Oliko isä usein kännissä, kun olit lapsi?
Kommentit (98)
Kotona ei ollut koskaan alkoholia. Jos vierailla tarjottiin, ottivat he yhden lasillisen.
äiti sitä vastoin melkein päivittäin ja on vieläkin. En varmaan ikinä enää tule olemaan läheisissä väleissä sen eukon kanssa.
Oli kaksi kertaa toisen kerran juhannuksena.
Isä kännissä lähes joka ilta. Ärsyttää, kun puhuu joka ilta sekavia. Tänään meinasi jo käydä huonosti. Huomasin ollessani isäni kyydissä autossa, että hän on taas kännissä. Ajoi välillä pientareella ja välillä väärällä kaistalla. Sitten tulimme liikenneympyrään. Ajo liikenneympyrän keskeltä ja melkein tolpan läpi kävelytielle. Ehdin ottaa ratista kiinni ja kääntää auton takaisin autotielle.
Ei kertaakaan niin että olisin huomannut. Tiesin kyllä että joivat välillä äidin kanssa vaikka terassilla mutta koskaan en ainakaan tajunnut isäni olevan humalassa. Ei hoippunut tms.
Joskus kun yritin saada lapsena unta äiti ja isä saattoivat tehdä olohuoneessa drinkkejä, muistan jääpalojen äänet ja sen hajun olohuoneessa jos kävin vessassa. Mutta traumoja ei koskaan jäänyt. :) Ihan normaalia mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Ei kertaakaan niin että olisin huomannut. Tiesin kyllä että joivat välillä äidin kanssa vaikka terassilla mutta koskaan en ainakaan tajunnut isäni olevan humalassa. Ei hoippunut tms.
Joskus kun yritin saada lapsena unta äiti ja isä saattoivat tehdä olohuoneessa drinkkejä, muistan jääpalojen äänet ja sen hajun olohuoneessa jos kävin vessassa. Mutta traumoja ei koskaan jäänyt. :) Ihan normaalia mielestäni.
Oho! Ketju aloitettu 2006. Olin silloin 6 vuotias. Kylläpä aika rientää.
Olen elänyt lapsuuttani tämän ketjun aloituksen aikaan. Ihana vuosi
Meillä isä kävi töissä ja äiti pyyppäs ja hakkas meitä alle 6vuotiaita
Ei koskaan. Ei isä silti mikään absolutisti ollut. Hänelle riitti pilsneri remppaolueksi ja yksi saunaolut lauantaisin.
Ei ikinä. Täysi absolutisti hän ei ollut, mutta konjakkia taisi siemailla silloin tällöin.
Aikuisiällä muistan, kuinka äiti kerran tarjosi viiniä, kun pullo oli avattu - kauan sitten.
Ei käyttänyt alkoholia käytännössä ollenkaan (isänsä oli alkoholisti), mutta oli todella raskas ja vittumainen ihan selvinpäin.
Joka viikonloppu. Mökillä joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
mun iskä on absolutisti :D
Ja minun. Ei meillä kumpikaan vanhempi juonut edes alkoholillista onnittelumaljaa sukujuhlissa. Pommacia vain.
Ei ollut. Leikki ja vietti kaiken vapaa aikansa meidän kanssa. Olemme sisarusten kanssa 90-luvun loppupään lapsia ja isä nyt 56-vuotta.
En muista että olisin ikinä nähnyt isää kännissä. Viinilasi kädessä pe iltaisin kyllä.
Olen kohta 32v ja en eläissäni ole nähnyt isääni kännissä. Pienessä huppelissa joskus juhannuksena, mutta ikinä en kunnon kännissä.
Isä ei koskaan kännissä, äiti on alkoholisti.