Nyt naiset! 4-kymppinen nuorekkaaksi!!!
Parhaat pukeutumis, meikki ja vaikka ooeraatioita/hoitoja. Mitkä kampaukset ja vaatteet on nou-nou, millä nostaa itseään paremmalle tasolle? Hiukset on pitkät ja vielä melko vahvat, kasvojen piirteet alkaneet laskea, persettä löytyy. Help me!!!!!
Kommentit (30)
Mulla sama.
Heitin pois rumimmat vaatteet ja ostin tilalle uusia muodikkaita.
Tukkaan hyvä leikkaus ja väri.
Värjäsin kulmakarvat.
Palkkasin personal trainerin.
Aloitin hormonikorvaushoidon.
Harkitsen jotain pistoksia naamaan eli ehkä botox tai fillereitä.
N48
Mun mielestä lyhyt tukka on todellakin +35 ehdoton. Liian pitkä lella saa näyttämään siltä, että yrittää olla nuori, vaikka naamasta näkee, että vuosia enempi. Lyhyt tukka, kasvoihin sopiva väri ja mahdollisesti sievä meikki, tai ei meikkiä ollenka. Hyvä silmänympärysvoide ja hyvä voide decolteelle.
ei vaatteita teinikaupasta, vaan oman ikäisten. Myös sporttiset vaatteet toimii vanhemmalla väestöllä.
Elämäntaparemontti. Liikuntaa, vettä janojuomana, kosteusvoiteen säännöllinen käyttö, alkoholin, tupakan ja auringon välttäminen. Hoikistuminen nuorentaisi paljonkin, vähäinenkin. Alkoholipöhö pois.
Pidä pitkät hiukset jos ovat kerta hyvässä kunnossa. Huonokuntoiset sen sijaan vaan vanhentaisi pitkinä. Liian paljon nuorisomuotia päällä kyllä vanhentaa myös, koska luo kontrastin. Ei mitään pöhöhiuksikampauksia tupeerauksineen. Ehkä pitäisin hiukset kiinni, niin olisivat siistit.
En osaa tyylistä tarkemmin sanoa, koska itse pidän monenlaisia vaatteita päälläni. Yhteistä vaatteissani on, että ne istuvat kaikki hyvin päälleni ja näyttävät siksi sopivan hyvin. Pyri samaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä lyhyt tukka on todellakin +35 ehdoton. Liian pitkä lella saa näyttämään siltä, että yrittää olla nuori, vaikka naamasta näkee, että vuosia enempi. Lyhyt tukka, kasvoihin sopiva väri ja mahdollisesti sievä meikki, tai ei meikkiä ollenka. Hyvä silmänympärysvoide ja hyvä voide decolteelle.
ei vaatteita teinikaupasta, vaan oman ikäisten. Myös sporttiset vaatteet toimii vanhemmalla väestöllä.
Tällaisia neuvoja ei kannata ikinä kuunnella. Jos on hyväkuntoiset, näyttävät hiukset, niin niitä ei todellakaan kannata pätkäistä vain ikääntymisen takia. Miettikääpä julkkisnaisia. Kuinka monella yli neli/viisikymppisellä julkkisnaisella on edelleen pitkä ja upeat hiukset, ja he eivät todellakaan näytä siltä, että yrittäisivät leikkiä jotakin parikymppistä. Ihan aikuisilta naisilta näyttävät, mutta edelleen hehkuvilta.
Esim. Sandra Bullock on 53-vuotias ja edelleen upea pitkine hiuksineen. Samoin Julia Roberts, hänkin 49-vuotias, on säästänyt pitkät kiharansa ja näyttää upealta. Jne. jne.
Tanttapolkka ei todellakaan ole ainut vaihtoehto kun täyttää 40 vuotta. Jos hiukset ovat selvästi ohentuneet, niin silloin leikkauksen tarpeen kyllä ymmärtää.
Kiitos vinkeistä! Pidän kutreistani toistaiseksi kiinni :) Onko kukaan kokeillut nassuunsa fillereitä, onko niistä iloa? Painoa yritän saada alas. Olen alkanut hoitamaan ihoa paremmin. Vaatteissa tuntuu että en oikein osaa uudistua enkä halua mitään liian aikuismaista mutta en toki teiniä, ei tällä vartalolla onnistuiskaan. Naama alkaa kyllä valua, vaikea saada hyviä kuviakaan, millä sais tuoreemman ilmeen? Liika meikki ainakin vanhentaa sen olen huomannut.
Siis hakeeko ap ohjeita? Luulin, että joku tsemppaa antamalla ohjeita. Noloa.
Kuulin tänään Novalta et lihomalla nuorekkaammaksi on nykyinen trendi!
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama.
Heitin pois rumimmat vaatteet ja ostin tilalle uusia muodikkaita.
Tukkaan hyvä leikkaus ja väri.
Värjäsin kulmakarvat.
Palkkasin personal trainerin.
Aloitin hormonikorvaushoidon.
Harkitsen jotain pistoksia naamaan eli ehkä botox tai fillereitä.
N48
Aika hyvä lista oikeasti toimivia keinoja eikä mitään lässytystä itsensä hyväksymisestä ja tuikkivista silmistä jne.
Mulla laihduttaminen sai ppsket roikkumaan. Ilman laihdutusta oli pömppövatsa. Suo siellä vetelä täällä.
10 v nuoremmaksi -sarjassa yhden leukalinja nuorennettiin fillereillä, poisti roikkuvat posket. Kuulisin sellaisesta mielellään lisää.
Vierailija kirjoitti:
Olen täysin eri mieltä. Lyhyet hiukset sopii oikeasti niin harvalle ja vielä harvempi pitää ne aina kauniisti laitettuna! Helpot ne varmasti on.
Olen itse jo 57v ja mulla on (vaihdevuosien loputtuakin) paksut ja kauniit hiukset. Puolipitkät, kerroksittain leikatut ja hyvin luonnollisesti kullanruskealla tarvittaessa sävytetyt. (malli kuten Jacklyn Smithillä tässä linkissä):
http://www.livingly.com/50+Most+Beautiful+Women+over+50
En koe että kasvoni valuisivat mitenkään, hymyhän niitä nostaa;) Vaihtelua tuo sitten nuttura välillä mutta se vanhentaa mua tosi paljon.
Sivuotsis peittämään mahdollisia otsaryppyjä, mutta nimenomaan sivuun pyyhkäistävä ja ehkä
lyhyehkö. Ja niin kuin on mainittu, pidä pitkistä hiuksistasi hyvää huolta.
Skarpit luonnolliset kulmakarvat. Yritä jaksaa piirtää ne kulmakynällä, kestovärjätyt on usein vähän tätimäiset.
Opettele raskaita yläluomia kohottava luomiväritekniikka, koska sinulla todennäköisesti on raskaat yläluomet, mikäli olet suomalainen nainen. Toisaalta, joidenkin kasvoille raskaat luomet sopii, eli pohdiskele asiaa.
Poskipuna on ystäväsi. Varjostusväri kannattaa unohtaa, tunkkainen tuote, mutta oikeansävyinen poskipuna oikeaan kohtaan levitettynä (kevyellä kädellä) kohottaa, nuorentaa ja raikastaa ilmettä. Kuusikymppinen äitini oli käynyt kauppakeskuksen teemapäivillä meikattavana, ja oli saanut kasvoilleen poskipunaa. Nuorensi häntä noin kymmenen vuotta, kohotti yleisilmettä ja teki jotenkin tyttömäisen lookin. Sellaisen viehättävän. Kehuin, että käyttäisi omin päin arkena, muttei kuulemma viitsi. Jotkut ne on niin vanhojen tuttujen rutiinien orjia :D
Kosteuta ihoa, mutta tämän varmaan jo tiesitkin.
Juo tarpeeksi vettä. Syö hyvin, eli paljon erivärisiä vihanneksia, kalaa, pähkinöitä, marjoja, hyvien rasvojen lähteitä. Mutta välillä saa herkutella. Välttele kuitenkin pääsääntöisesti sokeria ja valkoista viljaa. Kokeile uusia reseptejä, kasvisruuat on usein tosi terveellisiä.
Opettele uusia taitoja. Vireä mieli näkyy olemuksessa.
Mainitsit operaatiot. En suosittele mitään naaman täyteaineita tai lankoja, kohotuksia tms. Näyttävät usein luonnottomilta. Jos on näkyviä yleisilmettä laskevia ryppyjä, eikä ideologiasi sodi tätä vastaan, on botox jonkinlainen ratkaisu. Halvaannuttaa kasvolihaksia rypyn kohdalta paikallisesti = ryppy häivyttyy. Vaikutus on väliaikainen. Vastoin yleistä harhaluuloa, botox ei ole täyteaine, eikä sillä täytetä esim. huulia. Siksi termi "botox-huulet" onkin vähän koominen.
Uskon tosin vakaasti, että nuorekas, kaunis ulkonäkö voidaan saavuttaa ilman piikkejäkin. Voithan hemmotella itseäsi kosmetologikäynneillä, tai kasvonaamioilla. Lushilla on ihania tuorenaamioita. Yksi taisi olla nimenomaan kypsemmän ihon ravitsemiseen ja pikakiinteytykseen.
Nainen on yleensä normaalipainoisena kauneimmillaan. Jos sinulla on olo, että kaipaat nuorekkuutta ilmeeseesi, ja sinulla olisi varaa pudottaa muutama kilo, voisit kokeilla sitä lempein keinoin. Mutta vain, jos pudotettavaa on. Varsinainen laihuus saattaa luoda kuihtuneen ilmeen, ja vanhentaa.
Vaatteiden suhteen on hankala sanoa oikein mitään. Klassiset hyvin istuvat vaatteet rennoilla vaikutteilla toimii varmaan kaikilla. Arvostan kaiken ikäisiä pukeutujia, jotka pitävät yllään tasan niitä vaatteita, joissa itse viihtyvät.
Niin, no vielä ne No-No:t omasta mielestäni:
-täyteaineet
-kestoripset
-lyhyt tukka koska kuuluu keski-ikäistymiseen
Vau naiset!!!! Ihan mahtavia vinkkejä! Minulla ei ole ryppyjä kovasti eikä silmäluomiongelmaa mutta kasvojen valahtaminen harmittaa. Pitää hymyillä yliampuvasti että naama nousee kunnolla. Paksu iho eikä ohut. Jossain näin kun poskiin laitettiin täytettä ja se kyllä muutti uskomattoman paljon ilmettä. Kokeilen kuitenkin ensin muita keinoja. Poskipuna on tosi tärkeä nykyään ja kulmat kuntoon myös. Samoin vähän väriä huuliin ettei ole niin harmaa. Silmien meikkausta olen vähentänyt tasaisesti 30 jälkeen, se vanhentaa. Kampauksia on vaikea tehdä kun kaikki liian trhdyt näyttää tätimäiseltä ja liian rennot lattealta ja laittamattomalta. Päätä myöten en voi pitää. Ideoita tähän?
Vaatteet pitäisi saada jotenkin ajan tasalle ja siinä olen tosi huono. Jotenkin tarvitsisin kuitenkin nuorekkaampaa lookia mutta mitä se on?
Ap
Vinkkejä pukeutumiseen katso Pinterestistä kuvia, esim. haulla fashion women over 40 ja valitse mieluisat kuvat. Myös pukeutumisneuvojalta saa apua isoissa liikkeissä.
Sitä vaan, että lyhyt tukka ei todellakaan ole helppohoitoinen. Jos ja kun haluaa, että se näyttää hyvältä, joutuu sitä laittamaan joka hiton päivä. Vaan kun kyseinen lyhyt malli sekä omasta että muiden mielestä sopii minulle pitkää paremmin, föönailen kuontaloani kärsivällisesti.
Täyteaineet saivat aikaisemmissa kommenteissa aika kovaa kritiikkiä. Itse olen fillereihin turvautunut, koska kasvoihini ilmestyneet "lommot" eivät todellakaan näyttäneet kivoilta.
Täällä nelikymppinen joka yrittää pitää itsensä nuorekkaana. Omat toimiviksi havaitut:
-Iholle retinoidivoide, eli A-vitamiinijohdannainen! Toimii todella hyvin! Saa esim. apteekista, mutta vahvemman saa lääkärin reseptillä. Ainut ryppyvoide jonka tehosta on tieteellistä näyttöä.
-Ihon mikroneulaus. Voi tehdä kotona, telat saa ostettua netistä tai apteekista. Tee max 1*kk. Tehon näkee melkein heti, mutta paras vaikutus näkyy pitkällä aikavälillä.
-ÄLÄ leikkaa hyväkuntoista tukkaa lyhyeksi, mutta jos haluat vaihtelua niin esim. long bob eli pitkä polkka on siisti ja helppohoitoinen. Älä mitään graafisia polkkaa leikkaa ja pitkä otsis sivulle kammattuna on kivempi kuin suora malli. Pyydä hyvää kampaajaa katsomaan sinulle sopivia värejä jos haluat värjätä hiuksesi.
(Mikä ihmeen hinku ihmisillä on saada aikuiset naiset leikkaamaan pitkät, kauniit hiukset lyhyiksi!?)
-Käytä mahd. kevyttä meikkivoidetta jos iho on suht hyvä. Paksu meikki korostaa juonteita. Esim. Guerlainin Meteorites tasoittaa ihon sävyä mukavasti, mutta on todella ohut ja luonnollinen, antaa hehkua ja sisältää myös aurinkosuojan. UV-suoja on tärkeä :)
-Mieti millaisesta pukeutumistyylistä pidät eniten. Hanki sitten laadukkaita ja hyvin istuvia vaatteita jotka on tehty hyvistä materiaaleista. Älä osta "ihan kivoja", osta vain superhyviä :).
-Pudota painoa jos olet ylipainoinen. Jos olet normaalipainossa niin pysyttele siinä, mutta syö mahd. terveellisesti ja harrasta sellaista liikuntaa mistä pidät.
Botoxia ja fillereitä voi toki kokeilla, mutta ne ovat väliaikainen apu ja ne täytyy uusia n. 6kk välein. Kannattaa ottaa ne lääkärillä (esim. Mehiläisessä tehdään) jos siihen ratkaisuun päädyt, ei missään "kauneussalongissa" hoitsun tai kosmetologin pistämänä.
Mun havainnot nuoren näköisistä nelikymppisistä: pitkät hiukset ja hoikka (ei liian, vaan perus hoikka) vartalo. Nää kaksi tekijää yhdessä luo usein nuoren olemuksen. Aina tietty riippuu, että mikä kellekin sopii. :)
17 lisää:
Käytä ihmeessä mieluisia koruja ja asusteita. Itselläni on ohjenuorana se että päällä on kerrallaan yksi hauska koru tai asuste. Esim. näyttävät korvikset, ei kaulakorua ja yksivärinen huivi. Tai vaikka kuviollinen värikäs huivi ja pienet, yksinkertaiset korvikset.
Mietin tässä vielä, että miksi pyrit nimenomaan nuorentumaan ulkonäöllisesti? Noin niin kuin aatteellisessa mielessä. Aina se ei onnistu, eikä välttämättä ole tarkoituskaan. Ikääntyähän taas voi kauniistikin, ja ns. arvokkaasti (olipa laimeasti sanottu)
Kauniiseen ulkonäköön pyrkimisen ymmärrän sen sijaan hyvin. Mainitsin aikaisemmassa viestissä äitini, joka poskipunaa kasvoilleen saaneena nuortui kymmenen vuotta, mutta ei sitten jaksanut arkena alkaa poskiaan punaamaan. Hän on ikäisensä näköinen, noin kuusikymppinen, mutta hyvin kaunis ja luonnollinen. Onhan se kivaa, että nykyaikana on mahdollisuuksia säilyttää nuorekas ilme, tai vähän feikata sitä. Mutta jotenkin kunnioitan ihmisiä, kuten äitiäni, jotka eivät piittaa minkä ikäiseksi muut heitä luulevat. Ehkä nillitän sanamuodoista, ja tulkitsen väärin. Voihan olla, että yleismaailmallisesti naisilla kauneus = nuoruus. Ilahdun tekopyhänä hävettävän paljon jos itseltäni kysytään alkossa papereita. Että siinä mielessä tunnen kyllä kellon tikittävän... Yritän silti ajatella, että me kaikki ollaan kuitenkin just hyviä näin, ja että henkinen kasvu vaatii keholta veronsa :)
Tsemppiä, ap.
Älä ainakaan leikkaa hiuksia, jos ovat hyväkuntoiset ja kauniit. Ehkä jotain kerroksia kasvoja kehystämään, jos tuntuu, että hiukset korostavat kasvojen piirteiden laskemista.