Mua ei kiinnosta olla yksin vastuussa lapsistani tai ilman lasten isää lasteni seurassa eikä hoitaa heitä
Miksi tämä on joistakin ihmisistä jopa ahdistavaa? Jos omaa äitiäni ei olisi kiinnostanut olla kansani olisin ollut vain tyytyväinen.
Kommentit (420)
"Pikemminkin niin päin, että aina löytyy se molottaja, jolla on ongelmia sietää minua ja koittavat kampittaa ja kiusata."
Outoa. Kaikissa muissa on aina vika. Ei koskaan minussa. Ihan sattumaa että en tule kenenkään kanssa toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persoonallisuushäiriö estää normaalit ihmissuhteet. Et vaan osaa ajatella muita. Et tule kenenkään kanssa toimeen
Et osaa muuttaa toimintaasi. Näet vikaa aina toisissa. Koet kaiken loukkauksena
Niinpä kuolet yksinTämä nyt heijastelee enemmän sinun pelkojasi kuin kertoo mitään minusta, mutta anna palaa. Tämä on terapiaketju kaikille! 🎵🎵Vapaaehtoinen 🎵🎵
apVai vielä terapiaa... oppikirja pahuuteen ennemminkin.
No eikö sekin ole terapiaa?
ap
Miten vanhempasi ja sukulaisesi ovat suhtautuneet päätökseesi jättää perhe?
Vierailija kirjoitti:
"Pikemminkin niin päin, että aina löytyy se molottaja, jolla on ongelmia sietää minua ja koittavat kampittaa ja kiusata."
Outoa. Kaikissa muissa on aina vika. Ei koskaan minussa. Ihan sattumaa että en tule kenenkään kanssa toimeen.
No siis ongelma noissa molottajissa oli se, että äiti käski uskoa heitä. Kiusaajia. Jos oppisin siihen, että vittuako siinä molottavat, jos ovat niintyhmiä, niin mulla ei ois asian kanssa ongelmaa. Kyllä he saavat periaatteessa olla tyhmääkin mieltä, kunhan mun ei tartte!!! :) Kiusaamista ei saa oikeuttaa voimilla, että jos molottaja kehtaa huutaa kovimpaa. Sellaisiahan se mun äitikin uskoi.
ap
Tervettä on laittaa rajat. Miehesi ottaa pahaa vastaan kokoajan. Ilkeyttä. Pahuutta. Se raja tulee vastaan
Skitsofreenikko ei ole paha. Käytöksen ymmärtää ja sen kanssa tulee toimeen
Mutta ilkeyttä, itsekkyyttä, huonoa kohtelua, lasten kiusaamista, epäluotettavuutta ei kenenkään tarvitse sietää. Se raja tulee vastaan
Et tullut lapsena kenenkään kanssa toimeen. Raivosit.
Et tule aikuisena kenenkään kanssa toimeen
Itsekkyys estää
Mulla on ollut erittäin paska isäsuhde. Tästä johtuen olen erittäin riskialtis pettämään, olen kuitenkin naimisissa ja äiti. Tiedostan kuitenkin että tämä ei oikeuta minua paneskelemaan ympäriinsä ja satuttamaan muita tällä käytöksellä. Voin toki sanoa:"koska isi teki näin, niin siksi tein näin", mutta se ei ole oikeutus MINUN teoilleni. MINÄ olen vastuussa omasta elämästäni ja isä omastaan. Hän teki mitä teki, koska se oli hänen ratkaisunsa, minä teen näillä eväillä, jotka olen saanut omani.
Vierailija kirjoitti:
Miten vanhempasi ja sukulaisesi ovat suhtautuneet päätökseesi jättää perhe?
Tästä tietää äiti, isän sisko ja yksi serkku. Äiti oli ihan että hyvähän se on minun vähän aikaa rauhoittua, eikä tajua ollenkaan, millainen henkilökohtainen tragedia tai henkinen katastrofi tämä lopputulos tai tilanne tai ratkaisu on mulle. Isän sisko ei sanonut mitään, ajattelee varmaan, että se mikä on meistä meille hyväksi on meille hyväksi, ja hän on itsekin eroperheestä, samoin tietää minunkin olevan, joten.. ja siis niin jos tarkoitit sitä, että annan miehen hoitaa lapset...niin oon vaan sanonut, että hermot ei kestä, raivostun, enkä tietenkään halua lasten siitä kärsivän. Ei hän ole koskaan kysellyt, miksi hermoni eivät kestä. Miten hän siinä osaisi auttaa, vaikka kuulisikin, että äitini tuhosi ne? Ja siis hän tuntee äitiäni, joskaan he eivät ole vuosiin olleet tekemisissä, mutta olen toki kertonut, että yksin jäädessään rasittuneena äiti on toiminut väärin minua kohtaan ja että äiti ei ole se vakaa ja kiva persoona, joka esittää olevansa, ja kyllä isän sisko sen sinänsä uskoo. Miksi hän kuvittelisi ihmisistä jotain satua ja shangri-la'ta, jota he eivät ole? Ikävä kyllä ihmisissä voi olla niin hirveitä vikoja, vaikka kaikki näyttäisi ulospäin ihan normaalita. Kyllä isän sisko sen tajuaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut erittäin paska isäsuhde. Tästä johtuen olen erittäin riskialtis pettämään, olen kuitenkin naimisissa ja äiti. Tiedostan kuitenkin että tämä ei oikeuta minua paneskelemaan ympäriinsä ja satuttamaan muita tällä käytöksellä. Voin toki sanoa:"koska isi teki näin, niin siksi tein näin", mutta se ei ole oikeutus MINUN teoilleni. MINÄ olen vastuussa omasta elämästäni ja isä omastaan. Hän teki mitä teki, koska se oli hänen ratkaisunsa, minä teen näillä eväillä, jotka olen saanut omani.
No sinä olet vain riskialtis so? Jos mäkin oisin vain riskialtis huutamaan syyttä lapsille, niin so?
ap
Parisuhteessa pitäisi molempien saada jotain. Miehesi ei saa muutakuin pahaa. Ei sitä kenenkään kannata sietää
Vierailija kirjoitti:
Et tullut lapsena kenenkään kanssa toimeen. Raivosit.
Et tule aikuisena kenenkään kanssa toimeen
Itsekkyys estää
Vanhemmilla on tässä iso rooli. Jos aikuinen, jonka pitäisi auttaa omaa lastaan, tai ei ainkaan haitata tätä, menee kertomaan lapselleen, että muut ollessaan eri mieltä ovat oikeassa ja sinä väärässä vain siksi, että luulee, että se lapsi sillä lailla kasvaa muita huomioonottavaksi, niin se aikuinen tekee lapselle todellisen karhunpalveluksen. Äitini koitti siis kasvattamatta minua vaatia, että minä näen toisten mielipiteet ollenkaan arvostamatta omaani, vaan se piti pistää paskan sekaan, niin eihän se voi synnyttää muuta kuin katkeruutta. Älä sä tuu mulle selittämään mun omista sosiaalisista kyvyistä tuollaista paskaa. Äiti esti oikeat ihmissuhteet.
ap
"Äiti oli ihan että hyvähän se on minun vähän aikaa rauhoittua, "
Äitisi on kyllä pyhimys. Ymmärtää. Auttaa
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa pitäisi molempien saada jotain. Miehesi ei saa muutakuin pahaa. Ei sitä kenenkään kannata sietää
Niin, no, olen samaa mieltä! Niin miksi se ääliö vellihousu sitten ryhtyi ikinä olemaankaan minun kamssani?????!!!!!!!! Sanoin alusta asti, etten rakasta häntä, ja olen alusta asti saanut raivokohtauksia hänen loukatessa minua. Eihän hän tarkoita loukata, muta jos jokin loukkaa minua! Niin oon sen näyttänyt! Miksi on minun kanssani, sitä en itsekään käsitä!
ap
"Vanhemmilla on tässä iso rooli. Jos aikuinen, jonka pitäisi auttaa omaa lastaan, tai ei ainkaan haitata tätä, "
Sinä olet nyt se aikuinen. Sinun pitää auttaa lapsiasi. Ei vihata, solvata, pettää, hyljeksiä.
Olethan jo kohta 50
Vierailija kirjoitti:
"Äiti oli ihan että hyvähän se on minun vähän aikaa rauhoittua, "
Äitisi on kyllä pyhimys. Ymmärtää. Auttaa
Miten niin pyhimys? Millälailla se olisikaan oikein siitä mitään tantrumia saada? Ihan normaali asenne. Ja siis on parastakin koittaa edes nyt sietää, mitä mä teen, kun lapsuudessani ei sietänyt mitään.
ap
Ihan pian saat olla täysin yksin
Vierailija kirjoitti:
"Vanhemmilla on tässä iso rooli. Jos aikuinen, jonka pitäisi auttaa omaa lastaan, tai ei ainkaan haitata tätä, "
Sinä olet nyt se aikuinen. Sinun pitää auttaa lapsiasi. Ei vihata, solvata, pettää, hyljeksiä.
Olethan jo kohta 50
Tiedän, mutta mähän en olekaan siellä ainoa vanhempi, yksin 24/7 vaan jo pari vuotta olen jättänyt kaiken paskan miehelle niin paljon kuin oon kyennyt, että hän hoitaa asiat, riidat ja muun paskan. Jos kavereiden kanssa tulisi ikinä mitään, mies saa sanoa mitä sitten tehdään tai varsinkin puhua niille muille vanhemille!!!! Puolustaa meidän lapsia!!! Ei toki aukottomasti, mutta oikein!!!!!
ap
Meidän lapsia ei muut vanhemmat paskanna niskaan omilla kakaroillaan, kuten mun äiti halusi että mulle tehdään!!! Muut saivat kyllä puolustaa omia pikku kullannuppujaan, mutta mua ei puolustanut kukaan!!!!! Mun lapsille ei tehdä tätä. Heillä on TASAN SAMA ARVO, KUIN MUILLAKIN LAPSILLA, JA HEIDÄN MOTIIVINSA KIINNOSTAVAT MEITÄ VANHEMPIA, EIKÄ VIERAITA LAPSIA TULLA KOSKAAN ASETTAMAAN HEIDÄN EDELLEEN SIKSI, ETTÄ MEIDÄN LAPSET ON MEIDÄN LAPSIA JA AKIKKI MUUT LAPSET ON MEIDÄN LAPSIA ARVOKKAAMPIA!!!!!! Kuten mulle tehtiin.
ap
Mun äidille todellakin kaikki muut olivat arvokkaampia, ehkä hän oli sairaassa mielessään niin varma siitä, että totta kai mä hänen lapsenaan koen ihan automaattisesti vain koska tulin hänen pillustaan olevani hänelle se arvokkin, mutta kun en edes tullut hänen pillustaan vaan synnyin sektiolla, niin vaikka tulin hänen sektiovittuhaavastaan, niin en todellakaan tuntenut olevani hänelle koskaan arvokas, vaan sitä hänelle oli jokainen muu lapsi ja aikuinen ja viimeinen paska olin minä.
ap
Ja aika halpamainen ois mies, jos katkaisee välit minuun ja vetäis vain lasten kanssa. Paska esimerkki myös lapsille. Ei hänenkään isänsä katkaissut välejään miehen äitiin, joka oli skitsofreenikko, vaan pitivät mukana ja huolta ja lapset oppivat, ettei elämä ole niin yhdenlaista. Miehelle on ainakin kehittynyt hirveän laaja katse asioihin, toki se ei ole nyt skitsofrenian ansiota, vaan heillä vaan oltiin sellaisia.
ap