi onkin niin kauheaa, että kun ihminen ei saa sitä kotona, niin loppu maailma mieluummin vaikka syö hänet, kuin ymmärtää hänen rakkaudettomuuttaan ja tai pahantuuliuuttaan.

ap

Vierailija
265/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun tarvitse tehdä mitään, jotta olisin rakkauden arvoinen. Ymmärrän, että normaalissa suhteessa miehenkin pitäisi saada jotain, mutta se ei ole nyt meillä ainakaan niin. Mies suunnilleen tiesi, mihin ryhtyi ja ihmettelen, että kykeni ja ryhtyi. Ja siis ei mun ole helppoa saada silti sitä rakkautta, vaikka tiedänkin, ettei mun kuulu ansaita sitä, koska minua on erittäin vaikeaa ymmärtää. Että mitä minä tarviin ja silleen.

ap

Vierailija
266/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä minun itsenikään ole todellakaan helppoa ymmärtää rakkaudettomia ihmisiä. Halusisin kyllä, koska josminä en ole rakkaudeton pahuuttani, niin tuskin kukaan muukaan on. Tai ainakaan moni.

ap

Vierailija
267/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienellä lapsella ei ole valtaa! Miten joku helvetin kusipää voi tulla tänne mulle sanomaan, että mulla on jotain valtaa, joka on multa evätty, viety, estetty koska olen arsistin uhri!!!! Voi vitun nuija.

ap

Et ole enää pieni lapsi. Totta, ettet lapsena pystynyt vaikuttamaan asioihin, mutta nyt olet aikuinen, jolla on kaikki valta vaikuttaa siihen, millaiseksi elämäsi muotoutuu. Kutsut äitiäsi narsistiksi, valitettavasti piirteet ovat siirtyneet sinuunkin. Et pysty katsomaan omia erilaisia puoliasi hyvine ja pahoineen, vastuuneen. Projisoit ne täysin ulkopuolelle - paha äiti, hyvä isä ja peilaat tapahtumia vain heidän kauttaan, pakoilet omaa vastuutasi aikuisena. Lisäksi koska olet niin vaille jäänyt, et siedä lapsiesi tarvitsevuutta, koska olet niin tarvitseva itse, että se hukuttaa kaiken alleen. Tiesitkö, että olet sekaisin ennen lasten hankkimista ja minkä onhelman ajattelit heidän ratkaisevan?

Vierailija
268/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienellä lapsella ei ole valtaa! Miten joku helvetin kusipää voi tulla tänne mulle sanomaan, että mulla on jotain valtaa, joka on multa evätty, viety, estetty koska olen arsistin uhri!!!! Voi vitun nuija.

ap

Et ole enää pieni lapsi. Totta, ettet lapsena pystynyt vaikuttamaan asioihin, mutta nyt olet aikuinen, jolla on kaikki valta vaikuttaa siihen, millaiseksi elämäsi muotoutuu. Kutsut äitiäsi narsistiksi, valitettavasti piirteet ovat siirtyneet sinuunkin. Et pysty katsomaan omia erilaisia puoliasi hyvine ja pahoineen, vastuuneen. Projisoit ne täysin ulkopuolelle - paha äiti, hyvä isä ja peilaat tapahtumia vain heidän kauttaan, pakoilet omaa vastuutasi aikuisena. Lisäksi koska olet niin vaille jäänyt, et siedä lapsiesi tarvitsevuutta, koska olet niin tarvitseva itse, että se hukuttaa kaiken alleen. Tiesitkö, että olet sekaisin ennen lasten hankkimista ja minkä onhelman ajattelit heidän ratkaisevan?

Ei ole kyse vain siitä, ettei pystynyt vaikuttamaan asioihin, vaan siitä, että kykyä vaikuttaa asioihin ei syntynyt. Tajuatko?????? Eipä ole sitä kukaan mulle antanut eikä opettanut lapsuuteni jälkeen, vaikka niin mainioina ollaan neuvomassa, mikä on oikein. Ette tekään siis kykenisi itseänne siinä opettamaan, kun ette minuakaan. Olette sen saaneet säilyttää lapsena ja sitä ei ole tuhottu tai estetty. Sen voin uskoa, että sitä on pitämyt itse kehittää. Kunnkukaan ei ole estänyt.

Ja siis mullaoli kyllä sitä ongelmaa, että (en edes tiennyt) että mulla ei ole oikeutta olla mistään eri mieltä,,että oon heti väärässä, mutta siis pidin sitä pahuutena, en eri mielisyytenä. Se aiheutti kovaa masennusta. Mutta sain siihen apua, en tosin siis siihen, että saisin olla eri mieltä ilman että kukaan saa väittää minua ilkeäksi tms. mutta siis elämiseen moisen paska-asian kanssa, mutta lasten kanssa kun he ovat kaikessa niin rehellisiä ja vilpittömiä niin toi ei oikein toiminut. Samoin parisuhteen muuttuminen teki vaikeuksia jne.

ap

Vierailija
269/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Enkä mä oikeastaan ajatellut lasten ratkaisevan jonkun ongelman, mä ennemminkin kuvittelin, että tarvitsen ympärilleni perheen, kun lapsuudessani ei ikinä ollut, kun olin ainoa lapsi ja venhempani eronneet.

ap

Vierailija
270/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitä ei tarvii hävetä, ettei osaa auttaa narsistin lasta, mutta sitä hävetkää, että pilkkaatte ja syytätte heitä, joilla ei ole valtaa.

ap

Itse olen hyvin todennäköisesti narsistisen äidin lapsi. Ainoa mitä olen voinut tehdä itseni hyväksi, on ollut ottaa valta omassa elämässäni takaisin. Tietenkin ilman apua, hän yrittää edelleen hallita jos pystyy. Hän ei minua kyennyt etusijalle pistämään, mutta itse välitän itsestäni ja teen niin. Ja koska välitän itsestäni, voin myös välittää muista, enkä heitä väheksy. En ole jäänyt tarvitsevuuden tilaan, koska olen käsitellyt asian, joka on ehdottomasti ollut surullisinta elämässäni. Se, ettei äitini pystynyt toimimaan eri tavalla, ei tee minusta huonompaa. En anna hänelle enää vastuuta elämästäni tai tunteistani, koska hän ei edes ansaitse sitä, vaan minä ansaitsen hyvän elämän, kuten kuka tahansa muukin.

Vierailija
271/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on nyt niin koominen toi "tarvitsen ympärilleni perheen", kun tietää, etten kestä edes sitä, että tulee riitaa kun esikoinen otti ensin jäätelöä pakastimesta!

ap

Vierailija
272/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitä ei tarvii hävetä, ettei osaa auttaa narsistin lasta, mutta sitä hävetkää, että pilkkaatte ja syytätte heitä, joilla ei ole valtaa.

ap

Itse olen hyvin todennäköisesti narsistisen äidin lapsi. Ainoa mitä olen voinut tehdä itseni hyväksi, on ollut ottaa valta omassa elämässäni takaisin. Tietenkin ilman apua, hän yrittää edelleen hallita jos pystyy. Hän ei minua kyennyt etusijalle pistämään, mutta itse välitän itsestäni ja teen niin. Ja koska välitän itsestäni, voin myös välittää muista, enkä heitä väheksy. En ole jäänyt tarvitsevuuden tilaan, koska olen käsitellyt asian, joka on ehdottomasti ollut surullisinta elämässäni. Se, ettei äitini pystynyt toimimaan eri tavalla, ei tee minusta huonompaa. En anna hänelle enää vastuuta elämästäni tai tunteistani, koska hän ei edes ansaitse sitä, vaan minä ansaitsen hyvän elämän, kuten kuka tahansa muukin.

Niin, hän yrittää hallita, mutta mun äiti myös onnistui.

ap

Vierailija
273/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ja toikin on niin naurettavaa uskoa, että jos lapsen laittaa etusijalle niin vanhempi ei voisi olla narsisti. Lapsen voi jättää itsensä taakse niin monella tavalla. Minunkin äitini selittää, miten hän asetti minut etusijalle, eikä muuttanut eronsa jälkeen kotikonnuilleen, koska halusi, että minulla on isäsuhde. Kuitenkin samaan aikaan hän sai asua isän äidin asunnossa yhtiövastiketta vastaan kanssani ja työpaikat olivat pitkälti siellä myös. Toisekseen hän ei koskaan arvostanut mitä minä olin mieltä mistään, minä olisin muuttanut vaikka hornantuuttiin, jos minua ois kasvatettu siellä niin että se ei estä minua kasvamasta.

ap

Vierailija
274/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta seuraavaksi minä etsin miehen, jota minä rakastan, humaaniudesta viis. Ja siitä, luokittaako se äidistä minusta sen paskan, jaksi hän aina väitti. Tai enhän minä mitään etsi, jumala tai maailmankaikkeus tai intuitio tmv lähettää sellaisen, joskun katsoo ajankohtaiseksi, tarpeelliseksi tms.

ap

Varmasti löydät miehen johon rakastut mutta vastarakkautta voi olla turha odottaa. Lapsensa hylännyt katkera mielipuoli voi herättää suuria tunteita mutta tuskin positiivisia.

Vierailija
275/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini mielestä myös läksyistä huolehtiminen on lapsen etusijalle laittamista. Ensinnäkin minä tein läksyt aina ihan itsenäisesti ja toisekseen olisin edelleen arvostanut minun ihmisenä edes samalle sijalle itsensä kanssa asettamista, kuin että hän pitää minua kaikkein paskaisimpana ihmisenä, jonka tuntee.

ap

Vierailija
276/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, ap. Juuri näistä syistä en koskaan hankkinut lapsia.

Lapset ansaitsevat vanhemmat, jotka todella välittävät heistä.

Vierailija
277/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta seuraavaksi minä etsin miehen, jota minä rakastan, humaaniudesta viis. Ja siitä, luokittaako se äidistä minusta sen paskan, jaksi hän aina väitti. Tai enhän minä mitään etsi, jumala tai maailmankaikkeus tai intuitio tmv lähettää sellaisen, joskun katsoo ajankohtaiseksi, tarpeelliseksi tms.

ap

Varmasti löydät miehen johon rakastut mutta vastarakkautta voi olla turha odottaa. Lapsensa hylännyt katkera mielipuoli voi herättää suuria tunteita mutta tuskin positiivisia.

Kuule ei miehiä naisessa kiinnosta kenet nainen on hylännyt. Nehän on vain onnellisia, ettei lapset sitten ole ainakaan tiellä!

ap

Vierailija
278/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, ap. Juuri näistä syistä en koskaan hankkinut lapsia.

Lapset ansaitsevat vanhemmat, jotka todella välittävät heistä.

Niin. Ehkä mä en ymmärtänyt tätä, koska mä en ollut ansainnut.

ap

Vierailija
279/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten pitää ansaita vanhempien heistä välittäminen!

ap

Vierailija
280/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten pitää ansaita se, että mä heistä välitän. Nih.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän