Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset näyttävät tiptop paremmilta?

Vierailija
04.10.2017 |

Niiden mustat farkut ovat aina mustemmat kuin sinun. Valkoiset kengät pysyvät valkoisina. Mihinkään asusteeseen ei ole tullut naarmun naarmua. Sinun uusi laukkusi sen sijaan on saman tien käytetyn oloinen. Hiukset kiiltävät ja ovat täydellisen sileät. Tuulikaan ei pörrötä niitä. Oma tukka on sen viisi minuuttia kunnossa. Kaikki pipot sopivat heille. Se, mikä näyttää sinulla rupuiselta, on heillä tyylikäs. Vaatteisiin ei tartu roskia. Sinä sen sijaan syljet suustasi lehtiä, puhdistelet vaatteitasi katupölystä ja väistelet putoavaa linnunkakkaa. Ollaanko me jotain eri lajia, vai mitä häh?

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkäähän nyt. Mitä jos ne siistit, hillityt ja hallitut ihmiset ihmettelevät vastavuoroisesti meissä sitä, miten me onnistumme olemaan aina niin persoonallisia.

😉

Tämä teksti sai minut nauramaan ja muistan tämän viestin varmasti, kun huomenna taas hiukset pörröisenä tuulesta ja kosteasta ilmasta kävelen töissä ja ruokaostoksilla! Ihana kommentti, tällaisia lisää! 😊

Vierailija
82/96 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up up up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo mustien farkkujen haalistuminen pesussa kyllä ärsyttää. Itse käytän mustille vaatteille tarkoitettua pesuainetta ja ihan pesen pesuohjeiden mukaan, yleensä se on tarkoittanut 30 asteessa pesua. Käännän myös farkut nurinpäin ennen pesua. Silti ne vain haalistuvat. Onko teillä tiptop-ihmisillä tähän jokin tehokas niksi? Eli miten saisin värin kestämään mustissa farkuissa? Olen myös värjäillyt jälkikäteen farkkuja uudelleen mustiksi, mutta ei se minusta vastaa sitä alkuperäisen mustan voimakkuutta, vaan lopputulos on lähinnä tosi tumman harmaa.

En välttämättä ole tiptop-ihminen, mutta mulla on tähän vinkki: kun värjäät mustia farkkuja uudelleen, käytä tarpeeksi paljon väriä ja suolaa kankaan painoa kohti. Yhdet farkut tarvitsevat vähintään yhden koko paketin, usein kaksi pakettia väriä. Älä yritä värjätä useampia housuja kerralla. Toinen on, että värjäämisen onnistumiseksi myös kankaassa mahdollisesti olevan elastasnin tai spandexin tai muun strecth-kuidun on oltava mustaa eikä sitä mielellään saa olla kahta kolmea prosenttia enempää. Tällä keinolla mun värjäyksistä tule kyllä aina oikeasti mustia, (tai jos värjään farkkuja sinisellä, syvän indigoisia.).

Vierailija
84/96 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko tekemistä voimakkailla piirteillä? Tummat kulmat ja ripset luonnostaan, iho vaalea ja ei punoittava kuin poskista. Hiuket suorat ja paksut. Hoikka ja urheilullinen vartalo. Säännölliset kasvot. Nämä ainakin itse laittanut merkille, myös kulmikkaat kasvot näyttää vaan naisella paremmilta, varsinkin jos hoikka.

Minusta useimmat tiptop-naiset ovat vaaleita. Vaaleat tai vaaleanruskeat suorat, pitkät hiukset (tai polkka), päivettynyt iho, joka ei iki kiillä... Vaaleilla näkyy meikit helposti ja he näyttävät laittautuneilta, kun on vähän ripsaria tms. Itse olen aika tumma eikä näy missään, jos meikkaan kevyesti.

Vierailija
85/96 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko näitä jo mainittu, mutta lisään kuitenkin.

Kaikki vaatteet pitää aina silittää, käsilaukussa aina mukana vaaterulla (se liimarulla, minkä onkaan suomeksi) jne.

Hiukset pitää aina laittaa, miten sitten itse haluaakaan jne. Pitää peseytyä (oikeasti!), vaikka kuinka pelottaisi, suomalaiset ei nykyään oikein peseydy, koska ne luulee sairastuvansa siitä (hygienia sairastuttaa, blah, blah).

Yksinkertaisia juttuja, jotka pitäisi opettaa kotona jo lapsena, mutta suomessa harvemmin oppii noita juttuja.

Vierailija
86/96 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko tässä yhtäläisyyksiä tuohon klassiseen kauneuteen ja tip top ihmiseen. Klassisesti kaunis voi laittaa päälle minkä rytkyn tahansa ja näyttää hyvälle kun taas normi ihminen ei voi. Ovat myös kauniita vähemmän huoliteltuina.

Tuli mieleen tuosta edellisen viestistä, että kauniimpia ovat juuri varmaan ns. ristiveriset, tummat kulmat ja ripset mutta aurinkoraitoja hiuksissa. Tai hiukset vaalenee auringossa.

itselläni taas aivan vaaleat kulmat ja ripset, enkä pidä itseäni kauniina tai tip top ihmisenä.

Vierailija
87/96 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
88/96 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siisteysaste nousi huomattavasti, kun aloin kulkemaan autolla. Tuuli ja sade ei pääse tuivertamaan tukkaa, ja vaatteitakaan ei tarvitse tunkea kylmään aikaan niin paljon päälle. Suomen kostea ilma ja lämpötilavaihtelut kylminä vuodenaikoina saa meikämandoliinin näyttämään uuno turhapurolta, mutta kiitos auton, uunomaisuus lieventynyt huomattavasti. Kesällä on helpompi näyttää siistiltä.

Vierailija
89/96 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näillä tip top ihmisillä kotikin todella siisti? Miten teette sen?

Vierailija
90/96 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa arvioida olenko miten siistin näköinen muiden silmissä mutta tää tukka.. Kuljen useimmiten kävellen ja jos laitan laineet ja kaikki mahdolliset että se pysyisi, niin sata varmasti kun menen kaupungilla vessaan ja peilin eteen näky on masentava. Ei vain pysy tukka ulkoilmassa vaikka mitä tekis. En tiedä myöskään miksi aina näytän muualla peilistä rumemmalta kuin kotona.

Vierailija
91/96 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha joo :D Tämä :D 

Vierailija
92/96 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yksi ystävä, joka näyttää aina todella siistiltä. Hänen tyylinsä on moderni skandinaavinen niin vaatteissa kuin sisustuksessa. Hän harrastaa paljon urheilua (ei mitään fitness-dieetti-lifestyleä) vaan joka päivä esim hiihtoa, lenkkeilyä jne. Tästä syystä hänellä on hyvä verenkierto ja iho on keskimääräistä tasaisempi väriltään.

Ja se, mikä tekee hänestä aina niin siistin, on se, että hän "jatkuvasti" siistii itseään huomaamattomilla tavoilla. Kun minä astun autosta ulos ja kengänkärkeeni tulee rapaa 2 pisaraa, en pyyhi sitä, kaveri pyyhkäisee heti ihan ohimennen, ns huomaamatta itsekään. Hän ei "heitä takkia päälle" vaan asettelee sen päälleen ja ostaa vain sellaisia takkeja jotka hänen vartalollaan pysyvät tässä asetellussa asennossa. Jne.

Eli kyse ei ole rahasta vaan terveydestä ja siisteydestä, ainakin tässä tapauksessa minkä minä olen huomannut.

Tuo, että kaveri pyyhkäisee ohimennen, eläinkunnassa vastaa sukimista, itsen tai vaikka poikasen. Sukija on deitti-ilmoituksen kielellä "itsestään huolen pitävä". 

Lapsesta saakka tuntemistani naisista suuri sa on puolivälissä homssua ja sukijaa. Homssuille yhteistä, kun olen heidät pitkään tuntenut oli aikoinaan äiti joka oli hoitaja tai muu ihmissuhdeammatissa toimiva. Kun nämä tyttöset alkoivat opiskella, eikä äitiä enää ollut sukimassa, heidän muotonsa räjähti käsiin. Tähän kuului näiden tuttujen kohdalla myös olemattomat käytännön taidot, koska äiti suki koululaisensa ilmiasun alusta loppuun. En tiedä heistä tällä hetkellä, ovatko nyt aikuisena oppineet itsestään huolta pitämään.  

Vierailija
93/96 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on todella hieno kirjoittajan lahja.

Osaat hyvin kuvailla kaiken minkä kerrot.

Mutta joo tiedän tunteen.

Vierailija
94/96 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on luontaista taipumusta homssuisuuteen. Eniten siihen mielestäni vaikuttaa ihon ja hiusten luontaiset ominaisuudet. Ihoni on väriltään epätasainen, punoittaa ja alkaa helposti kiiltää. Se myös "syö" meikkiä, eli voin laittaa aamulla meikkivoidetta ja kun tulee lounasaika, näytän siltä ettei naamassa olisi mitään. Mikään meikki ei pysy rasvaisilla luomillani. Kynsilakka lohkeilee jo seuraavana päivänä.

Ratkaisuna on pohjustusvoiteen käyttö kasvoilla sekä luomilla, tarkoin valittu meikkivoide, ja puuteri, joka on niin huomaamaton että voin lisäillä sitä päivän mittaan eikä se kökköönny. Lisäksi olen oppinut meikkaamaan vähemmän. Kulmakarvat tarkistan aina parin päivän välein ja nypin irtokarvat pois. Jos lakkaan kynnet värilakalla, korjailen lakkausta heti kun kärjet alkaa kulua, ja poistan lakan heti, kun se mielestäni ei enää ole siisti. 

Omistan myos luonnonkiharat pörröisyyteen taipuvaiset hiukset. Jos ne laittaa kiinni, pientä pörröä näkyy siellä täällä, ja mulla on paljon lyhyitä "vauvahiuksia" joita ei vain millään saa pysymään aloillaan. Siksi käytän kiharatuotteita ja annan niiden muuten olla avoinna (polkkapituus). 

Muuten olen erittäin puhdas ja siisti, valitettavasti vain kömpelyyteen taipuvainen: minä olen se, joka onnistuu lounaalla saamaan tomaattitahran valkoisen puseron rintaan. Kömpelyyteen ei ole lääkettä, paitsi ekstreemi varovaisuus. Jos tiedän syöväni lounaalla tomaattikastiketta tai punajuuria, niin en varmasti laita valkoista paitaa tai silkkitoppia sinä päivänä.

Vaatteista pidän muuten todella paljon huolta ja hoidan niitä. Poistan säännöllisesti pölyt ja nypyt, jos niitä tulee (yleensä ei tule, koska valitsen laadukkaita kankaita). Kenkiä putsaan ja lankkaan, ja mulla on niitä useita pareja, joten voin vaihdella päivittäin. 

Hikoilusta: inhoan sitä, ja siksi käytän triple dry dödöä jota laitetaan iltaisin. Sen ansiosta en tarvitse päivisin dödöä, ja vaatteet säilyvät parempina. 

Olen kai ainakin osittain voittanut luontaisen homssuisuuteni. :-)

Vierailija
95/96 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan kadulla kulkevia kanssaihmisia (mitenkään tuomitsematta) katselleena olen huomannut ainakin yhden homssuisuus-tekijän: huonosti istuvat, muodottomat "villakankaasta" tehdyt takit, jotka näyttävät jo aika uusina vanhoilta, kuluvat ja tulevat täyteen nyppyjä, kissankarvoja tms. Akryyliset nyppyiset huivit ja neuleet kuuluvat samaan kastiin. Jos haluaa tällaisen takin ostaa vaikkapa hinnan vuoksi, niin kannattaa huoltaa sitä erikoisen hyvin. 

Vierailija
96/96 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset vain ovat luonnostaan siistejä ja perusteellisia ja selkeän- ja hyvännäköisiä. Toki asiaan vaikuttavat myös monet ulkonäölliset seikat, pituus, hoikkuus, hiusten paksuus, hyvä iho, ryhti, siisti, luonnollinen meikki, terveys yleensäkin. Hyvä leikkaus hiuksissa, vaatevalinnat ='yksinkertaiset, laadukkaat perusvaatteet, joiden yhdisteleminen onnistuu aina. Nämä henkilöt eivät käytä halpoja , erikuvioisia vaatteita ja tuntevat oman tyylinsä. Hyvälaatuiset ja hoidetut kengät, oikeanlaiset joka tilanteeseen. Osaavat kantaa vaatteensa.

Olisko "vähemmän on enemmän" yksi tällaisten tyyppien peruspilari.

Ai. Minusta pikemminkin nämä ovat niitä ihmisiä, jotka voivat laitta vaikka minkälaisen leopardikuvioisen jätesäkin päälleen ja näyttävät silti hyvältä. Siis sellaisia vaatteita, joita itse en ikipäivänä uskaltaisi laittaa päälleni. Itse pysyn tiukasti niissä yksinkertaisissa ja tylsissä vaatteissa. 

Suomalaisen naisen "tyyli" onkin niin takapajuista, että aina vaan käytetään esim. koko mustaa koska se on perus ja hoikentaa. Mustat pillilegginsit ja joku musta paita kun ei väreistä mitään ymmärretä eikä uskalleta kokeilla.

Mustat farkut ja yläosaksi just se räväkkä leoparditoppi, paljon parempi kuin ylihillitty koko musta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän