Naiset, loukkaantuko nainen tällaisesta syntymäpäivälahjasta?
Olen ollut suhteessa vuoden ajan naisen kanssa ja ajattelin tällaista lahjaa syntymäpäivänä. Eli kolme punaista ruusua, suklaarasia naisen lempisuklaata, valkokultainen kaulakoru ja lahjakortti kylpylään.
Voiko tällaisesta loukkaantua ja jos, niin miksi? Ja mikä olisi parempi idea?
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika siirappinen... Itse ainakin inhoan kukkia.
Kuka INHOAA kukkia? Pitää olla jo vieraantunut luonnosta tai jotain.
Ne on rumia ja haisee pahalta. Kaiken lisäksi leikkokukat ovat täysiä turhakkeita. Mua jos mies haluaisi ilahduttaa, niin tietokoneeseen esimerkiksi uusi näytönohjain olisi mieluinen lahja.
Liian iso lahja. Anna kukkia ja sitten valitse noista muista yksi, jonka uskot eniten ilahduttavan tyttöystävääsi.
-Onko tyttöystävällä ollut lähiaikoina stressiä tai onko hän vinkannut, että haluaa jotain vähän spesiaalimpaa laatuaikaa kanssasi kahden kesken? ---> kylpyläreissu
- Arvostaako tyttöystävä koruja, mutta ei itse raaski ostaa niitä? ---> koru (voi olla kyllä tosi vaikeaa valita mieleinen koru toiselle ihmiselle)
- Tyttöystävä tykkää välillä herkutella, eikä ole dieetillä, eikä siten saa siitä huonoa omaatuntoa. ---> laadukasta suklaata
Jos miettimäsi tyttöystävän lempisuklaa ei ole kovin kallista, niin sittenhän voit ostaa siihen jonkun pienen lahjan lisäksi.
Olen saanut mieheltäni syntymäpäivälahjaksi mm. käsintehtyä sveitsiläistä suklaata, jokainen konvehti oli erilainen ja kauniissa puisessa rasiassa. Aivan upea lahja mielestäni, ainakin minulle sopiva.
Pakko sanoa, ettei olisi minun mieleeni. En loukkaantuisi, mutta olisin kyllä pettynyt siihen, ettei mies tiedä yhtään mistä pidän. Arvostaisin enemmän esim. uusia työkaluja, lahjakorttia rautakauppaan tai lippuja jollekin hyvälle keikalle :)
Itse ilahtuisin illallisesta ravintolassa ja kukkakimpusta.
Pullollinen parempaa punkkua tai shamppanjaa kelpaisi myös.
Jos minulla ei olisi jo hyviä laseja, niin ilahtuisin niistä juoman lisäksi.
Jos mies antaa tuollaisen paketin vuoden seurustelun jälkeen syntymäpäivälahjaksi, niin mitä hän meinasi antaa mm. joululahjaksi, vuosipäivälahjaksi ja seuraavana syntymäpäivänä ja tietenkin kaikkina muina tällaisina juhlapäivinä niiden jälkeen? Eli mielestäni suunniteltu paketti on liioiteltu. Siihen kun vielä olisi lisännyt jonkun hemaisevan alusasusetin, niin se olisi jo naurettava. Emme siis tiedä minkälainen neiti ap:n ystävätär on, mutta hieman persoonaton Harlekiinikirjoista tuttu tuo lahjaläjäys olisi.
Ap:n housuissa miettisin siis daamin persoonallisuutta ja yhteisen vuoden aikana tapahtuneita mukavia hetkiä. Mitä nainen on puhunut, mitä hän on katsonut ihaillen ja mitä olette yhdessä tehneet. Naisen harrastuksiin tai yhteiseen harrastukseenne kuuluva juttu on aina varma valinta. Koru voi olla siis kiva, jos siinä on taustalla joku tarina ja se on saajansa näköinen ja oloinen. Sen pitää olla oikeasti mietitty, ei vain parin minuutin ostos, jonka ulkonäköä ei muista sen jälkeen kun se on pakettiin kääritty.
Persoonaa ja ajatusta siis peliin ja kliseet pois!
Parisuhteessa toimii suora kommunikointi eikä arvuuttelu. Minä sanoin miehelleni ettei hänen koskaan tarvitse ihmetellä missä mennään, minä kerron. Minun ei tarvitse ihmetellä mitä mieheni miettii, hän kertoo. Meidän ei tarvitse miettiä mitä on sanottu kun puhutaan totta. Elämä on paljon helpompaa.
Tuo on mielestäni typeryyttä, että jos on seurusteltu vuosi niin pitäisi tuntea kumppani niin hyvin, että osaa ostaa sopivan lahjan. Me olemme olleet naimisissa mieheni kanssa jo kymmenen vuotta, en oleta mitään vaan kysyn. Joka päivä on uusi ja minä kysyn, hän kysyy, kuuntelemme toistemme vastaukset.
Minä kysyn myös mikä olisi hyvä tapa muistaa syntymäpäivää ja hän kysyy minun toiveistani. Pettymykset johtuvat usein siitä, etteivät ihmiset osaa kommunikoida toistensa kanssa. Kannattaa opetella, onnellisuus on opittava taito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä en ainakaan pidä. Täyttä rahan tuhlausta laittaa useampi kymppi kukkiin jotka lakastuu kuitenkin. Pidän kukista ulkona ja luonnossa mutten sisällä kotonani.
Suklaalevy on ihan riittävä lahja. Noi kaikki muut vähän outoja lahjoja vuoden seurustelun jälkeen ellei tosiaan tiedä naisen pitävän jostain yli romanttisesta ja sulla riittää rahaa koruihin ja kylpylälomiin ja aiempien lahjojen ylittämiseen vähintään kerran vuodessa.
Olen kouluttanut oman mieheni.
Tuntee korumakuni.
Osaa myös kysyä: "Mitä haluaisit lahjaksi?"
Mitä tulee kylpylään, niin itse ainakin vierastan näyttäytyä "puolialastomana" julkisella paikalla. Hyvä idea kuitenkin jos naisellesi tuo ei ole ongelma. Vaihtoehtoisesti voisit viedä johonkin parempaan ravintolaan? Itse ainakin tykkäisin, kaikki pitävät kuitenkin syömisestä :D
Kolme ruusua kukkakaupasta on hyvä, ei tarvitse olla mikään kimppu mistä jotkut täällä valittavat.
Suklaassa ei vikaa jos nainen tykkää (kaikki eivät todellakaan).
Koru vähän liikaa tuohon kaikkeen. On myös suurempi riski että epäonnistuu valinnassa.
Jos nyt kuitenkin ostaisit tuon kaiken ja nainen loukkaantuu, suosittelen pistämään kiertoon ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on rumia ja haisee pahalta. Kaiken lisäksi leikkokukat ovat täysiä turhakkeita. Mua jos mies haluaisi ilahduttaa, niin tietokoneeseen esimerkiksi uusi näytönohjain olisi mieluinen lahja.
Mun mielestä kukat on myös ihan typerä keksintö lahjaksi. Mieluummin joku pitkään kestävä ruukkukasvi kuin parissa päivässä lakastuva ruusu. Tietokone-/konsolipelit, leffaliput, työkalut, lahkakortit olis mun tyylisempi lahja myös kuin joku hiton kylpylä :D terveisin nainen 38
Rolexin haluaisin. Timanteilla :)
Ihan ohiksena niin teknologia-alalla AR VR työssä olevana naisena arvostan lahjaa yleensä, ajatusta ja tapaa. Se sanonta lahjahevosta ei pidä suuhun katsoman on aikas hyvä. Se mies siellä lahjan antajana ja toki ajatus on tärkeämpi kuin lahja sinänsä.
Ruusut, tulilatva, kylpylä, uimahallin sarjalippu, suklaa, lakupussi, koru, villasukat - hei kaikki käy. Olen teknologiafriikki ja romantikko, tykkään luonnosta ja rakastan tulppaanikimppua, en oksenna edes Aalto-maljakosta enkä oleta että mieheni on ajatustenlukija.
