Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävä haluaa ex-vaimon kanssa matkalle

Jouluihminen
01.10.2017 |

Jakakaa ajatuksia, kun itse en miesystäväni mukaan ymmärrä tätä tilannetta: miesystävällä on 12-vuotias tytär ja hän on eronnut vaimostaan monta vuotta sitten. Nyt hän ilmoitti, että haluaa lähteä kahdeksi viikoksi jouluna lomalle lapsen ja ex-vaimon kanssa. Perusteluna oli, että tämä yhteinen matka on niin tärkeää lapselle eikä tähän liity mitään yhteenpalaamisen toiveita. itsellä ei tulisi mieleenkään lähteä oman exän kanssa matkalle, joten irti on päästy. Sain kuulla, että en pysty ymmärtämään tilannetta, koska itsellä ei ole enää näin "pientä" lasta ja ajatus, että matka ei olisi yhteenpalaamisyritys, on vain minun mielikuvitusta. Mitä ajatuksia teillä?

Kommentit (131)

Vierailija
121/131 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko konkkaronkka yhteiselle matkalle, kaikkien exät ja lapset mukaan, niin eikös se sillä hoidu? 

Vierailija
122/131 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin aikanaan hyvin samankaltaisesta tapauksesta. Ketju on aika vanha, joten kyse saattaa olla jopa samasta uusperheestä, mutta  täysin varma en siitä uskalla olla.

Ap:n ei pidä nyt heittäytyä passiiviseksi. Tilanne on vakava, mutta ei toivoton ja nyt on syytä toimia heti ja päättäväisesti. Vertaistukea kannattaa hakea kokemuksista, joita muilla vastaavaan tilanteeseen joutuneilla on ollut.

Siinä minulle tutussa kuviossa oli kyse uusperheestä, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli siis tämä uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.

Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttänyt pisaraakaan. Eikä käyttänyt mummokaan ja mistä hän olisi sitä voinut saadakaan, kun oli vasta lapsi.

Kaikenlaista voi siis sattua ja joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa, kuten mummo aina opetti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/131 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulin aikanaan hyvin samankaltaisesta tapauksesta. Ketju on aika vanha, joten kyse saattaa olla jopa samasta uusperheestä, mutta  täysin varma en siitä uskalla olla.

Ap:n ei pidä nyt heittäytyä passiiviseksi. Tilanne on vakava, mutta ei toivoton ja nyt on syytä toimia heti ja päättäväisesti. Vertaistukea kannattaa hakea kokemuksista, joita muilla vastaavaan tilanteeseen joutuneilla on ollut.

Siinä minulle tutussa kuviossa oli kyse uusperheestä, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli siis tämä uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä

Tuostahsn se ratkaisu löytyy. Mummon neuvo osui taas naulan kantaan 👵🏻🙏🏻

Vierailija
124/131 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä

Kyse voi hyvinkin olla samasta perheestä. Tapahtuiko tuo Pirkanmaalla.

Vierailija
125/131 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä

Vain suomessa kutsutaan haaremia "uusperheeksi".

Vierailija
126/131 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sorry, ei ole provo. Ihka oikeasta elämästä. Surullista, että kaikkien vuosien jälkeen mies ei ole päästänyt irti ja haluaa näemmä elää kaksoiselämää.

Älä viitsi. Typerä satu, ja huonosti keksitty.

Vierailija
127/131 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

reissaatteko te vielä lapsuudenperheiden kanssa tai kavereitten kanssa? Ajatteletteko koskaan, että niin ei saa tehdä, koska se on ripustautumista menneeseen?

Meillä mies on exänsä ja lastensa kanssa joka vuosi viettänyt yhteisen viikon loman. Siihen ei liity mitään yhteenpalaamista, se on heidän perheensä oma juttu. Koska erossa perhe ei hajonnut, vaikka vanhemmat erosivat! Lapsilla on yhä isä ja äiti, molemmilla uusi kumppani, mutta lapset ovat yhteisiä ja rakkaita. Miksi eivät siis viettäisi aikaa yhdessä, ei se ole keneltäkään pois.

Eikä mies koskaan kiellä minua menemästä oman ex-anoppini luokse, vaikka tietää, että siellä saattaa olla samaan aikaan minun exäni.

Elämä olisi kamalaa, jos parisuhteen toinen osapuoli saisi määritellä, miten toinen elää ja keiden kanssa viettää aikaansa.

Jos kuvio teille kaikille on OK, niin eihän siinä mitään. Kyllä sä varmasti silti itsekin ymmärrät, että kaikilla ei ole näin ja että teidän tilanteenne on poikkeus.

Mulle ainakin on äärimmäisen tärkeää, että meidän nykyinen perhe on perhe. Eksien kanssa ollaan väleissä mutta perheeseen he eivät kuulu.

Vierailija
128/131 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa!  Lapsen vanhemman kanssa pitää ja saa matkustaa lapsen eliniän ajan myös ulkomailla. Lähti nyksä mukaan tai ei! Nyksän pitää muistaa se että eksät tulee olemaan ja on tärkeitä yhteisen lapsen takia! Vetäkööt mustasukkaiset naiset ihtesä köyteen jos ei muuten seleviä tuosta ja muista faktoja! Lapsen ja lasten  takia tässä maailmassa ollaan! Ja hyvät ja hienot vanhemmat tulee wrosta huolimatta toimeen! Ite varasin taas loman itelle,lapselle ja eksälle! Perhe elämää ja seksiä toisen vanhemman kanssa tulee olemaan vaikka yhdessä ei tulla enää olemaankaan! Rakastan häntä ikuisesti j olen kiitollinen yhteisestä lapsesta,kierolla tavalla odotan myös lisää kauniita lapsia meille

Vierailija
129/131 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheni olisi luultavasti ollut just tuollainen idiootti, että se olisi lähtenyt, jos exä olisi ehdottanut, eikä missään nimessä olisi ottanut minua mukaan. Ja kyllä, ne olisi paneskelleet ja leikkineet perhettä siellä, mutta sitten tulleet takaisin nykyisten luo ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Osasivat nimittäin tehdä sitä ihan ilman lomamatkojakin, vaikka se exä oli jo uusissa naimisissa ja kummallakin uuden kanssa yhteiset lapset.

Hyvä puoli siinä olisi ollut se, että sinisilmäiset uudetkin olisi tajunneet kuvion. Tässähän ei olisi mitään ongelmaa, jos nämä ex-kumppanit olisivat rehellisiä nykyisilleen, niin että nykyiset osaisivat tehdä oikeat johtopäätökset sen mukaan, mitä he hyväksyvät ja mitä eivät. Ja samat oikeudet pitää sitten olla näillä uusillakin kumppaneilla, lähteä esim. reissuun kenen tahansa vastakkaista sukupuolta olevan kanssa (ja paneskella kenen kanssa huvittaa). Eipä taitaisi tulla kuuloonkaan useimmissa tapauksissa. Kyllä sinisilmäisyys lopulta karisee näiden kanssa.

Vierailija
130/131 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa aikuismainen ja kypsä kommentti. Ihanaa että tällaisia ajattelijoita löytyy. Olen kyllä samankaltaisten ajatusten kanssa liikkeellä. Itse matkustan joka vuosi exän ja lapseni kanssa Euroopassa viikon ajan, oli itselläni kumppania tai ei. Se on meidän yhteinen juttu ja minulla on aina myös mukana tuo "perhe" elämässäni. Kuullostaa pelottavalta nuo monien kommentit, kuinka kylmästi puhutaan ja kieletään kumppania olemasta tekemisissä ihmisten kanssa, jotka hänelle todella tärkeitä. Ei uusi kumppani pyyhi pois laudalta kaikkea mennyttä, uusi kumppani tuo taas jotain uutta arvokasta elämään lisäksi. Kaikilla ihmisillä pitää saada olla myös oma elämä, omat ystävät, omat haaveet, vaikka elääkin suhteessa. Rohkaiseva, luottavainen ja positiivinen parisuhde on tavoittelemisen arvoinen, ei määräilevä ja kahlitseva.

Jokainen saa määritellä omat rajansa. Mieheni olisi halunnut viettää joulut exänsä ja lapsensa kanssa, koska lapsi. Itselleni joulu on tärkeä juhla myös. Haluan viettää sen nykyisen perheeni, en exien, kanssa. Lapset kuuluu perheeseen, exät ei. Minullakin on lapsi. Kumpikaan tapa ei ole oikein tai väärin. Tässä asiassa en ollut valmis joustamaan. Jos mies ei olisi joustanut, niin sitten oltaisiin erottu. Sekin olisi ollut ihan ok. 

Vierailija
131/131 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok mennä perhelomalle. Mene mukaan, jos ikävöit Suomessa.

Kyllä lapsen vanhemmat kuuluvat ikuisesti yhteen. Suhde voi jatkua ystävyytenä, ei kaikilla ole ensimmäisenä seksi mielessä,  tärkeämpiäkin asioita on, kuten vanhemmuus.