Kuuluuko ikään (45v) että kaikki tekopyhät mietelauseet ym. alkaa ärsyttää?
Alkanut ihan tosissaan ärsyttämään nuo muka henkevät, tekopyhät ja tyhjän positiiviset ajatelmat ja mietelauseet, joita jotkut kylvää jatkuvalla syötöllä somessa. Mietin kuuluuko keski-iän kyynistymiseen tällainen ärsyyntyminen?
Kommentit (12)
Voi, kyllä kuuluu. Olen sinua vanhempi ja vaihdevuodet ohittanut, mutta edelleen sitä yllättyy, mikä asia nyt ärsyttää. Kaikki, mitkä aiemmin ohitti olankohautuksella, saa juuri alkaen sinun iästäni verenpaineen koholle. Kerran muuten huitaisin todella vihaisena miestäni märällä tiskirätillä, koska tuo kurja syyllinen oli jättänyt keittiön kraanan kuuma-asentoon. Minä avasin kraanan ja sain tulikuumaa vettä kädelleni. Välitön viha ja mäkätys päälle. Nyt jo naurattaa, muttei silloin käden kirvellessä. Tsemppiä!
Kyllä ne fiksumpia ovat ärsyttäneet aina. Mutta parempi että heräsit myöhään kuin et milloinkaan.
No enpä tiedä, olen 49 vuotias ja jos en pidä jostain, niin en viitsi sitä asiaa sen enempää miettiä. Se siitä sitten ja ei ärsytä enää. On aikuisuutta olla ärsyyntymättä. :)
No ne ärsytykset voi ohittaa ilman mitään erityistä. Ärsyttää sitä miehet, lapset, elukat ja moni muukin asia. Täytyy vain valita mihin sen aikansa ja ärsyyntymisensä tuhlaa.
Ei välttämättä ikään, mutta elämänkokemukseen kyllä. Samalla tavalla monelta aatteen palo hiipuu, kun näkökulma avartuu ja ihmiskunnan todellinen luonne ja ylipäätään toimintamahdollisuudet paljastuvat.
Vierailija kirjoitti:
Voi, kyllä kuuluu. Olen sinua vanhempi ja vaihdevuodet ohittanut, mutta edelleen sitä yllättyy, mikä asia nyt ärsyttää. Kaikki, mitkä aiemmin ohitti olankohautuksella, saa juuri alkaen sinun iästäni verenpaineen koholle. Kerran muuten huitaisin todella vihaisena miestäni märällä tiskirätillä, koska tuo kurja syyllinen oli jättänyt keittiön kraanan kuuma-asentoon. Minä avasin kraanan ja sain tulikuumaa vettä kädelleni. Välitön viha ja mäkätys päälle. Nyt jo naurattaa, muttei silloin käden kirvellessä. Tsemppiä!
Tuo on kyllä jotain muuta kuin keski-ikää, tuo on jotain raivotautia. Kannattaa etsiä apua vihanhallintaan ennen kuin teet jotain kamalaa.
Myös täyttä totta monet vanhat sanonnat, on niin saanut tuta tähän ikään
N62
jos on lusikalla annettu ei voi kauhalla ottaa
En tiedä mitä muka henkeviä juttuja siellä somessa jaetaan, mutta onhan osuva mietelause toisinaan ihan paikallaan, esim. että ei omena kauas puusta putoa. Sitä en osaa sanoa miksi kukaan tuollaista mietelausetta haluaisi jakaa ilman mitään kontekstia. Ehkä se on se jakaminen mikä ärsyttää, kukapa mitään mainoksia haluaa katsella tai hömpän pömppää ilman mitään varsinaista asiaa.
Ei? En ole muutenkaan mikään helposti ärsyyntyvä mamma. Koska olet saanut viimeksi munaa kunnolla ap?
Pahinta on jokin teennäinen elämänviisaus kuvatekstinä ja kuvassa nainen p paljaana keekoilemassa huulet törröllään, hah!