Mikä on huonoin matkakohde missä olet ollut?
oma lista
1) GAMBIA
karmee paikka, ei mitän tekemistä ja koko ajan ne rantapummit seuraa sua joka paikkaan , kauppaankin lopulta annoin 2 e yhdelle jos lupasi ettei seuraa mua enää, yksi ranta, paistaa aurinko jos paistaa, tylsää ympäristöä, ihan mitäänsanomaton paikka
2) tallinna
maailman tylsin paikka gambin jälkeen, olut ainoa mitä voi kitata muuten ihan tylsää ei mitään näkemistä, mieluummin meen Kallioon kävelylle kuin tallinaan ja sitten kestää sitäeläkelishumppaajien dokausta laivalla, ei ei ei
Kommentit (49)
Turkki ja alanya. En vaan pitänyt mistään siellä, vähiten paikallisista. Ja toinen olis tunisiassa sellainen saari kuin djerba.
Gambiassa on todella hyvin varustettuja (aina yli 20cm) herrasmiehiä.
Ei ihme et 15cm rapamaha Suomi ukkoja ottaa pattiin.
Kateellisia reppanat ovat 😃
Mä oon tykännyt oikeastaan ihan kaikista kohteista, joissa olen käynyt. Ehkä Lyypekki on sellainen mihin en uudestaan palaisi.
En myöskään kokenut Nizzassa sellaista hehkua mitä olin sen ymmärtänyt olevan mutta sen lähellä taas oli monia paikkoja joihin ihastuin kovasti. Joten toimi kutenkin hyvänä "keskuskohteena".
Näissä keskusteluissa on aina tyypit, jotka menevät turistirysiin ja ovat sitten pettyneitä, kun ne olivat turistirysiä. Itse en aikuisiällä ole varsinaisesti pettynyt, tiedän minne olen menossa ja kiertelen muuallakin kuin siinä yhdellä ja samalla paikkakunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon tykännyt oikeastaan ihan kaikista kohteista, joissa olen käynyt. Ehkä Lyypekki on sellainen mihin en uudestaan palaisi.
En myöskään kokenut Nizzassa sellaista hehkua mitä olin sen ymmärtänyt olevan mutta sen lähellä taas oli monia paikkoja joihin ihastuin kovasti. Joten toimi kutenkin hyvänä "keskuskohteena".
Jos odottaa jotain "hohdetta", pettyy moneen paikkaan. Nizza ja Pariisi ovat tosi kivoja, kun ne ottaa vähän arkisemmalla asenteella.
Bryssel. Tympeitä välinpitämättömiä ihmisiä. Kaoottinen liikenne. Tekopirteitä feikkitarjoilijoita. Kerjäläisiä, rappiota. Kaksi korttelia Grade Placelta sivuun ja olet kujalla jolla väistelet roskia poltettuja autoja ja teini-ikäisiä huumediilereitä ja ihmiset huutelevat sinulle, viattomalle turistille ja heittelevät tölkkejä kadun toiselta puolelta. Katsot karttaasi ja mietit mihin olet tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En myöskään kokenut Nizzassa sellaista hehkua mitä olin sen ymmärtänyt olevan mutta sen lähellä taas oli monia paikkoja joihin ihastuin kovasti. Joten toimi kutenkin hyvänä "keskuskohteena".Jos odottaa jotain "hohdetta", pettyy moneen paikkaan. Nizza ja Pariisi ovat tosi kivoja, kun ne ottaa vähän arkisemmalla asenteella.
Näinpä varmasti. Olin ehkä liikaa lukenut niitä keskusteluja joissa kehuttiin todella kivaksi paikaksi Nizza. ja varmaan sellaiselle onkin, joka viihtyy ostoksilla ja hyvissä hotelleissa. Itse tykkäsin Grassesta ja ajoimme myös Sanremoon, mistä pidin kyllä. Samoin Sanremon lähellä oleva Bussana Vecchia oli kiva. Niin ja rautanaamion saari, jonka nimeä nyt en muista .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En myöskään kokenut Nizzassa sellaista hehkua mitä olin sen ymmärtänyt olevan mutta sen lähellä taas oli monia paikkoja joihin ihastuin kovasti. Joten toimi kutenkin hyvänä "keskuskohteena".Jos odottaa jotain "hohdetta", pettyy moneen paikkaan. Nizza ja Pariisi ovat tosi kivoja, kun ne ottaa vähän arkisemmalla asenteella.
Näinpä varmasti. Olin ehkä liikaa lukenut niitä keskusteluja joissa kehuttiin todella kivaksi paikaksi Nizza. ja varmaan sellaiselle onkin, joka viihtyy ostoksilla ja hyvissä hotelleissa. Itse tykkäsin Grassesta ja ajoimme myös Sanremoon, mistä pidin kyllä. Samoin Sanremon lähellä oleva Bussana Vecchia oli kiva. Niin ja rautanaamion saari, jonka nimeä nyt en muista .
Itse tykkäsin kovasti Nizzan vanhasta kaupungista ja kukkuloista, mutta paras puoli oli kyllä se, että ympärillä oli niin paljon muitakin hienoja paikkoja 😊
Vierailija kirjoitti:
apostoliZztop kirjoitti:
oma lista
1) GAMBIA
karmee paikka, ei mitän tekemistä ja koko ajan ne rantapummit seuraa sua joka paikkaan , kauppaankin lopulta annoin 2 e yhdelle jos lupasi ettei seuraa mua enää, yksi ranta, paistaa aurinko jos paistaa, tylsää ympäristöä, ihan mitäänsanomaton paikka
2) tallinna
maailman tylsin paikka gambin jälkeen, olut ainoa mitä voi kitata muuten ihan tylsää ei mitään näkemistä, mieluummin meen Kallioon kävelylle kuin tallinaan ja sitten kestää sitäeläkelishumppaajien dokausta laivalla, ei ei ei
Nyt väitän kyllä, että vika on matkustajassa, ei kohteessa. Olen käynyt sekä Gambiassa että Tallinnassa (usein), ja molemmat ovat hienoja kohteita, hyvin erilaisia toki.
Gambia oli mieletön kokemus aivan erilaisesta kulttuurista ja yhteiskunnasta. En ollut aiemmin matkustanut Saharan eteläpuolisessa Afrikassa. Meillä oli paikallinen opas koko viikon, ja hänen avullaan näimme ja koimme paikalista kulttuuria. Rannalla ehdimme olla yhden puolikkaan päivän - muuten liikuimme oppaamme kanssa ympäri maata. Kävimme Senegalin puolella safarilla, vierailimme hyvin köyhässä perheessä joka esitteli meille kotinsa, kävimme paikallisessa koulussa ja pääkaupungissa juuri itsenäisyyspäivän paraati. aikaan. Teimme retken Kunta Kinten kotikylään ja orjasaarelle, joka on Unescon maailmanperintökohde. Teimme jokiveneretken ja näimme, miten ostereita kerätään ja jalostetaan. Kävimme rannalla, jossa kalastajat käsittelivät saalistaan valtavissa kuivattamoissa ja puuveistämöllä, jossa käsityöläiset valmistivat puuesineitä ja -astioita. Opettelimme tinkimään gambialaisella torilla. Ostimme värikkäitä afrikkalaiskankaita ja teetimme paikallisella ompelijalla niistä vaatteita. Maistelimme paikallisia simpukkaleipiä ja parinkymmenen sentin arvoisia paikallisaterioita, jotka kypsennettiin rautapadassa avotulella. Silitimme krokotiilia ja tutustuimme apinoihin. Suurimman vaikutuksen tekivät ihmiset ja se kehitysmaatodellisuus, jossa he elivät aivan eri universumissa kuin me. Emme tavanneet muita suomalaisia koko matkan aikana, ennen kuin paluukoneessa, jossa monet valittivat tylsää matkakokemustaan. Mietimme, että olisi kannattanut ehkä ottaa selvää kohteesta etukäteen...
Tallinnasta en viitsi edes aloittaa. Jos ei sieltä löydä muuta kuin kännääviä eläkeläisiä, ei kyllä ole edes yrittänyt.
Yököttävää että sä menit sinne pällistelemään ja saamaan kokemuksia kehitysmaatodellisuudesta. Olisit maksanut edes kunnolla noista aterioista, vaikka vitosen verran per ruokailu niin paikalliset olisivat saaneet jotain konkreettista. Jotain mitä oikeasti tarvitsevat, eivätkä vain sitä että ovat ihasteltavina jotta sun tulisi hyvä mieli.
Etkö sä tajua että siellä on asiat huonommin kuin meillä ilman että näet sen itse?
Vierailija kirjoitti:
Dubai on ollut huonoin. Pintakiiltoa, epätasa-arvoa, varuillaan saa olla ettei tee mitään laitonta/paheksuttavaa, ei paljon mitään "aitoa". Kulttuuri hirvittää. Aavikko oli ainoa kiva kokemus.
Samasta syystä en usko että pitäisin egyptistä tai turkista, tai gambiasta jne, missä tasa-arvo on olematonta ja yksin liikkuva nainen vapaata riistaa.
Madeira sen sijaan on ollut top 3 lomakohteissani. Eihän siellä mitään yöelämää toki ole, mutta kaupungissa turvallista, kulttuuria ja hauskanpitoa, maisemat upeat ja tosiaan kävelyillä saa käydä niin vaihtelevissa maisemissa ettei voi sanoin kuvailla. Aivan upeaa, aion mennä toistekin. Ehkä eläkkeellä muuttaakin.
Oletkohan edes käynyt Dubaissa? Mites se epätasa-arvo sulle turistina näkyi? Sun selostus on kuin suoraan aktivistin käsikirjasta. Dubailta se ei ainakaan kuulosta. Mä uskoisin, jos sä olisit turistina kertonut oikeasti jotain omaa kokemusta, mutta ei. Mikäs siinä kulttuurissa hirvittää?
Istanbul olisi ollut ihana ilman turkkilaisia miehiä. Todella aggressiivista ahdistelua, tuijotusta, seuraajia. Upea kulttuuri ja upeita palatseja, moskeijoita ja höyrysaunoja. Miinusta ne miehet ja jättimäiset torakat, joita tipahteli suositun ravintolan seiniltä ja katoista. Ainoa reissu, jolla sain vatsataudin ja olen matkustellut todella paljon.
Ihan joka paikassa, missä olen käynyt, on ollut jotain hyvää. Kyllä se on itsestä kiinni, jos joku paikka on tylsä. Kaikissa paikoissa on huonojakin puolia, mutta mitä noista välittämään.
Ja toi Dubai, kun se osui silmään. Kyllähän se turistina on oikeasti todella kokemuksen arvoinen paikka. Siellä on monta kohdetta, mitä ei missään muualla koe, sisälaskettelukeskus, jättimäinen aguarium, Burj Khalifa ja hotellit on oikeasti luxusta, eikä vain kuvissa. Kyllä mä tykkäsin, ihmiset oli ystävällisiä ja palvelu ensiluokkaista. Abu Dhabista tykkäsin enemmän, mutta ei siitä enempää. Jos sinne lähtee, on varmasti luonut oman ajatuksensa tasa-arvoasioista, ei ne siellä näy turistille mitenkään.
Marokko, Tanger
Todella likaista ja törkyistä, ihmiset töykeitä ja huutelevat asiattomuuksia naispuolisille turisteille, vaikka pukeutuminen asiallista. Ei mitään tekemistä tai nähtävää ainakaan ramadanin aikana. Liikenne ihan täyttä kaaosta.
Vierailija kirjoitti:
Bulgaria. Ei mitään tekemistä, vain rannalla lekottelua. Kahdesti nähty ja ei tarvii kolmatta kertaa.
No onpas hyvä, että jo toisen kokemuksen jälkeen ymmärsit, ettei tylsälle rantalomalle kannata mennä.
Vierailija kirjoitti:
Hurghada, Egypti! Ei koskaan enää!!!
Tylsää, tylsää ja tylsää!
Hotellialueelta ei pystynyt rauhassa poistumaan mihinkään... koko ajan joku roikkui hihassa kiinni tyrkyttämässä jotain.Todella agressiiviset miesten lähentely-yritykset...hotelli alueellakaan en halunnut liikkua ilman miestäni, sillä koko hlökunta: siivoojat ja laukunkantajat, ravintolatyöntekijät... kaikki olivat miehiä ja heti lähentelemässä jos olin yksin jossain.
Kaiken kruunasi hotellin buffetista saatu vatsatauti.
Mä tykkäsin Hurghadasta, puhtaat rannat ja tosi paljon nähtävää, kun poistuu hotellialueilta. Kaupustelijoita ja ravintolaan sisäänheittäjiä toki oli, mutta niin niitä on monessa muussakin paikassa. Miesten lähentely-yrityksiin auhtauduin huvittuneesti, ei ne päälle tulleet.
Vierailija kirjoitti:
Dubai on ollut huonoin. Pintakiiltoa, epätasa-arvoa, varuillaan saa olla ettei tee mitään laitonta/paheksuttavaa, ei paljon mitään "aitoa". Kulttuuri hirvittää. Aavikko oli ainoa kiva kokemus.
Samasta syystä en usko että pitäisin egyptistä tai turkista, tai gambiasta jne, missä tasa-arvo on olematonta ja yksin liikkuva nainen vapaata riistaa.
Madeira sen sijaan on ollut top 3 lomakohteissani. Eihän siellä mitään yöelämää toki ole, mutta kaupungissa turvallista, kulttuuria ja hauskanpitoa, maisemat upeat ja tosiaan kävelyillä saa käydä niin vaihtelevissa maisemissa ettei voi sanoin kuvailla. Aivan upeaa, aion mennä toistekin. Ehkä eläkkeellä muuttaakin.
Mitä sä Dubaissa pelkäsit? Aika yksinkertaiset ohjeet siellä on; ei huumeita, ei julkijuopottelua ja siinä se.
Santorini. Kuumaa, liikaa porukkaa, white trashia, ei mitään kunon nähtävyyksiä. Hotelli ei vastannut kuvausta, saimme huoneen ulko-oven vierestä jossa jatkuva hälinä eikä suostuttu vaihtamaan edes vaikka olisimme maksaneet lisää.
Yleisesti ottaen olen kaupunkilomien kannalla mutta tämä matka tuli tehtyä koska se kuului perheenperustamisrituaaliihin ja toinen puolisko valitsi.
On ihan itsestä kiinni, jos ei kykene löytämään mitään tekemistä tai näkemistä ihan missäpäin maailmaa tahansa.
Kos, likainen ja täynnä baareja, ei muuta. Oikein etsimällä sai etsiä tekemistä, kun ei halunnut vain notkua hotellilla ja ravintoloissa.
Curacao, shoppailijan paratiisi, ei muuta. Onneksi vain kaksi päivää oltiin ennen siirtymistä muille ABC saarille.
Eilat.