Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen yletön into kiirehtiä naimisiin, en ole valmis kehitysvammaisen lapsen äitipuoleksi

Vierailija
06.10.2017 |

Olen ollut miehen kanssa vuoden ja miehellä on 6v down-poika, jolla myös autistisia piirteitä ja saa rajuja raivokohtauksia. Lapsen äiti jätti sekä miehen että lapsen yllättäen mikä oli miehelle kova paikka. Ei enää näe kumpaakaan lainkaan. Luulen että hän siksi haluaa niin kiireellä naimisiin, ettei menettäisi minuakin.

Hyvinä hetkinä poika on mukava ja meillä on kivaa. Huonoina hetkinä taas on ihan kamalaa. Olen jo saanut kuulla huo*ittelua, tappouhkauksia ja legoista päin naamaa ja maidot syliin.

Minulla ei ole kokemuksia lapsista, vauvakuume oli jo jonkinasteinen mutta laantunut aika nopeasti kun olen nähnyt millainen lapsesta voi mahdollisesti tulla. Ja en uskaltaisi hankkia vauvaa kun tuo poika on talossa, ettei satu mitään.

Olen kieltäytynyt nätisti miehen kosinnoista ja hänkin alkaa olemaan jo turhautunut tilanteeseen. Onko tällä suhteella mitään tulevaisuutta?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka nielee näin paksun provon? 🤣🤣🤣 mä en kestä.

Hauskaa perjantaita vaan kaikille!

Vierailija
42/53 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset oppivat erityisryhmissä kovaa kieltä ja käytöstä.

Kun poika kasvaa isommaksi niin saatat olla liemessä, voimaa tulee lisää ja koulussa välitunnilla oppii kaikenlaista.

Oletko miettinyt, miksi nainen jätti lapsensa? Tuskin ihan muuten vaan, äidinvaisto on vahva ja varmasti on ollut oikea syy paeta.

Mitä mä just luin!? Oikea syy paeta pientä lasta joka tarvitsee kaikki mahdolliset tukiverkot ja ympärilleen perheen ja välittävät vanhemmat. Sinun teksti on aivan kammottavaa.

Totuus on raskas ja sitä voi olla raskasta lukea. Aivan kuten totuus oli raskas sille äidille, joka lähti. Hän on poissa ja elää vapaata elämää, isä on jätetty lapsen kanssa. Nyt halutaan uusi nainen taloon, ja hänet mahdollisesti iäksi elämään pojan vierellä. Se on raskas kalkki, vaikka miten haluaisi kaunistella. Erityislasten vanhemmilla ei ole helppoa.

Missään tilanteessa ei ole ok jättää lastaan. Elää nyt vapaata elämää? toki, mutta ei se ole oikein. Jätettiin sitten isä yksin ison vastuun kanssa. Tietty, uuden naisen ei ole pakko suostua kosintaan , mutta biologinen äiti on kyllä tehnyt törkeän tempun siitä huolimatta, sitä sen kaunistelematta.

Se biologinen äitikin on vain ihminen jolla on rajallinen sietokyky sekä jaksaminen. Voi myös olla että nimenomaan mies halusi lapsen, ei nainen itse. Tai raaka todellisuus erityislapsen vanhempana osoittautui liian vaativaksi.

Joo, eihän tässä ole aikaakaan kun tää yksi nainen tuomittiin erityislapsensa hukuttamisesta. Silloin kyllä jeesusteltiin että pitäisi tunnistaa oman jaksamisen rajat ajoissa ja puhaltaa peli poikki ennen kuin mitään peruuttamatonta tapahtuu. Ja sitten kun erityislapsen äiti tunnistaa ne rajat ajoissa ja toteaa "minusta ei ole tähän", jeesustellaan näin päin. Parempi kuitenkin lähteä kuin ajaa lapsi autossaan päin bussia yms yms.

Kyllä pitää tunnistaa oma jaksaminen ja hakea apua, mutta en ymmärrä miten muka olisi ok jättää lapsi ja isä yksin. Ei se isäkään yksin jaksa, eikä ole ollenkaan lapsen edun mukaista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippikoulussa jo opetettiin, ettei koskaan saa mennä säälistä naimisiin, ei pakotettuna eikä painostettuna, ei piiaksi, eikä rahasta.  Vaikka toinen kuinka vokottelisi. Jos on kiire,  silloin on jotain jo selvästi vialla. Tuttavani odotti down-lasta mutta hänelle tehtiin abortti. Hän tiesi . ettei heidän perheessään ole mitenkään riittävästi voimia siihen. Se vammaisuus tuli siis ilmi raskauden seulonnassa, joka tehdään Suomessa nykyään kaikille.

Vierailija
44/53 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rippikoulussa jo opetettiin, ettei koskaan saa mennä säälistä naimisiin, ei pakotettuna eikä painostettuna, ei piiaksi, eikä rahasta.  Vaikka toinen kuinka vokottelisi. Jos on kiire,  silloin on jotain jo selvästi vialla. Tuttavani odotti down-lasta mutta hänelle tehtiin abortti. Hän tiesi . ettei heidän perheessään ole mitenkään riittävästi voimia siihen. Se vammaisuus tuli siis ilmi raskauden seulonnassa, joka tehdään Suomessa nykyään kaikille.

Kaikki vammaisuudet eivät tule seulonnassa ilmi.

Vierailija
45/53 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse! Juokse!! Pakene!!!

Ukko hakee lapsenhoitajaa ja petikaveria. Ei tulevaisuutta.

Vierailija
46/53 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on erityislapsi + 2  tuiki tavallista. Mies lähti toisen naisen mukaan, koska ei jaksanut perhe-elämää (omien sanojensa mukaan). Harvemmin näitä näkee niin, että nainen on lähtenyt. Itse en harkitsisi parisuhdetta lähteneen kanssa, hänellä on jotakin päästä vialla. Sen sijaan jos mies kantaa vastuunsa, ei hän ole varmasti parisuhteessakaan huono kumppani. Siirtäisin silti naimisiinmenoa ja yhteenmuuttamista. Eihän niillä ole kiire, jotkut elävät aina eri osoitteissa parisuhteessakin ja se toimii oikein hyvin.

Vierailija
47/53 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka nielee näin paksun provon? 🤣🤣🤣 mä en kestä.

Hauskaa perjantaita vaan kaikille!

I want to believe!

Vierailija
48/53 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on tuhonnot täysin uskoni naisten empatiakykyyn. Toinen hoitaa yksin vaikeasti kehitysvammaista lasta ja saa täällä osakseen vain haukkuja...!? Aivan uskomatonta. Huorittelun voi oppia mistä vaan ja kyseessä on tosiaan kehityshäiriöinen lapsi, joka ei pysty kontrolloimaan itseään 'normaalien' ihmisten tavoin. Itselläni on myös kehitysvammainen pikkusisko ja tälle miehelle voisi nostaa isoa hattua jaksamisesta. Ehkä hän tosiaan vain pelkää sinunkin hylkäävän hänet ja poikansa ja siksi kiirehtii. Koita mielummin kertoa hänelle, että et ole menossa mihinkään jolloin pahimmat avioliittofiksaatiot ehkä hellittävät. Hyvältä ja suoraselkäiseltä ihmiseltä hän kuulostaa joka tapauksessa ja se on aika harvinaista tänä päivänä.

Vierailija
49/53 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tehdä kaikille. Ei se sentään pakollinen ole.

Vierailija
50/53 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vammaisuudet eivät tule seulonnassa ilmi.

Down selviää vain lapsivesipunktiossa tai istukkabiopsiassa eikä niitä suinkaan kaikille tehdä.

Vierailija
51/53 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Downeilla usein on puhuminen vaikeaa. Ja että noin pieni huorittelisi? Autismi voi aiheuttaa käytöshäiriöitä, downin syndrooma itsessään harvoin. En usko tätä tarinaa todeksi.

En usko minäkään.

T. Lääkärimamma, jolla useita down-lapsia potilaina

Vierailija
52/53 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontrolloivan ja patologisen mustasukkaisen miehen entisenä puolisona sanoisin, että miehen kiire naimisiin (sitouttaa) on selkeä varoitusmerkki, oli lapsi millainen tahansa. Sekin tosin on totta, että jostakin se lapsi on käytöksellensä mallin saanut, enkä ihmettelisi, jos isältään.

Minä onnekseni selvisin.

Juokse.

Vierailija
53/53 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Downeilla usein on puhuminen vaikeaa. Ja että noin pieni huorittelisi? Autismi voi aiheuttaa käytöshäiriöitä, downin syndrooma itsessään harvoin. En usko tätä tarinaa todeksi.

En usko minäkään.

T. Lääkärimamma, jolla useita down-lapsia potilaina

Minullakin on down henkilöitä asiakkaina enkä myöskään usko tuota juttua.