Kirkosta eroaminen - mitä mieltä?
En kirjoita itse asiaa koska aihe vapaa on aihe ei todellakaan vapaa.
Mitä mieltä olet ihmisestä joka eroaa kirkosta? Mikä mielestäsi oikeuttaa tähän ja mikä taas on turha syy?
Kommentit (437)
Lukekaa uutisia maailmalta. Nyt jos koskaan on syytä liittyä kirkkoon!
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa uutisia maailmalta. Nyt jos koskaan on syytä liittyä kirkkoon!
Mi5en uutiset liittyy uskoon? Ei mitenkään. 2 tyystin eri asiaa. Jätä sinä hetkeksi Raamattu pöydälle, ja etsi oikeita uutisia. Raamattu ei ile kaiken a ja o.
Lähtökohtaisesti kukaan ei saisi kuulua mihinkään uskonnolliseen yhteisöön, ennen kuin itse siihen liittyy.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista, tilanne on siis se, että eri uskontokuntaa oleva mies vaatii minua eroamaan kirkosta. Sitä uskontoa täällä ei saa mainita.
Ap
Ja? Teet niinku tykkäät. Suomessa vallitsee uskonnon vapaus. Saa uskoa tai olla uskomatta mihin tykkää. Erota tai kuulua kirkkoon tms. miten haluaa.
Tuon sanottuani; huonoin syy tehdä noita juttuja on "koska joku sanoo ja haluaa". Oli se sitten mies, nainen, poliitikko, pappi, oma lapsi, vanhempi tai lähipubin juoppo. Pätee aika moneen muuhunkin asiaan.
Kirkkoon kuuluminen ei ole todellakaan pakollista!
Perverssiä että joutuu eroamaan kirkosta vaikka ei ole siihen koskaan itse liittynyt.
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti kukaan ei saisi kuulua mihinkään uskonnolliseen yhteisöön, ennen kuin itse siihen liittyy.
Samaa mieltä. Jokainen vois valita vasta täysi-ikäisenä haluaako liittyä johonkin vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Onko oikein, että m-mies saa mennä naimisiin mitä tahansa uskontoa tunnustavan naisen kanssa, mutta muiden uskontojen miehet ei saa mennä naimisiin m-naisten kanssa? Miksi ei pelata samoilla säännöillä?
Ihan pierun haju. Kukaan ei suomessa voi estää kahta ihmistä muuttamasta yhteen ja menemästä naimisiin haluamansa uskonnon alla, tai ilman uskontoa. Samaa vanhoillista paskaa saa niin ristillä kuin puolikuullakin merkityssä paketissa niin halutessaan. Kannattaa kieltäytyä jos ei tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista, tilanne on siis se, että eri uskontokuntaa oleva mies vaatii minua eroamaan kirkosta. Sitä uskontoa täällä ei saa mainita.
Ap
Eli pohjimmillaan asettamassasi kysymyksessä olikin jotain ihan muuta merkittävää taustalla. Ei, toisen ihmisen painostus ei ole pätevä syy erota kirkosta. Mitä sinä itse haluat?
Ateisti kirjoitti:
Kirkkoon kuuluminen ei ole todellakaan pakollista!
Miksi sitten vanhemmat päättävät kastavatko lapsen kirkkoon?
Lopetetaan suomessa lapsien kastaminen kirkkoon, ja annetaan täysi-ikäisenä oikeus päättää haluaako liittyä vai olla liittymättä.
Kuinka hölmöä lapsi parin kk ikäisenä kastaa kirkkoon, menee 15v ja inttää niin kauan eroamisen halua, että hän pääsee kirkosta eroamaan. Että oikein "ei-pakollista" touhua.
Ylestäpä ette pääse eroon vaikka haluaisittekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli pohjimmillaan asettamassasi kysymyksessä olikin jotain ihan muuta merkittävää taustalla. Ei, toisen ihmisen painostus ei ole pätevä syy erota kirkosta. Mitä sinä itse haluat?
Ja millainen mies poistaa naisen oikeudet. Mutta ai niin, muslimeillahan on aivan normaalia, että naisilla ei oo oikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ylestäpä ette pääse eroon vaikka haluaisittekin.
What u mean, your comment?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööh, no miten olisi vaikka toi perustuslaillinen uskonnonvapauslaki? Sillä ei ole hitusvinkulankaan väliä mitä joku palstapöpi pitää oikeana tai vääränä syynä. Tässä maassa jokaisella on oikeus kuulua tai olla kuulumatta uskonnolliseen yhdyskuntaan, eikä sitä tarvi selitellä kenellekään mitenkään.
Etsä sitä silloin itse päättää voi kun oon 2kk vanha, ja kirkkoon kuuluvat vanhemmat liittää pyhään liittoon kirkon jäseneksi. :DDD
Sitte ku täytät 18 voit täyzin vapaasti itse erota, mutta alle 18 tarttee huoltajien luvan, ja kaikki ei anna joten de skitä uskonnonvapaudesta.
Toki ymmärrän sellaisen uskonnonvapauslain, että se muksu sais täysi-ikäisenä päättää liittyykö mihin uskontoon, vai onko liittymättä.
Käytännön tasolla sillä ei onneksi ole hitonkaan väliä onko jonkun uskistelun jäsenenä lapsena vai ei. Tyhmäähän se silti on.
Jumalan vastustajan sielunvihollisen työtä.
No tuo että mies vaatii ei ole oikea syy...Se että jos ap haluaa erota on riittävä syy...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööh, no miten olisi vaikka toi perustuslaillinen uskonnonvapauslaki? Sillä ei ole hitusvinkulankaan väliä mitä joku palstapöpi pitää oikeana tai vääränä syynä. Tässä maassa jokaisella on oikeus kuulua tai olla kuulumatta uskonnolliseen yhdyskuntaan, eikä sitä tarvi selitellä kenellekään mitenkään.
Etsä sitä silloin itse päättää voi kun oon 2kk vanha, ja kirkkoon kuuluvat vanhemmat liittää pyhään liittoon kirkon jäseneksi. :DDD
Sitte ku täytät 18 voit täyzin vapaasti itse erota, mutta alle 18 tarttee huoltajien luvan, ja kaikki ei anna joten de skitä uskonnonvapaudesta.
Toki ymmärrän sellaisen uskonnonvapauslain, että se muksu sais täysi-ikäisenä päättää liittyykö mihin uskontoon, vai onko liittymättä.Käytännön tasolla sillä ei onneksi ole hitonkaan väliä onko jonkun uskistelun jäsenenä lapsena vai ei. Tyhmäähän se silti on.
On sillä mun mielestä väliä, kun en oo 10v aikana käynyt kirkossa montaa kertaa, en oo tarvinnut apua ja vaikka tarttisin, niin sitä apua saa sitten ihan muualtakin kuin kirkon uskivaisilta, anteeksi vain.
Vierailija kirjoitti:
Jumalan vastustajan sielunvihollisen työtä.
Usko nyt jo v###u, että mitään Jumalaa, Jeesusta sen paremmin kuin s@@t@n@@ ei ole olemassa.
Mulla on varaa maksaa kirkollisveroa. Köyhät vaan inisee täällä. Kirkko tekee muutakin. Nuorisotyötä. Päiväkerhoja. Jakaa ruokaa niile jotka tarvitsee. Ja muutakin tärkeäätä työtä.
Luuletko että teille uskontokihhkoilijoille Suomen kaltaisessa hyvässä maassa kävusi noin? I dont believe.