Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomioita, mitä olen tehnyt koiraihmisistä ja kissaihmisistä

Vierailija
03.10.2017 |

Monet ihmiset luokittelevat itsensä "koiraihmisiin" tai "kissaihmisiin" sen perusteella, kummasta eläimestä he pitävät enemmän. Olen tehnyt huomioita näistä ihmisistä, perustuen tapaamiini kissa- ja koiraihmisiin.

Kissaihmiset ovat ystävällisempiä ja empaattisempia kuin koiraihmiset. Tämä näkyy jo siinä, että hyvin usein koiraihminen sanoo vihaavansa kissoja ja kissaihmisiä, kun taas kissaihmisellä ei usein ole mitään koiria ja koiraihmisiä vastaan. Koiraihmisillä on useammin taipumus olla ennakkoluuloisia uusia asioita ja ihmisiä kohtaan. Koiraihmiset ovat usein vähemmän suvaitsevaisia erilaisia ihmisiä kohtaan. Koiraihmiset ajattelevat vähemmän sanojaan ja tunnistavat selkeästi huonommin, milloin heidän sanansa loukkasivat toista. Koiraihmiset pyytävät harvemmin anteeksi, jos he tekivät jotain tökerösti.
Sen sijaan kissaihmiset ovat herkempiä kuin koiraihmiset ja heidät on helpompi saada loukkaantumaan tai ärsyyntymään. Kissaihmisten tunteita on vaikeampi lukea. Kissaihmisten kanssa kestää kauemmin luoda oikea ystävyyssuhde. Kissaihmiset ovat useammin introverttejä eivätkä välttämättä halua usein viettää aikaa muiden kanssa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan joka sanan ja lisään, että koiraihmiset ovat yleensä myös täysiä tosikkoja.

Itselläni on kaksi kissaa ja kaksi koiraa. Välttelen koiraihmisiä viimeiseen asti ja hengaan vaan ihanien kissaihmisten kanssa.

Vierailija
2/25 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Itselläni on kaksi kissaa ja olen harkinnut koiraa mutta sitä kuitenkin pitää julkisella paikalla ulkoiluttaa ni hävettäisi jos ihmiset luulisivat että olen koiraihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli huvittava mut niin totta :D

Vierailija
4/25 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihan hyviä huomioita. Mulla on kissa ja kaksi koiraa, olen selkeästi koiraihminen. Eikä yhtään hävetä.

Vierailija
5/25 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi höpö höpö. 

Vierailija
6/25 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissaihmisten asunnot on huomattavasti likaisempia. Mm. kissan hiekkaa löytyy sukkien pohjasta jos joutuu kyläillessä vessassa käymään. Kaikki raot täynnä karvoja, varsinkin pattereiden välit.

Vierailija
7/25 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissaihmisten asunnot on huomattavasti likaisempia. Mm. kissan hiekkaa löytyy sukkien pohjasta jos joutuu kyläillessä vessassa käymään. Kaikki raot täynnä karvoja, varsinkin pattereiden välit.

No tuo kertoo nyt taas enemmän siitä, minkälaisten ihmisten kanssa sinä olet tekemisissä. Ensinnäkään kenelläkään omaan tuttavapiiriini kuuluvista kissaihmisistä hiekkalaatikko ei ole vessassa vaan esim. kodinhoitohuoneessa, saunan eteisessä tai erillisessä kylppärissä. Näin itsellänikin. Ja syy on juurikin se, että vieraiden ei tarvitse vessassa asioidessaan katsella kissan vessaa tai huolehtia siitä, että vessan ovi jää auki.

Minun kaveripiirissäni kaikki ovat siistejä ihmisiä. Imuroidaan useamman kerran viikossa, eikä kissankarvoja sen paremmin kuin hiekkaakaan ole missään. Kissanruuat on omalla alustallaan, joka pyyhitään pari kertaa päivässä. Ei ole siis myöskään ruokaa tai kuolaa missään. Millä muulla tavalla kissanomistajien asunnot on likaisempia?

Vierailija
8/25 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira asunnot taas aika usein haisee koiralle.

Vierailija
9/25 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huomaan kissa- ja koiraihmisen eron selvimmin aamuisin. Itse annan lämpimässä keittiössä venyttelevälle kisulleni ruokaa ja rapsuttelen sitä leuan alta. Koiraihminen kävelee kakkapussi kädessä koiransa perässä ulkona vesisateessa. Meillä on molemmilla varmasti omalla tavallamme hauskaa :)

Vierailija
10/25 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omg vanha kunnon kissat vs. koirat -nahistelu! Johan siitä ilmastonmuutoksesta on tänään tapeltukin.

Vierailija
11/25 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani koiraihmiset ovat aamuvirkkuja ja reippaita, toimeliaita. Toisaalta nämä piirteet ovatkin sellaisia, jotka helpottavat koiran kanssa elämistä, varsinkin isomman koiran, joka tarvitsee aktiviteettia.

Vierailija
12/25 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä:D Rakastan kaikkia eläimiä mutta kissat ovat vieneet sydämen. Ja introvertti olen.

Vierailija
13/25 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissaihmiset on usein (ei toki aivan kaikki...) laiskoja, itsekkäitä, usein vähän pyöreitä ja yltiönaisellisia, ylitunteellisia, epäsiistejä hörhöjä. Kissat saa kuljeskella pitkin pöytiä, karvaa joka paikassa. Kissa saa kulkeavapaana, koska kissan mielestä se on kivaa ja koska sen rajoittaminen on väärin ja omistaja kokee itsekin olevansa rajoitteista vapaa kissansielu, muiden mielipiteellä tai lainsäädännöllä ei ole näin ollen väliä.

Vierailija
14/25 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan olla laiska, mutten tunnustaudu yltiönaiselliseksi. Olen mies. Mielestäni.

Vierailija
15/25 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatan olla laiska, mutten tunnustaudu yltiönaiselliseksi. Olen mies. Mielestäni.

Ei minunkaan miehestäni  olet tullut yltiönaisellista, vaikka hän tuolla nytkin parhaillaan rapsuttelee meidän kissaa.

Vierailija
16/25 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraihminen-kaverini halveksui ottaessani kaksi rotukissaa. Koska katteja saa ilmaiseksikin. Ja toi tämän julki tuttavapiirillemme ja Facebookissa. Siis minun lemmikkiasiani, mistä olin vähän yllättynyt. Hän on tosiaan kovaääninen ja kaiken tietävä persoona, joka ei oikein osaa pidättää sanojaan, vaikka välillä olisi hyvä.

Hänellä itsellään neljä koiraa, jotka pääasiassa ulkoilee pihalla (laskee ne ulos tarpeilleen tarhaan). On ylipainoinen, reilusti vielä. Ja mitä olen koiranäyttelyssä käynyt, eivät ne mitään atleetteja ole muutkaan siellä. Hänellä on lisäksi koti täynnä tilpehööriä. Meillä pitää tasot olla mahd vähällä tavaralla, koska kissat muuten voi tiputtaa. Ja haju on tietysti heillä tyypillinen sekä oven-läpi-kaivuu-jäljet, kun ovet puoliksi kaluttuja.

Vierailija
17/25 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne juuri koiraihmisiä jotka vihaisivat kissoja, toisinpäin kyllä joitakin. Yhden kerran kuulin jonkun koirista tykkäävän sanovan ettei voi sietää kissoja. Itse pidän suunnilleen yhtä lailla molemmista eläimistä vaikka lapsuudessa meillä oli koira ja kissoille olin allerginen. En taida tuntea sellaisia "hullu koira-/kissaihminen" -tyyppejä ollenkaan.

Vierailija
18/25 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään molemmista. Ehkä olen sitten vaan avarasydäminen?

Vierailija
19/25 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissaihmiset on usein (ei toki aivan kaikki...) laiskoja, itsekkäitä, usein vähän pyöreitä ja yltiönaisellisia, ylitunteellisia, epäsiistejä hörhöjä. Kissat saa kuljeskella pitkin pöytiä, karvaa joka paikassa. Kissa saa kulkeavapaana, koska kissan mielestä se on kivaa ja koska sen rajoittaminen on väärin ja omistaja kokee itsekin olevansa rajoitteista vapaa kissansielu, muiden mielipiteellä tai lainsäädännöllä ei ole näin ollen väliä.

Sinua mukaillen, olet kuiva käppänä joka on liian tietoinen itsestään ja oikeuksistaan. Toisin sanoen helkkarinmoinen kyylä ja pilkunviilaaja. Eli aivan tajuttoman kiva ja mukava ihminen:) 

Vierailija
20/25 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölynpölyä! Kissaihmiset ovat enemmän mukavuudenhaluisia ja temperamentiltaan ”hitaampia” kuin koirien ystävät. 😜

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi