Miksi jotkut ihmiset näyttävät tiptop paremmilta?
Niiden mustat farkut ovat aina mustemmat kuin sinun. Valkoiset kengät pysyvät valkoisina. Mihinkään asusteeseen ei ole tullut naarmun naarmua. Sinun uusi laukkusi sen sijaan on saman tien käytetyn oloinen. Hiukset kiiltävät ja ovat täydellisen sileät. Tuulikaan ei pörrötä niitä. Oma tukka on sen viisi minuuttia kunnossa. Kaikki pipot sopivat heille. Se, mikä näyttää sinulla rupuiselta, on heillä tyylikäs. Vaatteisiin ei tartu roskia. Sinä sen sijaan syljet suustasi lehtiä, puhdistelet vaatteitasi katupölystä ja väistelet putoavaa linnunkakkaa. Ollaanko me jotain eri lajia, vai mitä häh?
Kommentit (96)
Minä kuulun myös epäonnisiin homssuliisoihin :( Hiukset eivät pysy sileinä ja niitä saa koko ajan olla sukimassa kasvoilta pois jos ne ovat auki, tai kiinni ollessa nuttura ja ponhäntä valahtavat puoleen päivään mennessä viimeistään.
Ripsari leviää alaluomelle ja silmänrajaus yläluomelle, mustaa rähmää tulee silmäkulmiin vaikka hetki sitten olisin tarkistanut että mitään ei näy.
Mikään meikkivoide ei peitä kokonaan naaman punoitusta ja huulipuna kerääntyy huulten juonteisiin.
Kengät naarmuuntuvat heti ja vaatteet keräävät kaiken nöyhtän ja irtohiukset. Huoh.
Oisko tekemistä voimakkailla piirteillä? Tummat kulmat ja ripset luonnostaan, iho vaalea ja ei punoittava kuin poskista. Hiuket suorat ja paksut. Hoikka ja urheilullinen vartalo. Säännölliset kasvot. Nämä ainakin itse laittanut merkille, myös kulmikkaat kasvot näyttää vaan naisella paremmilta, varsinkin jos hoikka.
Osa voi olla ihan omaa kuvitelmaa. Ainahan niitä omia vaatteita syynää paljon tarkemmin ja huomaa niihin tarttuneen pölyn, kun taas toisten vaatteita ei katso niin tarkkaan, ehkä...
Joillakin on suorat hiukset. Luonnonkiharat hiukset vaan eivät pysy samalla tavalla sileänä. Minulle kampaaja neuvoi laittamaan sellaista aika kevyttä kiharavoidetta vaan siis ihan kuiviin hiuksiin, jos alkaa liikaa näkymään pörröisyyttä. Tässä hiusasiassakin uskon osittain omaan kuvitteluun. Olin työpaikassa jossa kaikki laittoivat hiukset hienoille kampauksille. Ihmettelin miten heidän hiukset on aina niin hyvin, kun itselleni perus ponnarikin siististi tuotti vaikeuksia. Kun sitten tein töitä näiden naisten kanssa ja katsoin heidän hiuksia tarkemmin, huomasin, että ihan yhtä "epäsiisteiltä" heidänkin hiukset näyttivät kuin minunkin. He vaan eivät ehkä välittäneet jostain parista irtonaisesta hiuksesta samalla tavalla kuin minä.
Minulla on aina mukana teippiharja jolla irrotan nukat vaatteista. Mutta silti tuntuu, että minun vaatteisiin sitä tarttuu enemmän kuin muilla. En tiedä onko vaatteeni sitten huonolaatuisia ja sähköisiä. Toisaalta kuitenkin sopivat hameetkin minulla sähköistyy, tarttuu jalkoihin ja nousee ylöspäin. Vaikka siis istuvuus ja sopiva koko olisi tarkistettu myyjän avulla, ja materiaali on laadukas.
Jotkut ihmiset nyt vaan on jotenkin täydellisiä. Täydellisten hiukset ei takkuunnu tuulessakaan, meikki ei koskaan suttaannu, kulu pois eikä karkaile, sukkahousuihin ei tule reikiä, housunlahkeet ei näe kuraa jne.
Itse olen tällaisiin verrattuna osastoa räjähtänyt. En jaksa väkertää jotain hiuksia, meikiksi riittää ripsiväri, ja joskus rajaukset, jos on ylimääräistä aikaa (eli ei koskaan arkiaamuisin). Töihin kuljen pyörällä tai bussilla, pysäkille on matkaa. En siis mitenkään voi olla liikkeellä villakangastakilla ja siisteillä nilkkureilla, vaan on pakko laittaa jotain säänpitävää.
Töissäkin tartten erilaisia vaatteita, eikä mun kannata käytännön syistä valita mitään hepeneitä. Käytän aina joko lippistä tai pipoa, hyvin harvoin kuljen paljaspäin.
Jos harrastan aerobista liikuntaa, minusta näkee sen päällepäin. Hikoilen ja kasvot punoittaa voimakkaasti. Hiki tulee jo pyöräillessä, lenkkeilystä puhumattakaan.
Täydellistä musta ei saa tekemälläkään, mutta olen aito ja luomu ja se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pörröinen hiuslaatu joka on pörröinen ja suttuinen teinpä sille mitä tahansa. Joku toinen samanpituisilla/paksuisilla hiuksilla näyttää paremmalta kun hiukset ei pörröönny. Samoin ihoni on kuiva, eikä mikään meikki pysy tuntia kauempaa, sen sijaan normaali-ihoinen näyttää hyvillä meikeillä huolitellulta koko päivän. Olen myös kömpelö ja vaatteeni likaantuvat viimeistään puoleen päivään mennessä..
Kohtalotoveri! Olen käyttänyt sanoja "kehoni hylkii hienoutta". Näytän kyllä ihan hyvältä joko rennoissa ulkoiluvaatteissa meikittä ja raikkaana, tai sit bilevaatteissa (ei liian juhlavissa). Toimivin meikki on smoky eye joka saakin vähän levitä, sen sijaan tyylikästä näyttävää huulipunaa en käytä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset vain ovat luonnostaan siistejä ja perusteellisia ja selkeän- ja hyvännäköisiä. Toki asiaan vaikuttavat myös monet ulkonäölliset seikat, pituus, hoikkuus, hiusten paksuus, hyvä iho, ryhti, siisti, luonnollinen meikki, terveys yleensäkin. Hyvä leikkaus hiuksissa, vaatevalinnat ='yksinkertaiset, laadukkaat perusvaatteet, joiden yhdisteleminen onnistuu aina. Nämä henkilöt eivät käytä halpoja , erikuvioisia vaatteita ja tuntevat oman tyylinsä. Hyvälaatuiset ja hoidetut kengät, oikeanlaiset joka tilanteeseen. Osaavat kantaa vaatteensa.
Olisko "vähemmän on enemmän" yksi tällaisten tyyppien peruspilari.Ai. Minusta pikemminkin nämä ovat niitä ihmisiä, jotka voivat laitta vaikka minkälaisen leopardikuvioisen jätesäkin päälleen ja näyttävät silti hyvältä. Siis sellaisia vaatteita, joita itse en ikipäivänä uskaltaisi laittaa päälleni. Itse pysyn tiukasti niissä yksinkertaisissa ja tylsissä vaatteissa.
Joillakuilla vain on sellainen kroppa, jonka päällä kaikki vaatteet näyttävät hyviltä. En nyt puhu mistään huippumalleista tai misseistä vaan ihan tavallisista ihmisistä, joiden vartalossa mittasuhtet ovat kohdallaan, minkä lisäksi heidän hiusten- ja ihonväriinsä tuntuvat sopivan melkein kaikki värit. Vähän sama juttu kuin se, että joillekin ihmisille sopivat kaikki aurinko- ja silmälasimallit sekä hatut ja pipot, koska heidän kasvonsa ja päänsä nyt vain ovat sen malliset, että niihin käy kaikki, kun taas joillekin ei tunnu sopivan oikein mikään, vaikkei ulkonäössä olisi yhtikäs mitään vikaa.
Ja toisaalta kyse voi olla siitäkin, että jotkut vain osaavat yhdistellä villeimmätkin kuosit juuri oikein niin, etteivät ne näytä naurettavilta. Syntymässä saatua silmää estetiikalle siis.
Mä tutustuin tällaiseen tiptop-täydellisyyteen. Ensin huomasin, miten uskomattoman kaunis hän on, miten hänen runsas mutta huoliteltu meikkinsä pysyy kasvoilla nätisti samanlaisena koko päivän (jopa huulipuna?!) ja kuinka hänen vaatteensa näyttävät aina siltä, kuin hän olisi juuri asetellut ne täydellisesti peilin edessä päälleen. Kiinnitin huomiota miten hän ei ikinä tiputa ruokaa paidalleen, kenkänsä hohtavat valkoisuuttaan ja pitkät kauniisti vaalennetut hiuksensa laskeutuvat rinnoilleen täydellisen sileinä eikä edes (aina virheettömästi lakattu) kynsi ikinä katkea. Lähes jumaloin, mutta voi, kuinka myös kadehdin.
Sitten huomasin, miten paljon hän varjelee ulkonäköään. Jopa niin paljon, että minun näkökulmastani se rajoittaa elämää. Hän ei heittäydy, ei kirmaa juoksuun eikä naura kovaan ääneen ilonkyyneleet silmissä. Hän viettää suunnattoman paljon aikaa peilin edessä - valmistautuu aamulla todella pitkään, korjailee meikkiään pitkin päivää, asettelee vaatteitaan jatkuvasti ja tuntuu muutenkin keskittyvän ihan kamalasti siihen, mitä tekee ja miten tekee. Että kaikki pysyy tiptop. Lakkasin kadehtimasta ja pelkästään ihailen - en mä jaksaisi olla heittäytymättä hetkeen täysillä vain ulkonäön takia.
N20
Olen itse "homssuisen näköinen nainen", jolla on ohuet sähköiset hiukset, kalpea naama, huono iho jne.
Olen kateellisena yrittänyt ottaa oppia niiltä, jotka näyttävät aina hyvältä.
Tässä oppini jakoon:
-Varaa riittävästi aikaa lähtöihin aamulla.
-Osta vain laadukkaista materiaaleista hyvin tehtyjä vaatteita.
-Ole kriittinen kaupassa: vaatteiden on sovittava täydellisesti sinulle.
-Pysyttele muutamassa värissä pukeutumisessa: pari neutraalia perusväriä ja yksi tehosteväri kerrallaan.
-Pyyhi kengistä liat päivittäin. Varo kolhimasta kenkiä tai käsilaukkua mihinkään.
-Värjää mustia vaatteita uudestaan, jos väri on haalistunut.
-Katso, että housuissa ei ole eilisiä polvipusseja ja että paita on sileä. Älä käytä helposti rypistyviä materiaaleja.
-Föönaa hiukset sileiksi ja viimeistele lakalla.
-Käytä vain laadukkaita meikkejä ja korjaa meikkiä päivän mittaan.
-Kiinnitä huomiota siihen, kuinka kannat vartalosi = ryhti + hymy!
Olen tällainen aina tiptop ihminen. Saan usein kommentteja siitä, että näytä aina niin freshiltä, huolitellulta ja tyylikkäältä. Luulen, että tämä johtuu siitä, että mulla on hyvä ryhti, en kävele löntystellen, hyvä iho (geenit ja ruokavalio) ja että käytän vaatteissa itselleni sopivia värejä (esim. sinivalkoista yhdistelmää tai viininpunaista) siten, että värit myös sointuvat hyvin yhteen. Vaatteissa kiinnitän paljon huomiota materiaaliin (ei akryyliä tai polyesteriä) ja leikkaukseen (korostan vyötäröä, koska se sopii omalle vartalotyypilleni parhaiten). En käytä likaisia, nuhjuisia tai ryppyisiä vaatteita, ja jos vaikka huomaan kesken työpäivän vaatteissa jotain nöyhtää tms., niin sitä varten mulla on mukana pieni tarrarulla. Pidän kengät aina puhtaina. Meikkeihin ja muuhun kosmetiikkaan tai hiustenhoitotuotteisiin en käytä kovinkaan paljoa rahaa, koska edullisemmatkin tuotteet toimivat ihan hyvin (ripsiväri ei merkistä riippumatta ikinä leviä eikä ihonikaan kiillä tai rasvoitu, joten puuteri-/meikkivoidemerkillä ei ole väliä eikä kasvoja myöskään tarvitse puuteroida pitkin päivää). Sanoisin, että kaikista tärkeintä on hyvä ryhti, vaatteiden puhtaus ja rypyttömyys sekä se, että kasvot eivät ole turvonneet / pöhöttyneet.
On tämä totta koetimme kerran kaverin vaatteita ja kyllä ne toisen päällä näyttivät kaikki paremmilta. Ero oli selvä.
Jos on taiteellista muodontajua ja värien tajua niin millä vaan ulkonäöllä on tip top jos haluaa. Se perustuu hyvään makuun. Sitä ei meikeillä eikä rahalla saa.
Dianan sanottiin olevan tätä laatua eikä koskaan hänessä ollut kuulemma mitään suttuista. Fergie taas juurikin sitä toista. Ja kyllähän eron näkikin. Diana näytti tavisvaatteissakin upealta.
Fergien tytöt ja oikeastaan muut kuninkaalliset ovat yhtä suttuisen näköisiä eikä raha auta. Ellu on viimeaikoina petrannut mummotyylillään raikkaammaksi kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on taiteellista muodontajua ja värien tajua niin millä vaan ulkonäöllä on tip top jos haluaa. Se perustuu hyvään makuun. Sitä ei meikeillä eikä rahalla saa.
Mutta vaatii se varmasti myös tietynlaista käytöstä ja niksejä, jotta se tiptop look säilyy koko päivän. Sehän tässä se omituinen juttu nimenomaan on, että jotkut ihmiset ovat immuuneja sääilmiöille ja kommelluksille. Toiset onnistuvat säilyttämään itsensä edustuskunnossa vain hetken, toiset koko päivän.
Tuo mustien farkkujen haalistuminen pesussa kyllä ärsyttää. Itse käytän mustille vaatteille tarkoitettua pesuainetta ja ihan pesen pesuohjeiden mukaan, yleensä se on tarkoittanut 30 asteessa pesua. Käännän myös farkut nurinpäin ennen pesua. Silti ne vain haalistuvat. Onko teillä tiptop-ihmisillä tähän jokin tehokas niksi? Eli miten saisin värin kestämään mustissa farkuissa? Olen myös värjäillyt jälkikäteen farkkuja uudelleen mustiksi, mutta ei se minusta vastaa sitä alkuperäisen mustan voimakkuutta, vaan lopputulos on lähinnä tosi tumman harmaa.
Näkee jo lapsista "homsut", se tulee jo perhetaustasta. Hyvinhoidetuilla / huolletuilla lapsilla on ruokavaliot olleet kunnossa jo monta sukupolvea, myöhemmin hiukset ja iho kiittää, ylipainoa ei ole. Ruokaan ja hyvää elämään on panostettu luonnostaan, elämä suht terveellistä ja tasapainoista, sieltä se kaikki lähtee jo ihan lapsuuden kodista. Hyvä maku kehittyy jo "äidinmaidosta". :)
Lakkasin ostamasta mustia farkkuja.
Suosittelen käyttämään laskeutuvasta kankaasta tehtyjä.
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa nyt joku esimerkiksi mitä tököttiä hiuksiin pitää laittaa, että raudalla suoristetut hiukset ovat vielä tunninkin kuluttua sileät ja miten ja millä silmien ympärystät pitää pohjustaa, ettei ripsiväri valu.
Kun löytää itselle sopivan ripsarin, ei tarvitse mitään pohjustuksia. Itselläni 38-kuituripsarit toimivat rapisematta ja valumatta, vaikka yleensä nekin, joita toiset joutuvat poistamaan tärpätillä saamatta niitä sittenkään irti, valuvat itselläni tunnissa poskille.
Vierailija kirjoitti:
Näkee jo lapsista "homsut", se tulee jo perhetaustasta. Hyvinhoidetuilla / huolletuilla lapsilla on ruokavaliot olleet kunnossa jo monta sukupolvea, myöhemmin hiukset ja iho kiittää, ylipainoa ei ole. Ruokaan ja hyvää elämään on panostettu luonnostaan, elämä suht terveellistä ja tasapainoista, sieltä se kaikki lähtee jo ihan lapsuuden kodista. Hyvä maku kehittyy jo "äidinmaidosta". :)
Höpsis! Olin itse kyllä hyvin hoidettu, huollettu ja kasvatettu. Mutta silti lapsena siisti, mutta teininä töhkäinen. Kiitos rasvoittuvan ihon ja hiusten. Nykyään aikuisena olen näitä freesejä. Olen oppinut vain kikat, jotka mulle sopii. Nyt mulla on teini, joka on samanlainen töhkäturpa kuin minä aikanaan, mutta tilanne korjaantunee :)
Minulla on pörröinen hiuslaatu joka on pörröinen ja suttuinen teinpä sille mitä tahansa. Joku toinen samanpituisilla/paksuisilla hiuksilla näyttää paremmalta kun hiukset ei pörröönny. Samoin ihoni on kuiva, eikä mikään meikki pysy tuntia kauempaa, sen sijaan normaali-ihoinen näyttää hyvillä meikeillä huolitellulta koko päivän. Olen myös kömpelö ja vaatteeni likaantuvat viimeistään puoleen päivään mennessä..