Miksi +35vee naiset kadehtivat nuorempia naisia?
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Kadehtivatko? Itse ainakin näen parikymppisiä naisia katsellessani edessäni lapsia. Näen kaiken sen kokemattomuudesta johtuvan viisaudenpuutteen, johon en tahtoisi ikinä enää palata. Minusta on hyvä olla aikuinen - helpompaa elää, kun vähän jo ymmärtää, kuinka maailma toimii. Helpompaa elää, kun ulkonäkö ei ole enää oman elämän keskipiste.
Miten maailma mielestäsi toimii? Esimerkkinä vaikka parisuhteet.
Vierailija kirjoitti:
Olen pian 40v. ja miksi kadehtisin? Naamani on rempattu nuoremman näköiseksi eli näytän juuri ja juuri kolmekymppiseltä, olen hyväkroppainen, minulla on hyvä ura ja loistava palkka, omistan talon Suomessa ja ulkomailla, sekä kaksi katseetkääntävää autoa. Saan kenet tahansa miehen ulkonäölläni, älykkyydelläni ja kokemuksellani.
En haluaisi enää olla epävarma ja toisia ihmisiä miellyttävä ja mielistelevä 25v, haluan mieluummin olla viisas 50v.
Heh, niinhän sä luulet. Mielestäni kaikki "rempatut" kasvot näyttävät vanhemmilta mitä ikä kertoo. Esim. 40v. rempattu näyttää 50-60-vuotiaalta joka yrittää näyttää 40-vuotiaalta. Näin se vaan on.
Ja koko sinun viestisi huutaa epävarmuutta ja johan tuo kasvojen remppaaminen kertoo siitä. Myöskään älykkyys ei pahemmin loista kirjoituksestasi... Et siis ole yhtään kehittynyt nuoruusvuosistasi.
T. Keski-ikäinen nainen, jonka ei tarvitse kehuskella saavutuksillaan tai ulkonäöllään. :)
Vierailija kirjoitti:
42vMiesKertoo kirjoitti:
Tähän keskusteluun sisältyy melkoisesti itsepetosta.
Suurin osa naispuolisista tuttavistani on tuota ikäluokkaa. Enemmistö antaa somessa vaikutelman tasapainoisesta, menestyneestä, positiivisesta ja vahvasta naisesta. Lähes kaikki näistä ovat eronneita tai sinkuiksi jääneitä.
On menoa, on menestystä ja sitä voimaantumista/vahvuutta painotetaan päivittäisissä onnenkeksipäivityksissä.
Mutta kun näiden naisten kanssa viettää aikaa, paljastuu toisenlainen totuus. Naiset näyttävät livenä 10-20 vuotta vanhemmilta jopa meikattuina (kummallinen tämä tarve huijata itsensä nuoremman näköiseksi, jos ei haluaisi olla enää nuori), eivätkä olekaan niin voimaantuneita eikä se elämäkään ole niin ihanan kevyttä niiden Tinder-julkkiskomistusten kanssa joita he kuulemma treffailevat.
Pinnan alta paljastuu ei niin iloisia naisia jotka oikeasti haluaisivat olla naimisissa sen pitkän ja komean menestyneen miehen kanssa jonka he olisivat nuorena saaneet, mutteivat saa enää - siis suhteeseen, "pannaan nyt toa paremman puutteessa"-seksiähän nainen nyt saa aina.
Kiiltävä pinta mutta rikkinäinen sisus. Surullista.Sullahan outo ystäväpiiri on. Vaikka niinhän sitä sanotaan, että samanlainen seura vetää puoleensa. Ehkä olet itsekin eronnut/sinkku jne?.
Omat naisystävät ovat lähes kaikki naimisissa ja viettävät ihan rauhallista elämää, kuka lapsiperheenä, kuka jo niin, että lapset ovat lentäneet pesästä/lentämässä pesästä.
Kukaan ei yritä meikata itseään nuoremman näköiseksi, ja osa ei käytä meikkiä ollenkaan. Ja aika moni on naimisissa sen "pitkän ja komean" miehen kanssa. (oma on aika lyhyt, mutta ihan komea;) ) . Yritän sanoa, ettei läheskään kaikki naiset ole toisella kierroksella ja epätoivoisia. Mutta ihminen viihtyy sellaisessa seurassa, mitä itsekin edustaa. Ehkäpä itse edustat samaa sarjaa näiden naistuttaviesi kanssa?
Niin, tuossahan ei siis suinkaan kuvattu kaikkia naisia. Vaan ensisijaisesti näitä moderneja 35+ sinkkuspinstereitä.
Sinun kaltaisiasi naisia tunnen montakin, ja olen ihan samaa mieltä siitä että ruuhkavuosien hellitettyä yhä onnellisessa suhteessa olevat vaikuttavat oikeasti tasapainoisilta, vahvoilta ja onnellisilta - ilman tarvetta filtteröityihin somekuviin, onnenkeksipäivityksiin ja 24/7 vahvuus/itsenäisyys/ihanankevyttäelämää-jankutukseen.
"Sullahan outo ystäväpiiri on. Vaikka niinhän sitä sanotaan, että samanlainen seura vetää puoleensa."
Kuvaamiini naisiin törmää usein, perheellisillä on tapana viettää enemmän aikaa perheen kanssa.
"Ehkä olet itsekin eronnut/sinkku jne"
Olen itse parisuhteessa tosi mukavan ja fiksun 32v naisen kanssa (olen seurustellut myös vanhemman naisen kanssa ja sitten nuorempien kanssa, nyt alan olemaan liian vanha alle kolmekymppisille). Lapsia en halua, emmekä ainakaan tältä erää asu yhdessä vaikka asiasta on alettu pikku hiljaa keskustelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä ilmiö johtuu?
Katso viimeisin siskonpetin jakso uudelta kaudelta. Se on täynnä tätä. Muka huumoriksi puettuna. Paskat. Siinä vedetään vaan överiksi ne ajatukset ja toimintamallit mitä plus 35 naiset ajattelee ja kadehtii nuoremmissa naisissa. He ovat itse nuorekkuudella ja seksillä vuosikymmenet x 2 vedonneet miehiin n äillä ja tietävät pelin. Nyt heille realisoituu, että ikäisensä miehet katsovat nuorempia vieläkin sillä silmällä. Heitä he eivät enää katso. Tähän havahtuminen nostaa vaihdevuosia lähestyvän jo olemassaolevaa itseinhoa ja aiheuttaa vasareaktiona vihaa nuorempiin naisiin ja kaikkiin miehiin. "Olen kotiin unohdettu työjuhta - äiti", "mieheni katsoo himoiten nuoria, seksikkäitä naisia". Kyllä. Näin on. Sun sesonki seksikkäänä naisena meni jo. Poikkeuksia on, mutta ne on plus 40 toooooodella harvassa. Huomenta! Tervetuloa uuteen elämääsi, Nainen 2.0 -elämä seksikkyyteni jälkeen-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä ilmiö johtuu?
Katso viimeisin siskonpetin jakso uudelta kaudelta. Se on täynnä tätä. Muka huumoriksi puettuna. Paskat. Siinä vedetään vaan överiksi ne ajatukset ja toimintamallit mitä plus 35 naiset ajattelee ja kadehtii nuoremmissa naisissa. He ovat itse nuorekkuudella ja seksillä vuosikymmenet x 2 vedonneet miehiin n äillä ja tietävät pelin. Nyt heille realisoituu, että ikäisensä miehet katsovat nuorempia vieläkin sillä silmällä. Heitä he eivät enää katso. Tähän havahtuminen nostaa vaihdevuosia lähestyvän jo olemassaolevaa itseinhoa ja aiheuttaa vasareaktiona vihaa nuorempiin naisiin ja kaikkiin miehiin. "Olen kotiin unohdettu työjuhta - äiti", "mieheni katsoo himoiten nuoria, seksikkäitä naisia". Kyllä. Näin on. Sun sesonki seksikkäänä naisena meni jo. Poikkeuksia on, mutta ne on plus 40 toooooodella harvassa. Huomenta! Tervetuloa uuteen elämääsi, Nainen 2.0 -elämä seksikkyyteni jälkeen-
Jaa-a, kun en ole koskaan ollutkaan seksikäs ja saanut miehiltä lähinnä moitteita ulkonäöstä niin vanheneminen lienee helpompaa.
En todellakaan kadehdi. Minun viestini on nuorille naisille, että nauttikaa ulkonäöstänne ja miesten huomiosta niin kauan kuin voitte!
n45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä ilmiö johtuu?
Onpa nuorillekin naisille jotain odotettavaa kun elämä loppuu jo kolmivitosena.
No huh, huh. On kyllä ketjullinen sellasta naisten itsepetosta ja valetta, ettei mitään rajaa.
95% naisista sais naps -sauman näyttää 10-15 vuotta nuoremmalta, niin johan varisis nää peukuttelut täällä ihan eri suuntaan.
Naistenlehet ja netti ei ole mitään muuta niin täynnä ku naisten nuorekkuuden perään haikailua. Get real.
Oma tytär 23 vuotias. Mitä nyt oon saanut seurata, katsella ja kuunnella häntä ja hänen kavereitaan, niin nais- kuin miespuolisia, niin en voi sanoa kadehtivani heitä.
Tässä iässä reilu nelikymppisenä, on asiat just mallillaan. Lapset isoja, talousasiat kunnossa ja terveys.
Ei mitään syytä kadehtia parikymppisiä nuoria joilla ruuhkavuodet edessä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä ilmiö johtuu?
Elämä haluttuna, seksikkäänä olentona miesten, ja naisten itsensäkin, kohteena loppuu 35. Olet oikeassa. Muuten elo jatkuu, muttei tolla statuksella.
No en kadehdi...paitsi heidän kaunista ja freessiä ulkonäköään joskus ihailen. Ja muistelen miten itsekin olin siloposkinen kaksikymppinen joskus. Mutta ihan olen sen verran normaaliälyinen ja terveellä itsetunnolla varustettu, että tyytyväinen olen itseeni ja omaan elämääni. Miksi kukaan kadehtisi ketään ainakaan asioista joille ei mitään voi, eli nuoruudesta, kun vanheneminen kuitenkin on biologinen tosiasia? Paitsi jos kuolee nuorena, silloin ei vanhene. AP.n kaltaisille elämä on varmasti vaikea rasti kun älykkyyttä ei kauhalla ole annettu ja tuskin sitä kauneuttakaan. t. KaunisEukko45v
Ostin 23 vuotiaana ensimmäisen asunnon, opiskeluiden jälkeen sain vakipaikan, sitten siis asunnon. Opintolainaa nostin ja sijoitin ne.
Olin maksanut kaksion 6 vuodessa.
Ennen kun täytin 40 v, minulla oli perhe, 3 lasta ja mies, ei missään vaiheessa pätkätöitä, todella kiva koti ja 6 sijoitusasuntoa, opettajan palkalla.
Nyt kouluja yhdistetään ja virkoja lopetellaan, tulee homekouluja, erityislasten huomiot jätetään vähemmälle.
Kun tarjotaan jotain irtisanomispakettia, aion tarttua siihen.
Olen ulkoistanut asuntojen vuokraukset, tuloa käteen tulee 5000 e kk, lainat ovat maksettu, viime vuonna meni vika erä.
Enpä tiedä mistä pitää olla kateellinen.
Nuoremmat kollegat eivät uskalla saada lapsia, pätkätyötä riittää, jossain vaiheessa lomiin puututaan, kuten äitiyslomalla tullaan kesäksi töihin lopetetaan. Tai hankaloituu.
Odotan milloin huonoja uutisia tulee.
Ammattini on pysynyt samana, ei ole pitänyt liikaa päivittää tietoja. Tietenkin on pitänyt, mutta helpolla olen päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä ilmiö johtuu?
Elämä haluttuna, seksikkäänä olentona miesten, ja naisten itsensäkin, kohteena loppuu 35. Olet oikeassa. Muuten elo jatkuu, muttei tolla statuksella.
Ja tismalleen sama miehillä 😃. Mistä siis voitonriemu?
Koska oma jälleenmyyntiarvo ja kysyntä on vähentynyt, se vähän viduddaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä ilmiö johtuu?
No niinpäniin. Edelleen saan ihan liikaa huomiota ulkonäöstäni esim työelämässä. Tietenkin enimmäkseen vähän vanhemmilta miehiltä kuin joltain parikymppisiltä kolleilta. Mutta kyllä nekin välillä koittaa iskeä, mikä on minusta varsin huvittavaa. Mukavaa elämää elän, itsenäisenä ja miesten huomiostakin edelleen nauttien. t. N45v
Vierailija kirjoitti:
Oma tytär 23 vuotias. Mitä nyt oon saanut seurata, katsella ja kuunnella häntä ja hänen kavereitaan, niin nais- kuin miespuolisia, niin en voi sanoa kadehtivani heitä.
Tässä iässä reilu nelikymppisenä, on asiat just mallillaan. Lapset isoja, talousasiat kunnossa ja terveys.
Ei mitään syytä kadehtia parikymppisiä nuoria joilla ruuhkavuodet edessä!
Hih. Eihän nykynaiset tee ees enää lapsia ennen 35. Ura ja miehethän ne on silmissä 24/7.
Mitkä ennemmin? 35v asti pidennetyt ura ja rilluvuodet? Vai sun vaihdevuodet...? Hmmmm....
Vierailija kirjoitti:
Ostin 23 vuotiaana ensimmäisen asunnon, opiskeluiden jälkeen sain vakipaikan, sitten siis asunnon. Opintolainaa nostin ja sijoitin ne.
Olin maksanut kaksion 6 vuodessa.
Ennen kun täytin 40 v, minulla oli perhe, 3 lasta ja mies, ei missään vaiheessa pätkätöitä, todella kiva koti ja 6 sijoitusasuntoa, opettajan palkalla.Nyt kouluja yhdistetään ja virkoja lopetellaan, tulee homekouluja, erityislasten huomiot jätetään vähemmälle.
Kun tarjotaan jotain irtisanomispakettia, aion tarttua siihen.
Olen ulkoistanut asuntojen vuokraukset, tuloa käteen tulee 5000 e kk, lainat ovat maksettu, viime vuonna meni vika erä.
Enpä tiedä mistä pitää olla kateellinen.
Nuoremmat kollegat eivät uskalla saada lapsia, pätkätyötä riittää, jossain vaiheessa lomiin puututaan, kuten äitiyslomalla tullaan kesäksi töihin lopetetaan. Tai hankaloituu.
Odotan milloin huonoja uutisia tulee.
Ammattini on pysynyt samana, ei ole pitänyt liikaa päivittää tietoja. Tietenkin on pitänyt, mutta helpolla olen päässyt.
Mut hei siitä ulkonäöstä...olet taatusti rapistunut jotenkin. Sehön on ainoa asia jonka kautta miehet naisia määrittää joten luulevat että naisella ei mitään muuta ole ja siksi vanheneminen olisi niin kovin iso tragedia :D
En minä ainakaan kadehdi. Mistä tämmöinen olettamus revittiin? Siitäkö kun miehet kadehtivat nuorempia kyvykkäitä miehiä?
Nyt haiskahtaa vahvasti siltä että joku keski-ikästyvä palstauuvatti on kurkannut housuihinsa ja löytänyt sieltä veltostuvan makkaran. Ja oman kuolevaisuuden aiheuttamaa paniikkia projisoidaan oman ikäisiin naisiin jauhamalla tätä samaa aloitusta harva se päivä. Ei ole normaalin miehen hommaa tämä.
Kadehtivatko? Itse ainakin näen parikymppisiä naisia katsellessani edessäni lapsia. Näen kaiken sen kokemattomuudesta johtuvan viisaudenpuutteen, johon en tahtoisi ikinä enää palata. Minusta on hyvä olla aikuinen - helpompaa elää, kun vähän jo ymmärtää, kuinka maailma toimii. Helpompaa elää, kun ulkonäkö ei ole enää oman elämän keskipiste.