Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin ripustatte heijastimet?

Vierailija
03.10.2017 |

Jos sen ripustaa takin helmaan, se repeytyy irti. Jos sen ripustaa hihaan, on se aina tiellä. Jos sen ripustaa taskusta tai laukunhihnasta, se jää aina johonkin piiloon eikä näy autoilijoille.

Ainoa oikeasti on hyvä ripustuspaika tuntuu olevan, jos on kiristysnauha takinhelmassa lantiolla ja siinä lenkura sivusauman kohdalla, mitta useimmissa takeissahan ei sellaista ole.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nenään.

Vierailija
62/86 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin lankakaupasta tosi ohutta heijastinlankaa ja olen ihan perus silmäneulalla kirjonut sitä mm. takkien tikkauksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän heijastinliivejä yleensä.

Vierailija
64/86 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spr:n kaupasta ostin joskus mustan heijastinliivin. Ei herätä huomiota valoisalla mutta heijastaa pimeällä.

Heijastintarranauhasta myös tuunannut erilaisia pikku virityksiä vaatteisiin.

Vierailija
65/86 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen alkanut käyttämään heijastinvaljaita, eikä enää tarvitse miettiä näkyykö heijastin. Niissä on yhtä paljon heijastavaa osiota kuin liiveissäkin, mutta ne ei peitä takintaskuja ja näyttää ainakin omaan silmään kivemmilta.

https://www.tokmanni.fi/heijastimet/heijastinvaljaat/6970162340174/dp?openGroup=3379

Vierailija
66/86 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijana en tykkää heijastinliiveistä, koska ne ei juurikaan liiku kävellessä. Kädet ja jalat vispaa mutta torso on suht paikoillaan. Ei sillä tavalla erityisesti kiinnitä huomiota tuolla liikenteessä (jos ei ole täysin skarppi saattaa muistuttaa esim. liikennemerkkiä).

Autoilijan näkökulmasta parhaiten huomaa sellaiset jalankulivat, joilla heijastimia on "heiluvissa osissa" useampia. Esim. kengissä sekä lahkeiden ja hihojen alaosissa. Pipokin on hyvä paikka. Muistan kerran kun vastaan käveli juurikin nainen, jolla kaikissa em. paikoissa kiinniommellut(?) heijastimet ja näiden perusteella tunnistin jo kaukaa kävelevän ihmisen muodon. Paremmin kuin irrallaan heiluvien heijastimien tai heijastinliivin perusteella.

Joskus, jos ei ole heijastin tullut mukaan ja olen kävellyt pimeällä tiellä, olen käyttänyt hätävarana puhelimen valaistua näyttöä ns. heijastimena, eli puhelin auton suuntaan, näyttöön valot ja sitä sitten heilutan kädessä kävelyn tahtiin. 

67/86 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripustan takin helman kiristysnauhaan ja käytän noita räpsäytettäviä ranteessa. Olen ajatellut ostaa heijastinliivin seuraavaksi.

Vierailija
68/86 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housun puntissa vähän polven alapuolella.

Typerin paikka missä olen heijastimen nähnyt on keskellä selkää.

Vierailija
69/86 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Hyvä paikka heijastimelle on sellainen, että se on noin polven korkeudella ja roikkuu niin, että se pääsee heilumaan. Sehän on heijastin ja sen on tarkoitus heijastua autojen valoista. Ja auton valothan ovat matalalla, noin aikuisen polven korkeudella. Itse laitan heijastimen taskusta tai takin alareunasta sopivalle korkeudelle ja toisen laukkuun, jota kannan kädessä (ja joka on noin polven korkeudella). 

Vierailija
70/86 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoilijana en tykkää heijastinliiveistä, koska ne ei juurikaan liiku kävellessä. Kädet ja jalat vispaa mutta torso on suht paikoillaan. Ei sillä tavalla erityisesti kiinnitä huomiota tuolla liikenteessä (jos ei ole täysin skarppi saattaa muistuttaa esim. liikennemerkkiä).

Autoilijan näkökulmasta parhaiten huomaa sellaiset jalankulivat, joilla heijastimia on "heiluvissa osissa" useampia. Esim. kengissä sekä lahkeiden ja hihojen alaosissa. Pipokin on hyvä paikka. Muistan kerran kun vastaan käveli juurikin nainen, jolla kaikissa em. paikoissa kiinniommellut(?) heijastimet ja näiden perusteella tunnistin jo kaukaa kävelevän ihmisen muodon. Paremmin kuin irrallaan heiluvien heijastimien tai heijastinliivin perusteella.

Joskus, jos ei ole heijastin tullut mukaan ja olen kävellyt pimeällä tiellä, olen käyttänyt hätävarana puhelimen valaistua näyttöä ns. heijastimena, eli puhelin auton suuntaan, näyttöön valot ja sitä sitten heilutan kädessä kävelyn tahtiin. 

Ei millään pahalla, mutta jos heijastinliivin sekoittaa liikennemerkkiin (tai heijastinliiviä on vaikea huomata) kannattaa luopua ajokortista. Tai edes käydä optikolla.

Vierailija
71/86 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takin helmaan tai taskun vetoketjun vetimeen.

Paras olisi tietysti että kaikissa vaateissa olisi heijastimia valmiina kiinteästi.

Vierailija
72/86 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla, mutta jos heijastinliivin sekoittaa liikennemerkkiin (tai heijastinliiviä on vaikea huomata) kannattaa luopua ajokortista. Tai edes käydä optikolla.

Paikallisessa lehdessä joku autoilija aikoinaan moitti huomioliivien käyttöä ulkoillessa. Se aiheutti kuulema paljon vaaratilanteita ja jopa onnettomuuksia koska autoilija voi panikoitua kun luulee että siellä on poliisi ja hänen mielestään liivien käyttö pitää kieltää muilta kuin viranomaisilta.

Vierailija
73/86 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Hyvä paikka heijastimelle on sellainen, että se on noin polven korkeudella ja roikkuu niin, että se pääsee heilumaan. Sehän on heijastin ja sen on tarkoitus heijastua autojen valoista. Ja auton valothan ovat matalalla, noin aikuisen polven korkeudella. Itse laitan heijastimen taskusta tai takin alareunasta sopivalle korkeudelle ja toisen laukkuun, jota kannan kädessä (ja joka on noin polven korkeudella). 

Aika oranki jos kädet roikkuu polvissa asti. Ei mulla muuta.

Vierailija
74/86 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofiaaaaws kirjoitti:

Heijastimet on rehellisesti sanottuna mielestäni turhia sekä rumia asusteita.

Pitäisi varmaan määrätä pakolliseksi ulkovaatteisiin, niin sitten tyhmempienkin olisi vaan pakko käyttää, kun muunlaisia ei edes saisi.

Vierailija
75/86 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kiinnitän nenärenkaaseen. Siinä se saa kaiken huomion.

Vierailija
76/86 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka ei käytä heijastinta on idiootteja. Mulla ainaki on yhteen takkiin ommeltuna mitä käytän usein ja sitten muihin on se ranneheijastin tai niitä missä on se nipsu että pystyy laittamaan mihin vaan.

Vierailija
77/86 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuota sanontaa "halpa henkivakuutus" heijastimesta. Henkivakuutuksestahan maksetaan edunsaajalle korvausta vakuutetun kuoleman jälkeen.

Vierailija
78/86 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatko sinä laukkua kädet vaakatasossa, taukki?

Aika oranki jos kädet roikkuu polvissa asti. Ei mulla muuta.

Vierailija
79/86 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä heijastinta. Kuljen vain fillarilla, renkaiden pinnoissa on heijastimet, dampin pyörälaukuissa sivuilla ja takana. Lisäksi käytän otsalamppua.

Vierailija
80/86 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä heijastinta. Kuljen vain fillarilla, renkaiden pinnoissa on heijastimet, dampin pyörälaukuissa sivuilla ja takana. Lisäksi käytän otsalamppua.

Samoin* tää luuri lentää vielä seinään ihan oikeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi