Miksi +35vee naiset kadehtivat nuorempia naisia?
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pian 40v. ja miksi kadehtisin? Naamani on rempattu nuoremman näköiseksi eli näytän juuri ja juuri kolmekymppiseltä, olen hyväkroppainen, minulla on hyvä ura ja loistava palkka, omistan talon Suomessa ja ulkomailla, sekä kaksi katseetkääntävää autoa. Saan kenet tahansa miehen ulkonäölläni, älykkyydelläni ja kokemuksellani.
En haluaisi enää olla epävarma ja toisia ihmisiä miellyttävä ja mielistelevä 25v, haluan mieluummin olla viisas 50v.
Se typerä parikymppinen ja kuuma bimbo on miesten silmissä kiinnostavampi kuin jo vanhentunut nainen, näin se vain menee. Ei älykkyys ole naisen kohdalla mikään tasoa nostava tekijä, vaan nuoruus ja kauneus ovat.
Tämä taas ei ole suuri kolaus jos ei ole koskaan lukeutunut "kuumiin bimboihin", siinä mielessä itselleni yhdentekevää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä usko että nuorten naisten elämä on helvetin raskasta. Iloisia ja pirteitä ne suurimmaksi osaksi on. Minua ainakin väsyttää miljoona kertaa enemmän kuin parikymppisenä vaikkei ole lapsia tai vaativia töitä.
Minun elämäni oli nuorena helvetin raskasta. Olin myös iloinen ja pirteä, koska minulla oli paljon voimia, mutta mihin olisin päässytkään jos olisin saanut käyttää nekin voimat omiin mielenkiinnon kohteisiini sen sijaan että piti tehdä kaksin- tai kolminverroin töitä verrattuna miespuolisiin kollegoihin, piti keksiä keinoja saada pomot kuuntelemaan puhettani tissien katsomisen sijaan, piti taistella saadakseen kreditit omista ansioistaan, piti opiskella kaikesta huippuarvosanat ettei olisi pidetty bimbona jne.
Nykyään olen fyysisesti väsyneempi mutta henkisesti helvetin helpottunut. Valitettavasti tässä maailmassa arvostusta tuovat ikä ja miessukupuoli. Nuori nainen on siis kaikkein alimpana arvoasteikossa, lähinnä koristeena ja huvituksena pidetty epäihminen.
Olen melko varma että jos nuori nainen ei pukeudu ihonmyötäisiin ja rinnat puoliksi paljastaviin asuihin ja meikkaa ja laittaudu työpaikalle kuin yökerhoon niin uskottavuus ei ole ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pian 40v. ja miksi kadehtisin? Naamani on rempattu nuoremman näköiseksi eli näytän juuri ja juuri kolmekymppiseltä, olen hyväkroppainen, minulla on hyvä ura ja loistava palkka, omistan talon Suomessa ja ulkomailla, sekä kaksi katseetkääntävää autoa. Saan kenet tahansa miehen ulkonäölläni, älykkyydelläni ja kokemuksellani.
En haluaisi enää olla epävarma ja toisia ihmisiä miellyttävä ja mielistelevä 25v, haluan mieluummin olla viisas 50v.
Se typerä parikymppinen ja kuuma bimbo on miesten silmissä kiinnostavampi kuin jo vanhentunut nainen, näin se vain menee. Ei älykkyys ole naisen kohdalla mikään tasoa nostava tekijä, vaan nuoruus ja kauneus ovat.
Tässä näkyy juuri se kuvitelma, että naiselle merkitsee vain ja ainoastaan se miten kiinnostava on miesten silmissä. Nuorille se saattaa jotain merkitäkin, mutta vanhemmiten kokee vain helpotusta siitä ettei enää tarvitse olla tuon kiinnostuksen kohteena. Tosiasiassa se on kuin vapautuisi vankilasta - saa pukeutua mukavasti ja kuten itse haluaa, voi kävellä myöhään illalla kadulla pelkäämättä miesten aivoituksia, saa käydä lasillisella ilman että tarvitsee kuunnella jonkun elähtäneen rokkikukon viisauksia, saa olla ihan niin tyhmä tai älykäs kuin haluaa ilman että joku mies tulee pyytämättä kertomaan mielipidettään siitä onko se heistä toivottavaa vai ei.