Hieman harmittavaa jos hyvä mies saa huonoa kohtelua naiseltaan jos miehen arvaus menee huonolla speksauksella pieleen. Vähän hei lämpöä ja empatiaa näinkin vakaviin tilanteisiin kuin synttärilahja ;)
Urheiluautokin kelpaisi tai ainakin laadukas nahkasalkku.
Rakastan oransseja ruusuja ja ostan niitä aina silloin tällöin itselleni omaksi ilokseni. Myös mies olisi niitä varmasti kotonani vuoden aikana nähnyt. Punaiset ruusut ovat siis ihan kauniita, mutta mitä luultavimmin arvostaisin oransseja laadukkaita tuoreita ruusuja enemmän. Koruja en osaa pitää ja minulla ei ole edes korvakoruja, joten korun pitäisi olla oikeasti minun näköinen, että sitä pitäisin mielelläni. Jos koru ei olisi mieleeni, niin se saattaisi aika usein unohtua laittamatta.
Kylpylälahjakortti kahdelle vaikka jossakin nätissä siistissä kylpylässä Virossa olisi ihana ja hyvä ajatus, mutta jonnekin meluisaan lasten puuhapaikkaan en haluaisi. Suklaa k-kaupasta olisi hauska, mutta suklaata myyvästä liikkeestä ostettuna se olisi ihana.
Minkälaista lahjaa mies odottaa saavansa itse?
Vierailija kirjoitti:
Ihan ohiksena niin teknologia-alalla AR VR työssä olevana naisena arvostan lahjaa yleensä, ajatusta ja tapaa. Se sanonta lahjahevosta ei pidä suuhun katsoman on aikas hyvä. Se mies siellä lahjan antajana ja toki ajatus on tärkeämpi kuin lahja sinänsä.
Ruusut, tulilatva, kylpylä, uimahallin sarjalippu, suklaa, lakupussi, koru, villasukat - hei kaikki käy. Olen teknologiafriikki ja romantikko, tykkään luonnosta ja rakastan tulppaanikimppua, en oksenna edes Aalto-maljakosta enkä oleta että mieheni on ajatustenlukija.
Hieman harmittavaa jos hyvä mies saa huonoa kohtelua naiseltaan jos miehen arvaus menee huonolla speksauksella pieleen. Vähän hei lämpöä ja empatiaa näinkin vakaviin tilanteisiin kuin synttärilahja ;)
Lahjahevosen suuhun ei saa katsoa, joo, ellei sitten se lahja aiheuta kärsimystä. Minä oikeasti kärsin kylpylässä, ja koen oloni siellä hyvin epämukavaksi, siksi en todellakaan käy koskaan. Silmälasit huurtuu, joten en näe mitään ja taas ilman laseja (-5 silmät) en näe yhtään mitään, en osaisi edes naisten puolelle yksin takaisin. Kloori aiheuttaa minulle iho-oireita. Ja kuumassa vedessä lilluminen pyörryttävän olon.
Sensijaan mikä tahansa muu hotelliyö kelpaisi hyvin.
Ap ei siis vielä vuoden seurustelun jälkeen tiedä, pitääkö hänen naisensa tällaisista romanttishenkisistä lahjoista ja kokee jopa mahdolliseksi, että nainen voi loukkaantua sellaisesta? Ja kysyy tältä palstalta mielipidettä...
Nyt olisi kyllä korkea aika virittää tuossa suhteessa pieni keskustelu aiheesta "mistä kumpikin tykkää, mitä kumpikin arvostaa". Keskustelu = molemmat kertovat oman kantansa ja kuuntelevat toistensa puheet.
Millä logiikalla ajattelit, että kaikki naiset on samanlaisia ja kaikki naiset loukkaantuu jostain tietystä lahjasta? :D Kai sä nyt hyvä mies tunnet oman tyttöystäväsi ja tiedät mistä hän tykkää ja mistä hän ei tykkää? :D