Suomalaisia biisejä, joiden sanoja ette tajua - muut voi kertoa miten on tulkinneet
Elikkäs 1: mitvit happoradion che guevara?
Käske miestäsi pukeutumaan che guevaraan kun te kaadutte sänkyyn
hetkeksi toisiko se sitä vaaraa
joka vatsassa vääntyi silloin
Kun me silmät mustalla maalasimme tupakkapaikalla kapinoimme
ja sitä kohdetta vastaan raivosimme
Miiiiitä.
Kommentit (1482)
Vierailija kirjoitti:
Jenni Vartiainen ihmisten edessä, en vaan tajua.. yrittääkö se vihjata siinä että on lepakko?
Ei se mitään yritä vihjata. Se biisi kertoo kyllä lepakkosuhteesta, mutta ei liity artistiin millään tavalla.
Happoradion biisissä mieslaulaja puhuu (mielessään) teini-iän (tyttö)ystävälleen, että se tyttö/nainen käskee nykyistä miestään pukemaan Che Guevara printtipaidan päälleen sänkyyn, jotta se muistuttaisi villistä teini-iästä ja siitä vaarantunteesta kun olivat tän laulajan kanssa tupakoivia punk-kapinallisia. Eli vähän ku sanois että mua sä vieläkin ajattelet ja toivot että sun nyxä olis enemmän niinku mä.
Egotripin biisissä lauletaan jollekin (naiselle) joka nuorempana on ollut tiukka rationalisti ja nihilisti ja sitä mieltä että hän ainakin pysyy järkevänä eikä koskaan aio seota rakkaudesta tai muusta sellasesta hörhöilystä, sellaiset ihmiset on naurettavia ja typeriä. Mutta sitten kuitenkin kävi niin, hänellekin, ja laulaja toivoo että se onnesta sekoamisen tunnetila säilyisi.
Dippaadai dappaadai dippaadai.
Sepi Kumpulainen. Hyvin vaikea tulkita 🤔
Hectorin Ota yhteyytä apinaan, joka alkaa seuraavasti:
"Mä lähden aamulla kalastamaan, Mutta linnut sano: "Älä mene - tosissaan, Sillä kalat ovat ryhtyneet tänään siihen kapinaan.
Jos kysyt, miksi - ota pikaisesti yhteyttä apinaan!" Mä lähden metsälle rauta kädessäin, Mutt' metsä kysyy: "Kuinka luulet voivas tulla tänne näin Nyt, kun sudet ovat yhtyneet tänään siihen kapinaan? Jos kysyt, miksi - ota viipymättä yhteyttä apinaan!"
Popedalla on aika legendaarisen outoja 😂
-hei tyttö olen matkalla Alabamaahan, mennään yhdessä leipomaan????
- suksi, suksi. Porkat, pipot, sukset, tupakit. Kaikki on joku vieny ja mihin se on edes menossa?
Eppu Normaalin Tuhansien murheellisten laulujen maa. Mikä on se kärkimäärä, joka ei mittaa itsesäälin määrää? Onko se joku tekninen juttu?
Vierailija kirjoitti:
Big in Japan. Mitä ihmettä se tarkoittaa?
Merkitsee, että olet (/tai teeskentele olevansa) suuresti arvostettu (stara, tähti) jossain muualla, merkityksetön ja toteeen käymätön (kyky). tai siellä missä parhaillaan olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aina oon miettiny siinä lauri tähkäm biisistä 'mun täytyy rakastaa nää elämät roskiin' WHAT? :D
Loppuun eli roskiin eli siihen tilaan, jossa sen rakkauden voi viskata menemään.
Mutta eihän rakkautta viskata roskiin, vaan elämät.
Käytetty kortsu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkitsee, että olet (/tai teeskentele olevansa) suuresti arvostettu (stara, tähti) jossain muualla, merkityksetön ja toteeen käymätön (kyky). tai siellä missä parhaillaan olet.
Aa, okei. Olen vain ajatellut, että tarkoittaako se jotain erityistä, jos on iso nimenomaan Japanissa. Mutta sillä siis voidaan tarkoittaa periaatteessa mitä tahansa (kaukaista) paikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Big in Japan = Iso kiho Japanissa eli hyvin menestynyt henkilö, suuri nimi jne.
"...it is easy when you are big in Japan"
Laulu kertoo mm suuren menestyksen keskeltä kumpuamvasta tyhjyyden tunteesta kun kaikki on saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Popedalla on aika legendaarisen outoja 😂
-hei tyttö olen matkalla Alabamaahan, mennään yhdessä leipomaan????
- suksi, suksi. Porkat, pipot, sukset, tupakit. Kaikki on joku vieny ja mihin se on edes menossa?
No se alabama on ollut baari ja seksistähän siinä lauletaan
Hurriganes: Get on
Hullujussi: Friduna skikuna
Sepi Kumpulainen: Railakas ilta Venetsiassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elikkäs 1: mitvit happoradion che guevara?
Käske miestäsi pukeutumaan che guevaraan kun te kaadutte sänkyyn
hetkeksi toisiko se sitä vaaraa
joka vatsassa vääntyi silloin
Kun me silmät mustalla maalasimme tupakkapaikalla kapinoimme
ja sitä kohdetta vastaan raivosimmeMiiiiitä.
Mies laulaa ex-tyttöystävälleen, muistelee heidän villiä seurusteluaikaa, jolloin kapinointiin ja pidettiin Che-paitoja. Eikö tuo nyt ole ihan selvää?
No kai nyt tuo on ihan selvää, mutta tuossa kertosäkeessä on pari muutakin lainia mitä et sinäkään oi selvännäkijä ilmeisesti ymmärrä :D
Laulaja arvelee, että nykyisin seksi on tylsää toisin kuin silloin kun hän oli naisen kanssa, ja olivat nuoria ja hurjia ja kapinallisia. Siellä se nyt launtaisekstaa daddyvartaloisen isännän kanssa ja muistelee miten kuumaa ennen oli tän laulajan kanssa. Tai niin se toivoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aa, okei. Olen vain ajatellut, että tarkoittaako se jotain erityistä, jos on iso nimenomaan Japanissa. Mutta sillä siis voidaan tarkoittaa periaatteessa mitä tahansa (kaukaista) paikkaa?
No tän videon nähneet tietää kyllä että kasarilla Japani oli in ;)
Vierailija kirjoitti:
Eppu Normaalin Tuhansien murheellisten laulujen maa. Mikä on se kärkimäärä, joka ei mittaa itsesäälin määrää? Onko se joku tekninen juttu?
Eikö se ole "Katajainen kansa, jonka itsesäälin määrää
Ei mittaa järki eikä Kärki määrää
Jonka lauluissa hukkuvat elämän valttikortit "
Lauletaan Toivo Kärjestä?
Paula Vesalan Tytöt ei soita kitaraa, koko kappale.
Tuo Big in Japan on lempparibiisejäni nuoruudesta. Noin vain huomautuksena. 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aina oon miettiny siinä lauri tähkäm biisistä 'mun täytyy rakastaa nää elämät roskiin' WHAT? :D
Loppuun eli roskiin eli siihen tilaan, jossa sen rakkauden voi viskata menemään.
Mutta eihän rakkautta viskata roskiin, vaan elämät.
Käytetty kortsu?
Nimenomaan. mun täytyy rakastaa nää siittiöt roskiin....
Ai sori, piti olla suomalaisia.