Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, loukkaantuko nainen tällaisesta syntymäpäivälahjasta?

Vierailija
30.09.2017 |

Olen ollut suhteessa vuoden ajan naisen kanssa ja ajattelin tällaista lahjaa syntymäpäivänä. Eli kolme punaista ruusua, suklaarasia naisen lempisuklaata, valkokultainen kaulakoru ja lahjakortti kylpylään.

Voiko tällaisesta loukkaantua ja jos, niin miksi? Ja mikä olisi parempi idea?

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä loukkaantuisin tuosta. Tuollainen lahja kertoo siitä, että mies pitää minua jonain ihme Harlekiinisarjojen prinsessahaaveilijana, mikä ei voisi olla kauempana luonteestani. Selvästi hän ei tunne minua, eikä naisia yleensäkään ollenkaan, ja kuvittelee, että kaikki naiset ilahtuvat tuollaisista ällöttävän kliseisistä lahjoista.

Ethän sinäkään tunne ap:n naisystävää.

Sinänsä nainen/mies, joka loukkaantuu syntymäpäivälahjasta on lähinnä outo. 

Vierailija
42/102 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tuo on aika helppo ja varman päälle lahja, koska useimmat naiset tykkäävät kukista, suklaasta, koruista ja kylpylälomista. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että haluat tarjota naisystävällesi romanttisen hemmottelupaketin. Jos hän tykkää romanttisista eleistä ja hemmottelusta, niin silloin valitsemasi lahja on oikein nappiin mennyt valinta. Kai olet itse menossa kylpyläreissulle mukaan, eli hän saa myös kahdenkeskistä aikaa lahjaksi?

Vierailija
44/102 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ovat tosi hyviä. Ainoa vain, että tuosta jää jotenkin aika iso kiitollisuudenvelka. Saisi aika hikisen' miettiä, mitä antaa itse vastalahjaksi synttärinä ja jouluna. Kuitenkin parisuhteessa yleensä ollaan aika tasa-arvoisia, ainakin tuoreessa suhteessa. Tietty jos tienaat selkeästi enemmän kuin hän, niin mikäs siinä.

Vierailija
45/102 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kukat on hyvä idea. Suklaa tarpeeton, jos antaa kukkia. Suklaa ja kukka on vaihtoehtoiset. 

Älä anna sekä korua että kylpylää, se on aivan liikaa ja enemmän ahdistaa kuin ilahduttaa. Valitse niistäkin jompi kumpi sen mukaan että kummasta juuri sinun naisesi pitäisi enemmän.

Silti ehkä parempi idea olisi antaa lahjaksi joku yhteinen pieni viikonloppureissu, jos sinulla ei ole rahasta pulaa. Ei kylpylään, ellei tämä nainen rakasta kylpylöitä. Mieti mistä hän tykkää. Jos hän on kulttuuri-ihmisiä, niin vaikka reissu johonkin toiseen isoon kaupunkiin hienoon hotelliin ja oopperaliput tai teatteriliput teille illaksi. Jos hän on luontoihmisiä, niin vuokraat jonkun romanttisen hirsimökin metsän keskeltä teille viikonlopuksi. 

Vierailija
46/102 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin mies en koskaan ostaisi naiselle lahjaa. Ei vaan voi suurinta osaa naisia miellyttää millään tavalla. Pakko uskoa kun kommentteja lukee.

Tuo on muuten hyvä kysymys ensimmäisillä treffeillä, voiko lahjasta loukkaantua. Jos alkaa selittely miten pitää tuntea nainen hyvin ja sitten valita persoonallinen lahja niin kyse on aika usein hieman liian vaikeasta, vaativasta luonteesta ja on vaara, että muukin yhteiselämä muodostuu vaikeaksi. Tällaista naista pitää osata miellyttää, ei hyvä.

Valitse sellainen nainen, joka kertoo suoraan mistä pitää ja millaista lahjaa toivoo eikä arvuuta tai aseta testejä. Valitse nainen, joka ehdottaa yhteistä tekemistä. Tämän naisen kanssa elämä on mutkattomampaa ja ei ole niin satavarmasti pettymysten konflikteja tai valtataistelua. Suoraviivainen nainen, joka osaa selkeästi artikuloiden kertoa toiveensa ja halunsa on helppo kumppani elämässä, syntymäpäivissä, seksissä, haastavissa elämäntilanteissa, hän sopii arkeen ja juhlaan. Valitse laatua elämääsi, valitse reilu ja fiksu nainen.

Vierailija
47/102 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana lahja :) ehkä vähän liian iso. Mutta jos haluaa antaa ja on rahaa niin mikäs siinä. Toivottavasti naisesi tykkää.

Itsellä eilen synttärit, en saanut lahjaksi mitään mieheltäni. Hieman harmittaa ettei edes kukkia tuonut. Vaikka tietää että tykkään niistä. Ei edes onnittelut. Ja tiesi kyllä että on synttärini.

Miksi hän noin käyttäytyi? :(

Onnea näin jälkikäteen sinulle!

Vierailija
48/102 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin mies en koskaan ostaisi naiselle lahjaa. Ei vaan voi suurinta osaa naisia miellyttää millään tavalla. Pakko uskoa kun kommentteja lukee.

Tuo on muuten hyvä kysymys ensimmäisillä treffeillä, voiko lahjasta loukkaantua. Jos alkaa selittely miten pitää tuntea nainen hyvin ja sitten valita persoonallinen lahja niin kyse on aika usein hieman liian vaikeasta, vaativasta luonteesta ja on vaara, että muukin yhteiselämä muodostuu vaikeaksi. Tällaista naista pitää osata miellyttää, ei hyvä.

Valitse sellainen nainen, joka kertoo suoraan mistä pitää ja millaista lahjaa toivoo eikä arvuuta tai aseta testejä. Valitse nainen, joka ehdottaa yhteistä tekemistä. Tämän naisen kanssa elämä on mutkattomampaa ja ei ole niin satavarmasti pettymysten konflikteja tai valtataistelua. Suoraviivainen nainen, joka osaa selkeästi artikuloiden kertoa toiveensa ja halunsa on helppo kumppani elämässä, syntymäpäivissä, seksissä, haastavissa elämäntilanteissa, hän sopii arkeen ja juhlaan. Valitse laatua elämääsi, valitse reilu ja fiksu nainen.

No ei kai kukaan vastaisi tuollaista että pitää osata valita persoonallinen lahja! Täällä ap:ta neuvotaan niin, koska ap kysyy neuvoa. Mutta ei kukaan hyvänen aika sellaista itselleen pyydä tai vaadi. Jos naiselta kysyy, että mitä haluat lahjaksi, niin ei kukaan siihen vastaa että "sellainen lahja, jolla osoitat tuntevasi minut hyvin" tms typerää. Vaan joko sanoo suoraan että toivon vaikka korun tai sitten sanoo, että en toivo mitään lahjaa vaan vaikka illallisen. 

Vierailija
49/102 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle kelpais, ehkä korun haluaisin valita itse. Jos mies toisi kukat, antaisi suklaan ja olisi jo hoitanut homman eli varannut sen kylpylän meille molemmille, niin olisin kyllä tyytyväinen.

Vierailija
50/102 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi pitää vuoden mittaista suhdetta vielä tuoreena!? Tässä nyt on kuitenkin aikuisista kyse eikä teiniseurustelusta. 

Itse lahja tuntuu aika suurelta eikä välttämättä ole kaikkien naisten makuun. Mutta vuoden seurustelun jälkeen luulisi miehen jo tietävän minkälaisista asioista oma tyttöystävä pitää.

Vierailija
51/102 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis ajatus, mutta liikaa liikkuvia osia. Panosta yhteen asiaan +kukat.

Jos et ole varma lahjan mieluisuudsta, niin pyydä lahjansaaja valitsemaan.

Vierailija
52/102 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nainen on sosiaalitaidoissaan idiootti..

"Kai kylpylälahjakortti on sitten kahdelle niin naisesi voi ottaa mukaan ystävän? Yksin kylpylälomalle rentoutumaan ei ihan nappaa. "

Ystävän? Ehkä bingosta tutun Pentin? Tai sitten sen saamarin joka paikassa roikkuvan Annelin.

Tarkoitus olisi varmaankin mennä kylpylään sen miehen kanssa, jonka kanssa seurusteleekin. Daa? Jos saat miesystävältäsi lahjakortin kylpylään niin ilmeisesti joku nainen todella lähtee sinne kaverinsa kanssa tai yksin. Luoja mitä tonttuja.

Minä ostin miehelleni kaksi lippua jääkiekkopeliin niin mies innostui heti kenet kaverin pyytää mukaan. Totesin että olin ajatellut kivaa iltaa yhdessä ja lopulta mentiinkin yhdessä mutta kyllä moni Urpo ajattelee ottaa kivaa seuraa eikä suinkaan puolisoaan.

Vierailija
53/102 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saaja tykkää tällaisista perinteisistä romanttisista lahjoista, niin eihän tuossa ole mitään vikaa. Ainut, mikä saattaa aiheuttaa ahdistusta, on nimenomaan tuo lahjojen määrä/kallis hinta. Mutta sinä itse varmaan tiedät paremmin, minkähintaisia lahjoja tyttöystäväsi pitää sopivina. Eli minkä suuruinen lahja on vielä tulkittavissa kauniina eleenä, mutta ei niin suureellisena, että se aiheuttaisi ahdistusta siitä, pystyykö itse samaan vai tunteeko olonsa ns. hyväksikäyttäjäksi. Jos tiedät minkälaisia lahjoja tyttöystävä on ostanut ystävilleen, niin ota niiden hintaluokasta hieman mallia. Ehkä pikkasen enemmän voi satsata poikaystävän/tyttöystävän lahjaan, mutta varsinkaan vuoden suhteen jälkeen ei kannata vetää liian överiksi.

Itse ehkä antaisin tuosta lahjapaketista vain yhden ruusun ja lahjakortin sinne kylpylään. Saa sitten samalla juhlistaa ensimmäistä vuotta yhdessä viettämällä yhdessä laatuaikaa.

Vierailija
54/102 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai kukaan vastaisi tuollaista että pitää osata valita persoonallinen lahja! Täällä ap:ta neuvotaan niin, koska ap kysyy neuvoa. Mutta ei kukaan hyvänen aika sellaista itselleen pyydä tai vaadi. Jos naiselta kysyy, että mitä haluat lahjaksi, niin ei kukaan siihen vastaa että "sellainen lahja, jolla osoitat tuntevasi minut hyvin" tms typerää. Vaan joko sanoo suoraan että toivon vaikka korun tai sitten sanoo, että en toivo mitään lahjaa vaan vaikka illallisen. 

Luepa nuo kommentit uudestaan läpi, siellä moni on sitä mieltä, että persoonallinen lahja. Että näin paljon minä sinua rakastan ja rakkauteni juuri näin osoitan sinä uniikki ja ihmeellinen mielitiettyni. Maailmassa on kuitenkin lähes 8 miljardia ihmistä, joista noin puolet on naisia ettei matemaattisesti kukaan nyt niin ihmeellinen ole.

Pyysinkin treffeillä kysymään, että voiko lahjasta loukkaantua eikä mitä nainen toivoo syntymäpäivälahjaksi. Vastaukset kertovat yllättävän paljon toisesta ihmisestä. Sinäkin luit mitä oletit minun sanovan etkä yhtään lukenut (kuunnellut) minua. Hyvänen aika :)

Vierailija
55/102 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen muuten on nainen, joka on hapan ja hellan lettas oikeen loukkaantunut lahjasta ja tuhisee ettei lahja miellytä? Vaikka lahjaan on käytetty mietintää, aikaa ja vaivaa, selkeästi yritetty? Kiittämätön huonosti kasvatettu aikuinen kakara, typerä kuin aidanseiväs, sanon minä.

Mikä on sellainen mies, joka antaa lahjaksi kukkia, suklaata jne. naiselle, joka on vuoden verran muistanut vähän väliä mainita, että ei oo mikään romantikko ja hyvä kirja ja viski on parasta, mitä on? En nyt tarkoita enää aloittajan tilannetta, vaan ylipäänsä ajatusta siitä, että lahja annetaan stereotypian, ei persoonan mukaan.

Romantikoille romanttinen hemmottelupaketti on aivan mainio lahja, mut kun kaikki ei ole romantikkoja. Luulis esim. vuoden seurustelun aikana tulevan jollain tapaa selväksi, mitä lajia seurustelukumppani on.

Vierailija
56/102 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaan joko sanoo suoraan että toivon vaikka korun tai sitten sanoo, että en toivo mitään lahjaa vaan vaikka illallisen. 

Jos on sellainen suhde, jossa kaikki maksetaan puoliksi, niin kyllä hienossa ravintolassa tarjottu illallinen on lahja. Meneehän siihen 150€ kuitenkin, ei ihan halpakaan lahja. Siinä annetaan toiselle myös omaa aikaa (jos osaa illallisen aikana keskittyä daamiin eikä kännykän tuijotteluun).

Vierailija
57/102 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika siirappinen... Itse ainakin inhoan kukkia.

Kuka INHOAA kukkia? Pitää olla jo vieraantunut luonnosta tai jotain.

Vierailija
58/102 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi. Mitta melko iso lahja 1 v suhteen kunniaksi. Riittäisi hyvin vaikka kukkaset ja lahjakortti tai se koru pelkästään. Tai vaikka kukkaset ja syömään johonkin hyvään ravintolaan (eikä sitten mitään viulistia sinne soittelemaan)

Vierailija
59/102 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies antaa joka vuosi lahjakortin kauneushoitolaan. Kävin kerran, varpaat särki sen jälkeen kuukauden kun kynsinauhat nyrhittiin. Aina vaan tulee uusia lahjakortteja ja vielä kalliita miehen tuloihin nähden. :(

Kylpylään en lähtisi, joku muu voi tykätä. Jos hyvää suklaata ok, jos ei painon tarkkailija. Usein mitä hienompi rasia sen pahempi suklaa. Jos käyttää koruja niin kiva. Kukat sitten kunnollisia, niistä pitäisin.

Vierailija
60/102 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkia -kiitos kyllä

Suklaa-yritän laihduttaa, enkä niin tykkää

Koru -ok, jos saan itse valita

Kylpylä -ehkä talvipakkasilla. Ihan jees, muttei mikään juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme