Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masentunut (diagnosoidut) - kerro päivästäsi

Vierailija
01.10.2017 |

Mitä olet tänään tehnyt ja millaisissa fiiliksissä?

Onko sinulla minkäasteinen masennus?

Kommentit (283)

Vierailija
161/283 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö jos kuvailen eilistä? Nyt nimittäin makaan vielä sängyssä...

Eilen heräsin 6.00 laittamaan lapset kouluun,   sen jälkeen otin lääkkeet ja menin  makaamaan sohvalle .  Heräsin 12.00 kofeiinin puuteesta  johtuvaan päänsärkyyn, kahvi kun oli loppu ja tajusin että pitää käydä kaupassa.  Vedin pyjaman päälle takin ja saappaat, peitin likaiset hiukset pipolla ja hupulla  ja suuntasin Lidliin  joka on onneksi ihan vieressä.  Ostin pikakahvia, karkkia ja  pakastepitsan , lapset olivat menossa isälleen joten ei tarvinnut miettiä lapsille ruokaa.  Kotona tein pikakahvin ja yllätin itseni käymällä suihkussa, johan lapset olivat valittaneetkin että äiti haisee , revin ihoni haavoille kun en ollut muistanut ostaa uusia teriä ladyshaweriin, vanhat jo tylsiä ja varmaan ruosteessa..  Suihkun jälkeen en jaksanut pukea vaan hengailin pikkareissa ja poltin pitsan, kun nukahdin sohvalle.  Söin  muroja, selailin Facebookia, join lisää kahvia.  Tasoitin otsatukkaa, lopputulos kamala mutta mitä väliä sillä on?  Otin unilääkkeen, söin karkkia, unohdin pestä hampaat ja harjata hiukset, nukahdin sohvalle.  

Vierailija
162/283 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla heräsin ja lähdin kouluun. Koulun jälkeen kävin työpaikalla suunnittelemassa työvuoroja. Töiden jälkeen lähdin kauppaan ja kaupan jälkeen suihkuun ja sitten nukuin 1h päikkärit.. Kun heräsin päikkäreistä laitoin pyykit koneeseen ja aloin tekemään ruokaa. Illalla poikaystävä tuli minun luo ja söimme yhdessä, sitten katsoimme loppuillan telkkaria

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/283 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä klo 7-15 ja teen verkkokursseja klo 16-22.. siinä meneekin jo koko päivä

Vierailija
164/283 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyttekö te muut masentuneet tekemään/syömään kunnon ruokaa, eli läömmintä ruokaa? Itse en pysty. 

Muroja, jugurttia, karkkia, jäätelöä, energiajuomaa. En saa edes kahvia alas, kun se on lämmintä!

Tekee pahaa.

Vierailija
165/283 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin pitkittää sangystä nousemista ylös, join kahvit+tupakka, sit koneella.

Oottelen iltaa että tv:stä tulee jotain mielenkiintoista katsottavaa.

Tiedän että tulen viettämään tämänkin päivän ilman ihmiskontakteja niin kun edellistkin päivät.

Ei ole ketään kavereita kenen luokse mennä käymään tai kuka tulisi minun luonna käymään. 

Yksinkertaisesti ei ole kun odottaa että tulee yö ja pääsee nukkuu ja huominen taas samanlainen.

Yksinäisyydestä mun masennus johtuu.

Vierailija
166/283 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin vähän ennen yhdeksää, nukuin todella huonosti. Keitin kahvia ja palasin sänkyyn lukemaan uutisia. Nyt olen siirtynyt sohvalle palstailemaan.

Myöhemmin pitää käydä siivoamassa yläkerran airbnb-huone, meille tulee vuokralaisia koko viikoksi (kauhulla odotan).

Viikonlopuksi ei suunnitelmia. En yksinkertaisesti saa mistään iloa. Syvä yksinäisyys vaivaa myös. Toisaalta sekin on itse aiheutettua, koska olen itse eristäytynyt. Kammottaa ja hävettää ajatus että pitäisi vastata rehellisesti kysymykseen "mitä kuuluu?"

Vierailija
167/283 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohoh. Pitäisiköhän munkin mennä lääkäriin? Te diagnoosin saaneethan ootte tosi aikaansaavia ja pääsette tosi aikaisin kauppaan ja liikenteeseen!

Mulla ei oo diagnoosia siis. Saatan herätä joskus iltapäivällä / puolenpäivän jälkeen. En saa mentyä heti suihkuun, enkä moneen tuntiin. Vetelehdin yöpaita päällä ja mietin, että pitäis mennä suihkuun ja lähteä kauppaan. Hyvässä lykyssä ehdin kauppaan just ennen sen sulkemisaikaa ja teen ostokset kiireellä. Tai sitten totean illalla, että olkoot, turha sinne enää mennä. En jaksa. Ei kai sieltä mitään tartte. Enkä sit syö juuri mitään sinä päivänä. En oikein saa aikaiseksi edes syötyä. Jotain "helppoa" syön, kuten pullaa tai sipsiä...

Mielestäni pelkästään "jahkailu" ei ole syy diagnoosin hankkimiselle. Mutta jos olosi on muuten huono, inhoat itseäsi eikä missään näy mitään kivaa/hyvää niin mene toki lääkäriin.

Me masentuneetkin olemme erilaisia. Eivät kaikki ole "yöpaidassa makoilevia haisuleita" jotka eivät jaksa kauppaan tms.

On pelkkää legendaa, että kaikki masentuneet inhoavat tai vihaavat itseään.

Ihminen tai muu eläin, jopa kala, saadaan masentumaan näin: Aiheutetaan jatkuvaa stressiä ja estetään eläintä pääsemästä pois stressaavan tekijän luota. Eläin yrittää aikansa paeta, ja kun se ei onnistu, se jää apaattisena aloilleen eikä enää yritä.

Ihminen on kehittyneempi, joten hän yrittää aikansa muuttaa elämäänsä. Kun stressi on jatkunut tarpeeksi kauan, eikä sitä voi poistaa eikä paeta, ihminen turhautuu ja masentuu.

Yksinkertaista.

Vierailija
168/283 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikomuksenani oli käydä suihkussa ja kaupassa mutta ei siitä mitään tulekkaan. Käyn takaisin petiin kun ei ole mitään muutakaan. Ei ole elämää yksinkertaisesti eikä ole odotettavissakaan mitään kiinnostavaa.

Vierailija
169/283 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla heräsin ja lähdin kouluun. Koulun jälkeen kävin työpaikalla suunnittelemassa työvuoroja. Töiden jälkeen lähdin kauppaan ja kaupan jälkeen suihkuun ja sitten nukuin 1h päikkärit.. Kun heräsin päikkäreistä laitoin pyykit koneeseen ja aloin tekemään ruokaa. Illalla poikaystävä tuli minun luo ja söimme yhdessä, sitten katsoimme loppuillan telkkaria

Normaalia elämää siis. Eikös tässä kysytty masentuneilta?

Vierailija
170/283 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin klo 6:30, itkin itseni uudelleen uneen. Heräsin klo 9, keitin kahvia ja söin jukurttia, katsoin youtubesta videoita pari tuntia. Vein roskia kierrätykseen, siivosin vessan ja keittiön. Nyt syön lounaaksi konvehteja.

Keskivaikea masennus, ollut kuusi vuotta mutta vasta tänä vuonna hakeutunut hoitoon. Lääkkeitä kokeiltu, mutta saavat hiukset tippumaan nopeasti ja suurina määrinä.

Vierailija
171/283 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin salilla ap, sitten vähän löhöilin kotona ja tein arkiaskareita, illalla kävin treffeillä, jotka venyivät yön yli. Tänään olen katsellut sarjoja. Ei suunnitelmia illaksi.

Vierailija
172/283 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin keinoa tappaa itseni jo 8kk joka päivä kävelen psyykelääketokjurassa kärsin helvetillisestä olosta pitäs oikeesti kuolla

Vierailija
173/283 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin lääkkeiden syönnin sekä terapiat ja hankkiuduin oikeisiin töihin.

Vierailija
174/283 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin läpi kommentit ja tulin tulokseen, että 97% kommentoijista ei ole masentunut. Teillä on yleisvitutus ja laiskuus. En jaksa viedä roskapussia tai käydä suihkussa tänään. Olen siis masentunut. Et ole. Liiottelua.

Vierailija
175/283 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin läpi kommentit ja tulin tulokseen, että 97% kommentoijista ei ole masentunut. Teillä on yleisvitutus ja laiskuus. En jaksa viedä roskapussia tai käydä suihkussa tänään. Olen siis masentunut. Et ole. Liiottelua.

Haista sinä paska, vai luuletko olevasi fiksumpi kuin kaksi eri lääkäriä jotka ovat todenneet minulla vaikean masennuksen. Olen jopa saanut sähköhoitoa tähän "laiskuuteen ".

Vierailija
176/283 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krooninen eli pitkäaikainen masennus.

Tänään on ollut hyvä päivä. Olen jaksanut siivota enemmän kuin viikkoihin, vienyt kierrätysromut, myynyt kierrätettäviä netissä ja jos vielä jaksan, niin käyn kaupassakin.

Ajattelin myös kokata jotain pataruokaa ja mennä illalla lähipuistoon kuvaamaan nousevaa kuuta kaukolaukaisimen kanssa.

Tänään on siis hyvin toiminnallinen päivä ja otan siitä kaiken ilon irti. Olen jopa ylpeä siitä, että siivosin mikä on ehdottomasti positiivinen fiilis.

Voimia kaikille! Ei anneta periksi.

T. 14-vuotta masentuneena

Vierailija
177/283 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskivaikea masennus.

Heräsin aamulla puoli viideltä. Makasin pari tuntia sängyssä hereillä ja selasin puhelinta. Nukahdin ja heräsin uudelleen puolilta päivin. Otin lääkkeet, keitin kahvia ja join sitä pari tuntia. Pukeuduin ja meikkasin. Ajoin puoli tuntia vanhempieni luokse, pääsin valmiiseen pöytään syömään, join kahvit ja lähdin takaisin kotiin. Kävin matkalla ruokakaupassa. Kotona tajusin unohtaneeni ostaa maitoa ja kävelin lähikauppaan hakemaan sitä. Nyt odotan että sauna lämpiää. Syön iltapalaksi sipsejä, koska en jaksa tehdä leipää tai pilkkoa vihanneksi. Kunhan saan saunottua ja pyykit kuivumaan, otan unilääkkeet ja menen nukkumaan.

Kuulosti mukavalta. Etenkin tuo sauna.

Oma päivä: Itkemistä, huutamista ja yksi kupponen kahvia. Sitten koneella oloa. Odotan että pääsen taas nukkumaan. Eilen pohdin suisidaalin teko tapoja ihan vain lohduttaakseni itseäni.

Vierailija
178/283 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ainakin yli kymmenen ammattilaista todennut vaikean masennuksen ja osasto jaksoja takana.

Jokainen joka minut tuntee pitää minua luonteeltani ahkerana ja tunnollisena.

Minä luin viestisi ja tulin tulokseen että olet hyvin lapsellinen ja kehittymätön ihmisenä, ja todennäköisesti matala älykkyydeltäsi.

Vierailija
179/283 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuutamotar kirjoitti:

Etsin keinoa tappaa itseni jo 8kk joka päivä kävelen psyykelääketokjurassa kärsin helvetillisestä olosta pitäs oikeesti kuolla

Mikä lääke/lääkkeet?

Onko sulla yhtään tolkullista terapeuttia käytettävissä?

Vierailija
180/283 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röökiä vessassa ja kahvia vanhan suodatinpussin läpi paskaisessa kämpässä, hiukset  jää pystyyn kun pikkasen sipasee ja suu varmaan haisee kuolemalta pillusta nyt sitten puhumattakaan. Eli samaa kuin aina, normipäivä. Lapsi on viime syksystä asunut mun äidillä.  Laskut on onneksi suoraveloituksessa, muuten lähtis sähköt ja kämppä alta...

Vaikee masennus kymmenettä vuotta,  viimeiset kaks vuotta työkyvyttömyyseläkkeellä.  Virallisesti hullu.