Tytön koulukaverien vaatteiden pesuaineen hajusta
Tytön koulukaverien vaatteet haisevat voimakkaasti pesuaineelta. Koko tuulikaappi haisee kyläilyn jälkeen pesuaineelta ulkovaatteiden vuoksi, mutta haju tuntuu myös tytön huoneessa. Perheessämme on hajusteille yliherkkyyttä. Onko ok laittaa tyttöjen vanhemmille viestiä, jossa toivotetaan kaverit tervetulleiksi meille kunhan vaatteet on pesty hajusteitta? Meillä on myös astmalapsi.
Kommentit (249)
Usein huumeperheissä käytetään runsaasti hajusteita peittämään sitä amffetamiinin hajua. Kuunnellaanko siellä Sillanpäätä ja käytetään deodorantteja? Kannattaa ottaa yhteyttä viranomaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa näkee hyvin ketkä kirjoittajat käyttävät haisuliaineita ja osuu monella herkkää kohtaan.
Onhan noloa ajatella jos itse onkin se kammottu löyhäkeTiedätkö kun se on kuitenkin jokaisen oma asia miltä tuoksuu tai haisee ja sekin jos ei haise ollenkaan millekkään. Se että sinä et pidä jostain ei ole syy muiden ihmisten muuttaa omaa ulkonäköään / tuoksuaan / ääntään.. Niin se vain on, sinä et ole maailman napa jonka oikkuihin muiden on sopeuduttava.
Voi kun olisikin kyse vain hajusta pitämisestä, mutta jos siitä saa migreenin...
Vierailija kirjoitti:
Huuhteluaine jää luonnollisesti vaatteisiin. Jotkut lotraavat sitä litrakaupalla.
Nuo tämän päivän tuoksulliset huuhteluaineet ovat sellaista esanssista myrkkyä että ne hakkaavat normi hajuvedet mennen tullen! Miettikää kun sitä voimakashajuista huuhtelulitkua menee vaatteiden kuituihin ja sitten ihon lämpö vielä lämmittää sitä vaatetta ja niitä kuituja, ja tämän takia se haju leijuu vaatteen ja ihmisen ympärillä todella tujuna. Sitten moni herkkä syyttää tästä toisten hajuvesiä vaikka normi hajuvedethän haihtuu iholta 90%:sti noin puolessa tunnissa sen sisältämän alkoholin takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa näkee hyvin ketkä kirjoittajat käyttävät haisuliaineita ja osuu monella herkkää kohtaan.
Onhan noloa ajatella jos itse onkin se kammottu löyhäkeTiedätkö kun se on kuitenkin jokaisen oma asia miltä tuoksuu tai haisee ja sekin jos ei haise ollenkaan millekkään. Se että sinä et pidä jostain ei ole syy muiden ihmisten muuttaa omaa ulkonäköään / tuoksuaan / ääntään.. Niin se vain on, sinä et ole maailman napa jonka oikkuihin muiden on sopeuduttava.
Voi kun olisikin kyse vain hajusta pitämisestä, mutta jos siitä saa migreenin...
Se on silti sinun ongelmasi, ei muiden ihmisten. Toki kotiisi sinun ei tarvitse ketään ottaa ketä et halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on silti sinun ongelmasi, ei muiden ihmisten. Toki kotiisi sinun ei tarvitse ketään ottaa ketä et halua.
Toivottavasti joskus saisit kolmen vrk migreenin
Minä haluan olla kammottava löyhäke enkä häpeä sitä.
Ostin vahingossa pullollisen pesunestettä, joka oli hajusteeton.
Köyhänä kyllä käytän sen loppuun, mutta pitkin hampain. Minä olen myös niitä ihmisiä, jotka nauttivat hyväntuoksuisesta pesuaineesta, se on minun pieni iloni ja sen aion myös jatkossa pitää, sorry vaan.
Nautin kun viikkaan vaatteita ja lakanoita kun niissä on hyvä tuoksu, se on minun makuasiani ja muut saavat pitää omat makuasiansa ihan vapaasti.
Ap, älä laita viestiä tai lappua, vaan juttele naamatusten, mutta lopputulos on epävarma.
Meillä käy puutalossa asuva lapsi jonka vaatteet haisevat niin homeelle että olen ottanut tavaksi suihkuttaa lapsen painepesurilla kodinhoitohuoneessa ja kuivattaa saunassa ennekuin tulee sisälle. Minulla on homeallergia ja saan oireita puutalolapsista. Ja haju tarttuu kotiin ja tulee sellainen halvan vuokra-asunnon fengsui.
Vierailija kirjoitti:
Ohiksena, en ole aiemmin kuullut etikan käytöstä huuhteluaineena. Eikö siitä jää se kitkerä haju? Miten sitä käytetään ja millä annostuksella? Sitruunahappo on tuttu.
Mä käytän pari ruokalusikallista väkiviinaetikkaa koneelliseen pyykkiä, lorautan siis sen ihan huuhteluainelokeroon. Tämä määrä ei minusta juuri tuoksahda edes märässä pyykissä ja kuivassa ei haise lainkaan.
Olen kuullut noista pyykkietikoista myös, mutta suolaisen hinnan (0,5l maksaa n. 15€) en ole kokeillut. Mietin kyllä, että voisin kokeilla tehdä sellaista itse. Netistä löytyy esim. tällainen ohje:
4 dl väkiviinaetikkaa
1 dl vettä
15-20 tippaa 100% eteeristä öljyä (tuoksun voi tietty valita itse)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siihen päälle vielä aivosyövän!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa pahansuopa ihminen, ehkä sinä ansaitset migreenisi. Minä en syytä muita ihmisiä ongelmistani ja vaadi heitä muuttumaan, vaan pysyn erossa ihmisistä jotka tuovat elämääni pelkkää negatiivisuutta.
Olen siis se köyhä joka haisee hajuherkkien nenään kun pesen pyykin tuoksuvalla pesuaineella.
Onneksi asun sillä asuinalueella jonka ketjun mukaan tunnistaa siitä löyhkästä, saan olla omien parissa, täällä ei ole hajuherkkiä se on rikkaiden etuoikeus, onneksi minua ei kutsuta heille kylään enkä minä heitä.
Yleensä sellaiset jotka pesevät vaatteensa hajusteettomilla pesuaineilla, haisevat pahalle.
Kun taas esim Omolla pestyt tuoksuvat puhtaalle,
Vierailija kirjoitti:
Yleensä sellaiset jotka pesevät vaatteensa hajusteettomilla pesuaineilla, haisevat pahalle.
Kun taas esim Omolla pestyt tuoksuvat puhtaalle,
Voi jessus mikä ajatusmaailma.
Eikö ihminen voi olla tuoksuton? Eli PUHDAS sillä eihän puhdas ihminen tai vaate haise pahalle.
No joo voi haista valkosipuli ym mut ei ne pety sillä confortillakaan
Voi kamala, minä asun vanhassa puutalossa vuokralla, olen kauhea ihminen kun tuon huonoa fengsuita parempiosaisille ihmisille, en ole tiennytkään, hyvä että selvisi. Pesen pyykin myös noilla kammottavaa tuoksuaineilla.
Aivan kamalaa yleistämistä ja ihmisten aliarvioimista täällä, tekee kyllä nyt mieli sanoa, että olette niin ilkeitä ja ylemmyydentuntoisia, että toivon teille kokopäiväisen migreenin.
Pyöritte niin pienessä kuplassa ja oman napanne ympärillä, että ei ole ihmekään, että on kaikenmaailman herkkyydet ja allergiat.
Hiukan avarakatseisuutta pyydän ja pipo hellemmälle, niin se päänsärkykin helpottaa.
Mitäs jos vaan jotkut ihmiset haluavat tuoksua?
Olemme erilaisia, jotkut eivät kuulemma pese tukkaansakaan kuin vedellä, minä taas nautin suuresti kun saan pestä tukkani ja itseni hyväntuoksuisella pesuaineella.
Tykkään myös joskus suihkata hajuvettä, se piristää ja tuo iloisen mielen.
Ne nyt vaan on mun elämän pieniä nautintoja, kovin olisi ankeata kun puritaanisesti eläisin ja suhtautuisin kielteisesti kaikkiin pikkuiloihin.
Onneksi ei ole migreeniä ja allergioita, ehkä juuri siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää lihavat lapset ja millaista esimerkkiä näyttävät meidän nuoremmalle, onkohan ok toivottaa tervetulleeksi kun on laihduttanut? Mitä mieltä?
Joillain on myös tosi rumia tai oudon värisiä lapsia. Mikä olisi sopiva tapa kertoa että heidän vierailunsa ei ole toivottavaa? Laitanko lapsen mukaan heippalapun vanhemmille? Mitä mieltä olette?
Minua eivät haittaa nämä hajut ja näöt, mutta jos keskiarvo on alle 9 niin ei ole tulemista. Meidän fiksu lapsi tyhmistyisi sellaisessa seurassa :(
Olen elänyt sellaisen lapsuuden, jossa kaikesta täytyi säästää.
Jos edes oli shampoota, niin sitä ruiskastiin hiukan siihen pesuveteen.
Saunassa oli ruskeaa saippuaa, jos oli, samoin pyykki pestiin jopa liepeällä.
Muistan ikuisesti sen onnentunteen kun veljeni vaimo pesi hiukseni runsaalla shampoolla ja senjälkeisen olon, kun hiukset tuoksuivat ja olivat puhtaat.
Muistan samoin ensimmäiset pyykinpesuaineet, joista jäi tuoksua.
Nyt aikuisena nautin täysillä kaikista niistä ihanista arkielämän ylellisyyksistä, joita nykyään on tarjolla.
Ei tulisi mieleenkään palata niihin lapsuuden tunnelmiin ja askeettisuuteen näissä asioissa, kun olen sen jo elänyt.
Meillä on ratkaistu asia niin, että haisuli kaveri jää ulos ja oma on sisällä. Puhuvat radiopuhelimen välityksellä ja joskus leikkivät ihan hiljaa keskenään. Tai aika useinkin. On muuten lapseni paras kaveri. Oikein kiva poika. Vai oliko se tyttö. Tosi kiva kuitenkin ja siihen hajuun on tottunut kun on ulkona ja pitää oven ja ikkunat kiinni.
158
Juu, sehän on tutkittua, että tyhmyys tarttuu. Puolin ja toisin...D D D
Meillä on myös sähköyliherkkyyttä ja Valtiokonttori on asentanut voimakkaat magneettikentät asuntomme ylä- ja alapuolelle.