Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä väärin lausuttu sana ärsyttää sinua?

Vierailija
04.10.2017 |

Miten on?

Kommentit (4878)

Vierailija
221/4878 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalainen laukkumerkki Louis Vuitton.

Miksi jotkut juntit suomalaiset lausuvat merkin Luis VITTon? Korostamalla tuota sukunimeä ihan ruman alapääsanan lailla? Sitä paitsi työkaverin nolossa piraattikopiolaukuissa luki Vitton ja hän kutsui sitä VITToniksi, joten pitäkööt nimensä :D

Ranskankieliset lausuvat sen lähinnä näin: Luii Vyi-Toon.

Muunmuassa Ranskan ja Monacon liikkeissä olen kuullut näin lausuttavan paikan päällä.

Vierailija
222/4878 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan ei ole vielä sanonut tätä?

NUIN!!! Ehkä ärsyttävintä ikinä. Se on NOIN!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/4878 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin suussa sana feministi vääntyy fenimisti.

Ystävä valittaa suurista ihohuokosistaan että kun on tällaiset graaterit. Se on kraateri eikä graateri :D

Vierailija
224/4878 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syitä ei ole paljon tähän tullut. Olisko ihan toi perinteinen xenophobia, eli  vierasviha. Kun kaikki eivät olekaan samanlaisia kuin minä itse, alkaa keittää?

Suomalainen kirjoitusasu ksenofobia eli outouden kammoksunta

Vierailija
225/4878 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammottavuuksia on kaikki ihme vokaalin pidennykset. Piasta tulee Piia, Kiasta Kiia. Legot ovat muka leegoja. Opel on ooppeli. Berit lausutaan Beerit.  Kauhean junttimaisen kuuloista.  :(

Vierailija
226/4878 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ankerias ei oo angerias vaikka poikaystävä ja sen isä sillä nimellä sitä kutsuu. Toisaalt tää on aika symppistä ja huvittavaa eikä niinkään ärsytä ;)

Angerias on kyllä söpö. Semivihainen lieroeläin. :)

Vierailija
227/4878 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa huomioon, että monet suomen sanat ovat murresanoja ja niillä on eri puolella maata erilainen ääntämistapa.

Minulle perunasose on MUUSSI, siis kahdella ässällä, ellen sitten sano pottuhuttu tai potaatvoi. Minä nimittäin lausun perunan POTTAATTI, POTTU tai POTKO. Pihan perällä olevan pikkukamarin lausun myös kahdella ässällä, siis HUUSSI, ellen lausu pikkula tai käymälä. Minulla on myös makuuKAMMARI, yhdellä ämmällä se kuulostaa hienostelulta. Vain poliisiaseman entisessä nimityksessä POLIISIKAMARI on yksi ämmä. Ja niin, se on siis POLIISI, ei polissi, kuten usein kuulee sanottavan. Ja POLIITIKKO, ei politiikko, mutta kylläkin POLITIIKKA.

Vierailija
228/4878 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun  mies sanoo aina juridillisesti. Voi vittu, se on JURIDISESTI.

Vierailija
229/4878 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anders kirjoitti:

Kammottavuuksia on kaikki ihme vokaalin pidennykset. Piasta tulee Piia, Kiasta Kiia. Legot ovat muka leegoja. Opel on ooppeli. Berit lausutaan Beerit.  Kauhean junttimaisen kuuloista.  :(

No länkytä vain. Totta kai ruotsalaiset nimet lausutaan ruotsalaisittan (jos siis osaa ruotsia, jos ei osaa, silloin ääntää ne kuten ne kirjoitetaan), joten Pia från Sverige on lausuttuna piia. Ja Berit från Åland on Beerit. Mutta Pia Munkkiniemestä on pia. Samoin suomalaistetut tai suomen kieleen vakiintuneet sanat lausutaan kuten ne kirjoitetaan, oli niitä alkuperä mistä kielestä tahansa: virus on virus, laser on laser, Venus on venus, Lego voi olla lego (rajatapaus, on jo kuitenkin vakiintunut, käsite), bonus on bonus jne jne.

Vierailija
230/4878 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Litiliti (Lidl).

Liiteri, Liple, Litil....miksei voi vaan sanoa Lidl  :)

Vierailija
231/4878 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi sanoi lasagnea aina lasnageksi. Ei auttanut korjata. 

Minä olen kuullut lasannen ja lasaknen.

Mies sanoo aina lassakne. Ai että kun voi pieni asia ärsyttää :D

Vierailija
232/4878 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitalli, sydämen

Juu sydämeen kuuluu yksi M mutta vain kirjoittaessa :D menny oppi perille

Vierailija
233/4878 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri puhuu hilpetööreistä ja me muut tilpehööreistä. En ole kehdannut kysyä, että onko jo pienenä kuullut sen väärin vai mistä johtuu... kenties huono ruotsinkielentaito  :D

Vierailija
234/4878 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anders kirjoitti:

No länkytä vain. Totta kai ruotsalaiset nimet lausutaan ruotsalaisittan (jos siis osaa ruotsia, jos ei osaa, silloin ääntää ne kuten ne kirjoitetaan), joten Pia från Sverige on lausuttuna piia. Ja Berit från Åland on Beerit. Mutta Pia Munkkiniemestä on pia. Samoin suomalaistetut tai suomen kieleen vakiintuneet sanat lausutaan kuten ne kirjoitetaan, oli niitä alkuperä mistä kielestä tahansa: virus on virus, laser on laser, Venus on venus, Lego voi olla lego (rajatapaus, on jo kuitenkin vakiintunut, käsite), bonus on bonus jne jne.

Tämä

Ei se sitä Piaa sanota Piaksi automaattisesti vaikka se niin kirjoitetaan eikä Idaa Idaksi ja Adaa Adaksi. Se on jompi kumpi, yleensä Pia sanotaan kyllä kahdella iillä en ole koskaan kuullut Piasta

Vierailija
235/4878 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanloinen 😬

Vierailija
236/4878 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

TöPöt!

Vierailija
237/4878 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sompori = Sponsori   Debentia= Dementia  Ensierektio= Ensireaktio 

Vierailija
238/4878 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanloinen 😬

Oletko varmasti ymmärtänyt yskän, ehkä kyse sanaliitosta: sairaan loinen?!

Vierailija
239/4878 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hella, (Helli). Silppua, (pilppua), Ravintola, (ravinteli), Tontti, (tonttu). Ja paljon muita. Jotkut naurattaa, jotkut ärsyttää.

Vierailija
240/4878 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanloinen 😬

Oletko varmasti ymmärtänyt yskän, ehkä kyse sanaliitosta: sairaan loinen?!

Sairaanloinen ylipaino ja mustasukkaisuus? Enköhän ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi