Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sanoisit 14-v lapsellesi jos pyytäisi päästä poikaystävälleen yökylään? Ovat seurustelleet vuoden

Vierailija
29.09.2017 |

Vertaistukea...

Kommentit (266)

Vierailija
61/266 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tunnetko pojan perheen/vanhemmat? Päästäisitkö tyttökaverille yöksi?

Varmaan muutenkin itse tunnet tyttäresi parhaiten. Jos taas tarkoitat seksin harrastamista niin siihen ei yökyläilyä tarvita.

En tunne poikaa enkä sen vanhempia. Seksiä ovat jo kuulemma harrastaneet, mutta silti en haluaisi missään nimessä päästää lasta yökylään ja "siunata" näin tuota toimintaa. En ole ääliö mielestäni, seksin harrastamiseen multa ei kyllä lupaa kyselty. Joo, tyttökaverille päästäisin kyllä yöksi luonnollisesti. 

-ap

Varmaan samoilla linjoilla olisin.. joku sanoi että seksiin ei yökylää tarvitse. Ok ei, mutta on sekin yksi tilaisuus lisää.

Vierailija
62/266 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi.

Luottamuksellisua välejä ei luoda lapseen ostamalla alaikäiselle kaljaa ja ehkäisyvälineitä.

Jos oma pokka ei riitä ehkäisyn ostoon ei se kyllä riitä oikeasti seksiinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/266 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin ei. Panisivat siellä kumminkin. Sitä ehtii tehdä myöhemminkin. Ei ole 14-v:n hommaa.

Niin kun ei voi panna ku yöllä!? Olen itse valitettavasti ollut vastaavassa tilanteessa kuin tämä 14v ja kyllä me panimme vaikka en yökylään saanut jäädä. Olin kyllä joo liian nuori näin aikuisena ajatellen, mutta olin kyllä hyvässä suhteessa ja yökylä ei olisi ollut mitään rietastelua. Meillä kiellettiin yökylät sen sijaan että olisi neuvottu ehkäisyssä Kun sitä hommaa kuitenkin tapahtui.

Ei se yökylän estäminen seksiä estä, on silkkaa typeryyttä ajatella niin!

Vierailija
64/266 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ensimmäisen kerran poikaystäväni luona yötä juurikin 14-vuotiaana, vieläpä toisella paikkakunnalla. Vanhempamme olivat puhelimitse yhteydessä aina välillä sen viikonlopun ajan, ja kaikki meni ihan ok :) En tullut raskaaksi, en halunnut muuttaa yhteen 16-vuotiaana, en tehnyt mitään mitä en halunnut, eikä jäänyt mitään traumoja. Päinvastoin, olen näin kaksitoista vuotta myöhemmin tosi iloinen siitä, että ensimmäinen seurustelusuhteeni oli turvallinen ja että vanhempani osoittivat mua kohtaan luottamusta. AP, mikset ole tutustunut lapsesi poikaystävän vanhempiin, vaikka nuoret ovat seurustelleet noin kauan?

Vierailija
65/266 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisesta asiasta ei edes keskusteltaisi korkean kulttuurin ja moraalin maissa. Suomessa lapsilla ei ole muuta kuin oikeuksia. 14 vuotiaalle ei tarvitse antaa aikuisten valinnanvapautta, vaan häntä on suojeltava ja kohdeltava kuten lasta aikuisuuteen saakka.

Se on vanhemman velvollisuus ja rakkautta.

Vanhemmat jotka haluavat olla lastensa kavereita tekevät lapsilleen karhunpalveluksen. Saamme kaikkihetinyt yhteiskunnan, jota hallitsevat auktoriteettikammoiset kakaramme.

Vierailija
66/266 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä nuori tekee tällaisen päätöksen itse. Minäkin sain ihan rauhassa miettiä ja ei se haitannut. Voisin jopa sanoa, että se lisää vastuullisuutta, kun on vapaat kädet omasta elämästä ja joudut oikeasti valitsemaan, eikä vanhemmat ole estämässä virheitä.

. Just joo. Kyllä munki lapset on itsenäisiä ja vastuullisia, mutta todellakin aikuisen tehtävä on jarruttaa nuoren menemisiä. Ne nuoret joista aikuinen ei huolehdi ja ole kiinnostunut, ovat tavalla tai toisella eksyksissä. Murrosiässä nimenomaan nuori tarvii sitä turvaa ja vastusta et joku piittaa ja huolehtii eikä tarvi yksin pärjätä tai tehdä päätöksiä. Ja 14v on vielä melkein lapsi, joka kaipaa aikuisen kainaloa.

Ei ole itsenäinen jos joku tekee päätökset puolessa ja vastuullisuutta ei ole jos vastuuttomuudet pitää jonkun muun karsia pois. Kyllä jotain asioita jarrutetaan, mutta ei tällaisia. Kaikki nuoret on eksyksissä, mutta vähemmän ne joille opetetaan, että kun jotain tekee niin tosiaan sattuu ja tapahtuu ilman että vanhemmat tulevat väliin. Kyllä voi olla kiinnostunut lapsensa elämästä paapomatta. Aikuisen kainalo ei tarkoita, että pitäisi paapoa.

Vierailija
67/266 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisesta asiasta ei edes keskusteltaisi korkean kulttuurin ja moraalin maissa. Suomessa lapsilla ei ole muuta kuin oikeuksia. 14 vuotiaalle ei tarvitse antaa aikuisten valinnanvapautta, vaan häntä on suojeltava ja kohdeltava kuten lasta aikuisuuteen saakka.

Vanhemmat jotka haluavat olla lastensa kavereita tekevät lapsilleen karhunpalveluksen. Saamme kaikkihetinyt yhteiskunnan, jota hallitsevat auktoriteettikammoiset kakaramme.

Niissä mainitsemissasi korkean kuttuurin ja moraalin maissa keskustellaan paljon enemmän laittomista aborteista (kuiskaten tietysti).

Vierailija
68/266 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästäisin. Ehkäisy kuntoon, vuosi yhdessä on teinille paljon, joten tyttö voisi jo hyvin ottaa käyttöön esim. e-pillerit tai ehkäisylaastarin (joka on todella helppo käyttöinen).

Vierailija
69/266 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antiikin Rooma ja Kreikka on niitä korkea kulttuurin kehtoja ja ei siellä pidetty 14-vuotiaan yökyläilyä mitenkään ihmeellisenä tai vääränä. Ongelma keksittiin vasta, kun Lähi-Idästä alkoi tulla Eurooppaan kristinuskoa.

Vierailija
70/266 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-vuotiaana mulla oli 18v "poikkis". Äidin vastustamisesta huolimatta menin aina koulun jälkeen tän jätkän kämpälle, joskus äiti lähti töistä kesken kaiken hakemaan mua sieltä pois. Jätkä painosti ihan törkeen paljon seksiin, mutta satoja kertoja kieltäydyttyäni luovutin ja annoin neitsyyteni. En muista itse tapahtumasta mitään, vessakäynnin sen jälkeen muistan, kun tuli verta. Jätkä ei uskonut aluksi millään, että olisin neitsyt..

Pyyhkisin tuon kaiken pois jos vain voisin...

Kyseinen jätkä on nykyään vähän yli kolmekymppinen, mutta aina nää hänen hoitonsa on ollut iältään 14-16 v tyttöjä, mikä hieman oksettaa itseäni. Nykyään on sentään löytänyt itselleen jopa niinkin vanhan kuin 18-vuotiaan.

Mutta joo, Meillä muuten lapsuudenkodissa annettiin lupa yökyläilyyn (tosin 16-vuotiaalle), jos ovi pysyi auki, ja sen lisäksi seurustelukumppani nukkui lattialla patjalla

14-vuotias lapsesi on vielä lapsi, eikä sinun kuulu antaa mahdollisuutta seksin harrastamiseen omassa kodissasi

Vierailija
71/266 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikani oli 16 v, kun hän tiedusteli minulta, että saako hänen tyttöystävänsä tulla viikonloppuna meille yöksi. Häkellyin hiukan, kun poika käytti ihan samoja äänenpainoja kuin oli pienempänä kysellyt lupaa jonkun kaverinsa yöpyä meillä. Jotenkin viattomasti. Tajusin, että tämä on nyt hiukan eri asia kuitenkin, joten soitin tytön äidille saadakseni kuulla hänen mielipiteensä asiasta. Tytön äiti kertoi, että tyttärensä oli itsenäisesti, äidilleen etukäteen kertomatta, hankkinut e-pillerit vastikään. Tämä oli kuitenkin tytöltä meidän molempien mielestä järkevää toimintaa. Päädyimme yhdessä tuumin siihen, että tytär voi yöpyä meillä, mutta ei joka viikonloppu. Tiesimmehän, että nuorilla oli koulun jälkeen aikaa tuntikausia tehdä mitä halusivat, kun me vanhemmat olimme töissä. 

Ei yökyläilyssä mitään ihmeellistä ole. Sinun päästäsi se alkaa.

Vierailija
72/266 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei ja ei. En jaksa kommentoida enempää. Paitsi että tuon ikäisen ei todellakaan tarvisi seurustella vielä.

Vierailija
73/266 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, ei ja ei. En jaksa kommentoida enempää. Paitsi että tuon ikäisen ei todellakaan tarvisi seurustella vielä.

No ei tarvitse, mutta ei siitä haittaa ole.

Vierailija
74/266 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päästäisin. Ehkäisy kuntoon, vuosi yhdessä on teinille paljon, joten tyttö voisi jo hyvin ottaa käyttöön esim. e-pillerit tai ehkäisylaastarin (joka on todella helppo käyttöinen).

Siis oikeesti? E-pillerit (jotka sekoittaa koko hormonitoiminnan) 14-vuotiaalle? Kaikkea sitä kuuleekin. Antakaa lasten olla lapsia. Minä laittaisin tuon ikäisen sellaiseen harrastukseen, jota olisi joka ilta, ettei ehtisi vetelehtiä jonkun poikaystävän kanssa. Miksi te vanhemmat annatte lastenne tehdä mitä vaan? Ei todellakaan 14-vuotias minnekään yökylään, aivan liian nuori siihen. Mitä helvettiä?

Vierailija
75/266 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi:

"Me halutaan vaan nukkua yhdessä"

Voi tarkoittaa:

- on ostettu juomia, sidukkaa, väkeviä jne.

- mukaan tulee x määrä kavereita

- eli bileet (varsinkin jos talo on tyhjä aikuisista)

Vierailija
76/266 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmiä vanhempia tässä ketjussa. Ei tarvitse antaa teineille periksi ihan kaikessa. "Meillä on hyvä keskusteluyhteys teinimme kanssa." Ja paskan marjat. Ette vaan osaa olla kunnollisia vanhempia. Kunnon vanhempi suojelee lasta siltä, mille lapsi ei vielä ole valmis.

Vierailija
77/266 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeesti? E-pillerit (jotka sekoittaa koko hormonitoiminnan) 14-vuotiaalle? Kaikkea sitä kuuleekin. Antakaa lasten olla lapsia. Minä laittaisin tuon ikäisen sellaiseen harrastukseen, jota olisi joka ilta, ettei ehtisi vetelehtiä jonkun poikaystävän kanssa. Miksi te vanhemmat annatte lastenne tehdä mitä vaan? Ei todellakaan 14-vuotias minnekään yökylään, aivan liian nuori siihen. Mitä helvettiä?

Milläs perusteella ne sekoittaa koko hormonitoiminnan?

Vierailija
78/266 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmiä vanhempia tässä ketjussa. Ei tarvitse antaa teineille periksi ihan kaikessa. "Meillä on hyvä keskusteluyhteys teinimme kanssa." Ja paskan marjat. Ette vaan osaa olla kunnollisia vanhempia. Kunnon vanhempi suojelee lasta siltä, mille lapsi ei vielä ole valmis.

Ei kaikessa tietenkiin. Nämä pikkujutut ei ole kaikki kaikessa. Miten ja miltä yökyläilyn kieltäminen suojaa?

Vierailija
79/266 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi:

Voi tarkoittaa:

- on ostettu juomia, sidukkaa, väkeviä jne.

- mukaan tulee x määrä kavereita

- eli bileet (varsinkin jos talo on tyhjä aikuisista)

Lisäksi:

Voi tarkoittaa:

-vanhemmat on harhaluuloisia ja pakkomielteisiä

-heitä ei voi edellä mainituiden seikkojen takia kestää

-eli stressi vähenee

Vierailija
80/266 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää omaa nuoruuttanne äidit ja isät. Ei mulla muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi