Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt jutellaan 1970-luvusta!

Vierailija
29.09.2017 |

Täällä on liikaa eilen syntyneitä, nyt me neljä-viisikymppiset saamme jutella siitä mitä 70-luvulla oli ihanaa ja kauheaa.

Kommentit (1865)

Vierailija
381/1865 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesilasi vessan alle heiniä ja paali siinä on reissupojan elämänmaali (6-7v)..

Kiiltokuvat, tarrat, paperinuket, postimerkit..twist, hyppynaru, maa, pesäpallo...välitunnilla käsillä seisominen, erilaiset voltit ja muut harjoitteet. 

Koulussa välipala ja lounas. Järjestäjät jakoivat välipalat ja lounaalla perunat kuorittiin itse, kunnes tuli kumiperunat. TV:ssä Galactiga, Charlien enkelit, Pieni talo preerialla ja Vanha kettu. Urheilu, uutiset ja ajankohtaisohjelmat olivat jokailtaista kauraa. 

Kiss, Duran Duran, Bocart co, Kim Wilde ja kaikki kotimaiset. Viinaa alettiin juoda heti yläasteella.

Töihin mentiin jo seiskan ja kasin välisenä kesänä ja moni kävi töissä jo ysillä arki-iltaisinkin. 

Kännykät, www, ym. tuli vasta opiskeluaikoina eikä silloinkaan ihan heti. Alkuun oli wp vai mikä se nyt  oli, todella kökkö tekstinkäsittelyohjelma ja isot lerput, mihin tiedot tallennettiin. Meni muutama vuosi ja oltiin jo muistitikuissa. Alkuun niihinkin mahtui tosi vähän yhtään mitään. Yhtäkkiä vanhoilla kameroilla ei tehnyt enää mitään kun tuli digi.

Nyt meni kyllä jo osittain kasarille.

Vierailija
382/1865 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No Smoking -julisteen muistan bussipysäkiltä. Sellainen elviksen oloinen kaveri nojasi seinään.

Taloyhtiössämme oli isot kylmäsäilytystilat jokaiselle asukkaalle. Sinne oli kiva mennä hellepäivinä. Ja sauna oli tietysti, tosin siellä käytiin vain lauantaisin.

Mulla oli oma No SmoKing-juliste seinällä. Se jätkä siinä oli niin seksikäs :) Olin varhaismurkku hormonihuuruissa! Tosin minulla oli myös "kolmiuloitteinen" hevosjuliste joka oli melkein yhtä ihana. Kaverilla oli oikeassa koossa oleva Suosikin juliste Village Peoplesta. Kun jäin yksin huoneeseen, kävin antamassa suudelman sille inkkarille (toivottavasti et kamu tunnista mua tästä :D). Minulla ei ollut vielä homotutkaa, vaan kävin kuumana siihen inkkariinkin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/1865 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Länkkärit olivat tv:n parasta antia: Bonanza, High Chaparral ja elokuvat. Uudet elokuvat tulivat telkkariin monen vuoden viiveellä. Vanhoja tylsiä kotimaisia elokuvia tuli liiaksi asti.

Pieni talo preerialla oli aivan ihana sarja. Ja sitten tuli joskus -78 tai -79 se ranskalainen sarja Angelica, muistatteko vielä..

Todellakin muistan Angelican seikkailut. Hänet raiskattiin, myytin orjamarkkinoille, pakotettiin naimisiin ja kaiken hän teki pystypäin ja seksikkäästi silmiään räpsytellen. Minulla oli koko ajan epämiellyttävä olo kun katselin sitä sarjaa, sen naiskuva oli niin kummallinen.

Uuh, tuossapa on seikkailuja kerrakseen. Pahin kohtaus oli se, kun taloon tunkeutuneet roistot laittoivat Angelican pienen pojan "vartaaseen" eli tunkivat miekan hänen takapuolesta sisään. En muista, mitä siitä näytettiin, mutta voin melkein pahoin. Angelica ei sen sijaan ruvennut parkumaan, olisihan siinä kuvausmeikki kärsinyt ja naama näyttänyt rumalta.

Joo, sarja oli kyllä kauhean väkivaltainen ja sadistinen. Esim. se Angelican joukkoraiskaus, josta hän noin vaan toipui, tuli kyllä raskaaksi ja yritti aborttia, mutta hyväksyi sitten raskautensakin :o

Ja me lapsetkin katsottiin tuota sarjaa! Ja Angelica oli kaikkien mielestä tosi seksikäs ja kaunis. Muistan vieläkin se miehen nimen, jonka kanssa hänen oli pakko mennä naimisiin: Joffrey? Miehellä oli ruma arpi naamassa mutta jossain vaiheessa Angelicalle valkeni että Joffrey onkin hänen elämänsä mies ja rakastaa häntä.. ihan oikeasti, oliko sarjassa mitään normaalia?!

Angelican tapa hoitaa hommat oli myös aina vampata mies, vilauttaa pyllyä ja tissiä.

Mitä hittoa? Miksi tuota katsottiin?

Olen monasti pohtinut, miksi Angelicaa ei ole tullut uusintoina. Vai muistaako joku? Sarja jäi niin pienen lapsen mieleen, barbinukke, sex, love and violence. Kuin nuoruus, johon kasvoin.

Kun laittaa hakusanaksi "Michele Mercier", niin youtubesta löytyy pätkiä Angelica-elokuvista. Muutakin tietoa löytyy näyttelijästä.. Löysin muutamia vuosia sitten DVD-boxin, jossa kaikki ne leffat, ehkä jostain nettikaupasta vieläkin saa.

Vierailija
384/1865 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluisin ei tullut mieleenkään, että pöydässä olisi ollut viiniä, kaljaa tai konjakkia (aikuisilla niitä tosin oli joka juhannus, vappu ja välivappu). Maito ja piimä olivat ruokajuomat, arkena ja sunnuntaina.

Vierailija
385/1865 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pallogrilli, makkara ja soputeltta.

Hipit, nuotio ja kitara.

Vierailija
386/1865 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiiltokuvat, tarrat, paperinuket, postimerkit..twist, hyppynaru, maa, pesäpallo...välitunnilla käsillä seisominen, erilaiset voltit ja muut harjoitteet. 

Koulussa välipala ja lounas. Järjestäjät jakoivat välipalat ja lounaalla perunat kuorittiin itse, kunnes tuli kumiperunat. TV:ssä Galactiga, Charlien enkelit, Pieni talo preerialla ja Vanha kettu. Urheilu, uutiset ja ajankohtaisohjelmat olivat jokailtaista kauraa. 

Kiss, Duran Duran, Bocart co, Kim Wilde ja kaikki kotimaiset. Viinaa alettiin juoda heti yläasteella.

Töihin mentiin jo seiskan ja kasin välisenä kesänä ja moni kävi töissä jo ysillä arki-iltaisinkin. 

Kännykät, www, ym. tuli vasta opiskeluaikoina eikä silloinkaan ihan heti. Alkuun oli wp vai mikä se nyt  oli, todella kökkö tekstinkäsittelyohjelma ja isot lerput, mihin tiedot tallennettiin. Meni muutama vuosi ja oltiin jo muistitikuissa. Alkuun niihinkin mahtui tosi vähän yhtään mitään. Yhtäkkiä vanhoilla kameroilla ei tehnyt enää mitään kun tuli digi.

Nyt meni kyllä jo osittain kasarille.

Eikä vain osittain vaan aika reippaastikin.

Vierailija
387/1865 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-luvun juttujahan nuo on suurin osa.

Vierailija
388/1865 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo angelica sarja on julkaistu DVD:llä

Vierailija
389/1865 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auts, hammaslääkärillä oli vanhanaikaiset laitteet. Lääkäri oli vanhempi, vakavailmeinen, vähäpuheinen pelottava mies. Hampaat paikattiin puuduttamatta! Ja reikiä riitti.

Meillä oli laulu:

Tiedän paikan kamalan,

koulun hammasklinikan.

Siellä hampaat revitään,

ikenet vain jätetään.

Enää ei taida kouluissa omia hammasklinikoita ollakaan...

