Kohdun ulkosuu auki sormelle rv 21, normaalia??
Lääkäri teki viime viikolla sisätutkimuksen, jossa oli todennut, että kohdun ulkosuu on sormelle auki, mutta kanavaa vielä yli 3 cm. Mulle ei tästä sanonut mitään, vaan tänään neuvolassa lääkärin sanelusta asian luin. En silloin asiaa neuvolassa miettinyt, mutta nyt netistä luin, että toisia oli laitettu vuodelepoonkin vastaavassa tilanteessa, tosin heillä oli monella myös KIPEITÄ supistuksia. Mullakin supistuksia tulee päivittäin, mutta eivät ole kipeitä. Tosin synnytyksetkin ovat mulla alkaneet aina kivuttomilla supistuksilla (viimeksi halusin mennä vain tarkastamaan tilanteen kun näitä oli tullut säännöllisen epäsäännöllisesti useamman tunnit ja paikat olikin auenneet 3 cm) ja vasta peräruiskeen jälkeen supistuksiin on tullut kipua mukaan...
Mutta onko siis ihan normaalia että uudelleen synnyttäjällä on jo rv 21 ulkosuu sormelle auki vai olisiko syytä ottaa rauhallisemmin?
Kommentit (3)
Näin vähän ajattelinkin, kun lääkäri ei mulle sanonut mitään suoraan.
Hämäsi vain kun paperissa luki, että MAINITTAKOON, että kohdunulkosuu on sormelle auki... Ja tuollaisen voikin sitten jo tulkita monella tapaa. (esim. seuraavan lääkärin hyvä tietää tai asia on tutkittu tms.)
Sitten vain aloin lukea näistä jutuista, jossa oli vuodelepoa määrätty vaikka kanava ei ollut vielä lyhentynyt... Mutta ilmeisesti "lääkärikirjakompleksi" iski ;)
maria80 rv 21+6
Mun mielestä on ihan normaalia että uudelleen synnyttäjällä on ulkosuu sormelle auki. Minä itse kävin n. viikoilla 11+2 lääkärissä ja mulla oli jo silloin 3cm kanavaa ja ulkosuu sormelle auki. Ja lääkäri sanoi että se on kuulemma ihan normaalia.
Tosin mulla ei ole kyllä ole ollut supistuksia.
Voithan sinä ottaa rauhallisemmin ihan vaan varmuuden vuoksi, mutta vuodelepo mun mielestä vasta kun lääkäri määrää.
-Vanilija- 19+4 :x
Ja niinkauan kun kohdunkaula ei ala lyhenemään,ei huoleen vaikka kohdusuun ulkosuu olisikin hieman auki.
Petite-te ja nro 7 rv 18+6