Kirkosta eroaminen - mitä mieltä?
En kirjoita itse asiaa koska aihe vapaa on aihe ei todellakaan vapaa.
Mitä mieltä olet ihmisestä joka eroaa kirkosta? Mikä mielestäsi oikeuttaa tähän ja mikä taas on turha syy?
Kommentit (437)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööh, no miten olisi vaikka toi perustuslaillinen uskonnonvapauslaki? Sillä ei ole hitusvinkulankaan väliä mitä joku palstapöpi pitää oikeana tai vääränä syynä. Tässä maassa jokaisella on oikeus kuulua tai olla kuulumatta uskonnolliseen yhdyskuntaan, eikä sitä tarvi selitellä kenellekään mitenkään.
Etsä sitä silloin itse päättää voi kun oon 2kk vanha, ja kirkkoon kuuluvat vanhemmat liittää pyhään liittoon kirkon jäseneksi. :DDD
Sitte ku täytät 18 voit täyzin vapaasti itse erota, mutta alle 18 tarttee huoltajien luvan, ja kaikki ei anna joten de skitä uskonnonvapaudesta.
Toki ymmärrän sellaisen uskonnonvapauslain, että se muksu sais täysi-ikäisenä päättää liittyykö mihin uskontoon, vai onko liittymättä.Käytännön tasolla sillä ei onneksi ole hitonkaan väliä onko jonkun uskistelun jäsenenä lapsena vai ei. Tyhmäähän se silti on.
On sillä mun mielestä väliä, kun en oo 10v aikana käynyt kirkossa montaa kertaa, en oo tarvinnut apua ja vaikka tarttisin, niin sitä apua saa sitten ihan muualtakin kuin kirkon uskivaisilta, anteeksi vain.
Eli nimenomaan käytännön tasolla sillä ei ole ollut sinulle mitään merkitystä. Ei sinun elämääsi vaikuttanut suuntaan tai toiseen. Tosin ehkä siellä voitais opettaa sullekin luetunymmärtämistä...
-eriOletpas fiksu ihminen kun vihajailet täällä kuka on idioo###, ja kuinka kanssasi samaa mieltä olevat ihmiset ovat suorastaan sydänystäviä. Että kehottaisin puolestani sinua sitten taas jatkossa sanomaan rehellisesti asiat suoraan päin naaaa, jottei netissä tarvitse pikku vihtuilua ja viisastelua harrastaa. Hyvää päivänjatkoa uskis!
Edelleen se luetun ymmärtäminen :D. Sanon ihan suoraan nyt rautakangesta vääntäen, sulla on huono luetunymmärtäminen. Harjoittele sitä lisää. Pyydä apua siihen.
Ja edelleen suoraan. Se, että olen jonkun kanssa samaa mieltä ei tee meistä sydänystäviä, olen vain jostain asiasta samaa mieltä jonkun kanssa. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu joka ei usko tuomitaan helvettiin. Mark 14
Usko Jeesukseen pelastaa
Uskovaiset on huvittavia. Pelottelevat helvetillä herkkäuskoisia? Pelkäävät itse omia hokemiaan samalla kun muut säälivät. Ei sellaista ole. Eikä ole jumalaakaan tai muut yliluonnollista joita uskontoosi on keksitty.
Uskonnot on keksitty vallan käytön välineeksi. Sillä on helppo ohjata ihmiset maksamaan ihan posketonta jäsenmaksua kirkolle. Onneksi sivistys alkaa näyttää voimaansa ja uskontojen sadut menee omaan kategoriaan eikä niihin juuri kukaan usko saati toimi pappien käskyjen mukaan.
Suurin osa ihmisistä maailmassa on uskonnollisia.
Ateistien sivistys tarkoittaa totalitarismia.
Jos yön aikana lumiukko ilmestyy porkkana nenällään pihalleni ja sanon että uskon että myrsky sen teki niin minun uskoani pidetään idioottimaisena ja sen uskoa joka sanoo että lapset sen teki pidetään älykkäänä.
Jos siis maailmankaikkeus joka on paljon paljon monimutkaisempi kuin lumiukko, uskon että super älykäs Luoja on sen luonut ,on se älykästä uskoa ei sokeaa tai idioottimaista uskoa, kun taas ateisti sanoo että myrsky sen teki on sen usko sokeaa ja idioottimaista.
Sori ateistit ei ole tarkoitus pilkata teitä. Haluan vaan voittaa teidät Kristukselle.
Totalitarismi kyllä liittyy suoraan uskontoon. Uskonto tekee vain pahaa. En keksi yhtään hyvää asiaa mitä uskon nimissä olisi tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko Jeesukseen pelastaa
Uskovaiset on huvittavia. Pelottelevat helvetillä herkkäuskoisia? Pelkäävät itse omia hokemiaan samalla kun muut säälivät. Ei sellaista ole. Eikä ole jumalaakaan tai muut yliluonnollista joita uskontoosi on keksitty.
Uskonnot on keksitty vallan käytön välineeksi. Sillä on helppo ohjata ihmiset maksamaan ihan posketonta jäsenmaksua kirkolle. Onneksi sivistys alkaa näyttää voimaansa ja uskontojen sadut menee omaan kategoriaan eikä niihin juuri kukaan usko saati toimi pappien käskyjen mukaan.
Jos yön aikana lumiukko ilmestyy porkkana nenällään pihalleni ja sanon että uskon että myrsky sen teki niin minun uskoani pidetään idioottimaisena ja sen uskoa joka sanoo että lapset sen teki pidetään älykkäänä.
Jos siis maailmankaikkeus joka on paljon paljon monimutkaisempi kuin lumiukko, uskon että super älykäs Luoja on sen luonut ,on se älykästä uskoa ei sokeaa tai idioottimaista uskoa, kun taas ateisti sanoo että myrsky sen teki on sen usko sokeaa ja idioottimaista.
Sori ateistit ei ole tarkoitus pilkata teitä. Haluan vaan voittaa teidät Kristukselle.
Uskovaiset on kovia tuomitsemaan muita. Suorastaan julmia! Ikävä että leimaat ateisteja noin valheellisesti. Uskovaisena sinun tulisi rakastaa heitäkin ja hyväksyä heidätkin. Antaa heidän elää kuten he haluavat. Tuntuu ettet nyt oikein kunnioita heitä?
Jos on jumala olemassa kuten väität, niin minkäuskonnon mukainen jumala se on ja montako jumalaa lopulta on sinun arvauksesi mukaan? isolla osalla uskovista on monia jumalia.
Uskovaiset aina kieltää tieteen löydökset. oli sitten maapallo pyöreä tai painovoima kyseessä niin uskovaisen ratkaisu on polttaa tieteen tekijät roviolla, sillä nehän ovat uskontojen pahin uhka. Ne nyt pikkuhiljaa osoittavat ihmisille uskontojen petollisen luonteen. Tiede tekee sinullekin hyvää jos syöpään sairastut. Kirkko ei syöpääsi pelasta eikä uskosi. sairaanhoito sen tekee.
Suurinosa länsimiasta, joissa sivistys ja koulutus on pidemmällä, ei enää usko ja uskonnottomuus yleistyy kaikissa länsimaissa kovaa vauhtia. Se meidän pelastaa. Pohjoismaat on tässäkin edelläkävijöitä josta voi olla onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööh, no miten olisi vaikka toi perustuslaillinen uskonnonvapauslaki? Sillä ei ole hitusvinkulankaan väliä mitä joku palstapöpi pitää oikeana tai vääränä syynä. Tässä maassa jokaisella on oikeus kuulua tai olla kuulumatta uskonnolliseen yhdyskuntaan, eikä sitä tarvi selitellä kenellekään mitenkään.
Etsä sitä silloin itse päättää voi kun oon 2kk vanha, ja kirkkoon kuuluvat vanhemmat liittää pyhään liittoon kirkon jäseneksi. :DDD
Sitte ku täytät 18 voit täyzin vapaasti itse erota, mutta alle 18 tarttee huoltajien luvan, ja kaikki ei anna joten de skitä uskonnonvapaudesta.
Toki ymmärrän sellaisen uskonnonvapauslain, että se muksu sais täysi-ikäisenä päättää liittyykö mihin uskontoon, vai onko liittymättä.Käytännön tasolla sillä ei onneksi ole hitonkaan väliä onko jonkun uskistelun jäsenenä lapsena vai ei. Tyhmäähän se silti on.
On sillä mun mielestä väliä, kun en oo 10v aikana käynyt kirkossa montaa kertaa, en oo tarvinnut apua ja vaikka tarttisin, niin sitä apua saa sitten ihan muualtakin kuin kirkon uskivaisilta, anteeksi vain.
Eli nimenomaan käytännön tasolla sillä ei ole ollut sinulle mitään merkitystä. Ei sinun elämääsi vaikuttanut suuntaan tai toiseen. Tosin ehkä siellä voitais opettaa sullekin luetunymmärtämistä...
-eriOletpas fiksu ihminen kun vihajailet täällä kuka on idioo###, ja kuinka kanssasi samaa mieltä olevat ihmiset ovat suorastaan sydänystäviä. Että kehottaisin puolestani sinua sitten taas jatkossa sanomaan rehellisesti asiat suoraan päin naaaa, jottei netissä tarvitse pikku vihtuilua ja viisastelua harrastaa. Hyvää päivänjatkoa uskis!
Edelleen se luetun ymmärtäminen :D. Sanon ihan suoraan nyt rautakangesta vääntäen, sulla on huono luetunymmärtäminen. Harjoittele sitä lisää. Pyydä apua siihen.
Ja edelleen suoraan. Se, että olen jonkun kanssa samaa mieltä ei tee meistä sydänystäviä, olen vain jostain asiasta samaa mieltä jonkun kanssa. Piste.
Okei, lähetääs nyt jeesustelu kannalle kun sitä toivot. Tiedätkö mitä jeesus sanoi äsken mulle?hän ilmestyi minulle juuri hetki sitten, kertoi että sinulla ei ole sen parempaa luetunymmärtämisen taitoa tai äö:tä, joten en saisi välittää siitä. Ja niin aijin tehdäkin. Ja mun äidinkieli oli jo koulussa silleen 9 ja puol, että revi siitä. Toiseksi haluan sanoa, että käsitit mun pointin väärin. Jos sulla ois pokkaa myöntää se, kysyisit tarkennusta pointistani. Että kannattaako sielläkään päässä alkaa sen enempää alkaa asiasta vänkäämään? Katsoskun alat yhälailla itsekkin näyttämään rehellisesti pelleltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on varaa maksaa kirkollisveroa. Köyhät vaan inisee täällä. Kirkko tekee muutakin. Nuorisotyötä. Päiväkerhoja. Jakaa ruokaa niile jotka tarvitsee. Ja muutakin tärkeäätä työtä.
Edelleen: kukaan ei oo sanonut ettei ole varaa, vaan kuinka paljon sä säästät ja kys. Summalla voit hankkia tai ostaa jotain muuta.
On myös paljon muitakin tahoja jotka tekevät nuorisotyötä, päiväkerhoja, ja monessa kunnassa on ruokajakelu jossa ei ole todellakaan noloa käydä jos joku niin ajattelee.
Ei joka asiassa tarvita kirkkoa mukana, ja itse en omaa lastani pistäisi sellaisen tahon kerhoihin jotka tuputtavat "Jumalan sanaa", ilman että kysytään vanhemmilta tai nuorelta, että haluaako hän kuunnella siinä tekemisen lomalla jotain uskonnollista huuhaata.
Miksi ylipäätään viedä lastaan srk-kerhoihin, jos ei halua tämän kuulevan sitä Jumalan sanaa. Tuskin viet lastasi ruotsinkieliseenkään kerhoon, jos haluat hänelle puhuttavan vain suomea. Ja kirkko on uskonnollinen instituutio, ilman muuta sillä on oikeus omissa toiminnoissaan toimia periaatteidensa mukaan (jos sellaisia ylipäätään nykypäivänä kirkolla enää edes on). Ei kait sitä tarvitse enää erikseen kysellä saako puhua, vaan sitä antaa suostumuksensa sillä hetkellä, kun vie lapsensa sinne kerhoon. Niin kuin monilla nettivuillakin esim lukee: käyttämällä sivustoa hyväksyt evästeet. Ihan sama periaate.
Vierailija kirjoitti:
kirkko tekee pahaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän kommenttienne itsekeskeisyys on ihan hirvittävällä tasolla. Sairaalla tasolla.
Uskonnot tekevät enimmäkseen pahaa. Maailma olisi parempi paikka ilman uskontoja. Uskovaiset ovat usein aivopesun uhreja, eivätkä enää kykene itsenäiseen ajatteluun vaan toimivat kuten muut uskovaiset ohjeistavat.
:DD
Sama kuin amissit. Jos jätät kunkun typerän vakaumuksen, niin sun perhe hylkää sut. Aloitat uuden elämän jossain luualla, yksin.
Tästä voi kuvitella miten uskonnolla joissakin maissa ja vakaumuksissa toimitaan.
Valitse uusi elämä, tai jää perheesi luo ja vihaa silti uskintiasi.
Tuota tapahtuu ihan Suomessakin. Vanhoollislestadiolaiset tekevät noin. Ystäväni erosi nuorena lestadiolaisista, ja niinpä hänen perheensä hylkäsi hänet. ei ole isä eikä äiti sen jälkeen hänelle puhunut!? Mieti minkälaista henkistä pahoinpitelyä! Että sellainen hyväntekijä se kirkko ja uskonto on.
Haluatko euroillasi tukea tuollaista toimintaa? Lahjoita mieluummin eurosi vaikka SPR:lle tai mielenterveystyölle, niin he auttavat kirkon kaltoinkohtelevia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on varaa maksaa kirkollisveroa. Köyhät vaan inisee täällä. Kirkko tekee muutakin. Nuorisotyötä. Päiväkerhoja. Jakaa ruokaa niile jotka tarvitsee. Ja muutakin tärkeäätä työtä.
Edelleen: kukaan ei oo sanonut ettei ole varaa, vaan kuinka paljon sä säästät ja kys. Summalla voit hankkia tai ostaa jotain muuta.
On myös paljon muitakin tahoja jotka tekevät nuorisotyötä, päiväkerhoja, ja monessa kunnassa on ruokajakelu jossa ei ole todellakaan noloa käydä jos joku niin ajattelee.
Ei joka asiassa tarvita kirkkoa mukana, ja itse en omaa lastani pistäisi sellaisen tahon kerhoihin jotka tuputtavat "Jumalan sanaa", ilman että kysytään vanhemmilta tai nuorelta, että haluaako hän kuunnella siinä tekemisen lomalla jotain uskonnollista huuhaata.Miksi ylipäätään viedä lastaan srk-kerhoihin, jos ei halua tämän kuulevan sitä Jumalan sanaa. Tuskin viet lastasi ruotsinkieliseenkään kerhoon, jos haluat hänelle puhuttavan vain suomea. Ja kirkko on uskonnollinen instituutio, ilman muuta sillä on oikeus omissa toiminnoissaan toimia periaatteidensa mukaan (jos sellaisia ylipäätään nykypäivänä kirkolla enää edes on). Ei kait sitä tarvitse enää erikseen kysellä saako puhua, vaan sitä antaa suostumuksensa sillä hetkellä, kun vie lapsensa sinne kerhoon. Niin kuin monilla nettivuillakin esim lukee: käyttämällä sivustoa hyväksyt evästeet. Ihan sama periaate.
Voi ihan kamalaa kun joku uskaltaa älähtää. 😂
Vierailija kirjoitti:
Tottakai mullakin on varaa. Siitä ei ole kyse. Kirkko lähinnä aivopesee ihmisiä puolelleen. Hyväntkeväisyyteen menee vain vaivaiset alle 2% kaikista tuloista. Mieti! ei siis juuri lainkaan.
Jos haluat hyvää tehdä niin lahjoita hyväntekeväisyys järjestöille. Ne tunnistaa siitä että ovat uskonnoista ja vakaumuksista riippumattomia. Pienikin summa niille auttaa paljon enemmän kuin iso kirkkoverosi kirkolle.
Kirkko tekee paljon enemmän pahaa kuin vähäiset avustukset heidän poskettomista tuloistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko Jeesukseen pelastaa
Totalitarismi kyllä liittyy suoraan uskontoon. Uskonto tekee vain pahaa. En keksi yhtään hyvää asiaa mitä uskon nimissä olisi tehty.
Raamattu sanoo että rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi ja kaiken minkä tahdotte ihmisten tekevän teille tehkää te samoin heille , se on hyvää ei pahaa
Saatana on sokaissut sinut ja huijannut sut uskomaan raamatusta pahaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kirkko tekee pahaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän kommenttienne itsekeskeisyys on ihan hirvittävällä tasolla. Sairaalla tasolla.
Uskonnot tekevät enimmäkseen pahaa. Maailma olisi parempi paikka ilman uskontoja. Uskovaiset ovat usein aivopesun uhreja, eivätkä enää kykene itsenäiseen ajatteluun vaan toimivat kuten muut uskovaiset ohjeistavat.
:DD
Sama kuin amissit. Jos jätät kunkun typerän vakaumuksen, niin sun perhe hylkää sut. Aloitat uuden elämän jossain luualla, yksin.
Tästä voi kuvitella miten uskonnolla joissakin maissa ja vakaumuksissa toimitaan.
Valitse uusi elämä, tai jää perheesi luo ja vihaa silti uskintiasi.Tuota tapahtuu ihan Suomessakin. Vanhoollislestadiolaiset tekevät noin. Ystäväni erosi nuorena lestadiolaisista, ja niinpä hänen perheensä hylkäsi hänet. ei ole isä eikä äiti sen jälkeen hänelle puhunut!? Mieti minkälaista henkistä pahoinpitelyä! Että sellainen hyväntekijä se kirkko ja uskonto on.
Haluatko euroillasi tukea tuollaista toimintaa? Lahjoita mieluummin eurosi vaikka SPR:lle tai mielenterveystyölle, niin he auttavat kirkon kaltoinkohtelevia.
Ei ollut tarkoitus mitenkään naureskella tuollaiselle toiminnalle. Onhan se joo, kamalaa mutta sen takia en kuulukkaan mihinkään uskontoon ja olen ateisti, sekä säästän vuodessa ennemlin se 500e omaan käyttöön tai joulun alla lahjoitan keräykseen joka menee sim. Eläimille tai Afrikan maihin. Ainakin tiiän että se raha menee asiallisesti hyötykäyttöön.
Ei tartte selitellä mitä tekee.
Minä kuitenkin eroaisin mieluummin avioliitostani kuin kirkosta. Kirkko ja uskonto on minun henkinen kivijalkani.
Ja kirkollisveron takia on turha erota kirkosta. Siitä säästyvä raha ei näy kuitenkaan missään.
Menee kuitenkin turhuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni fiksu päätös, monilla se on iso raha vuodessa, jolla saisi jotain konkreettista itselleen. Hyväntekeväisyyttä voi tehdä vaikka vapaaehtoistyönä seurakunnalle ilman, että pitää maksaa heidän infransa ylläpidosta.
Anna kymenys kirkkoverostasi oikealle hyväntekeväisyys järjestölle niin teet enemmän hyvää kuin maksamalla kirkkoveroa. Miksi maksaa piispojen ja kirkkoherrojen ylisuuria palkkoja ja luontaisetuja. Niitä ei uskomiseen tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko Jeesukseen pelastaa
Raamattu sanoo että rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi ja kaiken minkä tahdotte ihmisten tekevän teille tehkää te samoin heille , se on hyvää ei pahaa
Tiiätkö mitä on ateistius? Et uski mihinkään mikä liuttyy kys. Uskontoon, joten älä jaksa enää rakkaasta aviomiehestäsi S@@t@n@st@ puhua.
Erosin kirkosta, koska en usko ja koska kirkon siipien suojissa toimii fundamentalistisia herätysliikkeitä(mm. vanhoillislestadiolaisuus) ja muita kuppikuntia(vaikkapa SLEY).
Miksi pysyin pitkään jäsenenä ja miksi välillä eroratkaisuni oikeellisuus epäilyttää:
Tapakulttuuri.
Kulttuurimme siirtymäriitteineen on läpeensä luterilainen.
Vaikka kirkon suojissa on hihhuleita, kokonaisuutena kansankirkko on laimentanut uskonnollisuutta ja pitänyt fundamentalistit marginaalissa.
Kirkko tekee oikeasti hyvää työtä mm. diakoniatyö syrjäytyneiden parissa.
Vierailija kirjoitti:
Hyviä syitä erota on vaikka kuinka monta
- kyllästyminen satuihin
- kyllästyminen ihmisiin jotka eivät näe kuin yhden totuuden
- halu ajatella omilla aivoilla
- halu pyrkiä oikeasti hyvään
- pakkoverojen maksu
- turhien, jäykkien ja sortavien rakenteiden purkaminen
Huonoja syitä erota
- päivi räsänen sanoi sitä ja tätä ....
Joopa joo, nuokin ajatukset ovat massan mukana menemistä ! Pitää ajatella OIKEESTI , ja sydämmellään. Ei massan mukana. Vaikkapa some onkin yksi "uus uskon lahko ", se imee kuin virta.
Valtaapitävät tahot aikoinaan kirjoitti ja keksi raamatun tarinat, koska oltiin jo opittu uskonnon olevan oiva instrumentti ihmisjoukkojen hallinnoimiseen. Nähtiin se joukkopsykoosi, mihin ihmiset sai helposti mukaan. Samaan tapaan kuin Venäjällä käytettiin halpaa viinaa tyynnyttämään ja tyydyttämään ihmisiä. Helposti hallittavat massat mahdollisti vaurauden kerääntymisen ja pysymisen papistolla ja kulloisellakin hallitsijalla.
Nyt eletään jo 2020-lukua, ja tiede on jo ohittanut uskonnon sadut, eikä ihmistä, maailmaa, universumia pystytä enää uskonnoilla tai jumalilla perustelemaan. Kovasti uskonihmiset yrittävät yhä kehitystä kampittaa, mikä on surullista, sillä se on ainoa avain tulevaisuuteen. Ihmisen tarve uskoon on kuin taipumus rakastaa makeaa; olemassa mutta lähinnä haitallinen.
Kirkon hyväntekeväisyys on niin pientä omaisuuteen verrattuna etten sillä vielä hurskastelisi, pahaa ja pakkoa voimakeinoin se on aikaiseksi saanut jo vuosisatojen ajan.
Enkä nyt tiedä onko kirkon omaisuuskaan lähempää tarkasteltuna kovin kristillisiin arvoihin sitoutunutta, ainakin joskus omisti esim tupakkayhtiöiden osakkeita jne. Jo tästäkin huomaa, että tarkoitus on vallan ja omaisuuden luominen ihmisten vaistoja hyväksikäyttäen. Susi lampaan vaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Miten rakkautesi näkyy uskonnottomille? Kuulostaa että vain tuomitset heitä. Onko tuomitseminen lähimmäisen rakkauttasi?
Asian voi nähdä niinkin että jos et nyt kuuluisi kirkkoon, liittyisitkö, miksi?
Jos vastaus on jotain epämääräistä kuten että en tiedä, olen aina kuulunut mutta en käy kirkossa - voi hyvällä syyllä erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko Jeesukseen pelastaa
Uskovaiset on kovia tuomitsemaan muita. Suorastaan julmia! Ikävä että leimaat ateisteja noin valheellisesti. Uskovaisena sinun tulisi rakastaa heitäkin ja hyväksyä heidätkin. Antaa heidän elää kuten he haluavat. Tuntuu ettet nyt oikein kunnioita heitä?
Jos on jumala olemassa kuten väität, niin minkäuskonnon mukainen jumala se on ja montako jumalaa lopulta on sinun arvauksesi mukaan? isolla osalla uskovista on monia jumalia.
Uskovaiset aina kieltää tieteen löydökset. oli sitten maapallo pyöreä tai painovoima kyseessä niin uskovaisen ratkaisu on polttaa tieteen tekijät roviolla, sillä nehän ovat uskontojen pahin uhka. Ne nyt pikkuhiljaa osoittavat ihmisille uskontojen petollisen luonteen. Tiede tekee sinullekin hyvää jos syöpään sairastut. Kirkko ei syöpääsi pelasta eikä uskosi. sairaanhoito sen tekee.
Suurinosa länsimiasta, joissa sivistys ja koulutus on pidemmällä, ei enää usko ja uskonnottomuus yleistyy kaikissa länsimaissa kovaa vauhtia. Se meidän pelastaa. Pohjoismaat on tässäkin edelläkävijöitä josta voi olla onnellinen.
On yksi Jumala, joka on kolmiyhteinen, Isä, Poika ja Pyhä Henki
Jumala lähetti Poikansa Jeesuken pelastamaan maailman ei tuomitsemaan, usko Häneen niin pelastut etkä joudu tuomittavaksi, saat iankaikkisen elämän, saat viettää iankaikkisuuden taivaan ilossa ja onnessa, Jumalan tahto on että kaikki pelastuisi,
Saatana on sokaissut sinut uskomaan valheen
Uski toki rauhassa satuihin, mutta itse en käänny sillä sadut ovat pelkkää ihmisten huiputusta ja pelottelemista, joka on suorastaan aivan sairasta.