Kokemuksia The Hair -kampaamosta Stockalla? Erikoista asiakaspalvelua mielestäni.
Kun saavut paikalle, niin kampaajat seisoo ryhmässä kassan luona, tuijottaen ja tirskuen. Eivät tervehdi ennen kuin itse tervehdit ja silloinkin jotenkin hölmistyneenä, ihan kuin olisivat ihmeissään että joku tulee sinne.
Poislähtiessä sama juttu, useampi kampaaja kerääntyy kassan ympärille ihmettelemään maksutapahtumaa ja tuijottamaan. Missään vaiheessa ei kunnollisia tervehtimisiä, ei mitään. Ihan kuin puuttuisi tavalliset peruskäytöstavat.
Kommentit (7)
Samantyyppistä käytöstä olen huomannut muuallakin esim. monissa lounaspaikoissa. Vähän tuntuu ettei nuorta henkilökuntaa ole perehdytetty asiakaspalvelun perusasioihin ollenkaan. Ihan pelkällä iloisella tervehtimisellä pääsisi pitkälle ja saisi asiakkaat jäämään.
Viimeksi yhdessäkin salaattibaarissa asiakkaat kävivät sisällä, mutta lähtivät vähän aikaa katseltuaan pois. Henkilökunta hääräili omiaan eikä tervehtinyt asiakkaiden tultua sisään.
Samanlainen kokemus ja meinasi paniikki iskeä, koska mulla on koulukiusaamistaustan takia sosiaalisten tilanteiden pelkoa muutenkin. Ja se tuijottaminen ja tirskuminen oli ihan kuin koulukiusaajien touhua. Järjellä toki ymmärsin että ne varmaan nauravat jotain omia juttujaan eikä minua, mutta ahdisti silti.
Valitettavan tavallista käytöstä nykyään. Ei voi kun ihmetellä. Luulisi asiakkaan olevan tärkeämpi. Ilmeisesti esimiehet ovat liian vähän paikalla.
Ainakin paikallisessa Amarillossa oli ala-arvoista käytöstä. Odotetiin laskua 15 minuttia ja naapuripöydässäkin istuttiin tyhjien lautasten kanssa takit päällä. Kolme tarjoilijaa juorusi tiksin takana keskenään tämän ajan. Palvelu ei ollut hääviä kun menimme lopulta tiskille maksamaan, minun annokseni olisi pitänyt S-etukortilla olla halvemoi, niin ensimmäisenä tarjoilija alkoi inttää minulle vastaan. Olin oikeassa ja sain annokseni oikealla hinnalla lopulta.
Suomalaisilla se ei oikein voi johtua palkoistaan, eikös näille aspoille makseta kuitenkin ihan normiliksaa, ettei tartte nälkäpalkalla elää? Kampaajat on kyllä ihan pahimpia. Hirveitä juorukelloja ja arvostelijoita. Tekee pahaa sellaisten asiakkaiden puolesta, jotka heille avautuu kun takanapäin nämä hiusammattilaiset sitten levittävät juttuja eteenpäin ja naureskelevat etenkin vanhempien ihmisten hiuksille ja olemukselle.
Eikä tietenkään koske kaikkia, mutta noin yleisesti ottaen.
Varsinkin pienemmissä kaupungeissa nämä yksityisyrittäjät on hirveitä jotka laittaa kynsiä, ripsiä /kulmia jne.. Juoruaminen alkaa ja eräs tekijä jopa puhuu entisistä panoistaan ja kertoo että kaverinsa on pannu sitä jne.. Vähän että ööh.
en ikinä kävis stockalla kampaajalla.