Miksi +35vee naiset kadehtivat nuorempia naisia?
Kommentit (120)
Myönnän että olen kateellinen n. 23-30-vuotiaille naisille, kun he saavat vielä elää lapsetonta, vapaata ja huoletonta elämää. Lasten kanssa mikään ei ole enää samaa, vaan raskasta. Tuota nuorempia en kadehdi, koska he ovat vielä niin lapsia itsekin etten samaistu. +30-vuotiaitakaan en kadehdi, koska heillä alkaa jo olla lapsia tai vähintäänkin painaa päälle paineet ja kauhea stressi lasten hankkimisesta ja lastenhankinta-ajan loppumisesta.
En mä haluaisi palata ajassa taaksepäin ja olla nuorempi. Mun lapset alkaa olla jo isoja (13 ja 16). Itse olen 38. Nuorena olin epävarma sohvaperuna, nykyään olen tehokas uraihminen. Tunnen itseni paremmin, tiedän mitä haluan ja uskallan sitä pyytää. Kaikessa mielessä. Kateus on nuorten keksintöä.
Tähän keskusteluun sisältyy melkoisesti itsepetosta.
Suurin osa naispuolisista tuttavistani on tuota ikäluokkaa. Enemmistö antaa somessa vaikutelman tasapainoisesta, menestyneestä, positiivisesta ja vahvasta naisesta. Lähes kaikki näistä ovat eronneita tai sinkuiksi jääneitä.
On menoa, on menestystä ja sitä voimaantumista/vahvuutta painotetaan päivittäisissä onnenkeksipäivityksissä.
Mutta kun näiden naisten kanssa viettää aikaa, paljastuu toisenlainen totuus. Naiset näyttävät livenä 10-20 vuotta vanhemmilta jopa meikattuina (kummallinen tämä tarve huijata itsensä nuoremman näköiseksi, jos ei haluaisi olla enää nuori), eivätkä olekaan niin voimaantuneita eikä se elämäkään ole niin ihanan kevyttä niiden Tinder-julkkiskomistusten kanssa joita he kuulemma treffailevat.
Pinnan alta paljastuu ei niin iloisia naisia jotka oikeasti haluaisivat olla naimisissa sen pitkän ja komean menestyneen miehen kanssa jonka he olisivat nuorena saaneet, mutteivat saa enää - siis suhteeseen, "pannaan nyt toa paremman puutteessa"-seksiähän nainen nyt saa aina.
Kiiltävä pinta mutta rikkinäinen sisus. Surullista.
Kerropa tarkemmin, miten kateus ilmenee? En ole huomannut sellaista nuorena enkä itse kadehdi nyt.
Ei kovin moni mitään kadehdi. En ainakaan itse haluaisi enää olla nuori. Oli se vaan niin raastavaa aikaa.
On oikeastaan hyvin helpottavaa kun lapset on tehty ja ruuhkavuodet eletty. Nyt on taas aikaa itsellekin välillä.
Nuorin ketä olen kadehtinut on 1- vuotias. Tosin kadehdin kyllä kaikkia kaikesta, myös itseäni vanhempia ja miehiä ja eläimiäkin, joten kateuteni ei ole varattu vain nuoremmille naisille. Nuoretkin naiset on joskus 80- vuotiaita (tai kuolleita) minkä pidän mielessä jos kateus on liiallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pian 40v. ja miksi kadehtisin? Naamani on rempattu nuoremman näköiseksi eli näytän juuri ja juuri kolmekymppiseltä, olen hyväkroppainen, minulla on hyvä ura ja loistava palkka, omistan talon Suomessa ja ulkomailla, sekä kaksi katseetkääntävää autoa. Saan kenet tahansa miehen ulkonäölläni, älykkyydelläni ja kokemuksellani.
En haluaisi enää olla epävarma ja toisia ihmisiä miellyttävä ja mielistelevä 25v, haluan mieluummin olla viisas 50v.
Ensin hehkutat viestisi alkuosassa elämäsi parhaita puolia kuin kylän epävarmin teinityttö ja heti perään yrität esittää, että et olisi epävarma. Miten meni noin niinku omasta mielestä? :)
Kuten tästä kommentista huomaa, se vihaaminen kohdistuu päinvastoin vanhempiin naisiin nuorempien taholta.
Etenkin miesten naisviha on leppymätöntä. Minulle sanoi eräs alfauros parketilla, että minusta huokuu jo kalman haju, kun kerroin että täytän pian 25 vuotta.
Olisi mukavaa, jos tältä palstalta saisi pois sekä naisvihan että äärisovinismin.
42vMiesKertoo kirjoitti:
Suurin osa naispuolisista tuttavistani on tuota ikäluokkaa. Enemmistö antaa somessa vaikutelman tasapainoisesta, menestyneestä, positiivisesta ja vahvasta naisesta. Lähes kaikki näistä ovat eronneita tai sinkuiksi jääneitä.
On menoa, on menestystä ja sitä voimaantumista/vahvuutta painotetaan päivittäisissä onnenkeksipäivityksissä.
Mutta kun näiden naisten kanssa viettää aikaa, paljastuu toisenlainen totuus. Naiset näyttävät livenä 10-20 vuotta vanhemmilta jopa meikattuina (kummallinen tämä tarve huijata itsensä nuoremman näköiseksi, jos ei haluaisi olla enää nuori), eivätkä olekaan niin voimaantuneita eikä se elämäkään ole niin ihanan kevyttä niiden Tinder-julkkiskomistusten kanssa joita he kuulemma treffailevat.
Pinnan alta paljastuu ei niin iloisia naisia jotka oikeasti haluaisivat olla naimisissa sen pitkän ja komean menestyneen miehen kanssa jonka he olisivat nuorena saaneet, mutteivat saa enää - siis suhteeseen, "pannaan nyt toa paremman puutteessa"-seksiähän nainen nyt saa aina.
Mitä ihmeen logiikkaa tuo on?
Oletko humalassa?
Siis naistuttavasi unelmoivat ja haaveilevat, mistä sinä vedät johtopäätöksen: he ovat "rikkinäisiä" ihmisraunioita.
Sinä päivänä kun et enää tavoittele mitään etkä haaveile mistään - olet itse rikkinäinen ja liian vanha elämään.
Koskee lähinnä esiintyviä taiteilijoita. Ja heidän kohdallaan kateus on siinä mielessä ymmärrettävää, että jostain käsittämättömästä syystä ne työtarjoukset alkavat vähenemään voimakkaasti siinä 35v tienoilla, jos et satu olemaan jotenkin erityisen karismaattinen persoona.
Taas tämä sama trolli. Ilmestyy aloituksena aina silloin tällöin. Tarkoituksena kai saada naiset, nuoret ja vanhat tukkanuottasille keskenään. Mutta ei onnistu. Ei naiset kadehdi nuorempiaan. Naisen elämä ei ole helppoa, eikä varsinkaan nuoren naisen. Naisen elämä helpottuu kummasti kun pääsee+50 puolelle. Enemmän minua ainakin huolestuttaa ja pelottaa miten ne omat rakkaat tytöt/nuoret naiset pärjää tässä kovassa maailmassa. Kun itse oli nuori, oli ehkä kuitenkin vähän helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
No varmaan siksi, kun harvempi enää haluaa niitä yli 35-vuotiaita naisia. Ei ne kiinnosta miehiä eikä naisiakaan. Tulee vähän lohduton olo, kun tajuaa, että saa olla ikänsä vupksi loppuikänsä sitten yksin, jos ei pidä kynsin ja hampain kiinni vähän nuorempana solmistusta huonosta avioliitostaan. Itse erosin, eikä sen jälkeen ole enää sulhasehdokkaita näkynyt missään.
T. 39-vuotias nainen
35 on ikä joka jakaa naiset nuoriin ja vanhoihin. Sen ikäisellä on jo normaalisti aviomies ja lapset tehtynä. Omistus asunto ja hieman lainaa.
Miehet karsastaa juurikin 35-40 vuotiaita koska he ovat moneen asiaan liian vanhoja paitsi jos mies on huomattavasti vanhempi esim jo lähemmäs 50v
Vierailija kirjoitti:
Taas tämä sama trolli. Ilmestyy aloituksena aina silloin tällöin. Tarkoituksena kai saada naiset, nuoret ja vanhat tukkanuottasille keskenään. Mutta ei onnistu. Ei naiset kadehdi nuorempiaan. Naisen elämä ei ole helppoa, eikä varsinkaan nuoren naisen. Naisen elämä helpottuu kummasti kun pääsee+50 puolelle. Enemmän minua ainakin huolestuttaa ja pelottaa miten ne omat rakkaat tytöt/nuoret naiset pärjää tässä kovassa maailmassa. Kun itse oli nuori, oli ehkä kuitenkin vähän helpompaa.
Jep. Joillekin miehille on täysin käsityskyvyn ulkopuolella, että miesten huomio/konventionaalisen kauneusihanteen mukainen ulkomuoto ei ole kaikille (nuorillekaan) naisille se elämän ykkösjuttu.
42vMiesKertoo kirjoitti:
Kumma ja mun kaveripiiriin ei taas kuulu yhtäkään tuollaista naista. Minä ( ja moni kaverini ) olen nelikymppinen, elämäänsä kohtuullisen tyytyväinen nainen. Ei ole ulkonäköä eikä menestystä, mutta niistä kumpikaan ei ole minulle koskaan mitään merkinnytkään. Sen sijaan mulla alkaa olemaan ymmärrystä elämästä ja itsestäni, tietynlaista mielenrauhaa ja rakastava parisuhde. Olen tarpeeksi terve harrastaakseni liikuntaa ja tekemään osa-aikatyötä. Mulla on kiva koti, vaikka vuokralla asunkin ja päivittäin saan nauttia eläinteni seurasta ja omasta ajasta, kun ainoa lapseni on jo aikuinen. Mulla on aika maanläheiset arvot ja inhoan materialismia.
Mää en missään nimessä haluaisi olla enää nuorempi, enkä edes näyttää siltä. Pidän tästä tietynlaisesta näkymättömyydestä, mitä hipahtava, meikkaamaton nelikymppinen nainen aiheuttaa.
Varmaan ne kadehtii, joiden itsetunto on aina perustunut ulkonäköön? Persoona ja luonne niin ohut, että kun ulkonäkö alkaa rapistua, ei jäljelle jääkään mitään.
Tai sitten eivät koskaan tajunneet nauttia nuoruudestaan? Kykkivät turvallisesti kotona, kun olisivat voineet mennä vapaina ilman sitoumuksia.
Tai sitten tekivät vääriä valintoja, joita on myöhäistä korjata? Opiskelivat väärän alan, jäivät väärän miehen kanssa suhteeseen, eivät tehneet lapsia kun mahdollisuus oli.
Noh, en tiedä, en ole vielä niin vanha :D
Minäkin haluaisin kuulla miten kateus ilmenee
Palstan ikineitsyt 35+ mies tekee ilmeisesti joka jumalan päivä tämän saman aloituksen "kostoksi" ikäisilleen naisille joista kukaan ei häntä ole huolinut nurkkiinsa ulisemaan. Hohhoijaa...
42vMiesKertoo kirjoitti:
Sullahan outo ystäväpiiri on. Vaikka niinhän sitä sanotaan, että samanlainen seura vetää puoleensa. Ehkä olet itsekin eronnut/sinkku jne?.
Omat naisystävät ovat lähes kaikki naimisissa ja viettävät ihan rauhallista elämää, kuka lapsiperheenä, kuka jo niin, että lapset ovat lentäneet pesästä/lentämässä pesästä.
Kukaan ei yritä meikata itseään nuoremman näköiseksi, ja osa ei käytä meikkiä ollenkaan. Ja aika moni on naimisissa sen "pitkän ja komean" miehen kanssa. (oma on aika lyhyt, mutta ihan komea;) ) . Yritän sanoa, ettei läheskään kaikki naiset ole toisella kierroksella ja epätoivoisia. Mutta ihminen viihtyy sellaisessa seurassa, mitä itsekin edustaa. Ehkäpä itse edustat samaa sarjaa näiden naistuttaviesi kanssa?
Hohhoijaa. Arvostan nuorempien naisten nuorta ja freesiä ulkonäköä, nättiähän se nuoruus on. En silti kadehdi. Olen tyytyväinen elämääni. En vaihtaisi kokemuksiani, kertynyttä oppia ja asemaani nuoreen ulkonäköön. Kaikilla meillä on vuoromme olla nuori ja kaikki vanhenevat ajallaan. Vanhakin voi muuten sinänsä olla hyvännäköinen, vaikka ei edustakkaan sitä suuren yleisön palvoma ulkonäköä.
Kadehdin kyllä kauniita nuoria naisia kuten tein jo silloin kun olin itsekin nuori nainen. Voi sitä näkymättömyyden määrää kun miehet oikein parveili sen porukan isotissisen kauniin blondin ympärillä ja itse oli kuin ilmaa..
Ihana ja hauska viesti! :)