No hahah.kylläpä ap vitsin pisti:)
Mitäköhän helvetin kadehdittavaa teidän vaipparallissa ja kuivissa suhteissa on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä tämä on meille naisille totta ja arkipäivää.
Toisaalta on se max 35 v mieskin useamman naisen suosiossa kuin vaikka 45 v, esim parikymppiselle kolmekymppinen on jo vanha setämies. Eli nuoruus on kaikkien tavoittelema ominaisuus.
Nainen on vaan naisen petollisin ystävä selän takana. Ainainen vertailu ja arvostelu. Ja edestäpäin naama sitä muovihymyä. Vituttaa kun äijät osaa olla niin suoria ja elää tätä elämää ilman muiden mielipiteiden jatkuvaa miettimistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa, jos elämäsi päätarkoitus on olla kiinnostava kuuma bimbo miesten silmissä.
Ihan samasta syystä kuin 35 + miehet kadehtivat nuoren miehen raikkautta ja stondista.
Että tällainen Miksi-aloitus tänään. Kaikissa sama kaava. Naisista tulee ihan kamalia ja katkeria vanhemmiten ja sitten niitä ei enää kukaan huoli. Ja saavatpas nyt nenilleen, kun eivät nuorena ottaneet sitä kilttimiestä vaan jännämiehen. Omasta pikkuyksiöstä katsottuna se maailma saattaa tuoltakin näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta jos hakee vain tyttöystävää. Vaimomateriaali on sitten erilaista
Tää on kyllä jännä ilmiö, että automaattisesti oletetaan, että jokainen nainen haluaa olla miesten silmissä seksikäs ja haluttava. Mitä ihmettä?
Mää en nuorenakaan halunnut sitä, enkä koskaan pukeutunut mitenkään korostaakseni naisellisuuttani. Olin ( ja olen vieläkin ) ihan nätti nainen, ja se seuraan tunkeminen oli ärsyttävää. Pukeuduinkin melko poikamaisesti koko nuoruuteni, käytin reisitaskuhousuja, tennareita, mulla oli hyvin lyhyt tukka ja naama täynnä lävistyksiä - lisäksi olin varsinainen rääväsuu, joka ei todellakaan halunnut miellyttää, mieluummin ärsyttää. Siitä huolimatta niitä iskijöitä oli ihan liikaakin, mutta onneksi myös semmoiset miehet, jotka itseäni sytyttävät, yleensä kiinnostuivat nimenomaan minusta ja luonteestani.
Ja nyt - mihin ihmeeseen mää tarvitsisin miesten ihailua senkään vertaa kuin nuorena? Miten ihmeessä se voi joidenkin olla niin vaikea käsittää, ettei kaikki naiset ( mun tuntemista ei ehkä yksikään ) määrittele itseään ja arvoaan miesten kautta?
? Ei ole tarvinnut kadehtia. Suunnilleen tuossa iässä tajusi lopullisesti, ettei muiden ihmisten mielipiteillä ole lopulta merkitystä, elämä on sellaista kuin siitä tekee. Nuorempana peilasi itseään ja toimintaansa jatkuvasti muihin.
Vierailija kirjoitti:
Koska oma jälleenmyyntiarvo ja kysyntä on vähentynyt, se vähän viduddaa :)
Jälleenmyyntiarvo?😂
Minun elämäni on paljon parempaa nyt kuin koskaan aiemmin. Mutta toki olisin vasta 20 v. nyt jos se olisi mahdollista ja saisin pitää tämän elämänkokemuksen tai edes osan siitä! T. N42
Miksi ihmeessä aikuinen nainen kadehtisi kolmekymppisiä?
Me pidempään elämään nähneet olemme sen ajan eläneet, enkä ainakaan itse haluaisi mistään hinnasta takaisin noille lukemille.
Silloin oli talosta lainaa, lapset koululaisia, elämä jatkuvaa kiirettä ja suorittamista.
Kun vertaan tuota aikaa tähän päivään, niin ihan kaikki on nyt paremmin.
Lapset on aikuisia, työn jälkeen ehtii harrastamaan, tapaamaan ystäviä, katsomaan elokuvia, puuhastelemaan pihalla, ennen kaikkea tekemään näitä kenenkään keskeyttämättä.
Velkaa ei ole, joten elämästä pääsee nauttimaan huomattavasti useammin matkailun merkeissä.
En kaipaa noiden vuosien pyykkivuoria ja täysiä tiskialtaita, en sitä kassitolkulla kaupasta raahattua ruokamäärää.
Me nautimme miehen kanssa nyt +50 vuotiaina meidän kahden omasta elämästä täysillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä usko että nuorten naisten elämä on helvetin raskasta. Iloisia ja pirteitä ne suurimmaksi osaksi on. Minua ainakin väsyttää miljoona kertaa enemmän kuin parikymppisenä vaikkei ole lapsia tai vaativia töitä.
Minun elämäni oli nuorena helvetin raskasta. Olin myös iloinen ja pirteä, koska minulla oli paljon voimia, mutta mihin olisin päässytkään jos olisin saanut käyttää nekin voimat omiin mielenkiinnon kohteisiini sen sijaan että piti tehdä kaksin- tai kolminverroin töitä verrattuna miespuolisiin kollegoihin, piti keksiä keinoja saada pomot kuuntelemaan puhettani tissien katsomisen sijaan, piti taistella saadakseen kreditit omista ansioistaan, piti opiskella kaikesta huippuarvosanat ettei olisi pidetty bimbona jne.
Nykyään olen fyysisesti väsyneempi mutta henkisesti helvetin helpottunut. Valitettavasti tässä maailmassa arvostusta tuovat ikä ja miessukupuoli. Nuori nainen on siis kaikkein alimpana arvoasteikossa, lähinnä koristeena ja huvituksena pidetty epäihminen.
Olen melko varma että jos nuori nainen ei pukeudu ihonmyötäisiin ja rinnat puoliksi paljastaviin asuihin ja meikkaa ja laittaudu työpaikalle kuin yökerhoon niin uskottavuus ei ole ongelma.
Mutta silloin nuori nainen menettää etunsa ja saattaakin huomata ettei ole niin älykäs, idearikas, itsevarma ja hauska kuin kuvitteli olevansa.
Ne pomot kuuntelevatkin entistä vähemmän ja ylennyksen saa se oikeasti älykäs harmaavarpunen joka istui kotona lukemassa kirjoja kun tuleva uranainen hörppi yökerhossa miesten maksamia juomia.
Kauniin naisen ongelma harvemmin on se ettei häntä oteta vakavasti, vaan se että kaunis nainen on tottunut kehuihin. Ei kauneudestaan, koska jokainen tietää että se on turn-off. Ei, kauniille naiselle sanotaan että hän on _älykäs, _hauska_ tai _itsevarma_. Ja kaunis nainen alkaa uskoa kehuihin. Kun tie nouseekin pystyyn, kaunis nainen uskoo että se johtui hänen kauneudestaan.
Ei, todellisuudessa kaikki oli illuusiota. Kaunin naisen elämää kuvaa PUA-kouluttaja Owen Cookin keksimä termi "Magic School Bus ride"; kaikki vilkuttavat ja tarjoavat mitä milloinkin mielenkiintoista. Tietenkään kaunotar ei myönnä itselleen että hänen arvokkain valttinsa on jotain minkä hän tulee menettämään: nuoruus ja kauneus.
Tämä keskustelu pyörii yllättävän paljon ulkonäön ympärillä. Minä, nelikymppinen, en kadehdi nuorten ulkonäköä, vaan mitä vanhemmaksi tulen sitä kauniimpana näen ihmisvartalon luonnollisuuden ja ikääntymisen. En enää mieti kilojani tai kiinteyttä, vaan olen armollinen itselleni ja rakastan vartaloani ja kasvojani juuri tällaisena.
Jos jotain kadehdin niin ehkä sitä että nuorena on kaikki ovet vielä avoinna ja mahdollisuudet tehdä mitä vain. Opiskella, lähteä kiertämään eri maita reppu selässä jne. Toki se olisi vieläkin mahdollista, mutta nyt se on tietysti vaikeampaa kun on lapsia ja lainat maksettavana.
Ei tämä elämä nyt niin mukavaa ole, kun lapsetkin kotoa muuttivat. Ottaisin tärkeimmän osan äitiyttäni ja naiseuttani takaisin, jos saisin. Mutta meneehän tämä elo näinkin eteenpäin. Näköalaton olo on tosin läsnä pääosan valvaillaolo ajasta.