Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytön koulukaverien vaatteiden pesuaineen hajusta

Vierailija
05.10.2017 |

Tytön koulukaverien vaatteet haisevat voimakkaasti pesuaineelta. Koko tuulikaappi haisee kyläilyn jälkeen pesuaineelta ulkovaatteiden vuoksi, mutta haju tuntuu myös tytön huoneessa. Perheessämme on hajusteille yliherkkyyttä. Onko ok laittaa tyttöjen vanhemmille viestiä, jossa toivotetaan kaverit tervetulleiksi meille kunhan vaatteet on pesty hajusteitta? Meillä on myös astmalapsi.

Kommentit (249)

Vierailija
241/249 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hyi vittu, käyttääkö jotkut oikeasti hajusteellisia pesuaineita tai siihen lisäksi huuhteluaineita?

Hyi vittu, käyttääkö jotkut oikeasti hajusteettomia pesuaineita? Haisetko sitten koko päivän aamulla juomaltasi lehmänmaidolta?

Vierailija
242/249 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää myös muistaa että hajusteeton ei tarkoita samaa kuin hajuton. Vaikka ei olisi käytetty hajusteita, niin aineet itse tuoksuvat myös. Ei pidä paikkaansa myöskään että homealtistuneet sairastuvat hajusteyliherkkyyteen. Olen sairastanut homepölykeuhkon kaksi kertaa, mutta hajuvedet ja muut tuoksut eivät aiheuta mitään reaktiota.

Hajuvesien hajusteet eivät ole myrkkyjä, joten kyse ei ole myöskään myrkytystilasta. Kosteusvauriohomeet ovat myrkkyjä, niissä on kyse myrkytyksestä. Muut yliherkkyydet ovat elimistön väärä reaktio turvalliseen aineeseen, jossa elimistö luulee allergeeniä myrkylliseksi vaikkei se ole. Siihen auttaa siedätyshoito.

Kyse on siis tavallaan päänsisäisestä ongelmasta. Tätä on tutkittu mm. testillä, jolla voitiin osoittaa että hypnoosilla saatiin ihmisen allergia poistumaan jopa kahdeksi viikoksi. Ihminen pystyi esim. syömään ruokaa jolle normaalist on allerginen saamatta lainkaan allergiaoireita.

Täällä myös homesairas, joka kestää hajusteita ihan hyvin.

Asia on juuri kuten sanot, eli kemikaaliyliherkkyys on elimistön väärää reagointia josta voi oppia pois.

Täällä myös! Homeen hajua en kestä yhtään, mutta tuoksut pyykissä, hajuvesissä, hygieniatuotteissa jne. ok, käytän itsekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/249 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kun kaupasta tulin ulos, niin oven eteen ajoi auto mistä nousi mies ulos ja samalla pöllähti Jumalaton "axen" Lemu autosta ja mulla on flunssa eli en omasta mielestä edes haista kunnolla.

Ihmettelen vaan miten kukaan voi olla sellaisessa lemussa etteikö se häiritse elämää.

Vierailija
244/249 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vaan, mutta alkaa nykyään olla hajusteyliherkkiä, erityisherkkiä ja kaikenlaista, taitaa olla muotiakin osittain nämä herkkyydet. Mielestäni saa käyttä hajusteellisia pesuaineita, mutta voimakkaat hajuvedet voisi säästää iltarientoihin ja juhliin. Hajusteeton pyykkiaine ei ollut hyvä ratkaisu itselläni, mieluummin voisi olla vähän tuoksua mukana.

Vierailija
245/249 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun naapurit saavat vapaasti tupakoida, minä käytän perheen kanssa eri tuoksuaineita täysin piittaamatta heistä. Nikotinistit.

Vierailija
246/249 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin naapurin kersat saavat yöllä itkeä ja päivällä pomppia, teen itse omassa taloudessa juuri mitä huvittaa.

Vierailija
247/249 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta, kerrot hajun aiheuttamasta haitasta teidän kodissa.

On se kumma, kun ihmiset ei noudata annostelu-ohjeita huuhteluaineiden käytössä... Ja on ne hajujäämät lievinäkin ällöttäviä.

Vierailija
248/249 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tunnen pari hajusteyliherkkää ja sähköallergista ihmistä.Päässä niillä viiraa pahasti,mutta ei tajua sitä itse että tarvitsi hoitoa ja lääkityksen.Kokoajan haisee kaikenmaailman hajut ja saadaan luulotautisia kohtauksia.

Siinä olen samaa mieltä, että tarvisin hoitoa ja lääkityksen. Meinaan toimivan kilpirauhaslääkityksen. Molemmat puhkesivat samaan aikaan ja mitä olen lukenut, niin muillakin kilpirauhaspotilailla tätä hajusteyliherkkyyttä esiintyy.

Vierailija
249/249 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikasemmin tykkäsin pyykinpesuaineiden hajusta. Iän myötä ne on alkanut haista tosi pahalle. Joten hajusteetonta meillä käytetään. Mökillä joillain vuokralaisilla on toisinaan käytössä pesuaineilla ryyditetyt petivehkeet. Voi kammotus, kun heidän jälkeen koitan itse nukkua. Haju tarttunut peittoihin ja tyynyihin.

Nuorimmalle pojalle kummitäti osti kirppiksiltä vaatteita. Aina pesi ne vielä kertaalleen. Ja tietenkin tosi voimakkaan hajusella pyykinpesuaineella. Ei auttanu kun meikäläisen pestä niitä monta kertaa uudelleen, jotta haju alkoi vähetä.  Kun en voi haistella, niin en voi. Tulee huono olo.

Entäs sitten nämä hajustetut pikkuhousunsuojat. Koko talo haisee niille jos sellainen paketti on vessan kaapissa. Samoin haju tulee vaatteiden läpi. Niinpä meikäläinen haistelee niitä paketteja kaupassa, ettei vaan vahingossakaan enää tule hajustettuja ostettua :D