Meillä se oli hammashoitolan nimellä, ja niinpä tuo laulu oli muodossa Tiedän paikan kamalan, koulun hammashoitolan. Muuten samat sanat. Tosin itse olin koulussa 80-luvulla.

Kerran viikossa oli fluorausaika, jolloin marssimme jonossa koulun ruokalan sisäänkäynnin luo, jossa oli riittävästi pesualtaita, ja saimme kammottavaa punaista tahnaa huononmallisiin halpoihin kouluhammasharjoihimme. Tahna ei ollut raikasta, mutta muka mansikan makuista (ei lähellekään). Sitä piti harjata ja vellata kauan suussa sillä aikaa kuin hammashoitaja messusi evankeliumiaan,  ja koko toimitus oli yököttävä. Tämä siis kasarilla, liekö hammasvalistus jo 70-luvulla tällä tasolla?

390/1865 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Länkkärit olivat tv:n parasta antia: Bonanza, High Chaparral ja elokuvat. Uudet elokuvat tulivat telkkariin monen vuoden viiveellä. Vanhoja tylsiä kotimaisia elokuvia tuli liiaksi asti.

Pieni talo preerialla oli aivan ihana sarja. Ja sitten tuli joskus -78 tai -79 se ranskalainen sarja Angelica, muistatteko vielä..

Todellakin muistan Angelican seikkailut. Hänet raiskattiin, myytin orjamarkkinoille, pakotettiin naimisiin ja kaiken hän teki pystypäin ja seksikkäästi silmiään räpsytellen. Minulla oli koko ajan epämiellyttävä olo kun katselin sitä sarjaa, sen naiskuva oli niin kummallinen.

Uuh, tuossapa on seikkailuja kerrakseen. Pahin kohtaus oli se, kun taloon tunkeutuneet roistot laittoivat Angelican pienen pojan "vartaaseen" eli tunkivat miekan hänen takapuolesta sisään. En muista, mitä siitä näytettiin, mutta voin melkein pahoin. Angelica ei sen sijaan ruvennut parkumaan, olisihan siinä kuvausmeikki kärsinyt ja naama näyttänyt rumalta.

Joo, sarja oli kyllä kauhean väkivaltainen ja sadistinen. Esim. se Angelican joukkoraiskaus, josta hän noin vaan toipui, tuli kyllä raskaaksi ja yritti aborttia, mutta hyväksyi sitten raskautensakin :o

Ja me lapsetkin katsottiin tuota sarjaa! Ja Angelica oli kaikkien mielestä tosi seksikäs ja kaunis. Muistan vieläkin se miehen nimen, jonka kanssa hänen oli pakko mennä naimisiin: Joffrey? Miehellä oli ruma arpi naamassa mutta jossain vaiheessa Angelicalle valkeni että Joffrey onkin hänen elämänsä mies ja rakastaa häntä.. ihan oikeasti, oliko sarjassa mitään normaalia?!

Angelican tapa hoitaa hommat oli myös aina vampata mies, vilauttaa pyllyä ja tissiä.

Olen monasti pohtinut, miksi Angelicaa ei ole tullut uusintoina. Vai muistaako joku? Sarja jäi niin pienen lapsen mieleen, barbinukke, sex, love and violence. Kuin nuoruus, johon kasvoin.

Kun laittaa hakusanaksi "Michele Mercier", niin youtubesta löytyy pätkiä Angelica-elokuvista. Muutakin tietoa löytyy näyttelijästä.. Löysin muutamia vuosia sitten DVD-boxin, jossa kaikki ne leffat, ehkä jostain nettikaupasta vieläkin saa.

Minäkin muistelisin ettei kyseessä ollut tv-sarja vaan sarja elokuvia. Vaikka olin poika niin minäkin katsoin noita, sillä niissä oli aika rajuakin toimintaa ja Mercier oli aivan tavattoman kaunis (kiinnostuin tytöistä "sillä tavalla" jo hyvin aikaisin :) ). Olin pettynyt kun hänen miehensä ei sitten ollutkaan niin hirveän näköinen kun mitä leffoissa puhuttiin vaan oikeastaan karskin komea ukko jolla oli vain iso arpi poskessa.

Vierailija
391/1865 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin joskus kirjasarjaa. Oikeastaan kyseessä on feministinen kirjasarja.

Kauneus on naisen voimaa. Angelica pyöritti myös majataloa. Oli siis erittäin fiksu ja yritteliäs nainen.

Vierailija
392/1865 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmanuelle ja Bondit!

Star Wars oli kova.

Disco!

Vierailija
393/1865 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloinhan Jopot tulivat? Mun eka pyörä 70-luvun puolivälissä oli keltainen Jopo.

Mulla oli oranssi. Oli kylläkin poikien malli, mutta ei se menoa haitannut.

Vierailija
394/1865 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin ensimmäiselle luokalle vuonna -79 ja paljoa en muista muuta kuin "On lottovoitto syntyä Suomeen"-valistuksen.

Muhun uppos tuo propaganda kyllä ihan täysillä. Olin aikuisuuteen asti siinä luulossa ettei Suomessa esim. ole korruptiota. Hahah.

Vierailija
395/1865 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kuinka jännää oli päästä jäseneksi Kultapossukerhoon. Ensin piti säästää punaiseen possuun joku tietty summa, ja kun se oli täynnä, sai ylennyksen  kultapossulaiseksi. Postin täti laski kiireettä manuaalisesti joka lantin ja summa merkittiin kynällä pankkikirjaan. Kerran vuodessa laskettiin korko, ja kas ihmettä, tilille ilmestyi ilmaista lisärahaa. Toki tuolloin ei vielä tajunnut, että inflaatio söi säästöjen arvoa vielä kovempaan tahtiin.

Kerho järjesti kerran jopa bileet postissa, 8-vuotiaana olin ihan onnessani kun siellä sai pullaa ja limsaa. Muuten kerhoaktiviteetit jäivät jäsenlehden lukemiseen.

Vierailija
396/1865 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin muistelisin ettei kyseessä ollut tv-sarja vaan sarja elokuvia. Vaikka olin poika niin minäkin katsoin noita, sillä niissä oli aika rajuakin toimintaa ja Mercier oli aivan tavattoman kaunis (kiinnostuin tytöistä "sillä tavalla" jo hyvin aikaisin :) ). Olin pettynyt kun hänen miehensä ei sitten ollutkaan niin hirveän näköinen kun mitä leffoissa puhuttiin vaan oikeastaan karskin komea ukko jolla oli vain iso arpi poskessa.

Joo, minusta se mies oli jokseenkin seksikäs ja Angelica sokea kun ei huomannut asiaa..

Vierailija
397/1865 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloinhan Jopot tulivat? Mun eka pyörä 70-luvun puolivälissä oli keltainen Jopo.

Mulla oli oranssi. Oli kylläkin poikien malli, mutta ei se menoa haitannut.

Seiskytluvun Jopoissa ei ollut tuollaista sarvimallia kaikissa kuin nykyisin? Mullakin oli jopo, tosin kuvittelin sen hevokseksi koska olin hevoshullu. Ajoin pyörällä alamäkeen niin, että "kannustin" jopoani kantapäillä. Ja taas hävettää :D

Vierailija
398/1865 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjakuvista muistan Tarzanin, Mustanaamion, Conanin ja Korkeajännitykset. Olikohan noissa tarzaneissa ja mustiksissa niitä kerhojakin, pystyi tilaamaan sormuksia jne.

Olin tyttö mutta luin innoissani sarjiksia ja lisäksi "poikien seikkailuromaaneja", niitä oli jotain sarjoja missä oli kaikenlaista turkismetsästäjät seikkailee, aarteita etsittiin, afrikassa oltiin zulu-heimojen kanssa sodissa ja välillä karattiin merille. Sujuvasti kuvittelin itseni pääosaan vaikka olin tyttö :)

Vierailija
399/1865 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, minusta se mies oli jokseenkin seksikäs ja Angelica sokea kun ei huomannut asiaa..

Kiitos google ja interwebin ihmeellinen maailma. Joo, kyllä mies oli seksikäs! Uuh :o

Vierailija
400/1865 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhäkoulukäynneistä annettiin aina tarra, joka liimattiin teemakuvaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän