Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi +35vee naiset kadehtivat nuorempia naisia?

Vierailija
30.09.2017 |

Mistä tämä ilmiö johtuu?

Kommentit (120)

Vierailija
101/120 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pian 40v. ja miksi kadehtisin? Naamani on rempattu nuoremman näköiseksi eli näytän juuri ja juuri kolmekymppiseltä, olen hyväkroppainen, minulla on hyvä ura ja loistava palkka, omistan talon Suomessa ja ulkomailla, sekä kaksi katseetkääntävää autoa. Saan kenet tahansa miehen ulkonäölläni, älykkyydelläni ja kokemuksellani.

En haluaisi enää olla epävarma ja toisia ihmisiä miellyttävä ja mielistelevä 25v, haluan mieluummin olla viisas 50v.

Se typerä parikymppinen ja kuuma bimbo on miesten silmissä kiinnostavampi kuin jo vanhentunut nainen, näin se vain menee. Ei älykkyys ole naisen kohdalla mikään tasoa nostava tekijä, vaan nuoruus ja kauneus ovat. 

Ja tämäkin vahvisti tyytyväisyyttäni siihen, etten ole parikymppinen. Enkä muuten silloinkaan olisi halunnut olla bimbo.

Vierailija
102/120 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä jännä ilmiö, että automaattisesti oletetaan, että jokainen nainen haluaa olla miesten silmissä seksikäs ja haluttava. Mitä ihmettä?

Mää en nuorenakaan halunnut sitä, enkä koskaan pukeutunut mitenkään korostaakseni naisellisuuttani. Olin ( ja olen vieläkin ) ihan nätti nainen, ja se seuraan tunkeminen oli ärsyttävää. Pukeuduinkin melko poikamaisesti koko nuoruuteni, käytin reisitaskuhousuja, tennareita, mulla oli hyvin lyhyt tukka ja naama täynnä lävistyksiä - lisäksi olin varsinainen rääväsuu, joka ei todellakaan halunnut miellyttää, mieluummin ärsyttää. Siitä huolimatta niitä iskijöitä oli ihan liikaakin, mutta onneksi myös semmoiset miehet, jotka itseäni sytyttävät, yleensä kiinnostuivat nimenomaan minusta ja luonteestani.

Ja nyt - mihin ihmeeseen mää tarvitsisin miesten ihailua senkään vertaa kuin nuorena? Miten ihmeessä se voi joidenkin olla niin vaikea käsittää, ettei kaikki naiset ( mun tuntemista ei ehkä yksikään ) määrittele itseään ja arvoaan miesten kautta?

"Siitä huolimatta niitä iskijöitä oli ihan liikaakin, mutta onneksi myös semmoiset miehet, jotka itseäni sytyttävät, yleensä kiinnostuivat nimenomaan minusta ja luonteestani."

Eli komeat miehet jotka olisivat saaneet helposti muitakin naisia.

Uskotko tosissasi että nämä komeat ja suositut miehet olisivat lähestyneet sinua ilman ulkonäköäsi?

Uskotko tosissasi että ei-kauniilla naisella on varaa olla ärsyttävä rääväsuu?

Tämä on kauniin naisen kupla josta kirjoitin. Kaikki ne miehet ja myös enemmistö ystävistäsi olivat elämässäsi vain koska olit kaunis. Ilman kauneutta olisi joutunut käyttäytymään kunnolla ja tyytymään niihin ei-komeisiin miehiin joille annoit mielessäsi pakit sekunnin vilkaisun jälkeen.

On kahdet pelisäännöt. Yhdet kauniille naisille (n. top 10-20% nuorista naisista), top 1% komistuksille ja korkean statuksen miehille. Ja toiset kaikille muille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/120 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu pyörii yllättävän paljon ulkonäön ympärillä. Minä, nelikymppinen, en kadehdi nuorten ulkonäköä, vaan mitä vanhemmaksi tulen sitä kauniimpana näen ihmisvartalon luonnollisuuden ja ikääntymisen. En enää mieti kilojani tai kiinteyttä, vaan olen armollinen itselleni ja rakastan vartaloani ja kasvojani juuri tällaisena.

Jos jotain kadehdin niin ehkä sitä että nuorena on kaikki ovet vielä avoinna ja mahdollisuudet tehdä mitä vain. Opiskella, lähteä kiertämään eri maita reppu selässä jne. Toki se olisi vieläkin mahdollista, mutta nyt se on tietysti vaikeampaa kun on lapsia ja lainat maksettavana.

Tuokin on yksi valinnoista seuraava elämänvaihe muiden joukossa, sitten tulee muuta. Nelikymppisten elämäntilanteethan voivat vaihdella suuresti, kaksikymppisten vähemmän. Itse olen nelikymppisenä velaton ja lapseni aikuinen. En tosin enää arvosta samoja asioita kuin 20 vuotta sitten, joten reppureissailu ei enää houkuta, vaikka tilaisuus olisi. :)

Vierailija
104/120 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin ihailen, yleensä nuorilla on niin kaunis iho ja kirkkaat silmät. Lisäksi nykynuoret ovat jotenkin tervehenkisempiä ja vain kivempia kuin me +10 v vanhemmat olimme nuorena. :D Ihanaa yleistystä...

T. nainen 30 v.

Vierailija
105/120 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin ihailen, yleensä nuorilla on niin kaunis iho ja kirkkaat silmät. Lisäksi nykynuoret ovat jotenkin tervehenkisempiä ja vain kivempia kuin me +10 v vanhemmat olimme nuorena. :D Ihanaa yleistystä...

T. nainen 30 v.

Riippuu varmaan ympyröistä, itse parikymppisenä en jaotellut ihmisiä "työväenluokkaan" ja parempiin, mutta jotkut nykyparikymppiset tekee näin.

Vierailija
106/120 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin kadehdin? Elämäni on täyttä ja kiireistä, en ehdi kadehtia ketään iän vuoksi. Jos jotain kadehdin, niin perusteet on enemmän rahan tai ennen kaikkea elämän helppouden ympärillä... Ei ikä, se ei ole oleellinen tekijä. Kadehtiiko 60-vuotiaat 40-vuotiaita tai 80-vuotiaat 60-vuotiaita? Ei mielestäni. Jokainen elämänvaihe eletään ja miksi palata vanhaan. Olen aina ihmetellyt nuorten naisten käsitystä, että vanhemmat naiset kadehtii ja vihaa heitä. En tunne ketään "vanhempaa" naista, joka näkisi mitään vaivaa jonkun pienemmästä iästä. Ehkä se on jotain huonoa itsetuntoa? Kuvitellaan, että nuoruus ja rypyttömyys on elämän korkein arvo, koska ei nähdä itsessään mitään muuta hyvää ja egoa pitää pönkittää kuvittelemalla itselleen jotain ylivertaista. Enemmänkin voisin kadehtia nuorta naista sen vuoksi, että on toteuttanut esim. työn saralla unelmani. En sen vuoksi, että on vähän freesimpi. Samalla tavalla voisin kadehtia 55-vuotiasta, joka on saanut jotain sellaista elämässä aikaiseksi, jota minäkin haluaisin, mutten pysty.

t. 41v.

Vierailija
107/120 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. nainen 30 v.

Riippuu varmaan ympyröistä, itse parikymppisenä en jaotellut ihmisiä "työväenluokkaan" ja parempiin, mutta jotkut nykyparikymppiset tekee näin.

Hassua kuulla että ymmärsit kommenttini noin. Olin varmasti sitten itse sitä rupusakkia, vaikka en mielestäni myöskään luokittele ihmisiä ainakaan töväenluokkaan tai parempiin. :D

Minusta vaan nykynuoret ovat jotenkin freesimpiä, meikkaavat ja pukeutuvat paremmin, ei ole sitä stringipersemuotia ym. mitä meillä esiteltiin kotitaustasta riippumatta. Vaikka sen hetkinen muotihan ei toki meidän aikamme nuorten vika ollut.

Vierailija
108/120 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken paljastavat trikoot on korvanneet stringit, olinkin unohtanut ne jo- eli nuoret naiset haluavat toki näytellä kroppaansa, muoti vain muuttuu. (Ja tiedetään, miehet tykkää jne.)

Vierailija
109/120 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin kadehdin? Elämäni on täyttä ja kiireistä, en ehdi kadehtia ketään iän vuoksi. Jos jotain kadehdin, niin perusteet on enemmän rahan tai ennen kaikkea elämän helppouden ympärillä... Ei ikä, se ei ole oleellinen tekijä. Kadehtiiko 60-vuotiaat 40-vuotiaita tai 80-vuotiaat 60-vuotiaita? Ei mielestäni. Jokainen elämänvaihe eletään ja miksi palata vanhaan. Olen aina ihmetellyt nuorten naisten käsitystä, että vanhemmat naiset kadehtii ja vihaa heitä. En tunne ketään "vanhempaa" naista, joka näkisi mitään vaivaa jonkun pienemmästä iästä. Ehkä se on jotain huonoa itsetuntoa? Kuvitellaan, että nuoruus ja rypyttömyys on elämän korkein arvo, koska ei nähdä itsessään mitään muuta hyvää ja egoa pitää pönkittää kuvittelemalla itselleen jotain ylivertaista. Enemmänkin voisin kadehtia nuorta naista sen vuoksi, että on toteuttanut esim. työn saralla unelmani. En sen vuoksi, että on vähän freesimpi. Samalla tavalla voisin kadehtia 55-vuotiasta, joka on saanut jotain sellaista elämässä aikaiseksi, jota minäkin haluaisin, mutten pysty.

t. 41v.

Tämän voin tunnistaa nuoresta itsestänikin. Silloin tuntui että ulkonäkö on ainoa omaisuus mitä itsellä on ja pelotti sen tuleva rapistuminen. Ajattelin, että tämä on miesten maailma jossa naisella on arvo ainoastaan ulkonäkönsä kautta. Stressasin ulkonäöstä kauheasti ja miesten mielipiteet siitä tuntuivat ahdistavan tärkeiltä. Sitten kuvittelin sen olevan pysyvä olotila ja että vanhemmista naisista täytyy tuntua aivan hirveältä. Tulkitsin kaiken kateudeksi omaa nuoruuttani kohtaan, koska olin itse niin jumittunut ulkonäön ja nuoruuden ympärillä pyöriviin ajatuksiin.

Vierailija
110/120 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

12121212 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä jännä ilmiö, että automaattisesti oletetaan, että jokainen nainen haluaa olla miesten silmissä seksikäs ja haluttava. Mitä ihmettä?

Mää en nuorenakaan halunnut sitä, enkä koskaan pukeutunut mitenkään korostaakseni naisellisuuttani. Olin ( ja olen vieläkin ) ihan nätti nainen, ja se seuraan tunkeminen oli ärsyttävää. Pukeuduinkin melko poikamaisesti koko nuoruuteni, käytin reisitaskuhousuja, tennareita, mulla oli hyvin lyhyt tukka ja naama täynnä lävistyksiä - lisäksi olin varsinainen rääväsuu, joka ei todellakaan halunnut miellyttää, mieluummin ärsyttää. Siitä huolimatta niitä iskijöitä oli ihan liikaakin, mutta onneksi myös semmoiset miehet, jotka itseäni sytyttävät, yleensä kiinnostuivat nimenomaan minusta ja luonteestani.

Ja nyt - mihin ihmeeseen mää tarvitsisin miesten ihailua senkään vertaa kuin nuorena? Miten ihmeessä se voi joidenkin olla niin vaikea käsittää, ettei kaikki naiset ( mun tuntemista ei ehkä yksikään ) määrittele itseään ja arvoaan miesten kautta?

"Siitä huolimatta niitä iskijöitä oli ihan liikaakin, mutta onneksi myös semmoiset miehet, jotka itseäni sytyttävät, yleensä kiinnostuivat nimenomaan minusta ja luonteestani."

Uskotko tosissasi että nämä komeat ja suositut miehet olisivat lähestyneet sinua ilman ulkonäköäsi?

Tämä on kauniin naisen kupla josta kirjoitin. Kaikki ne miehet ja myös enemmistö ystävistäsi olivat elämässäsi vain koska olit kaunis. Ilman kauneutta olisi joutunut käyttäytymään kunnolla ja tyytymään niihin ei-komeisiin miehiin joille annoit mielessäsi pakit sekunnin vilkaisun jälkeen.

On kahdet pelisäännöt. Yhdet kauniille naisille (n. top 10-20% nuorista naisista), top 1% komistuksille ja korkean statuksen miehille. Ja toiset kaikille muille.

Pakko oli palata tähän vanhaan aiheeseen vielä. Ei, nyt sää menit ihan metsään noissa arvailuissas. Mää en ole koskaan kiinnostunut niistä ns. komeista miehistä, jotka saa naisen kuin naisen, sen takia kirjoitinkin, että ne miehet, jotka MINUA sytyttivät. Ne oli yleensä niitä hieman erikoisennäköisiä rastatukkia, jotka pukeutuivat maihareihin ja olivat kroonisesti rahattomia. Toki hyvin älykkäitä, luovia, keskustelukykyisiä ja syvällisiä, jotka eivät myöskään arvottaneet ihmisiä ulkoisten seikkojen vuoksi. Yksi istui jopa pyörätuolissa.

Että näin.

Vierailija
111/120 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pari vanhempaa naista, jotka kadehtivat nuoria naisia, ovat itse jo sellaisia 8-kymppisiä. Molemmat sellaisia, että kadehtivat kyllä lähes kaikkia ihmisiä, "menestyneitä", niitä, jotka ovat toteuttaneet haaveitaan, rikastuneet, eläneet hyvän elämän ja saaneet nauttia hyvästä avioliitosta jne. Tunnen myös muutaman vanhemman miehen, jotka kadehtivat nuorempia miehiä ja kaikkia muitakin. Nämä ihmiset ovat lähinnä katkeria ja tuntevat, että elämä on kohdellut heitä epäreilusti.

On kyllä luuloa, että kaikki tai edes suurin osa vanhemmista naisista kadehtisi nuorempia, ei sinne päinkään! On aivan ihanaa olla keski-ikäinen, tässä on niin paljon hyviä puolia, että ei jaksa edes luetella ja onhan monet niistä tässäkin ketjussa jo mainittu. Minulla ainakin elämä alkoi parantua juuri tuossa 35-vuotiaana, kaikki alkoi tuntua mukavammalta ja se johtui ihan itsestäni, omasta kehityksestäni ja siitä, että vihdoin aloin löytämään itseni, tulla itsekseni ja uskalsin alkaa kulkea enemmän omia polkujani, enkä enää toiminut siten, kuin ajattellin, että minun pitää toimia.

Nuoruus oli enimmäkseen ihan mukavaa, pikkulapsiperheaikaa aivan ihanaa ja nyt tämä keski-ikä aikuistuvien lapsineen ja seesteisine avioliittoineen on parasta tähän mennessä. Niin kauan kuin terveyttä riittää, uskon, että elämä pysyykin näin hyvänä. Ja kyllähän monet hyvinkin huonokuntoisetkin elävät täyttä ja onnellista elämää, ei se aina ole terveydentilastakaan kiinni. Anoppini on lähes 90-v ja niin iloinen ja positiivinen ihminen, että enpä toista tiedä ja nauttii vielä elämästään, vaikka ei enää ihan tervekään ole. 

Aikansa kutakin, nuoruus on ohi silmänräpäyksessä ja edessä uusi elämänvaihe. Pitää olla kiitollinen kaikista niistä hyvistä asioista, joita elämässä on ja huomata ihan jokapäiväiset onnenaiheet. Mitä silmäkulmien rypyt ovat siihen verrattuna, että minulla on näkevät silmät ja kuulevat korvat, toimivat jalat ja kädet?! Miesten ihailua en kaipaa, on tuo oma rakas siippa vierellä, hän riittää. Ja jos niin ikävästi käy joskus, että jään yksin, pärjään yksin loppuelämäni, ei mitään ongelmaa. Ja eipä ole tuttavapiirin vanhemmillakaan naisilla ollut ongelmia löytää uutta kumppania halutessaan, kaikki eivät vain halua. 

Jos kadehtii jotain, pitää olla valmis ottamaan kateuden kohteen koko elämä. Et voi esim. samaan aikaan olla 20-vuotias ja urasi huipulla, velaton, elää vakaassa parisuhteessa, olla perheellinen, henkisesti vahva, opiskelut takanapäin...jos haluat olla 20-v, mieti millaista senikäisten elämä on ja haluaisitko elää sitä? Minä en haluaisi. Kerta riittää mainiosti. Omat lapseni ovat tuon ikäisiä ja toivon heille ja kaikille muillekin nuorille ihmisille kaikkea mahdollista hyvää ja haluan auttaa ja tukea heitä. Lapsiperheille toivon pitkää pinnaa, kykyä ja mahdollisuutta nauttia pienistä ihmeistään ja kestävää parisuhdetta. 

Vierailija
112/120 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadehtinut 35-vuotiaana enkä kadehdi reilu kymmenen vuotta myöhemminkään.

En ole tehnyt uraa, olen pitkäaikaistyötön, en ole varakas, ikääntyminen näkyy kasvoissa ja kehossa, mitään kauneustoimenpiteitä ei minulle ole tehty.

En koe tarvetta olla haluttava kaikkien tai kenenkään miehen (paitsi aviomieheni) silmissä.

Asun vanhassa mummonmökissä maalla elellen yksinkertaista elämää luonnosta nauttien.

En lainkaan kaipaa nuoruusvuosiani enkä todellakaan haluaisi olla nuori nykyajassa.

Elämänarvoni ei perustu ulkonäköön tai saavutuksiin saati muiden ihailuun.

Rehellisyys, hyväntahtoisuus jne merkitsevät ja tyytyväisyys omaan elämään.

Vierailija
113/120 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pian 40v. ja miksi kadehtisin? Naamani on rempattu nuoremman näköiseksi eli näytän juuri ja juuri kolmekymppiseltä, olen hyväkroppainen, minulla on hyvä ura ja loistava palkka, omistan talon Suomessa ja ulkomailla, sekä kaksi katseetkääntävää autoa. Saan kenet tahansa miehen ulkonäölläni, älykkyydelläni ja kokemuksellani.

En haluaisi enää olla epävarma ja toisia ihmisiä miellyttävä ja mielistelevä 25v, haluan mieluummin olla viisas 50v.

Se typerä parikymppinen ja kuuma bimbo on miesten silmissä kiinnostavampi kuin jo vanhentunut nainen, näin se vain menee. Ei älykkyys ole naisen kohdalla mikään tasoa nostava tekijä, vaan nuoruus ja kauneus ovat. 

Ikävä kyllä tämä on meille naisille totta ja arkipäivää.

Miehen kirjoittama. "meille naisille", jep jep..

Vierailija
114/120 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyt: kateus, kateus, kateus, kateus, kateus jne.

Naiset eivät kestä rupsahtamista eikä sitä, että miehet haluavat nuorempia naisia.

Vierailija
115/120 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologinen hälyytyskello pärähtää soimaan viimeistään 35 vuotiaana ja nainen tajuaa että hedelmällisyyden aika on mennyt ja pitää väistyä nuorempien tieltä. Miehiä kiinnostaa yleistettynä nuori, kaunis ja kiimainen nainen jonka voi siittää. Tottakai se aluksi purkautuu vihana ja kateutena nuorempia kohtaan mutta menee aikanaan ohi kun hyväksyy asian johon ei voi vaikuttaa

Vierailija
116/120 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät kestä rupsahtamista eikä sitä, että miehet haluavat nuorempia naisia.

Ainakin oma mieheni on vähemmän ulkonäkökeskeinen ja hänessä naisessa kiinnostavaa on älykkyys. Itse pidän suuremmassa riskissä sitä että 4-kymppinen mieheni jättää minut jonkun älykkään 5-kymppisen takia jolla olisi perse jo tippunut kuin 2-kymppisen jolla olisi tiukkasalitreeni ja pukeutuminen bileisiin tärkein osa elämäänsä. 

Enkä siis jaa nuoria ulkonäkökeskeisiksi ja keski-ikäisiä fiksuiksi koska molemmissa on omat. Tämä on vaan oma kannanottoni keskusteluuni, jossa ei ole mitään järkeä. Ehkä tässä monia kiinnostaa se naisen keho ja hyvä niin mutta vertaamalla kuten ketjussa tehdään niin esineellistää itse naiset ja kertoo vaan melko koruttomasti omasta kapeasta näkemyksestään. Ehkä silloin myös itse rakentaa ihmisille lokeroita ja sulkee osan ihmisistä elämänsä ulkopuolelle? Miksi kukaan järkevä mies ajattelee nnoin ulkonäkökeskeisesti ja ajattelee että joku fiksu nainen olisi kiinnostunut hänen seurastaan?

Vierailija
117/120 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

12121212 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Way to miss the point.

Edellisen kirjoittajan, kuten minunkaan, elämä ei pyöri eikä ole koskaan pyörinyt sen ympärillä, kuinka paljon miehet kuolaavat meidän perään. Koita kestää tämä elämän tosiasia. Se on toki vaikeaa, koska suuri osa kulttuuristamme antaa ymmärtää, että maailma pyörii valkoisen heteromiehen peniksen ympärillä. Näin ei kuitenkaan tosiasiassa ole.

Apropoo, 8 sivua ja vieläkään ei ole tullut konkreettisia esimerkkejä siitä, miten tämä kateus ilmenee, paitsi se, että Siskonpedissä oli joskus joku sketsi aiheesta :D

Vierailija
118/120 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulle voi tulla yllätyksenä, että kaikkia naisia vähät kiinnostaa miesten halut. Luulevatko miehet tosiaan, että he ovat naisten ainoa mielenkiinnon kohde?

Ja ap:lle tiedoksi: minäkin kuvittelin vanhempien naisten kadehtivan itseäni, kun olin nuori. Voi kuinka väärässä olinkaan...

Vierailija
119/120 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä ilmiö johtuu?

Nevö hööd :) T: N55

Vierailija
120/120 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin. Nyt tullaan siihen tärkeään pointtiin, eli kuka aikuinen nainen sitten haluaisi että tällainen pornomuna olisi kiinnostunut itsestään? Minun puolesta ainakin saa ihan rauhassa mennä näiden nuorten naisten perässä, minä en tuollaisella miehellä tekisi yhtään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi