Miksi jotkut ihmiset näyttävät tiptop paremmilta?
Niiden mustat farkut ovat aina mustemmat kuin sinun. Valkoiset kengät pysyvät valkoisina. Mihinkään asusteeseen ei ole tullut naarmun naarmua. Sinun uusi laukkusi sen sijaan on saman tien käytetyn oloinen. Hiukset kiiltävät ja ovat täydellisen sileät. Tuulikaan ei pörrötä niitä. Oma tukka on sen viisi minuuttia kunnossa. Kaikki pipot sopivat heille. Se, mikä näyttää sinulla rupuiselta, on heillä tyylikäs. Vaatteisiin ei tartu roskia. Sinä sen sijaan syljet suustasi lehtiä, puhdistelet vaatteitasi katupölystä ja väistelet putoavaa linnunkakkaa. Ollaanko me jotain eri lajia, vai mitä häh?
Kommentit (96)
Iho, hiukset jne. ovat heillä vain helppohoitoisempia ja he näyttävät pienellä vaivalla aina huolitelluilta.
Itsellä esim. on couperosaa poskissa, mikä jo lähtökohtaisesti tekee naamasta epätasaisen värisen ja jos haluan tasaisen värin iltaan saakka, niin sitä meikkiä on sitten levitettävä ja kunnolla. Toinen vaihtoehto on vain hyväksyä kasvojen värin epätasaisuus, mikä tietty vaikuttaa siten, ettei välttämättä näytä yhtä huolitellulta kuin muut. Joillekin taas riittää pieni sipaisu puuteria poistamaan pahimman kiillon, ja that's it.
Samoin hiukseni ovat hyvin hennot, juurista rasvoittuvat ja latvoista kuivat. Ne eivät vaan näytä hyviltä auki, joten siistein kampaus on hiusten pitäminen kiinni. Jos taas pitäisin hiuksia auki niitä, vaatisi se aikamoista tuunaamista. Hiukset ovat tosi liukkaat, menevät päätä myöten, mutta toisaalta joistakin kohdin ovat itsepäisillä pyörteillä. Aineita siis joutuu käyttämään ja paljon, jotta saa ne asettumaan haluamallaan tavalla. Niistä tulee siten helposti liian laitetun näköiset, eivätkä luonnolliset. Jos taasen on paksut, hyväkuntoiset hiukset, joissa rasvoittuminen ei näy, niin vaihtoehtoja on enemmän, eikä hiusten laittaminen edustuskuntoon ole yhtä vaikeaa.
Näitä kun lukee, käy aivan selväksi, miksi jotkut näyttävät homssuiselta ja jotkut eivät.
Vierailija kirjoitti:
Näitä kun lukee, käy aivan selväksi, miksi jotkut näyttävät homssuiselta ja jotkut eivät.
No miksi? Väännätkö meille homssuisille hieman rautalangasta asian ytimen. Jäämme odottelemaan mielenkiinnolla! 😊
Kyllähän tuo on geeneissä, ei siinä auta mitkään poppaskonstit. Jotkut on vaan sattuneet syntymään kauniimpana ja esim. kasvot on symmetriset ja näyttää hehkeämmältä. Juuri kuten ylempänä joku sanoi, mallit on kauniimpia kuin tavikset.
Tuntuu että tuulisella kelillä vain minun hiukseni menevät sekaisin. Hävettää kun ihmisiä kävelee vastaan ja yritän repiä hiuksia pois kasvoilta, siinä onnistumatta. Ehkä pitää laittaa hiukset kiinni, vaikka silloin hiusraja näyttää kaljuuntuvalta.
Tuttavani on juuri tällainen ja salaisuutensa hyvin yksinkertainen. Hän heittää vaatteen heti pois ja ostaa uuden kun siihen tulee minkäänlaista käytön jälkeä. Samoin huonekalujen kanssa. Kodin pinnat ja laitteet uusitaan heti kun yhtään kulumista tai pienintäkään käytön jälkeä ilmaantuu. Lisäksi käyttämänsä tuotteet ovat jo alunperinkin hintavia ja laadukkaita. Ekologisuus ei kiinnosta pätkän vertaa.
up, voiko vähällä rahalla saada samaa efektiä vai pitääkö olla rikas?
Vierailija kirjoitti:
Jos se perustuu tuohon, että jatkuvasti heitetään vaatteita menemään ja ostetaan uutta tilalle, niin sitten pitää kyllä löytyä massia.
Voiko trendejä seuraamaton olla tällainen tiptop-täydellinen? Vai vaatiiko se aina sen viimeisimmän muodin mukaisen version jostakin vaatekappaleesta? Esim. jos ostaa laadukkaan trenssin kirppikseltä, jossa on vintage-fiilistä, niin onko silloin enää tällainen tiptop-täydellinen, vai näyttääkö pakostakin kotikutoiselta näennäisestä siisteydestä huolimatta?
Sanos muuta, ap! Mä olen se, jolla aina naama kiiltää, ripsari leviää yläluomiin ja ponnarista karkaa hiussuortuvia. Hikoilen helposti, kynsilakkani lohkeilee alle päivässä, takissani on kuratahroja autosta tai lapsen kengistä... Vastapestytkin housut lököttää polvista, rintsikoiden olkain vilkkuu ja paidan pesulappu on kääntynyt esille.
Sitten on juuri nuo, jotka ovat kuin teflonia. Aina tiptop, meikit näyttää kauniilta, vaatteissa ei ole nukkaa ja he eivät varmaan ikinä hikoile. En käsitä.
Olen huomannut itsestäni ja muista, että hoikkana on helpompi näyttää tyylikkäältä kuin pyöreänä. En tarkoita, etteikö pyöreäkin voisi olla kaunis ja näyttävä, mutta se vaatii enemmän. Tarkoitan sitä, että hoikalla esim. yksinkertainen musta neule, siniset farkut, kevyt meikki ja tukka siistillä ponnarilla näyttää usein hyvältä, "riittävältä". Jos pyöreä taas laittautuu vastaavasti, hän sulautuu seinään. Pyöreä tarvitsee jotain lisää, esim. näyttävämmän meikin, hiukset auki, enemmän koruja, jonkin huivin tai vaikkapa näyttävät korkkarit, jotta ei olisi harmaavarpunen. En tarkoita, että pyöreä tarvitsisi nuo kaikkien lisäksi, tai että pyöreän pitäisi somistautua joulukuuseksi, mutta less is more -ajattelu ei toimi minusta ainakaan yhtä pitkälle vietynä kuin monella hoikalla toimii.
Geenit: tukka joka ei pörröty helposti, tasainen iho, hyvät kynnet, hyvä ryhti, sopusuhtaiset muodot ja symmetriset kasvonpiirteet. Nuoruudesta ja hoikkuudesta on apua, mutta ei kovin paljon.
Investoinnit: laadukkaat vaatteet ja asusteet ovat kalliimpia, hyvä vaatemaku (usein suositaan ryhdikkäitä yksivärisiä vaatteita)
Viitseliäisyys: vaatehuolto kuten silitys ja teippiharjan ahkera käyttö, kenkien pitäminen siistinä ja vaihteleminen, kevyt meikki (ei raskas!) ja siisti kampaus, puhtaat kynnenaluset ja kosteusvoiteen riittävä käyttö, ulkonäön kohentelu päivän mittaan
Nämä on ne perusasiat joista suurimman osan tulee olla kunnossa. Ei kaikkien: voi olla tiptop ja pörröpää/käyttää halpaa leopardipuseroa, mutta silloin kaikki muu on yleensä kunnossa ja pieni poikkeama tuo vain persoonallisuutta. Homssuisuus on kuitenkin taattu jos monessa kohdassa on puutteita. Puhtaus on ehkä ainoa mistä ei voi tinkiä yhtään, näkyvästi likainen ei koskaan voi olla tiptop.
Sitten on se viimeistely, monella kosahtaa tähän. Yksittäistä pientä yksityiskohtaa ei huomaa, mutta kun ne kasaantuvat, lopputulos on tavallinen eikä tiptop. Kynsissä väritön lakka tai vähintään buffaus, siistityt kulmat, asuun sopivat tyylikkäät korut (ei siis aina samat perintökorut tai iso rihkamakoru Glitterin laarista), ehkä joku "arka" elementti jota homssuinen ei voisi ajatellakaan käyttävänsä: hieno silkkihuivi, nypytön kashmirneule, valkoinen vaate jne.
Jep, tunnistan itseni tästä. Silmät punoittaa heti kun astun ovesta ulos ja tekee aina väsyneen/krapulaisen näköiseksi. Kiva tälläiselle henkilölle, joka ei juuri juo :D Oon kokeillut silmätippoja kysynyt näöntarkastuksessa ongelmasta, mutta apua en ole saanut.
Haluaisin pätkästä pitkähkön tukkani pitkäksi polkaksi, mutta sitä en taas osaa laittaa.
Pitkät hiukset pidän aina jonkinlaisella letillä, mulla on niin lasimainen ja takkuuntuva hiuslaatu, että hiukset ei pysy selvinä ja sileinä auki. Ei auta kampaajan suosittelemat tökötit. Jos vedän kaikki hiukset taakse korkealle ponnarille/nutturalle, jota tykkäisin pitää, niin lyhyet hiustöyhtöt (vauvahiukset) sojottaa holtittomasti pystyssä. Ei auta mitkään kikat niihin.
Kuulun niihin harvoihin, jotka eivät värjää hiuksiaan. Oma värini on kuitenkin hieman ankea ja haluaisin vaihtelua ja tummemman tukan. Ongelmani on vaan se, että hiusvärit eivät pysy minulla. Rasittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin saa vähällä rahalla saman efektin. Siinä se koko juju onkin.
Esimerkkinä vaikka Skamin Noora. Joo, fiktiohahmo, mutta silti. Sarjassa Vilde ja Eva ovat usein vähän sinne päin, homssuisemman oloisia. Noora taas on tumma huulipuna täysin tiptop, hiukset täydellisesti oli ne auki tai ponnarilla. Pystyraitahousut yhdistettynä samanlaiseen paitaan näyttää hyvältä, minä näyttäisin pelleltä. Hän on malliesimerkki ihmisestä, jolla mikä tahansa riepu näyttää hyvältä ja hän on aina raikas.
Ryhti on tärkeä, oli siien paksu tai ohut ihminen. Nipistän aitomaattisesti vatsalihaksia kun kävelen ja yritän pitää lantion edessä ja olkapäät takana. En oo ihan kukkakeppi.
Sitten se oma tyyli. Itse laitan aamulla lämpörullat, koska piikkisuora näyttää kauheelta, sitten ylähiukset nipsulla taakse ja lakkaa.
En osta kaupasta vaatteita joihin on jo tarttunut pölyä. Yhdet valkoiset kengät on, nahkalenkkarit, kankaisia ei erkkikään pidä puhtaana.
Ripsiväriksi on valikoitunut 38, mikään muu ei pysy siistinä. Puuteri on aina mukana.
Mutta, en oo kovin tarkka, lähtiessäni poistan pahimmat koirankarvat ja kuljen enimmäkseen lempparivaatteissani. Nyt oon kulkenut bikerseissa, sukkiksissa, ruutuhameessa ja maiharirotsissa, jossa on sateen varalta huppu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin on kalliita ja halpoja vaatteita, ei tunnu olevan merkitystä. Enemmän riippuu mallista ja materiaalista.
Mun toimivimmat housut on Lidlistä, pysyvät mallissa vaikka joustavat, hoikentavat, ei tartu nöyhtää ja väri pysyy.
Juhlavaatteisiin oon satsannut kyllä. Ja muutama hyvä pusero kannattaa olla, niistä voi vähän maksaa, mutta kannattaa valita huolella sellainen merkki joka sopii itselle ja jatkossa saa uusia kun vanha on kulunut.
Sitten jos ostaa kirpparilta käytetyn niin tietää ettei se pesemällä pahene..
Tämä ihmistyyppi on olemassa! Viime päivinä olen tuolla sateessa ja pyörretuulessa nähnyt näitä Hannu Hanhia. Valkoiset lenkkarit, vaaleat housut ja hiukset sileinä, ilman sateenvarjoa!! Miten _se_ on mahdollista. Minä jos kävelen rapun edessä olevaan autoon, niin jo se näkyy. En vaan tajua.
Tämä ero on korostunut taas lähipäivinä, kun on satanut ja tuullut paljon. Jotkut säilyvät tuulessa ja tuiskussakin siisteinä, vaikka itse on kurainen, valuva ja pörröinen. Miten esim. on mahdollista, että jotkut sateenvarjoa käyttävät tiptop-ihme-ihmiset eivät näytä epäsiisteiltä edes tässä säässä? Heillä on edelleen hiukset kauniilla kampauksilla ja vaatteet puhtaat ja siistit. Kun tuulee ja sataa, niin kyllä minä ainakin sateenvarjoa käyttäessäni kastun, kun sade tulee piiskana sivusta ja näytän siis tosi epäsiistiltä. Käytänkin mieluummin siis sadetakkia, enkä sateenvarjoa. Huppu kyllä vetää hiukset liiskaksi päätä myöten ja naama on punainen ja vuotavan näköinen, ja totta kai autot läiskäisevät ne kurat minun päälleni. Mutta ainakaan en ole muutoin kovin märkä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ihmistyyppi on olemassa! Viime päivinä olen tuolla sateessa ja pyörretuulessa nähnyt näitä Hannu Hanhia. Valkoiset lenkkarit, vaaleat housut ja hiukset sileinä, ilman sateenvarjoa!! Miten _se_ on mahdollista. Minä jos kävelen rapun edessä olevaan autoon, niin jo se näkyy. En vaan tajua.
Hahhah. Samaa mietin tuossa alla. :D En ehtinyt huomata tätä viestiä kirjoittaessani omaa viestiäni. Minua ihmetyttää siis sekin, miten pelkällä sateenvarjolla selviää siistinä tuulisessa syyssateessa. Mutta että vielä ILMAN sateenvarjoa! Miten tämä on mahdollista?
Älykkyys vaikuttaa siihen ihan suoraan. Et vain sitä ymmärrä. Ominaisuudet.