Mihin ripustatte heijastimet?
Jos sen ripustaa takin helmaan, se repeytyy irti. Jos sen ripustaa hihaan, on se aina tiellä. Jos sen ripustaa taskusta tai laukunhihnasta, se jää aina johonkin piiloon eikä näy autoilijoille.
Ainoa oikeasti on hyvä ripustuspaika tuntuu olevan, jos on kiristysnauha takinhelmassa lantiolla ja siinä lenkura sivusauman kohdalla, mitta useimmissa takeissahan ei sellaista ole.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Varustelekassa on heijastimia minkä saa vetoketjun vetimeen laitettua.
Mulla on niitä ovat muuten hyviä. Toinen kiikkuu takin selässä, missä sopiva lenksu siihen tarkoitukseen ja toinen käsilaukussa niin näkyy eteenpäin.
Säärissä/nilkoissa sellain wrap heijastin, ehkä myös oikeassa ranteessa. Säärissä siksi, että mitä alempana, sitä kauenmpaa näkyy auton valoissa kuljettajalle.
Mulla on yleensä taskun vetoketjusta roikkumassa. Tai taskun sisällä hakaneulasta, päivällä voi pitää taskussa pois tieltä ja pimeällä heilauttaa sieltä näkyviin. Hakaneulat kyllä aukeilee helposti, repuissa olevat on harmittomimmat.
Yksi on takissa taskun suulla, saa päiväksi taskuun. Laukun hihnassa on myös. Noissa ns. siistimmissä vaatteissaolen pimeällä yleensä auton ratissa, joten enempää en ole hankkinut. Ulkoiluvaatteissa on valmiiksi ommeltuna lahkeissa ja hihoissa.
Minulla roikkuu laukussa. En mene IKINA ulos talosta ilman laukkuani!
Vierailija kirjoitti:
Yksi on takissa taskun suulla, saa päiväksi taskuun. Laukun hihnassa on myös. Noissa ns. siistimmissä vaatteissaolen pimeällä yleensä auton ratissa, joten enempää en ole hankkinut. Ulkoiluvaatteissa on valmiiksi ommeltuna lahkeissa ja hihoissa.
Mulla on nyös "siistimpien takkien taskuun kiinnitettynä heijastin. Tarviihan sitä välillä ulkona kulkea joitain siirtymiä.
Mutta olipa hyvä muistutus tää ketju, pitääkin alkaa laukkuun taas kiinnitellä heijastimia.
ISO YLÄPEUKKU SULLE JOKA SANOIT KÄYTTÄVÄSI HEIJASTINLIIVIÄ!!! :)
Itsellä aina liivi lenkillä ja koiran kanssa (valitettavasti musta, neonkeltaiset on kaikki jossain hukkuneena), koulumatkoilla hupussa, helmassa tms ja repussa.
Ja tietty koiralla liivi + hihnassa 20cm välein teippiä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tjaah. Itse en ole tarvinnut, mutta lapsillani on ollut nyt jonkin aikaa sellaiset ranteeseen/nilkkoihin räpsäytettävät liuskat.
Hirveä määrä alapeukkuja, mutta siis Slap Wrap tms. ja jousiheijastin -nimillä näyttäisivät kulkevan.
Mietipä hetki, mistä alapeulut voisivat johtua!
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kuulla myös autoilijoiden mielipiteitä, mihin se kannattaisi ripustaa jotta parhaiten näkyisi. Miksei muidenkin tielläkulkijoiden.
Rehellisesti sanoen: yksi heijastin missä tahansa ei näy.
Nuo strapsit jalkaan ja toinen käsivarteen, johan näkyy.
Muistettava myös, että vaikka olisit heijastinta koko ihminen, mutta loikkaat yhtäkkiä piemästä auton eteen, se ei ehdi jarruttaa. Varovaisuutta ja vastuuta siis itselle, varmista, että sut on nähty!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tjaah. Itse en ole tarvinnut, mutta lapsillani on ollut nyt jonkin aikaa sellaiset ranteeseen/nilkkoihin räpsäytettävät liuskat.
Hirveä määrä alapeukkuja, mutta siis Slap Wrap tms. ja jousiheijastin -nimillä näyttäisivät kulkevan.
Arvaan, että siitä kun aikuinen ei käytä heijastinta.
Kertokaapa nyt sitten alapeukuttajat miksi aikuinen tarvitsee heijastimen?
Itse en käytä. En kävele maantiellä, en koskaan ylitä katua jos auto lähestyy, en juokse suojatielle kenenkään eteen, vaan pyusyn siinä jalkakäytävällä ja noudatan sääntöjä.
Mitä jos mulla olisi heijastin? Mitä se muuttaisi? Voisin juosta eteen pimeässä ja luottaa siihen, että JOKU TOINEN näkee ja ottaa vastuun hengestäni. Miettikääs uudelleen.
Lapsilla tietysti, ja muilla syyntakeettomilla tulee olla heijastin JOS käyttäytyisivät hölmösti. Koira voisi olla tsät esimerkki.
Kommentteja kiitos alapeukuttajilta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en käytä. En kävele maantiellä, en koskaan ylitä katua jos auto lähestyy, en juokse suojatielle kenenkään eteen, vaan pyusyn siinä jalkakäytävällä ja noudatan sääntöjä.
Mitä jos mulla olisi heijastin? Mitä se muuttaisi? Voisin juosta eteen pimeässä ja luottaa siihen, että JOKU TOINEN näkee ja ottaa vastuun hengestäni. Miettikääs uudelleen.
Lapsilla tietysti, ja muilla syyntakeettomilla tulee olla heijastin JOS käyttäytyisivät hölmösti. Koira voisi olla tsät esimerkki.
Minä olen tuo alapeukut saanut, ja joo, luultavastihan ne tuosta syystä tulivat.
Mutta minä en liiku jalkaisin yleisillä teillä pimeän aikaan, olen liikkunut vain noin niinkuin kotipihasta autolla kaupan pihaan ja takaisin. Ja jos liikkuisin, tarvitsisin kuitenkin lampun, meillä kun ei mitään katuvaloja ole. Ei ole tullut mieleenkään että olisin heijastimen kauppareissulle laittanut.
Kyllä minustakin saisi olla heijastimet niillä jotka liikkuvat jalkaisin, vaikka kuinka itse ovatkin varovaisia, se autoilija kun ei koskaan voi tietää kuka on ja kuka ei, ja pelkästä säikähdyksestä jo saattaa aiheutua onnettomuus kun yhtäkkiä tien vieressä seisookin tumma hahmo.
Osta rintaneulaheijastin, voi laittaa mihin vain ilman että heiluu tiellä. Heijastinteippiä voi myös laittaa laukun hihnoihin, takin hihoihin jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tuo alapeukut saanut, ja joo, luultavastihan ne tuosta syystä tulivat.
Mutta minä en liiku jalkaisin yleisillä teillä pimeän aikaan, olen liikkunut vain noin niinkuin kotipihasta autolla kaupan pihaan ja takaisin. Ja jos liikkuisin, tarvitsisin kuitenkin lampun, meillä kun ei mitään katuvaloja ole. Ei ole tullut mieleenkään että olisin heijastimen kauppareissulle laittanut.
Kyllä minustakin saisi olla heijastimet niillä jotka liikkuvat jalkaisin, vaikka kuinka itse ovatkin varovaisia, se autoilija kun ei koskaan voi tietää kuka on ja kuka ei, ja pelkästä säikähdyksestä jo saattaa aiheutua onnettomuus kun yhtäkkiä tien vieressä seisookin tumma hahmo.
Kauppojen parkkipaikoilla on melkoisen pimeää, joten kyllä niilläkin reissuilla kannattaa jonkinlainen heijastin olla...
Vierailija kirjoitti:
Mulla on takin helmassa heijastin, ei ole pitkässä narussa. Lenkille yleensä laitan 'heijastinvaljaat', ei siis ole liivi, ja lisäksi on otsalamppu ja koirilla heijastimet hihnoissa ja vikkkuvat valopannat. Me lenkkeilään paikoissa joissa ei ole katuvaloja niin siksi aika hyvin ollaan varusteltu.
Vilkkuva valopanta on muuten aika helvetillinen keksintö näin sille, joka sitä joutuu katselemaan. Häikäisee tehokkaasti, tekee mieli vain kääntää pää ihan toiseen suuntaan, jolloin varmasti ei näe mitään. Eikö siellä pimennossa yhtään vähemmälä muka erotu?
Häppäriin ja persreikään. Voin kertoo et hyvin vilkkuu
Olen ostanut heijastinteippiä, ja liimannut sitä kenkiin sellaisiin paikkoihin missä eivät pistä pahasti silmään päivänvalossa mutta näkyvät hyvin pimeällä.
Esim. kengännauhojen päihin olen sitä laittanut ja sellaisiin saumakohtiin (kengissä tai takissa) joihin sen saa piilotettua hyvin. Nykyään on onneksi mustaakin heijastinteippiä, jonka saa hyvin piilotettua vaikka mustissa kengissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppojen parkkipaikoilla on melkoisen pimeää, joten kyllä niilläkin reissuilla kannattaa jonkinlainen heijastin olla...
No ei meillä kyllä ainakaan kamalan pimeää ole parkkiksella sillä parinkymmenen metrin matkalla, ei ole mitään marketteja meillä.
Toivoisin olkapääkorkeutta, mutta pääasia että ois jossain.
Mulla on huono hämänäkö ja 20v kärrryn autonikkunat on mitä on ja toivon aina että jengi tajuaa pysyä pois auton alta pimeäs.
Mutta jos haluat että näen sua väistää niin laita jotain vilkkumaan ja samoin sille tiellä olevalle piskille.
Nyt sinulla on mennyt penis ja heijastin sekaisin :-/